12

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

כל המידע על תריסים ונציאניים

במאמר יוסבר מהם תריסים ונציאניים, היכן הם הומצאו, ממה הם מורכבים, אילו סוגי תריסים ונציאניים קיימים, ומה השימושים שלהם.

כל המידע על תריסים ונציאניים

בצורתם הקלאסית,תריסים הם מסגרות קשיחות או לוחות קשיחים (או פסים קשיחים) שמורכבים בצדם החיצוני של חלונות או דלתות ומיועדים למנוע פריצה, להגן מפני השמש, למנוע הצצה לתוך הבית ולספק בידוד נוסף מפני חום או קור. במובן הזה, תריסים ונציאניים אינם בעצם תריסים – הן משום שהם מורכבים בצדו הפנימי של הפתח והן משום שתפקידיהם מוגבלים הרבה יותר.
תריסים ונציאניים נועדו בעיקר להצל מפני השמש, ולכן הומצא להם השם העברי (המסחרי) המוצלח מאוד "צלון".
כתועלת משנית, תריסים ונציאניים מסוגלים גם לחסום את הראייה דרכם, וכמובן שיש להם ערך אסתטי ועיצובי ממדרגה ראשונה.

הופעותיהן הראשונות של התריסים הונציאניים

אין עדות הקושרת תריסים ונציאניים לעיר ונציה דווקא.
תריסים ונציאניים רשומים כפטנטים מן המאה השמונה עשרה, והשימוש בהם החל דווקא בצרפת.
ה"זינוק" הגדול קדימה בשימוש ובתפוצה של תריסים ונציאניים התרחש בשנות השלושים של המאה העשרים, כאשר נבנו בניו-יורק גורדי השחקים הראשונים. מערכות מיזוג אוויר לשימוש ביתי ומשרדי לא היו נהוגות אז, בקומות הגבוהות אי אפשר היה לפתוח חלונות משיקולי בטיחות ובשל הרוח העזה, ונדרש פתרון למניעת התחממות יתר של המשרדים בשעות היום. תריסים ונציאניים נבחרו כפתרון לבעיה, והמעצבים של גורדי שחקים ידועים כגון מרכז רוקפלר ואמפייר סטייט בילדינג התקינו תריסים ונציאניים בכל החלונות כחלק מן העיצוב הפנימי הכולל שלהם.

מידע כללי

תריס ונציאני בנוי לפי עיקרון פשוט וחכם – וילון שמורכב מפסים צרים וקשיחים, המחוברים זה לזה בחוטים. משיכה קלה (או סיבוב קל של מוט) בצד אחד משנה את הזווית של כל השלבים בבת אחת ומאפשרת "משחק" בכמות האור שיכולה לעבור ביניהם, ומשיכה בצד אחר גוללת את כל השלבים, מרימה כך את הווילון כולו עד מעל לחלון ומאפשרת שדה ראייה מלא, ואף את פתיחת החלון. באזורי משרדים ומסחר, שמאופיינים בקירות זכוכית גדולים, תריסים ונציאניים משמשים גם ליצירת חללים פרטיים בהתאם לצורך. גרסה מעניינת של המוצר הזה היא תריס ונציאני עם פסים רחבים שמותקנים במאונך, כך שתנועת השלבים היא ימינה ושמאלה ולא מעלה ומטה.

עיצוב

תריסים ונציאניים מודרניים מציעים שפע גדול של חומרים, צורות, צבעים ואמצעי הפעלה. השלבים של תריס ונציאני יכולים להיות עשויים פלסטיק (דק או מוקצף), עץ או אלומיניום; הם יכולים להיות חלקים, מחוררים, מוטבעים או מודפסים, ומסופקים במבחר צבעים גדול; רוחב הפסים יכול לנוע בין 12.5 ל-63 מ"מ (בדגמים האופקיים), ועד כ-200 מ"מ בדגמים האנכיים.

מידות

המידות של תריסים ונציאניים הן כמעט אין-סופיות, וניתן להזמין תריס ונציאני לפי מידה ולהתאימו לכל חלון, דלת, גומחה (נישה), קיר זכוכית או מיפתח; ניתן להוסיף כבלים מובילים ולהתקין כך תריסים ונציאניים על חלונות או משטחים משופעים; וקיימים גם דגמים שמיועדים להאפלה מוגברת ובנויים מחומרים אטומים יותר, עם חפיפה גדולה יותר בין השלבים ועם חרירים נסתרים שאינם מעבירים אור.

מנגנון הפעלה

מנגנוני ההפעלה של תריסים ונציאניים השתכללו מאוד, ועתה ניתן להשיג תריסים ונציאניים עם מנגנונים חשמליים משוכללים לסיבסוב ולגלילה, עם הפעלה בשלט-רחוק ואפילו עם אפשרויות חיבור למנגנוני שליטה מרכזיים ממוחשבים בנוסח "בית חכם". גרסה מעניינת במיוחד של תריסים ונציאניים היא תריס ונציאני שמותקן בין שתי שכבות הזכוכית בחלון בעל זיגוג כפול. אופציה זו מאפשרת חיסכון במקום וניקוי קל של החלון, והיא אידאלית לסביבות עתירות אדים ולכלוך שומני כמו מטבחים – השלבים של התריס הוונציאני מוגנים בין שתי שכבות הזכוכית ונשארים נקיים תמיד.

לסיכום

תריס ונציאני הוא אלטרנטיבה מצוינת לתריסים המיושנים, המסורבלים, הכבדים והמכוערים. זהו פתרון הצללה והסתרה אלגנטי, דקורטיבי ונוח להפעלה. יתרה מכך, התקנת תריסים ונציאניים, אפשרית כמעט על כל הסוגים של קירות זכוכית, חלונות ודלתות.

12

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

כיצד נבחר תריסים לעיצוב הבית ואילו תריסים קיימים, כל מה שרציתם לדעת על עיצוב תריסים

קרא עוד
סוגי תריסים חשמליים, תיקון תריס חשמלי ומנגנון ההפעלה שלו

סוגי תריסים חשמליים, תיקון תריס חשמלי ומנגנון ההפעלה שלו

במאמר נלמד את כל מה שצריך לדעת על תריסים חשמליים, הסוגים העיקריים ומהם ייתרונותיהם.

קרא עוד
סקירה אודות דגמים שונים של תריסים לבית

סקירה אודות דגמים שונים של תריסים לבית

במאמר נלמד מהם סוגי התריסים הנפוצים הקיימים בשוק להתקנה בבית ונעזור לכם להחליט באיזה לבחור.

קרא עוד
סוגי תריסים לבית

סוגי תריסים לבית

במאמר יוצגו סוגי תריסים נפוצים, שימושיהם השונים וכיצד נבחר תריס מתאים לבית.

קרא עוד