9

ספקי שירות בתחום עבודות בנייה והריסה

כל המידע על פינוי פסולת בניין

במאמר יוסבר על תהליך פינוי פסולת בניין - מה זאת פסולת בניין, איך תהליך הפינוי נעשה, מי אמור לבצע אותו ומהי חשיבות הפינוי.

כל המידע על פינוי פסולת בניין

בעת בניית בניינים חדשים נוצרת באופן טבעי פסולת אשר מלווה לכל תהליך הבניה. את הפסולת הזאת, חשוב לפנות הן מסיבות תברואתיות והן משום הסכנה שישנה כאשר פסולת זו נשארת חשופה (ילדים ואף מבוגרים יכולים להיפצע ממנה). אי לכך, חשוב לוודא כבר בתחילת תהליך הבנייה כי יש חברה שעובדת בצמוד לקבלן ומפנה את שאריות הבנייה וכל דברי הפסולת הנותרים.

יש לעשות הבחנה בין פסולת בניין שניתן להכניסה לאותם פחי אשפה גדולים –פסולת אשר פינוייה יכול להיעשות באופן עצמאי בידי הקבלן, למול פסולת בניין שהיא בכמות או בגודל שאינם מותאמים לפחי אשפה אלה וניתן לפנותם אך ורק דרך חברות מקצועיות שזהו תחום התמחותן (חברות בעלות הציוד הכבד והכלים המתאימים, לשם פינוי פסולת בניין בסדר גודל כזה).

מהי פסולת בניין?

חוק שמירת הניקיון, שיצא בשנת 1984 קובע מהי פסולת בניין: "פסולת בניין היא פסולת גושית. כל אותם חומרים ושיירים המשמשים לבנייה או שמשתמשים בהם בקשר לעבודות בנייה, לרבות ערימות אדמה וחלקי הריסות של מבנים" הגדרת החוק מנסה להיות רחבה ככל הניתן כדי לדאוג לטובת הציבור בפינוי כל פסולת בניין אפשרית.

מחזור פסולת בניין

הרבה מן הפסולת שנוצרת תוך כדי הבנייה ניתנת למחזור וכך במקום לזהם ולפגוע באיכות הסביבה ניתן לקחת את אותה הפסולת למרכזים שבהם ממחזרים אותה לצורך שימוש חוזר. הבחירה באפשרות זו מועילה לכולם שכן הרשויות בארץ מטילות קנסות כבדים על חברות הבנייה אשר משאירות פסולת בנייה שלא במקומות המיועדים לכך.

המחזור יכול להיעשות בתכנון מראש או בדיעבד, כאשר קבלן אשר כבר בראשית תהליך הבנייה פועל בצורה מודעת לחלוקת הפסולת לפי אפשרות למחזר אותה. מחזור פסולת בנייה, מקל על תהליך הבנייה ואף הופך אותו להרבה יותר יעיל ואקולוגי. בנוסף – גם מצידן של הרשויות המקומיות יש תמיכה בנושא. הרשויות מעודדות את נושא המחזור, ופעמים רבות אפילו מסייעות לקבלנים במידת האפשר – לשם פינוי האשפה.

מגמת מחזור האשפה היא כיום עולמית וגם בארץ ישנה עליה במגמת מחזור האשפה, בגלל המודעות והחשיבות לשמירה על איכות הסביבה. פסולת בניין מהווה את אחד הגורמים המזהמים ביותר שיש, ולכן החשיבות למחזור אשפה בתחום זה היא רבה לאין ערוך. פעמים רבות, היא אפילו מעלה את ערכה של החברה הבונה את הבניינים בעיני הציבור הרחב כשומרת ומקפידה על טובת הציבור במחזור האשפה.
אחד האתגרים שישנם עבור המשרד להגנת הסביבה כמו גם של הרשויות המקומיות הוא למצוא מקומות מוסדרים אליהם ניתן לפנות אשפה, באופן בו ימוזער הנזק לתושבים הגרים בסביבת המקום כמו גם לסביבה. בניסיון לפתור את המצב הנ"ל - ברבות מן הרשויות קיימים מרכזים שיועדו לשם פינוי פסולת בניין, ומשם הפסולת מועברת לאתרי פסולת גדולים יותר.

לסיכום

חברה קבלנית הבוחרת לפנות את פסולת הבניין שלה בצורה מסודרת בהתאם לכללי החוק (וכאמור, יש חוק לפינוי פסולת בניין ממש כפי שיש חוק מיסוי על דירות לפי חוק מיסוי מקרקעין), יוצרת מהבחינה הזאת הרמוניה סביבתית. לסיכום – חשוב אם כן, גם מבחינה אקולוגית, וגם מבחינה תדמיתית, וגם מבחינה משפטית - לפנות את פסולת הבנייה הכי מהר שאפשר ובאופן מידי, בכדי לאפשר לדיירים הקיימים והעתידיים בבניין לגשת לאזור הבנייה באופן זהיר ובטיחותי.

9

ספקי שירות בתחום עבודות בנייה והריסה

מצא בעל מקצוע

קבלני שיפוצים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים