13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

סוגי תריסים חשמליים, תיקון תריס חשמלי ומנגנון ההפעלה שלו

במאמר נלמד את כל מה שצריך לדעת על תריסים חשמליים, הסוגים העיקריים ומהם ייתרונותיהם.

תיקון תריסים חשמליים

אין מפנק יותר מאשר לפתוח את תריסי החלון אל שמש הבוקר הנעימה – באמצעות שלט. בדירות חדשות המוצעות למכירה מקבלנים בארץ, אנחנו רואים מערכות תריסים חשמליים המותקנות בחלונות החדרים וביציאה אל המרפסת, אשר נגללים אט מעלה, וחושפים אור שמש חם ובהיר המלטף את הבית.
בתחום עיצוב הבית, ניתן כיום להשיג שפע של מנגנוני תריסים חשמליים, המתאימים לכל עיצוב, לכל העדפה – וגם לכל כיס. המנגנונים החשמליים המודרניים הם לא רק נוחים מאוד להפעלה אלא גם אמינים ובהתקנה מקצועית של מערכות תריסים חשמליות איכותיות – נזכה להפעלה אמינה, מפנקת, וגם נטולת תקלות - לאורך שנים רבות. גם במקרה של תקלות בתריסים חשמליים, תוכלו למצוא שפע של אנשי מקצוע זמינים שיחזירו את התריסים שלכם לפעילות איכותית ומהימנה, במהירות ובמגוון מחירים.

אפשר להשיג כיום מנגנוני תריסים חשמליים גם לתריסי גלילה וגם לתריסי שלבים. מנגנונים חשמליים לתריסים מאפשרים את הרמתם או הגפתם בלחיצת כפתור – ולפעמים אפילו פעילות אוטומטית, למשל כזו השומרת על כמות האור הנכנסת לחדר, קבועה.
לפניכם סקירה אודות תריסים חשמליים, בה תמצאו, בין היתר, את יתרונותיהם וחסרונותיהם, תקלות נפוצות, מניעתן וטיפול בהן, המלצות וטיפים לבחירת מערכות תריסים חשמליים כמו גם מתקיני תריסים חשמליים שימנעו תקלות לאורך זמן.

תריס גלילה שמופעל במנגנון חשמלי

למרות שהיום, כאמור, ניתן למצוא גם מגוון מערכות תריסי שלבים חשמליות - כשאומרים "תריסים חשמליים", מתכוונים על פי רוב למערכות של תריסי גלילה בהן הפתיחה (גלילה כלפי מעלה אל תוך ארגז התריס) וההגפה (הורדת שלבי התריסים כלפי מטה) נעשית בעזרת מנגנון חשמלי.

תריסים חשמליים מתאימים במיוחד לשמש בחלונות גדולים ודלתות הזזה מזכוכית. המנוע מחובר לציר הממוקם בארגז התריס ועליו נאספים שלבי התריסים כשמגלגלים אותם כלפי מעלה. את המנוע מפעילים באמצעות מתג הממוקם בסמוך לתריס, לחצן אחד גולל כלפי מעלה והשני משחרר את התריס כלפי מטה, ניתן כמובן לעצור בכל מצב בין תריסים פתוחים במלואם לסגורים במלואם – או באמצעות שלט המאפשר את הפעלתם גם מרחוק (מן הכורסא בסלון או מן המיטה למשל).

סוגים עיקריים של תריסים חשמליים

בניגוד לתריסי גלילה או שלבים בעלי מנגנון הפעלה ידני, תריסים חשמליים הם נוחים במיוחד להפעלה ומאפשרים הפעלה מרחוק. ניתן לבחור מגוון של תריסים חשמליים בהתאם לפרטים הטכניים ולהעדפות שלכם, בכל רוחב או גובה, במגוון חומרים וצבעים. הנה שלושת הסוגים הנפוצים של תריסים חשמלייםף על מאפייניהם הייחודיים:

· התריסים החשמליים הנפוצים ביותר בישראל כיום, נקראים "תריסי שלב מוקצף". מדובר בתריסים בעלי שלבים העשויים מעטפת אלומיניום דקה מלאה בחומר מוקצף. שלבים כאלה מספקים בידוד תרמי ואקוסטי טוב אך הם מתאימים למפתח חלון של עד שלושה מטרים (מעל מידה זו הם עלולים לקבל "בטן" המפריעה לפעולה התקינה וגם פוגעת במראה).
שימוש בשלבי אלומיניום מלאים חומר מוקצף מאפשר תמחור זול יחסית של מערכת התריסים החשמליים, אולם בעת הבחירה של תריסים חשמליים עם שלבים מוקצפים, חשוב לקחת בחשבון שמעטפת האלומיניום של כל שלב היא דקה ולכן שימוש לא זהיר במערכת עלול לגרום נזק לשלב אחד או יותר. חיסרון נוסף הוא שתריסים כאלה אינם משפרים רמת האבטחה כנגד פריצה (פורצים יכולים פשוט להרים את התריסים)

· סוג נוסף של תריסים חשמליים הם כאלה בעלי שלב העשוי פרופיל אלומיניום. תריסים כאלה מכונים "תריסי שלב משוך" (מפני שפרופיל אלומיניום נקרא גם "אלומיניום משוך"). תריסים כאלה יהיו יקרים יותר מתריס חשמלי מוקצף אבל הם חזקים יותר, מתאימים גם למפתח רחב ומשפרים הגנה נגד פורצים. תריסי שלב משוך מבודדים (תרמית ואקוסטית) פחות טוב מתריס מוקצף

· הסוג השלישי של תריסים חשמליים מכונה "תריסי שלב משוך עם אור", או "תריס אור חשמלי". גם כאן השלבים עשויים פרופיל אלומיניום חזק, כשמתחילים לגלול מעלה נוצר רווח בין השלבים המאפשר חדירת אור ומכאן שמם. תריסים כאלה נחשבים הטובים ביותר ככל שהדבר נוגע להגנה מפורצים, ישנן אפילו חברות ביטוח המחשיבות תריסים חשמליים כאלה למעכבי פריצה ומעניקות הנחה בפרמיה בהתאם

מערכות נוספות של תריסים חשמליים הן בעלות שלבים עשויים פלסטיק - אולם השימוש במערכות תריסים חשמליים כאלה הולך ופוחת. תריסים כאלה הם קלי משקל אבל איכותיים פחות מתריס חשמלי מוקצף ומחירם כמעט זהה

מנוע מנגנון ההפעלה החשמלי – שימוש נכון ומניעת תקלות

כל מערכת תריסים היא חשופה לתקלות בשלבי התריס עצמם, אולם במערכות של תריסים חשמליים, תקלות במערכת החשמלית הן בדרך כלל המורכבות והיקרות ביותר. המנוע החשמלי של תריסים חשמליים הוא החלק היקר ביותר במערכת התריסים, ועל מנת למנוע תקלות בפעילותו, חשוב להימנע מהעמסת יתר של המנוע כדי לא לגרום ל"שריפת המנוע" (הכוונה אינה שהמנוע יעלה באש חלילה אלא רק שיפסיק לפעול). בתפעול מתאים של תריסים חשמליים, תוכלו להבטיח מיעוט בתקלות – אם הקפדתם לרכוש מערכת תריסים חשמליים מחברה אמינה, והתעקשתם על התקנה מקצועית של התריסים.

תיקון תריסים חשמליים ובחירת אנשי מקצוע

בחירת איש מקצוע לשירות תיקון תריסים חשמליים תיעשה על פי הוותק והניסיון של איש המקצוע בתיקון מערכות תריסים דומות לשלכם, וכמובן, על פי הצעת המחיר. וודאו שאתם בוחרים באיש מקצוע המספק שירות אמין, ואחריות על התיקון שיבצע.
לאחר בחינת איש המקצוע את התריסים ואיתור התקלה, מומלץ לברר מה בדיוק קרה ולמה.
לפעמים אין מנוס מהחלפת המנוע, על המחיר הגבוה יחסית הכרוך בכך. פעמים אחרות מספיק להחליף מתג הפעלה או אפילו רק לחבר חזרה חוט חשמל שניתק ממקומו.
אם אתם מרוצים מן החברה שהתקינה עבורכם את התריסים החשמליים כדאי לפנות אליהם במקרה של תקלה. חשוב לברר אם האחריות שקיבלתם כוללת טיפול בתקלה הרלוונטית.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

תריס חשמלי עם כפתור מקובע בקיר

שליטה על התריסים מהטלפון הסלולרי

תפעול התריסים החשמליים ע"י שלט

מתג הפעלה לתריס חשמלי

כתבות ומאמרים

עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

כיצד נבחר תריסים לעיצוב הבית ואילו תריסים קיימים, כל מה שרציתם לדעת על עיצוב תריסים

קרא עוד
סקירה אודות דגמים שונים של תריסים לבית

סקירה אודות דגמים שונים של תריסים לבית

במאמר נלמד מהם סוגי התריסים הנפוצים הקיימים בשוק להתקנה בבית ונעזור לכם להחליט באיזה לבחור.

קרא עוד
כל המידע על תריסים ונציאניים

כל המידע על תריסים ונציאניים

במאמר יוסבר מהם תריסים ונציאניים, היכן הם הומצאו, ממה הם מורכבים, אילו סוגי תריסים ונציאניים קיימים, ומה השימושים שלהם.

קרא עוד
סוגי תריסים לבית

סוגי תריסים לבית

במאמר יוצגו סוגי תריסים נפוצים, שימושיהם השונים וכיצד נבחר תריס מתאים לבית.

קרא עוד