39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

צביעת בית פרטי מבחוץ - המדריך המלא

אילו טכניקות צביעה, צבעים ואפקטים יתאימו לביצוע צביעה חיצונית לבית פרטי וכמה זה צפוי לעלות לכם?

צביעה חיצונית לבית פרטי - כל מה שצריך לדעת

בניגוד לצביעת הבית, בממוצע כל 3-5 שנים, צביעה חיצונית של הבית היא פרוייקט מורכב, יקר ונדיר יותר, ואנחנו בדרך כלל בוחרים בצביעה חיצונית של הבית לעיתים רחוקות יותר, אם הצבע הקיים סדוק או ששכבת הטיח ניזוקה, אם מי גשמים יוצרים רטיבות בבית בימי החורף, או - אם בא לנו להתחדש בצבע שונה עבור קירות החוץ של הבית.

צביעת בית פרטי מבחוץ היא פרוייקט מורכב יותר, העבודה מתבצעת עם חומרים שמתאימים לצביעה חיצונית, המתאפיינים בגמישות ובעמידות לתנאי מזג האוויר. עלות החומרים והעבודה יקרים יותר ביחס למחיר לצביעת קירות פנימיים - ובכל זאת, במיוחד אם מדובר בצביעה חיצונית של בית בן יותר מקומה אחת - בניגוד לצביעת קירות הפנים, בצביעת חוץ מומלץ בחום להיעזר בבעל מקצוע מומלץ. מתי כדאי לצבוע את הקירות החיצוניים של הבית? אילו טכניקות צביעה, צבעים ואפקטים יתאימו לצביעה החיצונית, ובשורה התחתונה - כמה זה צפוי לעלות לכם? על כל אלה ועוד - במאמר שלפניכם.

צביעת בית פרטי מבחוץ - מתי כדאי?

בין אם אתם בוחרים להתחיל פרוייקט צביעה חיצונית לבית פרטי בשל סיבות אסתטיות או בין אם מדובר בעניין פונקציונאלי - מומלץ לחכות לאמצע, או אפילו סוף הקיץ, לצביעה החיצונית של הבית. הצביעה תהיה אחידה, אסתטית ועמידה יותר מעל קירות יבשים לגמרי, ורטיבות או לחות במהלך הייבוש של הצבע על הקירות (עד 72 שעות) יפגמו באיכות התוצאה. על כן - הצביעה בחודשי הקיץ, כשהקיר יבש לחלוטין ואנחנו יודעים שהצבע יקבל זמן להתייבש - היא האופטימאלית.

התהליך של צביעה חיצונית של הבית

הקירות החיצוניים של הבית תוכננו לעמוד בלחצים הנגרמים כתוצאה מתזוזות קלות וטבעיות באדמה באזור המבנה - אולם שכבת הטיח והצבע לא תמיד עומדים בתזוזות אלה ללא סדקים. באזורים שונים, התזוזות בתכיפות ובאינטנסיביות שונה, ואם קירות הבית שלכם סדוקים - חשוב לבצע טיפול מקיף לסדקים הקיימים ולהשתמש בחומרים שיתאימו לצביעת בית שנוטה לסדקים. חשוב לדעת, כי בבתים שנוטים לסדקים - סדקים בשכבת הטיח עשויים לגרום למי גשמים בחורף לחדור אל הקיר - אם יש סדקים בקירות החיצוניים שלכם, חשוב לפנות לאיש צבע מקצועי בהקדם כדי לבצע תיקונים מקומיים או לבצע פרוייקט מקיף של צביעת הבית.

הנה, אם כן, השלבים שיתבצעו בתהליך צביעת הבית מבחוץ:

  • בשלב הראשון, אם הבית שלכם גבוה מקומה אחת, יוקמו פיגומים מסביב לבית. בבתים בני קומה אחת, יוכל איש המקצוע לצבוע את הבית בעזרת סולם
  • בשלב השני, יבוצע ניקוי, בדרך כלל במכשיר שנקרא "גרניק", והמשתמש בקיטור, להסרת לכלוך, אבק, חול, וכתמים מקירות הבית
  • בשלב השלישי, איש הצבע יעבור על קירות הבית, יקלף את הטיח המתפורר ויטפל בכל האזורים הפגומים בצבע / בשכבת הטיח שמתחת לצבע, במצב המקורי של הבית. בחלק מן המקרים יורחבו סדקים, תוכנס רשת למניעת התרחבות הסדק, והסדק ימולא בחומר מילוי המיועד לשימוש חיצוני. חומר המילוי חייב להיות אלסטי, כדי לאפשר תזוזות הקיר מבלי ליצור סדקים נוספים בשכבת הכיס
  • חלק מאנשי הצבע מורחים שכבת פריימר X טרם ביצוע הצביעה החיצונית. פריימר X הוא חומר מקשר חזק, המסייע להיצמדות הצבע לקיר ומאפשר צביעה איכותית יותר
  • לאחר גמר ההכנה של הקירות לצביעה - צובעים את הקירות החיצוניים, בצבע אחיד, בשפכטל, או בצבעי אפקט
  • את הצביעה מבצעים בדרך כלל או בהתזה או בעזרת רולר. אזורים רגישים, כמו האזורים הקרובים לאדני החלונות, חיבורים עם קירות בצבע אחר או פינות - יבוצעו רק בעזרת מברשת, לקבלת מראה אחיד ומקצועי

סוגי הצבעים במהלך צביעת בית פרטי מבחוץ

צבעים המיועדים לצביעה חיצונית של הבית הם צבעים שונים מאלה המיועדים לצביעה פנימית שלו. אמנם, תמצאו צבעי אקרילי (בדומה לצבעי הסופרקריל המתאימים לצביעת פנים) המיועדים לצביעת חוץ, וסוגים נוספים של צבעים, כמו תחליבי צבע על בסיס סיליקון המיועדים בעיקר לבתים שנוטים לסדקים חיצוניים, וסיד - חומר זול יחסית שמגיע בלבן בלבד ועמידותו פחותה ביחס לצבעים האקריליים.

בנוסף, חשוב להזכיר את השליכט - שליכט לצורך צביעה חיצונית מאפשר עבודה עם חומר בצמיגות גבוהה, שמניחים אותו בעזרת שפכטל והוא יוצר טקסטורות ומראה ייחודי לבית. צבעי שליכט מגיעים במרקמים שונים (עדין / בינוני / מחוספס), ובכל מניפת הגוונים בכל חברה.

כמה עולה צביעה חיצונית לבית פרטי?

המשתנים שמשפיעים על מחיר הצביעה החיצונית של הבית הם:

  • גודל הבית וצורתו המשפיעה על נוחות העבודה
  • הבחירה לעבוד עם או בלי פיגומים, המושפעת מגובה הבית והעדפות איש המקצוע
  • מצב הקירות וכמות התיקונים שתידרש טרם תחילת הצביעה
  • הצבעים וחומרי הגלם שיידרשו במהלך העבודה, כולל הצבע והאפקט שנבחרו לבית (שליכט יקר כמעט פי שתיים ביחס לצביעה "חלקה")

בבית ממוצע של ארבעה חדרים, ללא פיגומים, בצביעה בצבע כולל תיקונים, סדר הגודל של התמחור לכלל הצביעה, כולל חומרי הגלם, יהיה בממוצע כ - 20,000 ש"ח. עבור אותו בית, שליכט צבעוני כולל תיקונים והכנה לצביעה, יעלו בדרך כלל בין 35,000 ל - 40,000 ש"ח.

39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

בבתים בני יותר מקומה אחת קודם כל יש להקים פיגומים מסביב לבית

אזורים רגישים, צרים או מיוחדים יש לצבוע באמצעות מברשת לקבל מראה אחיד ומקצועי

שליכט בצביעה חיצונית היוצר טקסטורות ומראה ייחודי לבית

כתבות ומאמרים

צביעת קירות חיצוניים: סוגי שליכט חיצוני וכיצד מבצעים צביעה חיצונית לבית

צביעת קירות חיצוניים: סוגי שליכט חיצוני וכיצד מבצעים צביעה חיצונית לבית

כל האפשרויות בשליכט חיצוני, איך בוחרים גוון, כמה צפויה לעלות לכם צביעה חיצונית לבית

קרא עוד
הכל על שליכט - סוגיו השונים ומהו שליכט צבעוני

הכל על שליכט - סוגיו השונים ומהו שליכט צבעוני

במאמר יוסבר מהו שליכט, מהם סוגי השליכט השונים וכיצד נהפך השליכט הצבעוני לפופולרי ביותר

קרא עוד
הכל על צביעת קירות חיצוניים - תהליך הצביעה וסוגי צבע מתאימים

הכל על צביעת קירות חיצוניים - תהליך הצביעה וסוגי צבע מתאימים

במאמר יפורט על צביעת קירות חיצוניים, סוגי צבע מומלצים לשימוש ותיאור תהליך העבודה

קרא עוד