39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

הכל על שליכט - סוגיו השונים ומהו שליכט צבעוני

במאמר יוסבר מהו שליכט, מהם סוגי השליכט השונים וכיצד נהפך השליכט הצבעוני לפופולרי ביותר

פירוש המושג עבודות שליכט

שליכט הוא מושג שמקורו בשפה הגרמנית ומשמעות המושג הוא מלט. עבודות שליכט הם עבודות של הנחת טיח – הטיח המודרני מורכב ממלט (צמנט וסיד או גבס) ומאגרגט דק (בדרך כלל חול) – כשכבת ציפוי על גבי קירות פנימיים וחיצוניים במטרה לשמש חוצץ בין אבני הקיר לגימור הרצוי בצד החיצוני. שכבת הציפוי משמשת כמעין שכבת הגנה להבטחת עמידות הקיר מפני רטיבות או סדקים ולכן נשתמש בשליכט שונה לקירות פנימיים וחיצוניים, בנוסף ניתן להתמש בו ליצירת מראה דקורטיבי לקיר.

מהם סוגי השליכט השונים

שליכט צבעוני – שכבת טיח הכוללת בתוכה כבר צבע, בסוג זה משתמשים בדרך כלל ליצירת מראה דקורטיבי לקיר מאחר וניתן להשתמש בשכבות השליכט ליצירת ציפויים בגוונים שונים. סוג זה הוא מאד פופלארי ומבוקש.

שליכט אקרילי – שכבת טיח הכוללת בתוכה דבקים מחומרים סינטטים שונים, בסוג זה משתמשים ליצירת שכבת הגנה עמידה לקירות הבית מאחר ושליכט זה נחשב גמיש ובעל עמידות גבוהה לפגעי נזק אוויר כגון חום רב וגשמים.

שליכט מינראלי – שכבת טיח הכוללת בתוכה חומרים מינרליים כגון: עופרת, אשלגן וחומרים טבעיים. בסוג זה משתמשים לדוגמה בבניה ירוקה מאחר ואינו מכיל חומרים תעשייתים ונחשב ידידותי לסביבה.

בבואינו להשתמש בטכניקה של עבודות שליכט מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע מומחים בנושא – עבודות שליכט מתבצעות בדרך כלל על יד צבעים, סיידים וטייחים – כדי להבין את סוג השליכט המתאים למבנה שברשותנו.

הכל על השליכט צבעוני

את השליכט הצבעוני המורכב מטיח מעורבב עם גבס, חול וצבע ניתן למצוא כיום על בתים משופצים והוא נהפך מאד פופולארי בבנייה חדשה, בתהליכי שיפוץ של מבנים קיימים וגם בשימוש דקורטיבי בעיצוב קירות פנימיים. הוא מאד נפוץ בגלל היותו עמיד במים ובעל מרקם מיוחד בגוונים רבים, עמיד לתנאי מזג אוויר ובעל יכולות גישור על פני סדקים. כשאנו מחליטים על שליכט צבעוני לבית יש להתייחס למספר גורמים:

סוג עיצוב – ניתן להשתמש בו ליצירת מגוון של עיצובים דקורטיביים שיעניקו לבית מראה כפרי, מראה מחוספס, מראה טבעי ומרקמים ייחודיים. חשוב לראות עבודות שונות ולקבל החלטה כיצד אנו רוצים שיראו הקירות החיצוניים של הבית או פנימיים במקרה של עיצוב בפנים

תקציב ומקצועיות בעל המקצוע – עבודת שליכט דורשות דיוק רב ומיומנות, איכות העבודה תלויה בניסיון של בעל המקצוע ובמקצועיות שלו. חשוב לא להתפשר על עבודה זולה שלעיתים נראית פחות טוב ואף עולה יותר אם לא נעשתה כמו שצריך.

שימוש ביתרונות העמידות וההגנה של סוג השליכט – כפי שהזכרנו קודם יש מגוון רב של סוגי שליכט בעלי תכונות עמידות למים, הגנה מפני נזקי מזג אוויר וגישור על גבי סדקים. בעל מקצוע מומחה ידע להתאים את הסוג הנדרש לקירות הבית, חיצוניים או פנימיים, בהתאם למיקום הבית וסוג החיפויים הקיימים כיום.

תווי תקן – כמו בכל עבודה או מוצר אחר חשוב לבדוק שהחומרים עומדים בדרישות תווי ההתקן של מכון התקנים הישראלי במיוחד בדרישות לגמישות וגישור על פני סדקים, במקרה של שליכט מינראלי לוודא תן תקן ירוק

טיפים בבחירת בעל מקצוע

לכל שליכטה או טיח צבעוני - יתרונות וחסרונות. צריך לחשוב ברצינות, ולבדוק מה מבקשים לעשות. האקרילית - בגלל שהיא על בסיס אקרילי סינטטי לרוב מתנפחת אחרי כמה שניות וצריך להחליף את כל הקיר. הצמנטית (עם דבק ובלי דבק) נותנת טקסטורה יפה אבל היא יקרה, צריך להגדיר מסגרת תקציב ולהחליט איזו מעטפת רוצים לעשות ולא להאמין להבטחות הקבלנים השונים. לאחר קבלן השלד צריך טייח ברמה גבוהה כי בלי טיח טוב תהייה רטיבות וסדקים .

בעל מקצוע לעבודת השליכטה יש לבחור בראש ובראשונה לפי אופיו, חביבותו, וקפדנותו. בעל מקצוע יודע אילו חומרים לפזר על הקיר לפני או אחרי השליכטה, כאשר אתם מבקשים המלצות על בעלי מקצוע, בקשו לראות עבודות שביצע לפני שלוש וארבע שנים כי העמידות נמדדת לאורך זמן, שאלו את הלקוחות של בעל המקצוע על נזילות ודליפות ובדקו איכות הגימור והאחידות של עבודתו. אם חיפפו עם הפריימר יש נפיחויות וקילופים. הקיר צריך להיות חלק ובלי טלאים .

כשהתייעצתי עם אנשי מקצוע הם הודו שעבודות צבע מסוג זה יכול לבצע כל אדם בעל יד טובה. הדבר החשוב ביותר הוא שתבוצע באופן אחיד לפי הוראות הביצוע שמספקות החברות המייצרות את החומר בין אם היא על בסיס צמנטי מינרלי, אקרילית או שליכטה רגילה .

טיפים לעבודות שליכט:

- לפני ביצוע עבודת השליכט מומלץ לבצע ניסיון על חלק קיר קטן כדי לוודא שהו אכן המרקם והצבע שרצינו והעיצוב יוצא כפי שתכננו

- חשוב לוודא שהתשתית הוכנה כראוי מבחינת משטח נקי וללא לכלוך, יישום של צבע יסוד אם נדרש וייבוש משטח העבודה

- עבודות שליכט מומלץ לבצע בסיום עבודות השיפוץ, מאחר שתיקון עבודת טיח שניזוקה איננה משימה פשוטה

בטיחות בעבודות שליכט

- כאשר מבצעים עבודת שליכטה, צריך לדעת איך לעבוד בצורה אחידה כדי למנוע נזילות.

- ישנם סוגי טיח שצריך לשפשף אז קחו זאת בחשבון.

- אם העבודה מתבצעת בגובה יש לדעת לעבוד עם פיגומים וסולמות. צריך לדעת לעמוד נכון על סולם ולהתנייד עם משקלים. תנועות לא נכונות עשויות להיות מסוכנות.

39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

ביצוע עבודת שליכט לקי חיצוני על ידי צבעי מקצועי

דוגמה לעיצוב של שליכט צבעוני על קיר פנים

כתבות ומאמרים

צביעת בית פרטי מבחוץ - המדריך המלא

צביעת בית פרטי מבחוץ - המדריך המלא

אילו טכניקות צביעה, צבעים ואפקטים יתאימו לביצוע צביעה חיצונית לבית פרטי וכמה זה צפוי לעלות לכם?

קרא עוד
צביעת קירות חיצוניים: סוגי שליכט חיצוני וכיצד מבצעים צביעה חיצונית לבית

צביעת קירות חיצוניים: סוגי שליכט חיצוני וכיצד מבצעים צביעה חיצונית לבית

כל האפשרויות בשליכט חיצוני, איך בוחרים גוון, כמה צפויה לעלות לכם צביעה חיצונית לבית

קרא עוד
הכל על צביעת קירות חיצוניים - תהליך הצביעה וסוגי צבע מתאימים

הכל על צביעת קירות חיצוניים - תהליך הצביעה וסוגי צבע מתאימים

במאמר יפורט על צביעת קירות חיצוניים, סוגי צבע מומלצים לשימוש ותיאור תהליך העבודה

קרא עוד