36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

החלפת ברז – לא אתם לא צריכים אינסטלטור בשביל זה

מאמר זה יפרט לכם מהם סוגי הברזים הנפוצים כיום בשוק ויסביר צעד אחר צעד כיצד מחליפים ברז עם מעט מאוד מאמץ. הדרך הפשוטה של החלפת ברזים - התחלנו.

החלפת ברז – אפשר לבד

ברזים וכיורים הם בין המוצרים המגוונים ביותר שקיימים בתחום עיצוב הבית, והם ללא ספק בעלי השפעה עצומה על המראה והאווירה של החלל בו הם מותקנים. יש להם את היכולת להשתלב בעיצוב ולהיות חלק ממנו, או, מצד שני, דווקא לבלוט ולתפוס את הפוקוס – הכל לפי דרישה.
אולם מכיוון שאלו מוצרים שנעשה בהם שימוש רב מאוד, לפחות של כמה פעמים ביום, מן הסתם יש להם גם בלאי לא מועט, והחלפה שלהם, לפחות החלפת ברזים, היא פעולה די שכיחה. יחד עם זאת, החלפת ברז אמבטיה או החלפת ברז מטבח לא נחשבות למשימה מסובכת במיוחד. ברובם המוחלט של הפעמים תוכלו לעשות זאת לבדכם, ללא צורך להזמין אינסטלטור. זה גם לא משנה אם הפעולה נעשית מחוסר ברירה, למשל כשאתם צריכים להחליף ברז דולף, או אם זה מפני שסתם מתחשק לכם לשנות את מראה החדר והחלפה היא אחת הדרכים המהירות לעשות זאת. בשני המקרים כל שתצטרכו הוא בסביבות שעה אחת פנויה, מפתח ברגים (מה שנקרא מפתח שוודי), מפתח צינורות וכלי עבודה פשוטים אחרים. אה, וברז כמובן...
מאמר זה יפרט לכם מהם סוגי הברזים הנפוצים כיום בשוק ויסביר צעד אחר צעד כיצד מחליפים ברז עם מעט מאוד מאמץ. התחלנו.

סוגי ברזים להחלפה - מה מתאים לאיפה

כפי שציינו לברזים יש מגוון גדול מאוד, אולם קל מאוד לאפיין אותם לפי המיקום אליו הם מיועדים. למה הכוונה?
נתחיל בברז החשוב ביותר, זה שקיים בכל בית, וברוב המקרים תמצאו אצלכם גם יותר מאחד כזה - ברז ניל. זהו ברז שנראה כמו הברזים של פעם, אלו שהיינו מסובבים כדי לפתוח אותם ולהזרים מים. ברז הניל עשוי פלסטיק או מתכת והוא מגיע בגדלים שונים, הוא ממוקם לרוב מתחת לכיור, ליד מדיח הכלים, מכונת הכביסה והניאגרה ותפקידו לחבר בין הצנרת הכללית של הבית לבין המכשיר החשמלי או הכלי הסניטרי שמותקן לידו, בין אם זה באמבטיה, במטבח, בחדר השירות או בכל מקום אחר. ברזי ניל מזרימים את המים הנדרשים לתפעול אותו מכשיר חשמלי או כלי סניטרי, והם גם יכולים לשמש כמפצלים ולהזרים מים למכשירים שונים, כמו למשל לברז שמותקן בכיור ולמדיח הכלים גם יחד.
בניגוד לברזי הניל, שממוקמים הרחק מהעין, במטרה שלא להיראות, ברזי האמבטיה והמטבח דווקא נועדו להיות במרכז העניינים ואפשרויות העיצוב שלהם רבות מאוד.

ברזי אמבטיה נחלקים לשני סוגים מרכזיים:

ברז פרח - ברז עומד שקיבל את שמו בשל צורתו הדומה לגבעול פרח מכופף. ברז זה יוצא ממשטח השיש או מהכיור עצמו, ובדרך כלל הוא מסוג "מיקסר", כלומר שיש לו ידית אחת שמווסתת בין מים חמים וקרים על ידי סיבוב שלה. ברז הפרח מחובר לברז ניל, אליו מחוברים שני צינורות המים (החמים והקרים) הנדרשים.
ברז קיר - כשמו כן הוא, יוצא מהקיר, ובניגוד לברז הפרח הוא מותקן ומחובר ישירות אל הצנרת. לשם התקנת ברז מסוג זה דרוש לתכנן מראש את הגובה והמיקום המדויק שלו. ברזי הקיר קיימים כיחידה אחת (שנקראת סוללה) או כשני חלקים נפרדים - ידית שאיתה פותחים וסוגרים את המים, ופיה שממנה המים זורמים.

ברזי המטבח נחלקים גם הם לשני סוגים עיקריים – נשלפים וניצבים, רובם ברזי פרח שמותקנים על משטח השיש או הכיור, כשסגנונם נקבע על פי הפיה שלהם. ברז ניצב הוא ברז קבוע, יחידה אחת שאינה ניתנת לתזוזה, ואילו ברז נשלף הוא כזה שהפיה שלו ניתנת לשליפה וכוללת צינור פנימי גמיש שאפשר למתוח אותו לכיוונים שונים ולנקות בעזרתו בנוחות את הכיור ואת משטח השיש שלידו.

מהן הסיבות להחלפת ברזים וכיצד ניתן למזער אותן

אז נכון שהחלפת ברז היא לא עניין כזה מורכב, אבל ללא ספק זה לא משהו שאנו מייחלים אליו. החלפת ברז באמבטיה או במטבח נובעת לרוב מנזילה או דליפה של הברז. רעש הטפטוף יכול אמנם להוציא מהדעת, אבל יש לזה גם חסרונות נוספים, כשהעיקרי שבהם הוא בזבוז המים המיותר וחשבון המים המנופח.
אז איך בכל זאת אפשר להקטין את הצורך?
ראשית, יש לדאוג שתהיה אטימה מלאה בחיבורים שבין הברז למשטח עליו הוא עומד, בצינורות המחוברים אליו, בגומיות האוטמות אותו, בפיה היוצאת ממנו, ובכל מקום אחר. אם אתם מזהים שאין אטימה מלאה, נסו קודם כל לסגור את הפתח שנוצר על ידי שימוש בסיליקון, במרבית הפעמים זה עושה את העבודה.
דבר שני, אבנית היא אם כל רע. ובארץ יש לנו אבנית בשפע שיכולה לעשות שמות הן לטעם המים והן לברזים ולצנרת המובילה אליהם. אם באזור שלכם יש ריבוי אבנית (שאלו אינסטלטור מקומי, אין ספק שתהיה לו תשובה עבורכם), תוכלו לרכוש מסנן אבנית ולהתקין אותו על ברז המים הראשי. בנוסף לכך, נקו ככל האפשר את הברז ואל תתנו לאבנית להצטבר עליו.
וסיבה נוספת להחלפה, שיש לה דווקא פן חיובי, היא שינוי הסגנון העיצובי של המטבח או של חדר האמבטיה. לפעמים מתחשק לארגן מחדש כל מיני אזורים בבית, ומפני שלא כל יום אנו עושים שיפוץ רציני שכולל צביעת קירות או החלפת מרצפות, ברירת המחדל היא ללכת על הפרטים הקטנים שאותם ניתן להחליף בלי השקעה או מאמץ מיוחדים, כמו למשל החלפת ברז או החלפת כיור.

כיצד מתבצעת החלפת ברז – צעד אחר צעד

01. ההכנה - טרם החלפת הברז, התחילו בסגירת השיבר הראשי או לפחות בסגירה של ברזי הניל הרלוונטיים, בכדי למנוע זרימת מים לברז אותו אתם מחליפים. לאחר שסגרתם את האפשרות לאספקת מים, פתחו את הברז על מנת שיטפטף וירוקן החוצה כל טיפת מים אחרונה שיש בתוכו.

02 .הפירוק – זה הזמן להתחיל לפרק את הברז הקיים. התחילו לשחרר את האומים והשסתומים ולנתק את הצינורות. ודאו שאין שום דבר נוסף שמפריע, ושחררו את הברז. נקו את האזור מכל לכלוך לפני התקנת הברז החדש.

03. ההתקנה – הניחו את הברז החדש במיקום הרצוי, הבריגו את האום הראשי כדי להחזיקו במקום וחברו אליו את הצינורות. הדקו את חיבורי הצנרת (טבעות הגומי השחורות) ובדקו שלא מטפטפים מים מהחיבורים ושהברז פועל כראוי, הן מבחינת זרימת המים והן מבחינת חיבור המים החמים והקרים.

החלפת ברז - מחיר

גם כאן יש לנו בשורות טובות. עלות החלפת ברז, בדיוק כמו מורכבות הפעולה – אינה גבוהה. אם תבצעו זאת בעצמכם, המחיר יכלול רק את מחיר הברז עצמו, וכאן כל אחד ומה שמוצא חן בעיניו עיצובית. מחיר ברז יכול לנוע ממאות בודדות של שקלים ועד אלפים בודדים.

אם בכל זאת תחליטו שאתם רוצים לערב איש מקצוע, מחיר החלפת ברז יעמוד על 200-500 ₪ בהתאם לסוג הברז הקיים והחדש. זה כמובן לא כולל את עלות הברז עצמו, שכפי שציינו קודם תלויה בכם ובתקציב שלכם.
היכנסו עכשיו אל רשימת קבלני אינסטלציה מומלצים של אתר טוב תודה.
בהצלחה!

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

"החלפת ברז היא לא עניין כזה מורכב, אבל ללא ספק זה לא משהו שאנו מייחלים אליו"

"עלות החלפת ברז, בדיוק כמו מורכבות הפעולה – אינה גבוהה"

"ברזים וכיורים הם בין המוצרים המגוונים ביותר שקיימים בתחום עיצוב הבית"

כתבות ומאמרים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

קרא עוד
התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

קרא עוד
מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

קרא עוד
התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

קרא עוד
התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה  – רב הנסתר על הגלוי

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד