17

ספקי שירות בתחום חברות ניקיון

ליטוש אבן: סיבות ושלבי ביצוע

במאמר יוסבר מהו ליטוש אבן. מה חשיבותו, מתי הוא נדרש, מהם השלבים לתהליך הליטוש ומדוע חשוב שאיש מקצוע מיומן יבצעו.

ליטוש אבן: סיבות ושלבי ביצוע

ריצוף באבן טבעית הוא דרך נעימה מאוד לקבלת משטח שמשדר טבעיות וחמימות. פנים רבות לריצוף באבן, החל מאבן טבעית ופראית שמשמשת לריצוף שבילים חיצוניים, דרך פצלי אבן או אבן נסורה או מסותתת לריצוף חצרות ומעברים, המשך דרך מוצרי אבן יצוקים או מעובדים כגון אבן קיסר, וכלה בריצוף שיש טבעי ויוקרתי. ריצוף אבן הוא תמיד מקורי ומעניין, ומקנה לחלל המרוצף סוג של נופך מיוחד, שאף סוג אחר של ריצוף, אינו יכול לשוות לו.

אחרי ריצוף באבן, אחידותו של המשטח מושגת בתהליך של ליטוש אבן – תהליך שמטרתו ליישר את כל הפגמים וה"גבעות" שבין האריחים וליצור משטח אחיד וחלק. ליטוש אבן משמש גם לחידוש פניהם של משטחי אבן לאחר שנים של שימוש, שימוש שגרם לשריטות, פגמים, כתמים, סדקים וכדומה. ליטוש אבן הוא תהליך מקצועי מורכב, שחייב להתבצע בידי מומחים בלבד - כלומר ע"י חברת ניקיון מקצועית שהיא בעלת ניסיון בתחום. תהליך הליטוש, נעשה תוך שימוש נכון במכונות, בציוד ובחומרים שמתאימים לכך במיוחד, ובדרך כלל, הוא כולל מספר שלבים.

השלבים:

טיפול בחריצים:
לאחר ריצוף, יש למלא את החריצים שבין האריחים בחומר מילוי מסוג מתאים ובגוון מתאים (מלט, דבק שיש וכדומה). כאשר מבצעים ליטוש אבן למשטח קיים, בוחנים אם יש צורך בפתיחת החריצים שבין האריחים ובמילוי מחודש שלהם.

החלקת המשטח:
בעזרת ליטוש אבן ברמה גסה (רמה 1) מגיעים למשטח חלק ואחיד. אם מלטשים משטח קיים, ליטוש אבן ברמה זו מסיר את כל הפגמים והכתמים שנוצרו באריחים בתקופת השימוש.

ליטוש עדין:
ליטוש אבן נעשה ברמות הולכות וגבוהות, מן הרמה הגסה ביותר (רמה 1) ועד העדינה ביותר (רמה 5), כאשר המספרים של הרמות ליטוש, מייצגים בעצם את דרגת העדינות של דיסקיות הליטוש המיוחדות במכונה המצופות באבקת יהלומים. לאחר הליטוש העדין ביותר, המשטח חלק ואחיד לחלוטין ומוכן להמשך העבודה. יש לשים לב כי שלבי הליטוש וההחלקה יוצרים אבק רב, ויש להיערך לכך בהתאם.

ניקוי וייבוש:
לאחר תום כל שלבי הליטוש חייבים לנקות את המשטח ולהמתין עד שיתייבש לחלוטין. חשוב מאוד שלא תישאר שום לחות ספוגה באבן, בעיקר אם מדובר בתהליך ליטוש אבן שמתבצע מיד לאחר הריצוף עצמו. ייבוש מושלם של משטח חדש יכול להתארך עד כדי חודש ימים!

מראה סופי:
השלב האחרון בתהליך ליטוש אבן נקבע לפי סוג האבן, לפי אופי השימוש בה ולפי העדפות הדיירים והמשתמשים. הברקה קריסטלית (מה שמכונה בשפת בעלי המקצוע: פוליש) תקנה למשטח מראה מבריק וחלק, וטיפול בסילר יקנה לו עמידות גבוהה יותר מפני כתמים ושריטות. מומחה הליטוש יידע ליעץ מה התהליך הנכון והמתאים יותר, וכמובן יידע גם כיצד לבצע אותו בצורה הטובה ביותר.

לסיכום

אנו רואים כי ליטוש אבן הוא תהליך מורכב ורגיש, שיש להתאימו בצורה מושלמת לסוג האבן, לאופי השימוש ולהעדפות הדיירים. המסקנה החשובה היא – ליטוש אבן אינו תהליך שיכול "לסבול" עבודה חובבנית או רשלנית. יש לבצע ליטוש אבן אך ורק באמצעות בעלי מקצוע מומחים לשירותי ניקיון, שלהם ניסיון מוכח במקצוע. כל "קיצור דרך" או ניסיון לחסוך בעלויות עלולים להסתיים במפח נפש – משטח שאינו עומד בציפיות ואינו מצדיק את ההשקעה; במקרים חמורים, ליטוש אבן שאינו מקצועי עלול אף לגרום למשטח נזק בלתי הפיך. לכן כדאי לבחור בחברה אמינה ובעלת ניסיון, שמסוגלת להציג המלצות של לקוחות מרוצים ולהבטיח אחריות מקצועית.

17

ספקי שירות בתחום חברות ניקיון

מצא בעל מקצוע

חברות ניקיון מומלצים תל אביב

תהליך ליטוש אבן מטרתו יישור הפגמים שבין האריחים וחידוש פניהם של משטחי אבן לאחר שנים של שימוש

ליטוש אבן חייב להתבצע אך ורק על-ידי איש מקצוע מומחה בתחום

כתבות ומאמרים

איך תבחרו חברת ניקיון מומלצת לשירותי פוליש וליטוש?

איך תבחרו חברת ניקיון מומלצת לשירותי פוליש וליטוש?

איך לבחור את שירותי הפוליש המתאימים לכם, כמה זה צפוי לעלות וממה חשוב להיזהר.

קרא עוד
מהו פוליש קריסטל, מהם השלבים לתהליך ומה חשוב לדעת?

מהו פוליש קריסטל, מהם השלבים לתהליך ומה חשוב לדעת?

במאמר יוסבר מהו פוליש קריסטל. מה השיטה כוללת, מהם השלבים של התהליך, לאילו סוגי משטחים הוא מתאים, ומהם היתרונות שלו.

קרא עוד
הכל על ליטוש שיש

הכל על ליטוש שיש

במאמר יוסבר על ליטוש שיש. מהי מטרתו, במה הוא מסייע לשקם ריצוף שיש שהתיישן ונפגע, ומהם השלבים שכולל התהליך.

קרא עוד