45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

מאמר זה ייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים על התקנה של פרגולה במרפסת – על היתרונות והמורכבויות, על סוגי הפרגולות למרפסת שקיימים, תהליך ההתקנה ועל המחיר. תישארו.

פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

גם אם אתם מתגוררים בדירה בבניין משותף ולא בבית פרטי עם חצר גדולה, אין שום סיבה שתצטרכו לוותר על אחת ההנאות היפות והמהנות ביותר – פרגולה. מדובר בתוספת מלאת סטייל, שמצלה בימים חמים ושמספקת פרטיות, ובאופן כללי, כזו שעושה רק טוב לכל בית שהוא, קטן כגדול. כך שאם יש לכם מרפסת, נצלו אותה ושקלו בחיוב התקנה של פרגולה עליה.
מאמר זה ייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים על התקנה של פרגולה במרפסת – על היתרונות והמורכבויות, על סוגי הפרגולות למרפסת שקיימים, תהליך ההתקנה ועל המחיר. תישארו.

למה צריך בכלל פרגולה במרפסת?

האמת שיש 4 סיבות מרכזיות לשאלה הזו, שתגרומנה לכם לתהות איך בכלל שאלתם את השאלה הזו מלכתחילה:

מרחב – פרגולה מגדילה את השטח הבנוי של כל חלל שבו היא מותקנת, כך שאם המרפסת שלכם ממוקמת בדיוק ביציאה מהסלון, כמו במרבית הדירות בישראל, התקנת פרגולה תגרום לסלון שלכם להיראות גדול יותר וכמובן שגם תגדיל את שטח הדירה.

העלאת ערך הנכס – סיבה זו היא תוצאה ישירה של הפיסקה הקודמת. הגדלת השטח הבנוי של הדירה, בטח כשמדובר בתוספת כל כך מרשימה ומזמינה כמו פרגולה, מעלה כמעט באופן אוטומטי את הסכום שתקבלו על הבית. תשאלו כל מתווך נדל"ן והוא יאשר את זה.

ליהנות מבחוץ בכל השנה – פרגולה מעצם הגדרתה היא מבנה מקורה, וככזה תוכלו לשבת בה בכל ימות השנה, קיץ וחורף, וליהנות מציוץ הציפורים ומהנוף. זה נכון שכאן בישראל מזג האוויר נדיב ומאפשר במרבית התקופות לשבת בחוץ במרפסת, אבל דמיינו לעצמכם שמתחשק לכם לנשום אוויר גם כשיורד גשם ורטוב בחוץ וגם כשלוהט וחם בצהרי אוגוסט המהביל – עם פרגולה במרפסת אתם יכולים לעשות את זה בלי בעיה. התקרה שלה תשמש אתכם כמחסה מהגשם וכצל מהשמש.

פרטיות – כל מי שיש לו מרפסת יודע שלמרות שנהדר וכיף לשבת בה, לפעמים מרגישים חשופים ומתחשק קצת להתחבא. גם כאן התקנת פרגולה יכולה לסייע – אם תסגרו אותה בסגירה ייעודית לאחר ההתקנה, או אפילו אם תגדלו עליה צמחים מטפסים, תייצרו לעצמכם חלקת אלוהים קטנה ופרטית שיהיה קשה לעין זרה לחדור אליה וכך תוכלו לשבת בה ממש לבד

מה צריך לדעת כשרוצים להתקין פרגולה למרפסת?

למרות שהתקנת פרגולה למרפסת נראית כעבודה די פשוטה, יש בה מורכבויות לא מעטות שכדאי להכיר: ראשית, מדובר בעבודה בגובה, לכן יש להקפיד ולשמור על בטיחות מירבית בעת ההתקנה; שנית, ככל שהמרפסת ממוקמת בקומה גבוהה יותר, משטר הרוחות שבה גדל, דבר שמשפיע על חוזקה של הפרגולה; בנוסף, חשוב להתייחס לנתונים הטבעיים של המרפסת – המיקום אליו היא פונה, שמשפיע על אפשרויות ההצללה, וגודל המרפסת. עוד דבר שחשוב לדעת, שאם שטח הפרגולה מעל 20 מ"ר, תחויבו בהצהרה על בנייה שלה ושמעל 50 מ"ר גם בקבלת היתר עבורה מהרשות המקומית; ודבר אחרון – סוג חומר הגלם ממנו תבנה הפרגולה וגם המשקל שלה חשובים ביותר, במיוחד אם רוצים להתקין פרגולה מעץ או מברזל שהם כבדים יותר מאלומיניום למשל. אל תשכחו שהפרגולה מותקנת על מרפסת שממוקמת בגובה, ללא עמודים תומכים ולכן יש לה סף עומס מירבי שאינה יכולה לעבור, כך שרצוי להשתמש בחומרים קלים שנוח לעבוד איתם, חוץ מזה שלבחירת סוג חומר הגלם יש גם השלכות כספיות על עלותה הכללית של הפרגולה.
אם מאגדים פרמטרים אלה יחד, מבינים שמומלץ מאוד שהתקנה תתבצע על ידי חברה מקצועית ומיומנת שתיקח בחשבון את כלל השיקולים ותתאים לכם את הפרגולה המיטבית עבורכם.

למידע נוסף, ממליצים לכם לעבור אל מתקיני פרגולות מומלצים של אתר "טוב תודה".

סוגי פרגולה למרפסת

את הפרגולה למרפסת תוכלו להקים מחומר גלם אחד או משילוב של מספר חומרים.

חומר הגלם הנפוץ ביותר לבניית פרגולה הוא העץ, שיש לו יתרונות רבים, החל מיופיו ומהמראה הכפרי והביתי שלו וכלה בנוחות העבודה עימו, בעמידותו וביציבותו. יחד עם זאת, פרגולה מעץ מצריכה תחזוקה לא מועטה בשל הבלאי הגבוה של העץ ובשל נזקי מזג האוויר הפוגעים בה.
חומר גלם נוסף הוא הברזל שאיתו ניתן להקים פרגולות עמידות וחזקות, בעלות אינספור גימורים, צבעים ועיצובים. אבל לברזל יש נקודת תורפה מרכזית – המשקל הכבד שלו, שמתאים יותר לבניית פרגולות בשטח שנמצא על הקרקע, כמו בתים פרטיים, ופחות במרפסות שיש להן סף עומס מירבי.

חומר הגלם האחרון לבניית פרגולה למרפסת הוא האלומיניום, שהוא הנפוץ והמתאים ביותר לסוג זה של פרגולה ומהווה למעשה את הפתרון האידיאלי. לאלומיניום מראה מודרני, יש לו אינסוף אפשרויות עיצוב, הוא עמיד ביותר לפגעי מזג אוויר, ידידותי לסביבה כיוון שאינו מתבלה או מתכלה, קל משקל וגמיש, רך ונוח לעיבוד, וזמן התקנתו מהיר ביותר.

בנוסף לחומר הגלם, הפרגולות שמותקנות במרפסות משתנות גם בסוג הגג שלהן ובאופי הפתיחה שלו. מרבית הפרגולות מותקנות כקבועות, כלומר שלא ניתן לשנות את זווית הפתיחה של הגג שלהן לאחר התקנתו, כמו למשל גג מבקבוק או כזה שמורכב מקורות עץ נייחות. אולם קיימות גם פרגולות שאינן קבועות – הפרגולות החשמליות.
פרגולות אלה מורכבות מאלומיניום ויש להן גג עשוי רפפות, מעין רעפים שמרכיבים אותם בזווית מסוימת. ההפעלה שלהן נעשית על ידי שלט רחוק שחולש על מנוע חשמלי שאחראי על זווית הפתיחה של הרפפות כמו גם על ויסות כמות האור הנכנסת או על מידת החשיפה לשמש.

ניתן לשדרג את הפרגולות החשמליות במיני תוספות כמו חיישן גשם, שסוגר את הפרגולה אוטומטית כאשר הוא חש בעליית הלחות באוויר ושיכול לפתוח אותה שוב לזווית מוגדרת מראש כשהגשם נפסק. תוספת שימושית נוספת היא התקנת מרזב פנימי על הפרגולה, שמאפשר למי הגשמים לזרום בחופשיות מהגג מטה.

עלות התקנת פרגולה למרפסת

עלות ההתקנה של פרגולה למרפסת נגזרת ממספר גורמים, בראש ובראשונה מסוג חומר הגלם הנבחר ומשטח הפרגולה. גם לסוג ההצללה יש השפעה על המחיר וגם למורכבות ההתקנה ולמיקום המרפסת. ניתן לומר שעלות התקנה ממוצעת של פרגולה למרפסת עומד על 700-1,000 ₪ למ"ר, אך אם הפרגולה הינה חשמלית, כמובן שהעלות תהיה גבוהה יותר וכבר תטפס עד לגובה של 1,000-1,800 ₪ למ"ר.

למידע נוסף, ממליצים לכם להיכנס אל דף מחירון בניית פרגולות הצללה של אתר "טוב תודה".

אז כן, פרגולה למרפסת אינה תענוג זול, אך אין לבטל את היתרונות שלה ואת ההנאה שתשאבו ממנה לאורך שנים. לטווח הארוך מדובר בעסקה משתלמת מאוד שתנצל באופן מקסימלי את שטח המרפסת שלכם.

בהצלחה!

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

"למרות שהתקנת פרגולה למרפסת נראית כעבודה די פשוטה, יש בה מורכבויות לא מעטות שכדאי להכיר"

" חומר הגלם הנפוץ ביותר לבניית פרגולה הוא העץ, שיש לו יתרונות רבים"

"לסוג ההצללה יש השפעה על המחיר כמו גם למורכבות ההתקנה ולמיקום המרפסת"

כתבות ומאמרים

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

במקרה של קירוי פרגולה או כיסוי קיימים לא מעט פתרונות. מאמר זה יסקור חלק מהפתרונות, יפרט את היתרונות והחסרונות שלהם וינסה לתת את כל המידע הדרוש בכדי שתוכלו לבחור את ההתאמה המיטבית לפרגולה שלכם.

קרא עוד
סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

אם אכן למסקנה שאתם מעוניינים לסגור את הפרגולה, תעמדו בפני שלל אפשרויות, ביניהן תריסי הצללה, מחצלות במבוק או פוליגל. אך מאמר זה יתמקד בקירוי אחר – סנטף לפרגולה ויפרט את כל מה שצריך לדעת עליו.

קרא עוד
פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

מה זו פרגולה חשמלית? ממה היא עשויה? כיצד היא פועלת? וכמובן, כמה היא עולה? על כל אלה נענה לכם במאמר זה. מוזמנים לקרוא.

קרא עוד
פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

כיצד יודעים לבחור את חומר הגלם המתאים ביותר לבניית הפרגולה? האפשריות רבות- פרגולה מעץ, מאלומיניום ואולי בכלל מברזל?, מה צריך לדעת מראש ואילו שיקולים יש לקחת בחשבון? המאמר שלפניכם מכיל את כל התשובות.

קרא עוד
פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה היא מבנה שמותאם מאוד לקיץ, בעיקר מפני שהיא מהווה אזור מוצל שמספק הגנה מהשמש. לפני שבוחרים את סוג הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם חשוב לקרוא על כל הדגשים והאפשריות שיש, לפניכם כל המידע על פרגולה מעץ.

קרא עוד
פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

כשבוחרים בפרגולות אלומיניום בחורים בשילוב של: נוחות עבודה, עיצוב, בטיחות ושל מחיר. בדיוק בגלל סיבות אלו הן הפכו להיות המומלצות והיעילות ביותר כיום בשוק. לפניכם כל התשובות לשאלות החשובות לפני שמתקינים פרגולת אלומיניום בחצר.

קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

אתם מחפשים לבנות פרגולת עץ ולא יודעים מאיזה ? עץ גושן הבחירה הכי טובה שתעשו כנסו למאמר ותקראו מהם היתרונות.

קרא עוד
תנאים סביבתיים שצריך לקחת בחשבון בתכנון בניית פרגולות ותחזוקתן

תנאים סביבתיים שצריך לקחת בחשבון בתכנון בניית פרגולות ותחזוקתן

דגשים חשובים לתכנון בניית פרגולה בתנאים סביבתיים מיוחדים ואופן תחזוקת פרגולות שוטפת

קרא עוד