13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

המדריך לתיקון תריסים - תיקון תריס גלילה, תיקון תריסי שלבים

במאמר הבא תלמדו אילו סוגים תריסים קיימים ,מהן התקלות הנפוצות וכיצד מתבצע תיקון תריסים.

כל מה שרצית לדעת על תיקון תריסים

ברוב החלונות בבתים בישראל מותקנות בכל חלון, בנוסף למסגרות המזוגגות, גם מסגרות עם רשתות (נגד מעופפים בעיקר), ומסגרות עם תריסים. ההיצע העצום של סוגי תריסים כעת, מאפשר למי שמחפש התקנת תריסים שפע של סוגי הפעלה, חומרי גלם, עיצובים, גדלים, ומראות – עד כדי כך, שניתן למצוא מערכות תריסים הפועלות באופן אוטומטי לבקרת כמות האור הנכנסת בכל שעה דרך החלון.

כיום, תוכלו לבחור בין מערכות תריסים חשמליות למכאניות – ידניות, בתריסי שלבים כמו גם בתריסי גלילה. בעוד המערכות הידניות נחשבות עמידות יותר לאורך שנים, בכל סוג של תריסים אנחנו נדרשים מידי פעם להתמודד עם תקלות שידרשו תיקון תריסים.

רגע לפני שאנחנו "צוללים" אל תוך העולם העשיר של אפשרויות תיקון תריסים, אנחנו רוצים להמליץ באופן גורף, לבחון את האפשרות של תיקון התריסים, ולא להשאיר את התריסים לפעול ללא תיקון. חשוב לדעת, כי בתריסי גלילה, בתריסים חשמליים ולעיתים גם בתריסי שלבים פשוטים, תקלות שפשוט לפתור כשהן מתרחשות, הופכות מורכבות וכוללות יותר, ככל שהזמן עובר. לכן, אם יש לכם תקלה בתריסים הדורשת תיקון – קבלו הצעת מחיר מבעלי מקצוע, ייתכן שההצעה תפתיע אתכם לטובה.

סוגי תריסים והגורמים לתקלות

יש מערכות תריסים לבית שהן פשוטות ובעלות מנגנונים אמינים. אלה, עשויות לפעול במשך שנים ארוכות ללא תקלות, ובלבד שלא נעשה בהם שימוש אגרסיבי מדי. במקרים אחרים ייתכנו קלקולים ותקלות במערכות תריסים מאיכות נמוכה, כאלה שלא הותקנו כראוי או מערכות תריסים שניזוקו בנסיבות כאלה ואחרות (ספגו חבטה למשל).
על מנת למנוע תקלות בתריסים, נמליץ:

  • לבחור תריסים באיכות גבוהה, בייצור של חברה אמינה ובעלת ניסיון בתחום
  • לא להתפשר על התקנה מקצועית של התריסים – כזו שתבטיח שההתקנה עצמה לא תגרור תקלות לאורך השנים
  • לבחון את האפשרות להתקנת תריסים עם אחריות
  • להשתמש בכל מנגנון וסוג של תריסים בעדינות המתבקשת

תקלות אופייניות בתריסי שלבים

תריסי שלבים הם התריסים הפופולאריים ביותר בישראל. יש מגוון גדול של תריסי שלבים כאשר רוב הדגמים הם בעלי מנגנון הפעלה ידני, המאפשר הזזת כל השלבים במקביל באמצעות הנעת ידית קטנה. מערכות תריסי שלבים נבדלות זו מזו בחומר הגלם ממנו עשויים שלבי התריסים, כמו גם ברוחב השלבים ואורכם. תריסי שלבים מעץ היו נפוצים בעבר, גם כיום ישנם מי שבוחרים בתריסים כאלה, משיקולים אסתטיים בעיקר.
חומרי גלם נוספים המשמשים בייצור תריסי שלבים הם אלומיניום ופלסטיק, ישנם גם תריסים בהם שלבים העשויים חומר מוקצף בתוך מעטפת אלומיניום דקה.

תקלות אופייניות במערכות תריסי שלבים הן נזק לשלב אחד או יותר (שברים, עיוותים או כיפופים) או תקלות במנגנון ההפעלה. איך מתקנים תריס במקרה של פגם, שבר או תקלה?
כדאי לדעת שמי שיש להם כישורים טכניים יכולים לבצע תיקונים פשוטים במערכות תריסי שלבים, גם מבלי להזמין איש מקצוע לתיקון התריסים: בחנויות ציוד טכני וחומרי בניין נמכרות ערכות תיקון לדגמים הפופולאריים של תריסי השלבים. באמצעות ערכות כאלה, ניתן להחליף קצוות של שלבים ולחבר מחדש שלב שניתק (חלקית או לחלוטין) והפסיק לנוע.
במקרה של תקלות חמורות יותר, שלבים שנשברו למשל, ניתן להזמין בעל מקצוע שיוכל להכין עבורנו שלבים במידות הדרושות, להחליף שלבים בלתי שמישים ולהחזיר את מערכת תריסי השלבים שלנו לפעולה תקינה.

תקלות אופייניות בתריסי גלילה

תריסי גלילה הפכו פופולאריים מאוד בארץ. לצד דגמים וותיקים של תריסי גלילה, ישנם כיום גם דגמים רבים בעלי מנגנון חשמלי המאפשרים פתיחה וסגירה בלחיצת כפתור.
לתריסי גלילה יתרונות רבים, אולם תיקון תקלות בהם הוא מורכב יחסית לתיקון תריסי שלבים. חברה מקצועית ואיכותית המבצעת התקנת תריסי גלילה תמיד תשאיר כמה שלבים עודפים שאינם יוצאים מארגז התריס גם כאשר מגיפים שלבי התריס עד הסוף. שלבים עודפים כאלה, מאפשרים תיקון קל במקרה של שלב שניזוק, פשוט מסלקים את השלב הבעייתי ואחד השלבים העודפים "תופס את מקומו". אם לא הושארו שלבים עודפים, או שאלה כבר נוצלו, תיקון תריסי גלילה הופך מורכב יותר ומן הסתם גם יעלה יותר כסף. במקרים כאלה, ככל שמערכת התריסים שלכם היא נפוצה יותר – כך יהיה קל יותר לאתר חלקי חילוף ואנשי מקצוע לביצוע התיקון, ובדרך כלל גם עלות התיקון והחלפים תהיה זולה יותר.
כשיש תקלה במנגנון תריסי גלילה חשמליים חשוב לברר עם בעל מקצוע מה בדיוק כולל התיקון. רוב בעלי המקצוע בתחום הם אמינים ומקצועיים אבל רק בירור כזה יבטיח שלא יחייבו אותנו על החלפת מנוע למשל, בעוד התיקון עצמו כלל למעשה רק החלפת מתג הפעלה או חיבור מחדש של חוט שניתק.

כדאי לדעת שלפעמים צורך בתיקון מערכת תריסים הוא הזדמנות להתחדש במערכת תריסים מתקדמת, יעילה, אסתטית ומפנקת יותר. אם התריסים בבית הם מסוג ישן, או שהמערכת "חורקת" מרוב שנות הפעילות שלה, יכול להיות שבמקום לבצע את התיקון הדרוש עדיף לבקש הצעת מחיר להחלפת התריסים.

איך בוחרים בעל מקצוע לתיקון תריסים איכותי?

בישראל, ככל שבכל בית אפשר למצוא מערכות תריסים – גם מגוון בעלי המקצוע בתחום תיקון תריסים הוא גדול ומגוון. עם זאת, כפי שכבר הוזכר, איכות ההתקנה והתיקונים המבוצעים במערכות התריסים שלכם, יבטיחו פחות תקלות בעתיד. לכן, חשוב לוודא שמלאכת התיקון תבוצע בידי אנשי תיקון תריסים מקצועיים ומנוסים, שיש להם היכרות מקצועית עם מערכות תריסים מן הסוג שבביתכם.
אם מדובר בתיקון בהיקף גדול קבלו כמה הצעות מחיר, בקשו המלצות ודברו עם לקוחות קודמים. אם מדובר בתריסים שהותקנו לא מכבר על ידי חברה מקצועית ובשירות משביע רצון - שיקלו לפנות אליהם שוב לצורך ביצוע התיקון. כדאי לדעת שעל תריסים רבים יש אחריות יצרן ואחריות מתקין שייתכן ומזכה אתכם בתיקון התקלה ללא תשלום.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

התקנת תריסים וניציאניים

תיקון תריס גלילה

תכנון והתקנה נכונה של תריסים

איש מקצוע מתקן תריס גלילה

כתבות ומאמרים

תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

במאמר נלמד מהם תריסי גלילה ואילו סוגים קיימים כיום בשוק

קרא עוד
אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

במאמר נלמד אילו אביזרים קיימים לתריסים השונים וכל מה שצריך לדעת אודות אביזרים לתריסים.

קרא עוד
תיקון תריסים

תיקון תריסים

במאמר יפורטו סוגי התקלות הנפוצות בסוגי תריסים שונים, ויוסברו דרכי הטיפול בהם.

קרא עוד