13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

כיצד נבחר תריסים לעיצוב הבית ואילו תריסים קיימים, כל מה שרציתם לדעת על עיצוב תריסים

מאז ומתמיד, הותקנו מעל החלונות בישראל גם תריסים, בעיקר בשל מזג האוויר החם, שלא לומר לוהט, ברוב ימות השנה. אבל – בעוד עד לפני כעשור, הבחירה במערכות תריסים נעשתה כמעט באופן אוטומטי, עם אותן מערכות תריסי שלבים ירקרקות שכולנו אולי מכירים מבית הורינו – או אפילו עם תריסי העץ הסטטיים מבית סבא וסבתא; היום – בבואנו לבחור מערכות תריסי שלבים, תריסי גלילה, תריסים חשמליים או תריסים ונציאניים – המבחר הוא עצום, והאפשרויות העיצוביות פותחות דלת להתאמת התריסים למראה הכללי של כל חדר, ומשפיעות על עיצוב הבית – מבפנים כמו גם מבחוץ.

הבחירה במערכות שונות של תריסים, היא בעיקר פונקציונאלית. אנחנו מעדיפים תריסים חשמליים המאפשרים לנו לשלוט בכמות האור החודרת אל החדר – עוד לפני שיצאנו מהמיטה; אנחנו מעדיפים תריסי גלילה או שלבים בשל נוחות התפעול ואולי היעדר תקלות – אבל בכל אחת ממערכות התריסים הנפוצות בארץ, ניתן למצוא אינספור דגמים, בעלי מראה אחר בשל הבדלים כמו:

• הבדלים בגודל – לא רק בגודל הכולל של מערכות התריסים, אלא גם במימדים של כל שלב במערכת. לדוגמה, מערכות תריסי שלבים נראות אחרת לגמרי, עם שלבי תריסים דקים ועדינים ביחס לכאלה רחבים
• הבדלים בגימור – כיום, ניתן למצוא שלבי תריסים מאלומיניום, למשל, ברמות גימור שונות, ואפילו כאלה צבועים, למשל במראה עץ טבעי
• הבדלים בחומר הגלם – תוכלו למצוא תריסים מפלסטיק, מאלומיניום, מעץ, או משילוב של אלומיניום וחומר מוקצף בעל תכונות בידוד טובות, במראה שונה.

הבחירה בעיצוב תריסים שונה מתאפשרת גם תודות לקדמה הטכנולוגית. למשל, אם בעבר תריסי גלילה היו בחירה נפוצה אולם הם הגיעו עם ארון תריס גדול ומסורבל שהורכב מעל החלון – כיום, ארון התריסים של תריסי הגלילה מותקן באופן חבוי, בתוך הקיר, אם הוא מתוכנן כבר בשלב הבנייה של הבית. מערכות התריסים הן איכותיות ועמידות יותר, והתקלות הרבה פחות נפוצות. מנגנונים יעילים, זולים ואמינים אחראים לכך שחברות קבלניות רבות מציעות לרוכשי דירות תריסי גלילה או תריסים חשמליים כחלק מחבילת האבזור הבסיסית של בתים חדשים, ואפילו סוגי תריסים ונציאניים, שפעם היו יקרים ונטו להתקלקל לעיתים קרובות, ניתן להשיג כיום באיכות גבוהה, ובמחירים נוחים.

כך, בעצם, מי שעומד בפני בחירה של מערכות תריסים חדשות, מגלה כי שפע האפשרויות הוא אדיר, ואתם מוזמנים לבחור לעצמכם גודל, צבע, טקסטורה, ומראה, ככל העולם על רוחכם, ולשלב את התובנות האסתטיות שלכם עם בחירת מערכת תריסים אמינה, שתשרת אתכם נאמנה למשך שנים רבות.

התריסים שלכם יכולים להיות – גם פונקציונאליים, וגם בעלי מראה אסתטי שיתרום לעיצוב הבית

אם הגעתם לשלב בחירת התריסים בעיצוב הבית, אנחנו ממליצים להתחיל מבחירת סוג ההפעלה של התריסים – בחירה שתשפיע על אפשרויות העיצוב שתוכלו לבחור מביניהן. החליטו, אם אתם מעדיפים תריסי שלבים (המכונים גם תריסי דפדף), תריסי גלילה או דווקא תריסים ונציאניים.
תריסי שלבים הם יעילים, אמינים ומאריכי ימים. אפשר לבחור בין שלבים מפלסטיק, מאלומיניום משוך או מחומר מוקצף (הנתון מתוך מעטפת אלומיניום דקה). מי שמעוניינים בעיצוב בסגנון "רטרו", יכולים עדיין למצוא תריסי שלבים עשויים עץ – בדרך כלל במחירים גבוהים יחסית.

מבין המגוון של סוגי תריסים, הנה שתי המשפחות הנחשבות מעוצבות יותר, על היתרונות והחסרונות שלהן:

תריסי גלילה - מספקים פתרון נוח לשליטה על כמות האור החודרת אל הבית מבעד לחלון. מנגנוני ההפעלה בתריסי גלילה כיום, ידניים וחשמליים כאחד, הם עמידים מאוד ואינם דורשים תחזוקה, ומחירי תריסי גלילה ירדו מאוד במהלך העשור האחרון. כיום תריסי גלילה חשמליים הם בחירתם של רבים המעוניינים במערכת תריסים מודרנית, מפנקת ומעוצבת.
תריסים ונציאניים – מדובר במערכת תריסים עדינה במיוחד, המותקנת מן הצד הפנימי של החלון. תריסים ונציאניים מאפשרים שליטה על הטיית השלבים וגם גלילה של התריס כולו למעלה ולמטה, עם אפשרות לעצירה בכל נקודה רצויה בין תריסים פתוחים במלואם לתריסים סגורים לגמרי.

סוג השלבים והגוון השולט

שלושה משתנים עיקריים משפיעים על האופן בו ישתלב העיצוב הנבחר של מערכת התריסים שבחרתם, בעיצוב הכללי של הבית (מבפנים ומבחוץ), ואלו הם: צורת השלבים, החומר ממנו הם עשויים, וגוון הגימור המיושם עליהם (צבע או ציפוי). אלה המשתנים שיקבעו, אם התריסים שבחרתם ישתלבו בהרמוניה עם האלמנטים הנוספים סביב (צבע הקירות, מסגרות החלונות, ריהוט, וילונות וכד').

מבחינת גווני התריסים, הגוונים המקובלים בארץ נעים בין חומים או ירקרקים בהירים, לגווני עץ כהים או אפורים כהים. עם זאת, חשוב לדעת כי תוכלו להשיג מערכות תריסים מכל סוג – ובכל צבע שתבחרו, כולל צבעים לא שגרתיים כמו אדום או כחול. בדרך כלל, קטלוג הצבעים של מערכות תריסים יציע את הגוונים השקטים יותר של כל צבע שתבחרו, מתוך ההנחה – שעיצוב התריסים הוא לא זה שצריך להיות הדומיננטי במרחב. אם זה דווקא לא מתיישב עם תכניות העיצוב שלכם – תוכלו להזמין תריסי שלבים, תריסי גלילה או תריסים ונציאניים ממש בכל צבע שאתם חושקים בו – רק קחו בחשבון שככל שאתם בוחרים בצבע פחות נפוץ, כך גם מחיר הרכישה הראשוני וגם מחירי החלפים בהמשך לתיקון התריסים שלכם – צפויים להיות גבוהים יותר.

מעניין לציין, כי בבתי עסק רבים מתחום החלונות והתריסים נעשה שימוש בתוכנה המאפשרת הדמייה של מראה החדר כשמערכת התריסים שאתם שוקלים לקנות כבר מותקנת בו.

כדי לבחור נכון אפשרו לעצמכם די זמן להתלבט, נסו ליהנות מתהליך החיפוש, התרשמו מדגמים המוצגים בקטלוגים, שימוש לב לתריסים המותקנים במבנים שמזדמן לכם לבקר בהם (בתים של חברים, משרדים וכד'). נסו להבין איזה סוג של עיצוב תריסים הכי מתאים לכם, תריסי גלילה, תריסי שלבים או תריסים ונציאניים דווקא. קחו בחשבון את השיקולים הפונקציונאליים כגון עמידות, אמינות, יעילות, בידוד תרמי ואקוסטי. לצד ההיבט המעשי זיכרו שהתריסים ישפיעו מאוד על העיצוב ולכן אל תתפשרו על התקנת תריסים שאינם תורמים להשגת המראה המבוקש. החליטו על טווח של גוונים הבאים בחשבון, הגדירו טווח מחירים, צמצמו את הרשימה בהתאם ולבסוף תגלו שהבחירה המושלמת מציגה את עצמה.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

תריסים וניציאניים לבית ולמשרד

תריסי עץ קלאסיים

תריסי שלבים לבנים קלאסיים

תריס גלילה מבד

כתבות ומאמרים

סוגי תריסים חשמליים, תיקון תריס חשמלי ומנגנון ההפעלה שלו

סוגי תריסים חשמליים, תיקון תריס חשמלי ומנגנון ההפעלה שלו

במאמר נלמד את כל מה שצריך לדעת על תריסים חשמליים, הסוגים העיקריים ומהם ייתרונותיהם.

קרא עוד
סקירה אודות דגמים שונים של תריסים לבית

סקירה אודות דגמים שונים של תריסים לבית

במאמר נלמד מהם סוגי התריסים הנפוצים הקיימים בשוק להתקנה בבית ונעזור לכם להחליט באיזה לבחור.

קרא עוד
כל המידע על תריסים ונציאניים

כל המידע על תריסים ונציאניים

במאמר יוסבר מהם תריסים ונציאניים, היכן הם הומצאו, ממה הם מורכבים, אילו סוגי תריסים ונציאניים קיימים, ומה השימושים שלהם.

קרא עוד
סוגי תריסים לבית

סוגי תריסים לבית

במאמר יוצגו סוגי תריסים נפוצים, שימושיהם השונים וכיצד נבחר תריס מתאים לבית.

קרא עוד