47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מזרקות לגינה - הכנת מפל מים לגינה בשיטת עשה זאת בעצמך

במאמר יוסבר איך להכין מזרקות מים לגינה בשיטת עשה זאת בעצמך

עשה זאת בעצמך - מזרקת נוי בגינה

בשנים האחרונות, אנחנו רואים יותר ויותר עיצוב גינות על פי סגנונות הלקוחים מאדריכלות נוף ומביאים ניחוחות של מדינות רחוקות אל הגינות הארץ ישראליות. אנחנו רואים גינון ים תיכוני, המביא את אשכולות הענבים הכבדים תלויים מעל גפנים עבות גזע; את הגינון הטרופי היוצר גינה סבוכה דמויית ג'ונגל עם פינות מחבוא ותאורה דרמאטית; אנחנו רואים את הגינה היפנית, הזן בודהיסטית, ההרמונית, המאוזנת והמדוקדקת, או את הגינה המודרנית, העושה שימוש באלמנטים תעשייתיים ומשיגה מראה אנליטי, מסודר, ופונקציונאלי. מדהים לגלות, שבכל אחד מסגנונות העיצוב הפופולאריים בארץ - לא אחת, האלמנט המרכזי בגינה הוא אלמנט מים במובא לידי ביטוי עם מזרקות לגינה, המאפשר נוכחות ויזואלית של מים ביחד עם קול פכפוך מרגיע.

לא רבים יודעים זאת, אבל להכין מזרקת נוי בייתית הוא מלאכה לא קשה - כל אחד יכול לעשות זאת, לא צריך לדעת איך מפעילים כלי עבודה מסובכים, ולא צריך להשקיע באביזרים מורכבים. כל מה שצריך הוא משאבה טבולה (משאבה שמתאימה למים), ואביזרים שמתאימים לעיצוב שלכם - כמו גיגית, כד חרס, חלוקי נחל, אבנים או סלעים מקומיים, וכדומה.

הבחירה להכין לבד מפל מים לגינה שלכם לא רק תוסיף המון לעיצוב, למראה, ולתחושה בגינה - היא גם תוזיל משמעותית את עלויות עיצוב הגינה ותאפשר לעשות יותר בתקציב זהה עבור עיצוב הגינה. איך מכינים לבד מזרקת נוי לגינה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת - בשלבי עבודה פשוטים.

מזרקת נוי לגינה - כל הדברים שנצטרך

מזרקת הנוי לגינה בנויה מסביב למשאבה טבולה אחת. גוף המשאבה ממוקם על קרקעית המזרקה שלכם, וממנו יוצא צינור אשר מוביל את המים לכיוון מעלה ו"זורק" את המים באוויר (לכן קוראים לזה מזרקה). חשוב לרכוש משאבה איכותית, תגלו שאת מרבית האלמנטים הנוספים הנדרשים להכנת המזרקה - כבר יש בבית.

הנה רשימה של כל האלמנטים שצריך על מנת להכין מזרקת נוי מושלמת בבית:

1) משאבה טבולה איכותית - ניתן לרכוש משאבה כזו בחנויות המתמחות בתכנות מזרקות או בחנויות דגי אקווריום גדולות
2) גיגית לקרקעית המזרקה - הגיגית תהיה בהיקף גדול מזה של תחתית כד החרס כך שהכד יוכל לעמוד בה בנוחות
3) כד חרס גדול למרכז המזרקה
4) גיגית נמוכה ברוחב הכד שלכם תסייע לעיצוב המזרקה ותמנע את הצורך למלא את כל הכד במים או באבנים
5) הכד והגיגית העליונה צריכים חורים בתחתית שיהיו רחבים מספיק על מנת להעביר דרכם את צינור יציאת המים של המזרקה. אם אין כאלו חורים בתחתית הכלים - יש לחורר אותם, בדרך כלל באמצעות מזרקה.
6) אקדח סיליקון או דבק אקווריומים
7) ארבע אבני מדרך, אבנים וסלעים לקישוט, או כל אלמנט אחר שתבחרו

שימו לב: משאבת המים שלכם תידרש להתחבר לחשמל. תכננו את הקמתה במיקום בו יהיה לכם נוח לחבר אותה לחשמל ולהסתיר את הכבלים החשמליים שלה. טיפ קטן: תוכלו לחבר את המשאבה לטיימר, ולקבוע כי המזרקה שלכם תעבוד רק בשעות הערות שלכם ותיכבה באופן אוטומטי בשעות הלילה.

כך מכינים מזרקה לגינה:

1) מתחילים מהנחת הגיגית על הקרקע. אנחנו ממליצים לחפור בור באדמה בערך בגובה הגיגית כך שכל הגיגית תונח מתחת לפני השטח. ניתן כמובן לצבוע את הגיגית (למשל בצבע שחור או חום אדמה) על מנת להסתיר אותה. אז - אנחנו חופרים בור, רצוי לאזן אותו באמצעות פלס או באמצעות בדיקה שמים בגיגית מאוזנים. מניחים את הגיגית בבור.
2) בתוך הגיגית, נניח את גוף המשאבה. נעביר את צינור המשאבה דרך אחד החורים בתחתית כד החרס שלנו. על מנת שלא להניח את הכד על תחתיתו ולגרום לצינוק להישבר בצורה לא בריאה - אנחנו ממליצים להניח כמה אבני מדרך בגובה מתאים ואת כד החרס להניח מעליהם
3) נעביר את צינור המשאבה דרך החור בגיגית הנמוכה שלנו, ואת הגיגית הנמוכה נניח בתוך כד החרס בצורה שהגיגית לא תיראה מבחוץ (היא כולה בתוך הכד). וודאו כי הגיגית ממוקמת בצורה איתנה, ניתן לחזק את הנחת הגיגית באמצעות מילוי הכד בסלעים או אטימת המרווחים בין הגיגית לכד החרס.
4) אטמו את החיבור בין צינור המשאבה לגיגית הנמוכה, באמצעות אקדח סיליקון או דבק אקווריומים
5) חברו את תקע משאבת המים שלכם לחשמל. א יש צורך - הסתירו את כבל החשמל הרץ מן המזרקה לשקע החשמל, באמצעות עלי שלכת, חפירת בור נמוך עבור הכבר באדמה, וכולי.
6) כעת נגיע לשלב הקישוטים והאסתטיקה - ניתן לחפות על כלי הקיבול התחתון באמצעות מסלעה מסביבו, ובתוך הגיגית הנמוכה העליונה, למלא חצץ או אבנים קטנות לקישוט, שיסתירו את כניסת הצינור (כמובן, לאחר שהסיליקון או הדבר התייבשו לחלוטין בלבד).
7) כעת - מלאו את הכלים במים. ראשית את הכלי התחתון, ולאחר מכן את הכלי העליון.

הפעילו את המזרקה

תתחדשו!

47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

מזרקת נוי בשילוב כד חרס בגינה פרטית

מזרקה בחצר בשילוב אבנים וסלעים לקישוט

מזרקת מים כאלמנט מרכזי בכל אחד מסגנונות עיצוב הגינות הפופולאריים בארץ

כתבות ומאמרים

כיצד נהפוך את החצר בבניין משותף לגינה מטריפה?

כיצד נהפוך את החצר בבניין משותף לגינה מטריפה?

במאמר יוסבר כיצד לשקם ולהפוך חצר אחורית בבית משותף או בניינים משותפים לגינה מטריפה

קרא עוד
כיצד נבנה מסלעה בגינה, תכנון שבילי אבנים לגינה?

כיצד נבנה מסלעה בגינה, תכנון שבילי אבנים לגינה?

במאמר יוסבר על בניית מסלעות בגינה (בחירת מיקום המסלעה, החומרים הנדרשים לבניית מסלעה ושילובה בעיצוב הגינה).

קרא עוד
יצירת שבילים בגינה, תכנון שביל גישה לגינה

יצירת שבילים בגינה, תכנון שביל גישה לגינה

במאמר יוסבר על יצירת שבילים בגינה, כיצד לתכנן שבילים, ואילו חומרים משמשים ליצירת שבילים.

קרא עוד
כיצד נתכנן עיצוב והקמת בריכות נוי לגינה?

כיצד נתכנן עיצוב והקמת בריכות נוי לגינה?

במאמר יוסבר כיצד לתכנן ולעצב בריכת נוי בגינה (בחירת מיקום מתאים, עיצוב והתחזוקה הנדרשת).

קרא עוד