36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

התקנת מכונת כביסה - המדריך המלא

אורח החיים המודרני מקשה עלינו לדמיין כיצד ניתן להתנהל ללא נוכחותם של מוצרי החשמל המקיפים אותנו. הרי כל סדר היום שלנו משתבש כשמתרחשת הפסקת חשמל פתאומית, או כאשר המקרר שובת לפתע, כך שזה די מובן שרובנו המוחלט מסתמך באופן יומיומי על עזרתם של מכשירי החשמל בכל מקום בו אנו נמצאים. מכשירים אלו חוסכים לנו זמן ואנרגיה והופכים את המטלות וחיי היום יום לפשוטים ולקלים יותר, מבלי שנשקיע בהם יותר מדי מאמץ.

אחד המכשירים הפופולריים והנפוצים ביותר לשימוש בבית הוא מכונת הכביסה, ויש עליה קונצנזוס מוחלט. לא תמצאו אף אחד שיחלוק על כך שמדובר במוצר חשמלי הכרחי לניהול משק בית תקין, ואין אפילו אדם אחד שיסתכל אחורה בערגה ויתגעגע לתקופה שבה הכביסה נעשתה על משטח פח בתוך הנהר הקרוב לבית. לכן היא קיימת בכל בית (יש בתים שבהן יש אפילו יותר ממכונה אחת), והיצרנים כל הזמן משפרים ומשדרגים את הפונקציות ותכניות העבודה שלה וכן את משקל הכביסה שניתן להכניס אליה בפעם אחת. אם בעבר ניתן היה להכניס עד 5 ק"ג כביסה, היום יש מכונות שיכולות להכיל אפילו 11 ק"ג וכאלה שכוללות גם מייבש כחלק אינטגרלי שלהן.

בישראל התקנה של מכשירים חשמליים גדולים חדשים, כמו מכונת כביסה, מחייבת הגעה של טכנאי. המכשיר עצמו אמנם מגיע בנפרד במשלוח לאחר הקנייה, אבל על מנת להפעיל אותו, תצטרכו לתאם ביקור של טכנאי החברה שיחבר אותו בהתאם להוראות היצרן, יראה לכם כיצד משתמשים בו ויפעיל אותו הפעלה ראשונית. אבל גם אם הזמנת טכנאי היא חובה, אנו ממליצים תמיד להכיר ולהיות בשליטה לגבי המוצרים שיש לכם בבית, במיוחד אם ההתקנה שלהם לא נחשבת לפעולה מסובכת ואתם יכולים לפקח אחר השלבים שלה.
ובדיוק בשבילכם נועד מאמר זה, שידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

מה צריך לדעת ולהכין מראש לפני התקנת מכונת כביסה?

מכונת הכביסה היא מכשיר חשמלי שיש להיערך להתקנתו מראש מכמה סיבות: מדובר במכשיר גדול שצריך להכין עבורו שטח שמותאם לגודלו; היא כבדה, ולכן יש לדאוג להציב אותה במקום בטיחותי, שאין ממנו סכנת נפילה, רצוי על משטח יציב ומישורי כשהעדיפות היא על הרצפה שמספקת את כלל הדרישות; כמו כן, עליה להיות מחוברת לצנרת הניקוז מפני שהם מוציאה לכלוך ומים אפורים כשהיא פועלת ולכן כדאי למקם אותה ליד קיר חיצוני שממנו הצנרת מתנקזת ישירות אל מערכת הביוב שמחוץ לבית.

כפי שציינו, על מנת לבצע התקנת מכונת כביסה,
המכונה זקוקה לשלושה חיבורים:

01.חיבור לשקע חשמל – באופן כללי, רצוי שלכל מכשיר חשמלי גדול שנמצא בבית יהיה שקע משלו שימוקם בסמוך אליו, וזו ההמלצה שלנו גם לגבי מכונת הכביסה. אבל גם אם אין בנמצא שקע חשמלי קרוב, יש פתרון – הכי טוב יהיה להתקין נקודת חשמל ייעודית, אבל אם זה לא יכול לצאת לפועל, פשוט חברו את המכונה לשקע קרוב על ידי כבל מאריך, אך השתדלו להדק אותו לאורך הקיר באמצעות תופסנים בכדי שלא יהווה סיכון בטיחותי.

02.חיבור לנקודת מים – במרבית הבתים החדשים נקודת המים כבר קיימת וכל שנותר הוא לחבר את מכונת הכביסה אליה בצינור. אם הצינור כבר משויך למכשיר אחר או לכיור תוכלו להחליף את הברז שמתחת לכיור (ברז ניל) בברז משולב, כפול, שיש לו 2 יציאות שלאחת מהן תתחבר המכונה. שימו לב, לעיתים תצטרכו להתקין נקודת מים חדשה עבור מכונת הכביסה, פעולה שעל אף היותה הכרחית, אינה זולה במיוחד ומצריכה הזמנת בעל מקצוע.

03.חיבור לצנרת הניקוז – גם חיבור זה רצוי שיהיה ייעודי ויותאם למכונת הכביסה, אבל גם אם לא, עדיין תוכלו לחבר את המכשיר לנקודת ניקוז קיימת, שלרוב תמצאו אותה מתחת לכיור בחדר האמבטיה. הדבר היחיד שתצטרכו לעשות הוא להחליף את הסיפון הקיים לסיפון כפול שאליו יתנקזו גם מי הכיור וגם מי מכונת הכביסה. דרך נוספת היא פשוט להניח את צינור הניקוז בכיור כל פעם שאתם מפעילים את המכונה, כך שהמים שייצאו ממנו יישטפו דרך פתח הניקוז של הכיור אל הצנרת. זה אולי לא נוח ובטח לא אידיאלי, אבל בהחלט יעשה את העבודה.

התקנת מכונת כביסה

לאחר שהכנתם את התשתית להתקנת מכונת הכביסה, כולל הכנת המקום עצמו וכן כל החיבורים הנחוצים, נשאר רק לחבר ולהפעיל אותה. מרגע שהיא הגיעה אליכם, ההתקנה עצמה לא דורשת כמעט כלום. חברו את המכונה אל כל החיבורים הנדרשים – חשמל, מים וניקוז. לאחר מכן עגנו אותה ככל שניתן אל הקרקע על מנת שלא תזוז בעת ההפעלה. וזהו.
הפעילו אותה כדי לראות שהכל מחובר ועובד כמו שצריך. וודאו שאין נזילות מים, שהיא אינה מקצרת ושהבגדים יוצאים נקיים לאחר סיום הפעולה.

מיקום מייבש מעל מכונת הכביסה

אם יש לכם בבית מייבש, ייתכן ותרצו למקם אותו מעל מכונת הכביסה, גם מבחינת נוחות וגם מפני שזה חוסך מקום. אין כל בעיה לעשות זאת, אם כמובן הגובה של שני המכשירים יחד נמוך מזה של התקרה, וששניהם דומים פחות או יותר בגודלם.
ויחד עם זאת, עדיין עליכם לשמור על עיקרון מפתח אחד הכרחי – המייבש לעולם יהיה מעל מכונת הכביסה ולא להיפך. מכונת הכביסה, בניגוד למייבש, היא מכשיר כבד, וכשהיא מתמלאת במים היא עוד יותר כבדה. בנוסף לכך, כאשר המכונה פועלת, היא גם נוטה להתנועע ולזוז, דבר שיכול להיות מסוכן אם היא נמצאת בגובה, ולכן עדיף שתעמוד יציב על הרצפה.
יחד עם זאת, כאשר אתם ממקמים את המייבש מעל המכונה, הקפידו לשים לב למספר דברים: קודם כל שלמייבש יהיה חיבור משלו לחשמל אחרת הוא לא יעבוד; דבר שני, אם המייבש שלכם פולט אוויר במהלך העבודה שלו, הוא צריך לעמוד ליד חלון או פתח אוורור כדי למקם שם את צינור האוויר. אם המייבש עובד בטכניקה של ייבוש חום, עליו להיות מחובר למערכת הניקוז; ולבסוף, חשוב מאוד לעגן את המייבש אל מכונת הכביסה בכדי שהוא לא יחליק או ייפול ממנה כאשר היא זזה. אפשר לעשות זאת על ידי הרכבת מעמד מיוחד על גבי מכונת הכביסה שמתחבר גם למכונה וגם למייבש בנקודות מסוימות, או על ידי הנחת מגש מונע החלקה עליה, ואם המכונה והמייבש שלכם הם מאותו היצרן, אפשר גם לרכוש ערכת הרכבה ייעודית של היצרן שמותאמת במדויק למידות המכונה והמייבש.

עלויות ומה משפיע עליהן

מחיר התקנת מכונת כביסה רגילה נע סביב 300-400 ₪. זהו המחיר לאיש מקצוע בעבור חיבור פשוט ל-3 החיבורים. אך אם צריך להאריך את הצינור עד לנקודת המים או הביוב, או אם יש צורך להחליף את הברז או הסיפון, העלות מתייקרת בעוד כ-150 ₪ לכל נקודה. דבר נוסף שמעלה את המחיר הוא קידוח בארון לצורך הכנסת הכבלים והצינורות – תוספת של כ-100-200 ₪, כך שלמעשה העלות הריאלית של התקנת מכונת כביסה תנוע סביב ה-300-700 ₪, לא זול במיוחד, אבל בהחלט שווה כל גרוש.

ממליצים לכם להיכנס אל מחירון אינסטלטורים של אתר טוב תודה.

בהצלחה!

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

"אם יש לכם בבית מייבש, ייתכן ותרצו למקם אותו מעל מכונת הכביסה"

"מחיר התקנת מכונת כביסה רגילה נע סביב 300-400 ₪"

"כאשר נקודת המים קיימת כל שנותר הוא לחבר את מכונת הכביסה אליה"

כתבות ומאמרים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

קרא עוד
התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

קרא עוד
מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

קרא עוד
התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה  – רב הנסתר על הגלוי

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד
התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

המאמר שלפניכם יסביר לכם קצת על טוחן האשפה, על היתרונות שלו, על התפעול ועל תהליך ההתקנה. ייתכן שלאחר שתכירו יותר את המכשיר, תרצו להתקין אחד כזה גם אצלכם.

קרא עוד