13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

תיקון תריסים

במאמר יפורטו סוגי התקלות הנפוצות בסוגי תריסים שונים, ויוסברו דרכי הטיפול בהם.

תיקון תריסים

תריסים הם תוספת כמעט הכרחית לכל חלון, ורובם המכריע של החלונות אכן מלווים בתריס חיצוני. תריסים חוסמים את קרינת השמש ואת חדירת האור, מונעים הצצה פנימה לתוך החדר, מגבירים את בטיחות החלון ומשפרים את אטימותו בפני גשם, רוח וקור.
תריסים רבים מותקנים גם על פתחים שאינם חלונות, כגון דלתות יציאה למרפסת ולגינה או מעקות של מרפסות, ומשמשים לסגירה של המרפסות האלה והפיכתן לחללי מגורים.

תקלות אפשריות בתריסים שונים

תריסים מן הסוג הישן ביותר – תריסי ציר ממתכת – כמעט שאינם מתקלקלים אף פעם, משום שאין בהם חלקים נעים.

תריסי הזזה מועדים יותר לתקלות, משום שהם מורכבים ממערכות של שלבים שנפתחים באמצעות מנופים קטנים, ומערכות אלה רגישות למדי ונוטות להתקלקל עם הזמן. כמו כן, תריסי הזזה נעים על גבי מסילות באמצעות גלילונים קטנים, ואלה נוטים להתיישן ולהישבר – בעיקר בתריסי הזזה ישנים שהם גם גדולים וכבדים, ולכן מפעילים לחץ רב על אותם גלילונים.

תריסי גלילה מן הסוג הישן (הידניים, עם שלבי פלסטיק) הם התריסים הנפוצים ביותר, ויחד עם זאת סובלים ממספר התקלות הרב ביותר. מספר סיבות לכך: קודם כל, תריסים אלה מופעלים ע"י רצועת בד, שנכרכת בעזרת קפיץ על מנגנון גלילה תחתון. מנגנון זה רגיש מאוד לתקלות, ורצועת הבד מתבלה במהירות ונקרעת. גם המנגנון הגולל שנמצא בארגז התריס פרימיטיבי מאוד ונוטה להתקלקל. בנוסף על כך, שלבי הפלסטיק נוטים להתבלות ולהיקרע (בעיקר אם הם חשופים לשמש ישירה). כתוצאה מכל אלה, קריאות לטכנאי תריסים לשם תיקון רצועת תריס או שלבי תריס הן הקריאות השכיחות ביותר.

תריסי גלילה חדישים יותר כוללים רצועה כפולה מחומר סינתטי ללא מנגנון קפיצי, ומספר התקלות בהם נמוך יותר; ועדיין, הרצועה נוטה להתלכלך מאוד וללכלך את סביבתה, ולכן עדיין נרשמות קריאות רבות של תיקון רצועת תריס או החלפת רצועת תריס גם בסוג הזה של תריסי גלילה ידניים.

תריסי גלילה מודרניים בנויים משלבי אלומיניום. שלבים אלה עמידים הרבה יותר משלבי הפלסטיק הישנים ולכן אינם נקרעים בקלות כה רבה. תריסי גלילה חשמליים (עם שלבי אלומיניום) הם התריסים הטובים והנוחים ביותר לשימוש, ושיעור התקלות בהם נמוך מאוד. התקנתם של תריסי גלילה חשמליים אומנם יקרה יותר ומסובכת יותר, אך עמידותם הרבה לאורך שנים רבות משתלמת בסופו של דבר. למפתחים רחבים כגון יציאה למרפסת או לגינה, שבעבר היו מחייבים תריסי גלילה כבדים מאוד שהיה קשה מאוד לפותחם, תריסי גלילה חשמליים הם פתרון אידיאלי שאפילו ילדים מסוגלים לתפעל בקלות. מספר קריאות השירות לתיקון תריסים כאלה (למשל תיקון מנוע חשמלי לתריס או תיקון ארגז תריס) נמוך מאוד בגלל אמינותם הרבה.

תיקון תריסים

תיקוני תריסים מן הסוג הפשוט כגון החלפת שלב, החלפת רצועה, החלפת גלילון וכדומה ניתן לבצע לבד – כמובן, אם המבצע מבין ויודע כיצד לעשות זאת. לשם ביצוע תיקוני תריסים מסובכים יותר, או לשם התקנת תריסים חדשים או החלפתם, כדאי להיעזר בשירותיהם של בעלי מקצוע מומחים – אלה פעולות מסובכות למדי שקשה לבצען לבד, בעיקר אם יש צורך להוסיף חיבורי חשמל ומתגי הפעלה. את אנשי המקצוע הללו ניתן למצוא בקלות באתרי אינטרנט שמציעים רשימות של בעלי מקצוע מומלצים לפי תחומים ולפי איזורים. באתרים אלה מופיעות גם המלצות הגולשים, וכדאי מאוד להסתמך עליהן – אין חכם כבעל ניסיון, ומי שהתנסה במתקין תריסים או במתקן תריסים מעולה והמליץ עליו לאחרים עשה בכך שירות חשוב לגולשים האחרים. המלצות הגולשים הן ערובה לאיכות ולאמינות של אנשי המקצוע האלה, וכדאי לשים לב להמלצות הללו.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

במאמר נלמד מהם תריסי גלילה ואילו סוגים קיימים כיום בשוק

קרא עוד
אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

במאמר נלמד אילו אביזרים קיימים לתריסים השונים וכל מה שצריך לדעת אודות אביזרים לתריסים.

קרא עוד
המדריך לתיקון תריסים - תיקון תריס גלילה, תיקון תריסי שלבים

המדריך לתיקון תריסים - תיקון תריס גלילה, תיקון תריסי שלבים

במאמר הבא תלמדו אילו סוגים תריסים קיימים ,מהן התקלות הנפוצות וכיצד מתבצע תיקון תריסים.

קרא עוד