38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

הכל על צביעת קירות חיצוניים - תהליך הצביעה וסוגי צבע מתאימים

במאמר יפורט על צביעת קירות חיצוניים, סוגי צבע מומלצים לשימוש ותיאור תהליך העבודה

ההבדל בתהליך צביעת קירות חיצוניים

תהליך צביעת קירות חיצוניים שונה באופן מהותי מצביעת קירות פנימיים. הקירות החיצוניים חשופים באופן תמידי לקרינת השמש בקיץ ולגשמים בחורף ועל כן החומרים שבם נשתמש לצביעתם חייבים להיות עמידים יותר ובעלי תכונות עמידות בפני שינויי מזג האוויר, סדקים, רטיבות ועובשים. למרות שניתן להשיג את החומרים הדרושים ברשתות השיווק הגדולות, חשוב להבין מושגים בסיסיים ואת העקרונות הבסיסיים שחשוב למלא בעת הצביעה. לרוב צביעה של קירות חיצוניים תתבצע לאחר שיפוץ או מתוך רצון לשפר את חזות המבנה או הבית .

קיר חיצוני נבדל במספר פרמטרים משמעותיים מקיר פנימי. הפרמטרים האלו משנים לחלוטין את תהליך הצביעה ואת החומרים בהם צריך להשתמש. ההבדל העיקרי ביותר הוא החשיפה הישירה להשפעות מזג האוויר, לרטיבות, לקור ולחום הנובע מפגיעה ישירה של קרני השמש על הקיר. חשיפת הקיר החיצוני לשינויי הטמפרטורות מובילה לשינויים בטקסטורה שלו, כאשר סדקים נוצרים בתדירות גבוהה, באופן יותר רחב ועמוק. הבדל משמעותי נוסף הוא החומר ממנו הקיר עשוי. קירות חיצוניים עשויים מחומרים מסיביים ועמידים, שיהיו גסים יותר מקירות פנימיים בתוך הבית. סוג החומר ממנו עשוי הקיר דורש שימוש בחומרים ספציפיים המתאימים לכיסויו.

תהליך צביעת קירות חיצוניים

הכנת התשתית – בשלב הראשון יש לבחון את הגישה לאזור הצביעה, בשונה מצביעה פנימית שבה בדרך כלל נצטרך להיעזר בסולם ובמאריך לרולר בצביעה חיצונית נצטרך להתארגן על סולמות מיוחדים המגיעים לגובה רב ובמקרים מסוימים אף להכין תשתית פיגומים סביב המבנה.

ניקוי אזור הצביעה – הסרת הלכלוך שהצטבר על הקירות, שכבות צבע רופפות, טיח מתקלף וכדומה. במקרים של קירות מתפרקים יש להיעזר בגרזן או פטיש על מנת להסיר חלקי טיח רעועים, אין זה אומר שיש לפרק את כל המבנה אלא להתמקד בניקיון של הנקודות הבעייתיות. במקרים מסוימים ניתן להיעזר בגרניק על מנת לנקות את הקיר בעזרת שטיפה בלחץ מים גבוה.

טיפול בסדקים - צביעת קיר חיצוני תתחיל מאיתור סדקים ופגמים בקיר. לאחר איתור כל הסדקים יגיע שלב המילוי, בו נעשה שימוש בחומר גמיש שמתפשט בתוך הריק החלל שנוצר ואוטם אותו באופן מוחלט. לרוב נעשה שימוש בחומר מילוי אקרילי. חשוב להתחיל את הצביעה בשכבה של צבע יסוד עשיר שיעניק תשתית אחידה מעל הטיח והבטון החשוף, יכסה אותם ויקשור אותם יחד. שכבה זו חיונית להמשך תהליך הצביעה. תהליך הצביעה מתאפיין ביישום שכבות רבות, לשם השגת גוון אחיד, איטום וציפוי בחומרים משלימים .

צביעת הקיר - במהלך תהליך הצביעה תתבצע התאמה מוקפדת בין הצבע המיועד לבין החיפויים בקירות, במידה וקיימים. איש מקצוע יידע לבצע את ההתאמה הזו על הצד הטוב ביותר. לכן במידה והקירות החיצוניים בביתכם כוללים חיפויים, שקלו בכובד ראש האם להיכנס לפרויקט הזה בעצמכם, ללא ידיים מיומנות ומנוסות .

סוגי צבע לצביעת קירות חיצוניים

צבע אקרילי – צבע המכיל פיגמנטים פולימריים ולו מספר תכונות חשובות לתהליך הצביעה – הוא מתייבש מהר, ניתן לדלל אותו במים והוא עמיד למים.

צבע תחליב סיליקוני - צבע שניתן לדילול במים, הוא נושם, דוחה ספיגת רטיבות אל תוך הקיר וניתן להשתמש בו על קירות רטובים או לחים.

צבע סיד - צבע פופולרי בגלל צבעו הלבן הסולידי ובגלל עלותו הנמוכה, אך הוא מתלכלך בקלות יחסית ומתאים יותר לתקרות.

צבע מדולל בטמפרנטין - צבע הידוע בעמידותו הגבוהה מפני תנאי מזג אוויר. צבע מסוג זה מעניק גימור מבריק, בניגוד לשאר סוגי הצבע שלרוב מעניקים גימור בגוון מט .

שליכט - על מנת ליצור מראה מחוספס בקיר החיצוני, ניתן להשתמש ליישם שכבה של חומר הנקרא "שליכט". במידה והחלטתם ללכת על זה, אתם יכולים לוותר על יישום שכבת צבע יסוד.

דגשים נוספים לצביעת קירות חיצוניים

אומנם הדגש על העיצוב הוא מינורי בעת צביעת קיר חיצוני, אך חשוב לבחור גוון מתאים שיתכתב עם הסביבה של הבית, שלא יוביל לתחושת חרטה וצביעה מחדש לאחר תקופה מסוימת. צביעת קירות חיצוניים היא פרויקט שלוקח מספר ימים ולא כדאי לחזור עליו שלא לצורך ועל סמך החלטה שגויה של בחירת צבע לכן תמיד מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום טרם תחילת העבודה. חיסרון נוסף בצבע כהה וחזק הוא שהוא מושך וסופג חום ויכול להשפיע על טמפרטורה בתוך הבית .

במידה והחלטתם לקחת את הפרויקט על כתפיכם, רכשו צבעים בעלי תו תקן מרשתות מוכרות ורציניות. בעת הרכישה מומלץ להוסיף לעגלת הקניות ביגוד מתאים ובטיחותי שימנע מגע של העור עם הצבע, יחד עם משקפי מגן. מומלץ בחום להשתמש בקבלן מוסמך ובאנשי מקצוע מנוסים .

38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

צביעת קיר חיצוני של בית פרטי ע"י צבעי מומחה וביתו

הקמת פיגומים מסביב לבית כחלק מהכנת תשתית לשיקום קירות חיצוניים

כתבות ומאמרים

צביעת בית פרטי מבחוץ - המדריך המלא

צביעת בית פרטי מבחוץ - המדריך המלא

אילו טכניקות צביעה, צבעים ואפקטים יתאימו לביצוע צביעה חיצונית לבית פרטי וכמה זה צפוי לעלות לכם?

קרא עוד
צביעת קירות חיצוניים: סוגי שליכט חיצוני וכיצד מבצעים צביעה חיצונית לבית

צביעת קירות חיצוניים: סוגי שליכט חיצוני וכיצד מבצעים צביעה חיצונית לבית

כל האפשרויות בשליכט חיצוני, איך בוחרים גוון, כמה צפויה לעלות לכם צביעה חיצונית לבית

קרא עוד
הכל על שליכט - סוגיו השונים ומהו שליכט צבעוני

הכל על שליכט - סוגיו השונים ומהו שליכט צבעוני

במאמר יוסבר מהו שליכט, מהם סוגי השליכט השונים וכיצד נהפך השליכט הצבעוני לפופולרי ביותר

קרא עוד