38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

כל מה שרציתם לדעת על צביעת חדרי אמבטיה

במאמר יוסבר באיזה חומרי צביעה משתמשים לחדרים רטובים בכלל ולחדר אמבטיה בפרט

המדריך המלא לצביעת חדרי אמבטיה

צביעת דירה מתבצעת חדשת לבקרים, בשל הצורך לרענן, לחדש, לשנות צבע, ולייפות את הבית. לעתים הקירות מתקלפים או יש בהם מכה מרהיט, הילדים קשקשו עליהם, ועוד סיבות שונות הגורמות לצביעת הדירה כולה. לעומת זאת, צביעת חדרי אמבטיה נובעת פעמים רבות מבעיה, השכיחה בחדרים רטובים, והיא עובש. חדרים רטובים הם חדרים בהם לחות מוגברת כתוצאה ממים זורמים, כמו חדרי אמבטיה ומטבחים, כאשר הבולטים הם חדרי האמבטיה. צביעת חדרי אמבטיה וכן שיפוץ אמבטיה צריכות להעשות בצורה נכונה, ושונה מצביעת דירה בחלקים האחרים בה.

צובעים נכון

בעיה שכיחה בחדרי האמבטיה היא עובש בקירות, קילופים של צבע בקירות או בתקרות, ואף פטריות בקיר. הסיבות לכך הן לחות גבוהה ומחסור באוורור של חדרים אלו, הם הגורמים להיווצרות העובש, הקילופים והפטרייה בקירות. כמובן, אם קיימת רטיבות מתמשכת בקירות, מומלץ לבדוק את תקינות צנרת המים, והאם האיטום בינה לבין הקירות תקין. צבע לאמבטיה מתבצע בשתי שיטות צביעה עיקריות, והן צביעה בצבעים נגד עובש ופטרייה, וצביעה אקולוגית, בצבעים ירוקים וידידותיים לסביבה, המונעים היווצרות עובש.

מכינים את חדר האמבטיה

טרם הצביעה יש להכין את הקירות בחדר האמבטיה. ההכנה מתבצעת באמצעות הסרה של חלקי צבע מתקלפים וטיח. פעולה זו ניתן לעשות באמצעות מרית, הידועה יותר בשם שפכטל. הפעולה מתבצעת ידנית. יש להסיר את כל החלקים המתקלפים, ובמיוחד אלה הנגועים בעובש ובפטרייה, כדי שלא ימשיכו ויתפתחו על הקיר. בשלב הבא יש לחטא את הקיר באמצעות מים וחומר חיטוי כגון אקונומיקה. מומלץ לשפשף היטב את הנוזל, ולהחדירו עמוק אל תוך הקיר. קיימות גם תמיסות מיוחדות, שניתן לקנות אותן בכל חנות צבע, ובהן ניתן להשתמש בעת ניקוי קירות חדר האמבטיה מפני עובש ופטריות. לאחר פעולת הניקוי והחיטוי, מומלץ לבצע תיקונים במקומות בהם יש סדקים וחורים. לצורך כך יש להשתמש בשפכטל מיוחד, הנועד לעבודות בקירות חדרים רטובים.

צובעים את חדר האמבטיה

צביעת חדר אמבטיה מתחילה במריחת שכבת יסוד על פני שטח כל הקיר. שכבה זו מחזקת את הצבע שיבוא לאחר מכן, ומצמידה אותו היטב אל הקיר. שכבה זו נדרשת במצבים בהם בקיר יש צבע סיד ישן, או שכבות הדומות לאבקה או חול. לאחר צביעת צבע היסוד, יש להמתין שיתייבש. צביעת חדרי אמבטיה ניתנת בשני אופנים:

- צבע אקרילי, זהו צבע בו משתמשים בצביעת קירות חיצוניים של בית, והוא גמיש וחזק, ועמיד בפני לחות. אל תוך הצבע ניתן להוסיף חומר המרעיל את הפטריות ומונע היווצרותן.
- צבע המכיל כבר בתוכו חומר נגד פטריות ועובש.

יש לצבוע את הקיר בשכבה ראשונה, להמתין שתתייבש, ולאחר מכן יש לצבוע צביעה שנייה.

צביעה אקולוגית

כאמור, כיום קיימים צבעים ירוקים רבים, שהינם אקולוגיים וידידותיים לסביבה. צבעים אלו לא מכילים כל חומר רעיל שהוא, ועדיין באפשרותם למנוע היווצרות עובש ופטריות בקירות חדר האמבטיה. שימוש בצבעים אלו מבטיח יצירה של שכבת ציפוי שהינה עבה יותר משכבת הציפוי של הצבע הרגיל. הצבעים מתבססים על עקרון ייבוש מהיר של הקיר, ובכך נמנעת אפשרות עיבוי- שזהו המצב בו מתחיל להתפתח עובש. השיטה עובדת על צבע נושם במיוחד, ואשר קולט ופולט את אדי הלחות במהירות פנומנאלית, ולכן תהליך הייבוש הוא מהיר במיוחד. באופן זה, אין לפטרייה או לעובש הזדמנות להיווצר אפילו. צביעת חדרי אמבטיה יכולה להיעשות באופן עצמאי, אולם מומלץ לקבל שירותיו של צבע, מומחה עבודות צבע, ומכיר את טכניקות הצביעה השונות של חדרים בעלי רטיבות, את המאפיינים של כל שיטה, ואת תהליך ההכנה החשוב והיסודי, טרם הצביעה עצמה. טיפ לסיום: זכרו תמיד לאוורר את חדרי האמבטיה, ככל האפשר.

38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

צביעה אמנותית של חדר אמבטיה על ידי אם ובתה

כתבות ומאמרים

צביעת בתים - ההבדל בין צבעי טמבור לצבעי נירלט

צביעת בתים - ההבדל בין צבעי טמבור לצבעי נירלט

במאמר יסופר על חברת "טמבור" וחברת "נירלט" כשתי החברות הותיקות והמובילות לאספקת צבעים לצורך צביעת בתים.

קרא עוד
כל המידע על צביעת מתכות

כל המידע על צביעת מתכות

במאמר זה נסקור את סוגי הצבע השונים לצביעת מתכות ואת הכנת התשתית הנדרשת לצביעת מתכות.

קרא עוד