23

ספקי שירות בתחום תיקון מכונות כביסה

10 תקלות נפוצות במכונות כביסה

במאמר יוצגו תקלות מכאניות נפוצות במכונות כביסה, כיצד לפתור אותן ומתי עלינו להזמין טכנאי מכונות כביסה מוסמך.

תקלות נפוצות במכונות כביסה

אין מה לעשות. מכונת כביסה זה לא מכשיר נצחי, שילווה אתכם לכל החיים. אבל לא כל בעיה בה תתקלו, משמע, שהגיע הזמן לזרוק את המכונה הישנה ולקנות מכונת כביסה חדשה. ישנן הרבה תקלות, אשר מקורן באביזרים ובחלקים השונים של מכונת הכביסה, שתוכלו לתקן בעזרת טכנאי מכונות כביסה, או אפילו לטפל בבעיה בעצמכם.

כמה מהתקלות הנפוצות ביותר באביזרי וחלקי מכונת הכביסה:

חיבור למערכת מים
הכנסתם את הבגדים למכונה, האבקה, המרכך, כיוונתם את התוכנית הרצויה - אך לאחר כמה שניות אתם שומעים שהמכונה משמיעה קולות מוזרים...אתם פותחים את הדלת, ולהפתעתכם אתם רואים שהבגדים יבשים לגמרי, ואף טיפת מים לא נכנסה. מה הבעיה? כנראה שיש לכם תקלה בחיבור למערכת מים. במידה ומדובר רק בברז סגור, או בסתימה של אחד מצינורות כניסת המים- תוכלו לנסות ולפתור את הבעיה בעצמכם.

צינור ניקוז מים
כאשר יש בעיה בצינור ניקוז מים של מכונת כביסה, התסמינים מאוד ברורים - נזילה או סתימה. הנזילה יכולה להתרחש עקב חורים או סדקים בצינור, או אפילו בעקבות הנחת הצינור בגובה לא תקין. כאשר באמת מדובר באחת מהבעיות האלו - כדאי להזמין טכנאי שיעשה את העבודה. אך לפעמים, כאשר מדובר בסתימה של מכונת כביסה, ניתן לנסות ולשחרר את הצינור בצורה עצמאית.

לוח בקרה מכני (כפתורים ולחצנים)
מכונת כביסה אשר מאובזרת בלוח בקרה מכני פחות מועדת לתקלות טכניות, אלא לתקלות פיזיות. לוח זה הוא בעצם הלוח הסטנדרטי שנראה כמעט בכל מכונת כביסה העשוי כפתורים ולחצנים, או לחצן בצורת גלגל הקובע את תוכנית הכביסה. התקלות האפשריות בסוג לוח זה הן כפתורים תקועים או לחצנים שיוצאים מהמקום. במקרה זה אתם יכולים לנסות ו"לשחק" איתם עד שיחזרו למצבם התקין (לפעמים ניתן ללחוץ על הכפתור למרות שמעטה הפלסטיק נפל).

לוח בקרה דיגיטלי (כרטיס פיקוד)
מכונת כביסה עם לוח בקרה דיגיטאלי היא בדרך כלל מתוחכמת יותר, ומאפשרת הפעלה אוטומטית וחכמה של מכונת כביסה. לוחות בקרה דיגיטליים מראים נתונים כגון טמפרטורת הכביסה ומהירות הסחיטה, ומאפשרים התאמת תוכניות בהתאם לנתוני הכביסה (מה כמות הבגדים שהכנסנו, צבעים וכו'.) לכן, כאשר יש בעיה בלוח - לא יהיה ניתן להמשיך בהפעלתה של מכונת כביסה, והזמנת טכנאי המוסמך לתיקון מכונת כביסה מסוג זה תהיה הכרחית.

תרמוסטט
התרמוסטט מווסת את כמות החום שתהיה בשימוש בעת הפעלת מכונת כביסה, ובכך עוזר לחסוך באנרגיה. נוכל להבחין בבעיה בתרמוסטט, כאשר המים לא יתחממו מספיק, או כאשר המים מתחממים למרות שהפעלת תכנית של כביסה קרה. מפני שמדובר בתקלה ברכיב פנימי יש להזמין טכנאי לצורך פתרון הבעיה.

טיימר
מטרתו של הטיימר היא לפקח על הזמן של כל שלב בתכנית ההפעלה של מכונת כביסה. כאשר יש בעיה בזמנים של אחד השלבים, כמו לדוגמא הפסקת התכנית באמצע הכביסה, או לפני הסחיטה - כנראה שיש תקלה בטיימר. לפני שאתם מזמינים טכנאי שיתגבר על הבעיה, וודאו כי אכן קבעתם את התכנית שחשבתם, ולא בחרתם בתכנית קצרה או יותר, לדוגמא.

דלת וצירים
בדרך כלל ניתן לזהות בעיה בדלת או בצירים של מכונת כביסה, כאשר תכנית הכביסה כלל לא מתחילה. ייתכן שכל מה שיהיה דרוש זו רק טריקה יותר חזקה של הדלת, אך אם מדובר בבעיה יותר מורכבת - ייתכן ויהיה צורך בתיקון או בהחלפת חלקים במכונת כביסה (לדוגמא: צירים, מנגנון הסגירה וכדו').

אטם לדלת (שרוול גומי)
ניתן לזהות בעיה באטם לדלת כאשר בהפעלת מכונת כביסה נקווים מים מסביב למכונה, או ספציפית משרוול הגומי. הבעיה יכולה לנבוע מקרע בגומי, או בעיה בסגר הקפיצי אשר מצמיד את שרוול הגומי לדוד. במקרה כזה אלא אם כן השרוול רק השתחרר, צריך להזמין טכנאי מומחה.

רצועת הנעה
כאשר מכונת כביסה משמיעה קולות חריקה חזקים בעת ההפעלה, לעיתים בליווי ריח שרוף, או שהתוף אינו מסתובב כלל - יש לכם בעיה. התקלה יכולה לנבוע מרצועת הנעה פגומה, שחוקה, או כזו שהתנתקה לגמרי. במקרים כאלו יש להחליף את הרצועה בעזרת טכנאי מוסמך לתיקון מכונות כביסה.

תוף
זהו חלקה המרכזי של כל מכונת כביסה, אשר אליו בעצם מכניסים את הבגדים. פעולה איטית של התוף, או הפסקת הפעילות לגמרי, יכולה להעיד על בעיה במנוע התוף, בכבל, או בחגורה אשר מחזיקה אותו. במקרים כאלו, כאשר קשה להגיד היכן בדיוק הבעיה, ותזדקקו לעזרה מקצועית.

אז לפני שאתם מתחילים לעבור לכביסה ידנית ... - נסו לברר האם אתם מזהים את הבעיה ויודעים כיצד לגשת אליה. במידה ואתם לא מצליחים פנו לטכנאי אמין לתיקון מוצרי חשמל , שיוכל לפתור לכם את הבעיה (במחיר סביר כמובן...), ובתוך זמן קצר תוכלו לחזור לכבס את בגדיכם בלי בעיה.

23

ספקי שירות בתחום תיקון מכונות כביסה

מצא בעל מקצוע

טכנאי מכונות כביסה מומלצים תל אביב

"מכונת כביסה עם לוח בקרה דיגיטאלי היא בדרך כלל מתוחכמת יותר"

החלפת אטם דלת במכונת כביסה

צילום של גופי חימום למכונות כביסה

כתבות ומאמרים

כיצד לתחזק מכונת כביסה

כיצד לתחזק מכונת כביסה

במאמר יוסבר על תחזוקת מכונות כביסה - מה הפעולות שיסייעו לשמר את תוצאות הכביסה האיכותית לשנים רבות.

קרא עוד
כשמכונת כביסה מתקלקלת מה עדיף - להזמין טכנאי או לרכוש את החלק עצמאי ולתקן לבד?

כשמכונת כביסה מתקלקלת מה עדיף - להזמין טכנאי או לרכוש את החלק עצמאי ולתקן לבד?

המאמר יעסוק בשאלה האם כשמכונת כביסה מתקלקלת כדאי להזמין טכנאי או שלנסות לקנות חלקי חילוף באופן עצמאי ולתקן לבד.

קרא עוד
מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת

מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת "בקו"?

במאמר יוסבר על חברת "בקו" הבריטית, מה מאפיין מכונות כביסה מתוצרתה, מהן התקלות האופייניות להן, וכיצד לתקן.

קרא עוד
מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת

מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת "קריסטל"?

במאמר יוסבר על חברת קריסטל, ומה מאפיין את מכונות כביסה מהתוצרת שלה.

קרא עוד