39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

כל מה שצריך לדעת על צביעת עץ ובחירה נכונה של צבע עץ

במאמר יינתנו טיפים ודגשים לתהליך צביעת עץ, בחירת נכונה של צבע לעץ ועוד.

איך משתמשים נכון בצבעי עץ?

כאשר מדובר בעץ, אין זה מספיק לקחת מברשת וצבע ולהתחיל לצבוע, יש לדעת מה עושים. לכן כדי לסייע לכם לעשות זאת בעצמכם, ריכזנו עבורכם כמה מהטיפים החשובים במדריך למתחילים מהמומחים שלנו.
צביעת עץ זו משימה למומחים, אולם עם מעט ידע תוכלו לעשות זאת בעצמכם ובכך להעניק לעץ מראה יפה וגם לשמר אותו לאורך השנים. אם שאלתם את עצמכם מהיכן מתחילים? כיצד נבחר צבע עץ נכון? ומהן הפעולות שיש ליישם כדי לקבל תוצאה מיטבית? לפניכם כל התשובות אשר יסייעו לכם לצאת לדרך ולהתחיל בתהליך.

עץ טיק? נעים להכיר

כדי להפיק את המרב מתהליך הצביעה יש להכיר את סוג העץ שאותו צובעים מכיוון שכל סוג עץ דורש טיפול מעט שונה וכתוצאה מכך, צבע לעץ מתאים. כך למשל ישנם עצים אשר דורשים טיפול מעמיק יותר לעומת אחרים ולכן כדי לצבוע אותם יש לבחור צבע ולו התכונות המתאימות והיכולת לחדור לשכבות העמוקות של העץ כדי לספק את התוצאה הרצויה. כמו כן ישנם עצים רכים אשר זקוקים לטיפול משמר על מנת להתאים לתנאי חוץ ורק לאחר מכן יש ליישם עליהם צבע רגיל.

מה מטרת הצביעה?

אחד הדברים אותם חשוב להגדיר מראש הוא מטרת הצביעה. הסיבה לכך פשוטה: ישנו מגוון רחב של צבעים ולא כל צבע עץ מתאים לאותה הפעולה. ברוב המקרים ישנן שתי מטרות עיקריות לצביעה, הראשונה היא שימור והשנייה היא חידוש.

  • חידוש – חידוש צבע העץ דורש התייחסות שונה משימור, הן מבחינת הפעולות שיש לבצע והן מבחינת בחירת הצבע עצמו. לרוב חידוש צבע יתבצע עם צבעים אטומים אשר יסתירו את שכבת הצבע הקיימת יותר טוב.
  • שימור וטיפול – מטרה נוספת לצביעת עץ תהיה שימורו ומתן הגנה לאורך השנים כחלק מפעולת תחזוקה. גם כאן נדרש לבצע פעולות הכנה טרם הצביעה, אולם לרוב ייעשה שימוש בצבע שקוף כדי לשמור על מראה העץ הטבעי.

לאחר שהגדרתם מהי מטרת הצביעה יהיה לכם קל יותר לבחור את הצבע המתאים מתוך מגוון הסוגים הקיימים.

בחירת הצבע המתאים

ישנם סוגים שונים של צבעים, צבעים אטומים, צבעים חצי שקופים, צבעים שקופים, צבעים על בסיס מים או על בסיס טרפנטין, שמנים וכן שלל של גוונים מהם ניתן לבחור. ההיצע הנרחב עשוי להיות מעט מבלבל ולכן התייחסות לסוג העץ ולמטרת הצביעה עשויה להקל על הנושא, למקד אתכם ולצמצם את האפשרויות אשר עומדות לרשותכם. מומלץ לבחור צבע עץ איכותי בעל טכנולוגיה מתקדמת אך עם זאת ידידותי לסביבה מטעם חברה מובילה בתחום זה. צבע איכותי יחדור לעומק העץ ויספק לו גם שכבת הגנה מפני מזיקים, פטריות, עובש וריקבון. מלבד סוג הצבע יש לבחור גם את הגוון הרצוי בהתאם לטעמכם האישי והתוצאה אותה שואפים להשיג.

רגע לפני שצובעים, אל תשכחו!

כפי שצוין לעיל, אין זה מספיק לקנות צבע לעץ ומברשת ולהתחיל ליישם, כדי שהתוצאה תהיה אופטימלית נדרשת עבודת הכנה. השלב הראשון הוא לנקות את העץ מאבק, לכלוך, עובש, פטריות וכיוצא בכך. במקרים קשים יש לעשות שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים לעץ אשר יגרמו לו להיראות במיטבו ויסייעו להסיר כתמים ולכלוכים ביתר קלות. לאחר שהעץ נקי ויבש מומלץ ורצוי ללטש אותו, במיוחד אם הוא סדוק, שרוט או פגום. ליטוש במלטשת או בנייר לטש מסיר את שכבת העץ הפגועה ויש לבצע אותו עד שמגיעים לשכבת עץ בריאה.

הגיע הזמן ליישם את הצבע המתאים

לאחר שניקיתם את העץ, ליטשתם אותו וניקיתם שוב מאבק יש לחכות לייבוש מלא ולוודא היטב כי אכן העץ נקי. משזה נעשה, אפשר ליישם את הצבע אותו בחרתם בהתאם למטרת השימוש וסוג העץ. יש לציין כי לכל צבע לעץ יש הוראות שימוש ורצוי לפעול על פיהן כדי להשיג תוצאות מיטביות. קחו בחשבון כי ברוב המקרים תדרשו ליישם לפחות שתי שכבות צבע, אולם שוב, מספר השכבות תלוי בסוג הצבע, בסוג העץ, בתנאים בהם העץ מצוי ובגוון אותו אתם שואפים להשיג.

רגע, עוד לא סיימתם

נקודה למחשבה לפני סיום: למרות שישנם צבעים אשר מספקים לעץ גם הגנה, קחו בחשבון שיהיו מקרים בהם תצטרכו ליישם שכבת הגנה נוספת של חומר משמר אשר יחדור לעומקו של העץ ויקנה לו הגנה מרבית לאורך השנים. פעולה זו תהפוך את העץ לעמיד יותר ותסייע לו להתמודד טוב יותר עם תנאי חוץ, עם מזיקים ועם פגעי מזג האוויר.

39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

לפני שנתחיל לצבוע עץ נחליט האם מטרת הצביעה הינה שימור או חידוש ורק לאחר-מכן נתחיל במלאכת הצביעה עם צבע מתאים

בעל מקצוע מבצע ליטוש עץ באמצעות נייר לטש על-מנת להסיר את שכבת העץ הראשונה ולהכינו לצביעה

כתבות ומאמרים

כל מה שרציתם לדעת על צביעת עץ בתנור

כל מה שרציתם לדעת על צביעת עץ בתנור

במאמר יוסבר כיצד משתמשים בשיטה צביעה בתנור לתקן רהיט פגום או לחדש רהיט ישן.

קרא עוד