47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

המאמר ידון בשאלה למה צריך גנן (רמז: לא רק לאלה שלא אוהבים גינון), הוא יסביר על סוגי הגננים השונים ולבסוף ייתן טיפים כיצד להבחין בין גנן אמיתי לכזה שסתם רוצה לעשות עליכם סיבוב. הכול על גננים - המאמר השלם

גננים מקצועיים – כן, לא ולמה

זו אולי תהיה הפתעה, במיוחד למי שאוהב בכל רמ"ח אבריו לעבוד בגינה ורואה בזה תרפיה, אבל האמת היא שלא כל מי שיש לו גינה גם נהנה מהעבודה בה, למעשה, יש כאלה שאפילו מתעבים זאת וסבורים שמדובר בעול שאין כדוגמתו.
אם אכן זהו המצב ואתם לא מאלה שאוהבים לגנן, קודם כל אל תתנצלו. זה בסדר גמור שתהיה לכם גינה בבית, כזו שאתם אפילו ממש מתענגים לשבת או לארח בה, ועדיין שלא יהיה בכם שמץ של התלהבות להקים או לתחזק אותה. דבר שני, למזלכם, יש כאלה שמתפרנסים מזה, שהפכו את הגינון למקצוע, שאוהבים את זה עד כלות ושעושים את זה כל כך טוב, שאתם אפילו תשמחו לשלם להם כסף ובלבד שיפטרו אתכם מהמטלה של לעבוד בגינה.
מאמר זה יוקדש לגננים המקצועיים, אלה שעומלים קשה והופכים את הגינה שלכם לחלקת גן עדן. המאמר ידון בשאלה למה צריך גנן (רמז: לא רק לאלה שלא אוהבים גינון), הוא יסביר על סוגי הגננים השונים ולבסוף ייתן טיפים כיצד להבחין בין גנן אמיתי לכזה שסתם רוצה לעשות עליכם סיבוב.

5 סיבות להעסיק גנן מקצועי

יש כאלה שסבורים שגנן זה מותרות, ולעומתם רבים שרואים בבעל מקצוע זה נכס ואף צורך הכרחי לגינה שלהם. אנו לא רוצים לנקוט עמדה, אך ברצוננו לציין כמה סיבות טובות לכך שגם אתם וגם הגינה שלכם תרוויחו משכירת שירותיו של גנן מקצועי.

01. מראה מושלם לגינה – אם אתם רוצים גינה מרשימה שתעורר התפעלות ואולי אפילו שתעלה את ערכו של הבית, עליה להיות מטופחת, בנויה נכון, שתישתל בה צמחיה מתאימה, משגשגת ובריאה, ושיפוזרו בה בחוכמה אלמנטים שתומכים בה ושמייפים אותה, כמו למשל ריהוט איכותי או תאורה מעניינת. לגנן מקצועי יש את הכישורים, הידע והניסיון להקים גינה כזו וכל הזמן לשפר ולשנות אותה על מנת שתיראה תמיד נפלא.

02. בטיחות – המראה אמנם חשוב והוא בהחלט הדבר הראשון ששמים אליו לב כשיוצאים החוצה לגינה, אבל מעל להכל עומדת הבטיחות. גנן מקצועי יידע לזהות את הסיכונים הבטיחותיים שמציב כל אזור בגינה, בין אם זה אזור הבריכה שמועד להחלקה ומסוכן בעיקר אם יש לכם ילדים קטנים, או אם ישנו צמח בגינה שעלול להיות רעיל עבור החתול או הכלב שלכם ולהפוך אותו לבטוח עבורם, ובנוסף גם ימקם באופן בטיחותי אלמנטים חדשים שתרצו להכניס לגינה.

03. חיסכון בזמן ובכסף – לא משנה אם יש לכם גינה גדולה או קטנה, הטיפול בה דורש מחויבות רבה. כדי שהגינה תיראה מטופחת, תצטרכו להשקיע שעות לא מעטות, שלפעמים כרוכות בעבודה מאומצת. גנן מקצועי יכול לחסוך לכם את הזמן הזה, שבסופו של דבר מסתכם גם בכסף. גנן מקצועי גם רואה לנגד עיניו את טובת הגינה שלכם ויגרום לכך שהיא תישאר עבורכם בגדר הנאה פשוטה ותו לא.

04. טיפול מיטבי לצמחים – לפעמים התלהבות יתר שלכם לעבוד בגינה יכולה דווקא לעשות את ההיפך ולהזיק לצמחים, גם אם תעשו את הכל לפי הספר. לעומת זאת, נוכחות קבועה של גנן מקצועי שקולה לזה של רופא. לגנן יש את הידע לטפל נכון בכל צמח וצמח, לוודא שיש לו את מכלול התנאים הנדרשים לו מבחינת סוג האדמה, הדישון וכמויות המים והאור האופטימליות. בנוסף, חלק מהמומחיות של גנן מקצועי היא לדעת לרענן את הגינה ולשתול בה בכל עונה את הצמחים המתאימים לה ביותר וכך להשאיר אותה פורחת תמידית.

05. תחזוקה שוטפת – בכדי להיראות טוב לכל אורך השנה, כל אזור בגינה שלכם דורש תחזוקה. תחזוקת גינה זה לא רק הצמחייה, אלא גם את החניה, הדק והפרגולה, שבילי ההליכה וכל אלמנט אחר שקיים בה. גנן מקצועי ידאג לשמן ולצבוע את הדק שלכם בזמן, לגזום את הצמחים ולכסח את הדשא מתי שצריך, לנקות את גג הפרגולה והחניה המקורה לפני הגשמים, ובאופן כללי יבטיח שחלל החוץ שלכם, על כלל מרכיביו, ישמור על המראה שלו.

סוגי הגננים הקיימים ואיזה סוג גנן אתם צריכים?

התשובה לשאלה איזה סוג גנן להזמין נעוצה בסוג העבודה שאתם מבקשים לעשות.

בכדי להקים גינה מאפס, תזדקקו לגנן שיש לו ידע וניסיון בתכנון ובעיצוב גינות. תכנון הגינה מתחיל בהבנה והפנמה של החזון שלכם אל מול התקציב המוקצה עבורה, וממשיך בעבודת שטח מקדימה שלוקחת בחשבון שיקולים כמו תנאי האקלים, תוואי הבית, גודל הגינה והמיקום המיועד שלה, סוג האדמה, החשיפה שלה לשמש ומשטר הרוחות באזור. בסופו של שלב התכנון, אתם אמורים לקבל תכנית מפורטת מאוד של הגינה, כולל שרטוט שמציין בדיוק מוחלט את כלל האלמנטים שיהיו בה והיכן ימוקמו.

השלב הבא הוא הקמה של הגינה בהתאם לתכנית שיש בידכם. שלב זה צריך להתבצע על ידי גנן שיש לו את היכולת להוציא תכניות כאלה לפועל, ממש לגרום להן לקרום עור וגידים, כזה שיודע לבחור נכון את חומרי הגלם האיכותיים ביותר ליצירת שבילי הליכה ולהקמתה של מערכת השקיה יעילה, שמכיר את מגוון סוגי הצמחים והעצים ויודע לשתול ולנטוע אותם באופן מיטבי, ושיש לו גם נטייה עיצובית בכדי למקם מוצרי נוי כמו אדניות, עציצים ופנסי תאורה למיניהם.

לאחר שהגינה כבר עומדת על תילה, יידרש לכם גנן לתחזוקה שוטפת שלה. גנן כזה צריך להכיר את הצמחים ואת הדרישות שלהם ועליו לבצע באופן תקופתי עבודות כגון עישוב, ניכוש, גיזום וריסוס. בהתאם לאופי הגינה, הוא גם יידע לומר לכם מהי תדירות התחזוקה שלה. מעבר לכך, בנוסף לטיפול בצמחייה, כדאי גם שהגנן יטפל בכל אזורי הגינה וידאג לניקיון שלהם.

כיום יש בעלי מקצוע רבים שיש להם את הניסיון והמומחיות לבצע את שלושת השלבים שהזכרנו מא' ועד ת'. כלומר, גננים שגם יתכננו את הגינה, גם יקימו אותה וגם יידעו לתחזק אותה לאחר מכן. אם אתם מוצאים גנן שאתם סומכים עליו ומרוצים מהעבודה שלו, ושיכול לתת לכם שירות שהוא one stop shop, הרווחתם. אין כמו להעסיק מישהו שמכיר את הגינה שלכם לפני ולפנים. אבל גם אם אתם מחליטים להפריד כוחות ולהעסיק לכל שלב בעל מקצוע אחר, לא אמורה להיות לכם כל בעיה, בהנחה כמובן שמדובר בגננים שהם מקצוענים בתחומם.

איך לבחור גנן טוב

מכיוון שלהיות גנן לא מצריך הכשרה מיוחדת למעט קורסים ייעודיים, כמעט כל אחד יכול להכריז על עצמו ככזה. בין שלל מי שמתיימרים לקרוא לעצמם גננים מקצועיים, אפשר גם למצוא כאלה שאין להם מושג בגננות ושאם תעסיקו אותם עלולים לגרום לגינה שלכם נזק במקום תועלת. אז איך תזהו האם עומד מולכם גנן מקצועי? הנה כמה דברים שכדאי לבדוק.

המלצות – קבלו שמות של גננים מומלצים מיד ראשונה, כלומר מחברים, מכרים ובני משפחה. תוכלו גם לבדוק ברשתות החברתיות, אבל הקפידו שנותן ההמלצה יהיה מישהו שיש לכם איתו איזשהו סוג של היכרות מוקדמת.

התלהבות מקצועית – צרו קשר עם גננים שקיבלתם עליהם המלצות. כבר מהשיחה הראשונה תוכלו להסיק האם הגנן בא לעבודה או לעבוד, כלומר עד כמה הוא באמת נהנה ואוהב את מה שהוא עושה. אם אתם מבחינים בהתלהבות (גם אם היא מוגזמת לטעמכם), זה כבר סימן טוב ושכדאי להתקדם לשלב הבא.

ידע וניסיון – בשיחה שלכם עם הגנן בקשו ממנו לספר לכם על הידע והניסיון הכלליים שלו במקצוע ולאחר מכן רדו איתו לרזולוציות חדות יותר ובדקו עד כמה הוא מנוסה בסוג העבודה שאתם צריכים. אם אתם מרגישים שיש על מה לדבר, בקשו ממנו שמות של ממליצים.

תיק עבודות –בדקו פרויקטים קודמים של הגנן, גם בהתאם לשמות של הממליצים שנתן לכם, אבל גם מחיפוש עליו באינטרנט. דברו עם האנשים אצלם עבד ונסו לדלות כל פרט מידע מהם על אופן העבודה שלו ועל איכותה הראשונית ולאורך זמן.

מחיר – אם מצאו חן בעיניכם העבודות הקודמות של אותו הגנן, חזרו אליו ודברו איתו על מחיר. הקפידו תמיד לציין את התקציב שלכם וראו האם אתם מגיעים איתו בנושא אל עמק השווה. הצלחתם? מעולה, סגרו איתו וקבעו תאריך לתחילת עבודה. לא הצלחתם? נסו מחדש. בסוף תגיעו אל הגנן הנכון עבורכם.

ממליצים לכם להיכנס אל גננים מומלצים בעיצוב ותכנון גינות של אתר טוב תודה.

בהצלחה!

47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

"לא משנה אם יש לכם גינה גדולה או קטנה, הטיפול בה דורש מחויבות רבה"

" בכדי להיראות טוב לכל אורך השנה, כל אזור בגינה שלכם דורש תחזוקה"

"בכדי להקים גינה מאפס, תזדקקו לגנן שיש לו ידע בתכנון ובעיצוב גינות"

כתבות ומאמרים

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

הגינה שלכם היא האזור שמחבר אתכם לטבע. זה האזור שייתן לכם לחוש שקט ושלווה כאשר אתם יושבים בו. לפניכם המאמר השלם על עיצוב הגינה, כולל כל הטיפים החשובים לשנת 2022.

קרא עוד
המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

מה זו גינת גג? מה ההבדלים בינה ובין גינת קרקע? איך מקימים אותה? מה דרוש להקמה שלה? אילו צמחים, אדמה ודשן צריך? בטח יש לכם המון שאלות. ובדיוק בשבילכם כתבנו כאן את המדריך השלם להקמת גינות גג מאפס.

קרא עוד
תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

מאמר זה ינסה להסביר למה בכלל צריך תאורת גינה, כיצד לתכנן וליישם תאורה נכונה ומהם הסוגים וגופי התאורה הנפוצים הקיימים היום בשוק.

קרא עוד
איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

למעשה העיצוב הכפרי של פינות הישיבה לחצר ולמרפסת הוא העיצוב הדומיננטי כיום. לכן כתבנו לכם את המאמר השלם להפיכת הגינה או המרפסת שלכם למראה כפרי ומושלם.

קרא עוד
גינה במרפסת –  מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

גינה במרפסת – מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

איך מקימים גינה במרפסת? מה צריך לדעת לפני? איך מתחזקים אותה? מה הכי מתאים לה? ולכם? על כל אלה ועוד נשתדל לענות במאמר זה.

קרא עוד
מזרקות לגינה – המאמר השלם

מזרקות לגינה – המאמר השלם

כדי להתאים את המזרקות לגינה החדשה שלכם וגם לסגנון שלכם, רצוי שתקראו קודם את המאמר הזה שיספק לכם את כל המידע הנחוץ, כולל ענייני סטייל ופונקציונליות.

קרא עוד
גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

תחזוקה לגינה מכילה המון דברים בתוכה - גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - להלן הפעולות היעילות והשימושיות ביותר שרצוי לבצע, על מנת לשמר את הגינה ולעזור לצמחיה שבה לשגשג.

קרא עוד
הקמת גינה מאפס – חלוקה לשלבים וטיפים נוספים

הקמת גינה מאפס – חלוקה לשלבים וטיפים נוספים

הקמת גינה היא אחד המעשים המתגמלים ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם. במיוחד בשביל זה מוגש לכם מאמר זה, שינחה אתכם צעד אחר צעד כיצד להקים גינה מאפס ובלי טעויות.

קרא עוד