17

ספקי שירות בתחום חברות ניקיון

איך תבחרו חברת ניקיון מומלצת לשירותי פוליש וליטוש?

איך לבחור את שירותי הפוליש המתאימים לכם, כמה זה צפוי לעלות וממה חשוב להיזהר.

שירותי פוליש וליטוש - מה זה, מתי תדעו שאתם צריכים שירות כזה, ואיך תבחרו חברת ניקיון אמינה וטובה לפוליש וליטוש?

חולמים על רצפה מבריקה במראה חדש? גם אם הדירה שלכם ישנה והריצוף כבר בלוי - אתם יכולים להשיג את המראה הזה, עם טיפול מקצועי לרצפות. אז מה זה פוליש לרצפה, או ליטוש במקרה הצורך? אנחנו כאן - כדי לספר לכם איך לבחור חברת פוליש מומלצת, מהם שירותים אלו בעצם, כמה זה צפוי לעלות וממה חשוב להיזהר בבחירת חברת הניקוי לריצוף שלכם.

מה זה פוליש לרצפה, מה זה ליטוש, ומה ההבדל ביניהם?

שירותי פוליש הם שירותי השמה של חומר הברקה (המילה POLISH באנגלית פירושה "הברקה") אשר מספק לריצוף בעל מראה ישן את המראה החדש והבוהק, כך שייראה במיטבו. יש מספר סוגים של פוליש והברקה, שבהמשך נעמוד על ההבדלים ביניהם, אולם המשותף לכל הסוגים הוא ציפוי הרצפות בחומר המעניק ברק ומראה מחודש לריצוף. חשוב לדעת, כי סוגים שונים של פוליש מתאימים לריצוף בחומרים שונים, ובעוד ישנם חומרים מרובים (כמו חומצת מלח או מי אש) המעניקים לטווח קצר את אותו מראה בוהק - רק חומרי פוליש איכותיים, שמתאימים לסוג הריצוף והמיושמים באופן מקצועי, יספקו את המראה הרצוי לריצוף, מבלי לגרום לו נזקים (כמו סדקים, חריצים, שינויים בצבע, וכדומה) לאורך זמן. מומלץ להתייעץ עם חברת ניקיון מקצועית או לבחון את האפשרות של שכירת שירותיה אם אינכם בטוחים במשימה שלפניכם.

מרבית חומרי הפוליש הם עמידים מעל הריצוף, גם בפני ניקוי בחומרי ניקוי ביתיים - אבל לא לתמיד. חומר ההברקה, המספק גם שכבה עמידה שמגנה על הריצוף ומקלה על הניקוי, מתבלה בתוך שישה חודשים (תלוי בסוג הריצוף ובכמות האנשים ובעלי החיים שילכו עליו, כמו גם בכמות ואופי הניקוי של הרצפות לאחר הפוליש), ועל כן ניתן לחזור על הפעולה כל חצי שנה עד שנה.

לעומת הפוליש, שהוא תוספת שכבה לריצוף הקיים, פעולת הליטוש של הריצוף היא שיוף השכבה העליונה של הריצוף, לחשיפת השכבה שמתחתיה - שכבה חדשה ומבריקה - שנראית ממש כמו ריצוף חדש. שירותי ליטוש לריצוף מתאימים בעיקר בריצוף ישן ובלוי, או בריצוף מוכתם באופן שלא ניתן להסיר. לאחר הליטוש, מקובל בדרך כלל לבצע גם פוליש עדין, להוספת שכבת הגנה לריצוף המוחלק. חשוב לדעת, שפעולת הליטוש מתאימה לחומרים טבעיים וקשים, כמו רצפת טרצו (זו עם הכתמים בצבעים שונים בתוכה) ושיש. ריצוף גרניט פורצלן, קרמיקה וחומרים סינטטיים אינם מתאימים לתהליך הליטוש האגרסיבי.

איך בעצם עושים את זה?

עוד לפני הליטוש או הפוליש, חשוב לנקות היטב את הרצפה, על מנת לעבוד על משטח הריצוף עצמו, לא על מצע של לכלוך או כתמים. הניקוי הוא ניקוי מקצועי באמצעות מכונת ניקוי והסרת כתמים. לפני פעולת הליטוש גם מנקים ואף מרחיבים קלות את החריצים שבין המרצפות, לקבלת תוצאה נקייה ויפה יותר.

ליטוש

מלאכת הליטוש היא ארוכה ויוצרת אבק ולכלוך, ולכן היא פחות מתאימה בבתים מאוכלסים, ויותר מתאימה בבתים ריקים, לאחר שיפוץ או לפני מעבר דירה. טרם תחילת פעולת הליטוש, מכינים את הריצוף כמו גם את חומר המילוי שישמש לאחר הליטוש. את פעולת הליטוש עצמה מבצעים מעל ריצוף נקי ומוכן, אז מועברת מעל הריצוף מכונת ליטוש שמחליקה את הרצפה ומסירה ממנה את השכבה הדקה העליונה והמוכתמת. ישנן דרגות ליטוש שונות, שנקבעות על פי תצורת מכונת הליטוש, כאשר הליטוש העמוק ביותר הוא ליטוש יהלום.

לאחר תום הליטוש, נהוג למלא בחזרה את המרווחים בין המרצפות באמצעות סילר בגוון המתאים.

פוליש

מלאכת הפוליש, כאמור, היא השמה של חומר המקנה ברק לריצוף. חשוב לדעת, כי חומרי הפוליש עלולים להזיק לריצוף, וכי התאמת חומר הפוליש וצורת הדילול והעבודה עם החומרים, תשפיע על המראה הסופי של העבודה - לא רק מייד לאחר שנסתיימה, אלא גם לאורך זמן. לדוגמה - פוליש לריצוף גרניט פורצלן ייעשה בזהירות, באמצעות חומרי פוליש עדינים ברמת חומציות נמוכה (חל איסור לעשות פוליש לריצוף גרניט פורצלן בחומצת מלח - לאורך זמן, חומר הניקוי פשוט יאכל את האבן), ורשת ההשמה של חומר הפוליש חייבת להיות העדינה ביותר - אחרת הריצוף נשרט, שריטות שקשה להעלים.

שלבי השמת הפוליש הם שונים בסוגי הפוליש השונים - בפוליש ווקס, סוג הפוליש הנפוץ ביותר, מדובר בחומר אחד המותיר מעל הרצפה שכבה של ווקס (שעווה) המגנה ומבריקה את הריצוף. פוליש קריסטלי, או הברקה קריסטלית, הוא תהליך של פוליש באמצעות שני חומרים שונים - הוא עמיד יותר, וגם יקר יותר לביצוע.
לאחר השמת חומר הפוליש, מכונת השמה עדינה בעלת גלגל רשת מועברת מעל הריצוף, לספיגה מושלמת של החומר באופן אחיד מעל הריצוף.

כמה זה צפוי לעלות לנו?

מחירי הליטוש והפוליש משתנים על פי סוג הריצוף ותוכלו לקבל שירותי ליטוש ו/או פוליש כחלק מעבודה כללית של ניקיון הבית - כנראה במחירים נוחים יותר. הנה תמחור כללי לעבודות ליטוש ופוליש לרצפות:

ליטוש מרצפות טרצו - 20-30 ש"ח למ"ר
ליטוש מרצפות אבן - 60-80 ש"ח למ"ר
ליטוש לריצוף שיש - 50-80 ש"ח למ"ר
פוליש ווקס בדירה ריקה - 10-20 ש"ח למ"ר
הברקה קריסטלית - 15-40 ש"ח למ"ר

חשוב לדעת - אם קיבלתם הצעה במחיר נמוך באופן משמעותי ביחס לממוצע ההצעות שלכם - היו חשדנים. ליטוש לא מקצועי עשוי להותיר אתכם עם מרצפות שרוטות או לא ישרות, ופוליש לא מקצועי עלול לפגום במרצפות. בחרו בחברה מקצועית, בהצעת מחיר הוגנת, ובשירות שניתן באחריות.

17

ספקי שירות בתחום חברות ניקיון

מצא בעל מקצוע

חברות ניקיון מומלצים תל אביב

ליטוש מרצפות מטרתו להחליק את הרצפה ולהסיר את השכבה העליונה של הריצוף

לעומת הליטוש, מכונת הפוליש תפקידה להעניק ברק ולרענן את מראה הריצוף

עלות הליטוש והפוליש משתנה בהתאם לסוג הריצוף

כתבות ומאמרים

מהו פוליש קריסטל, מהם השלבים לתהליך ומה חשוב לדעת?

מהו פוליש קריסטל, מהם השלבים לתהליך ומה חשוב לדעת?

במאמר יוסבר מהו פוליש קריסטל. מה השיטה כוללת, מהם השלבים של התהליך, לאילו סוגי משטחים הוא מתאים, ומהם היתרונות שלו.

קרא עוד
ליטוש אבן: סיבות ושלבי ביצוע

ליטוש אבן: סיבות ושלבי ביצוע

במאמר יוסבר מהו ליטוש אבן. מה חשיבותו, מתי הוא נדרש, מהם השלבים לתהליך הליטוש ומדוע חשוב שאיש מקצוע מיומן יבצעו.

קרא עוד
הכל על ליטוש שיש

הכל על ליטוש שיש

במאמר יוסבר על ליטוש שיש. מהי מטרתו, במה הוא מסייע לשקם ריצוף שיש שהתיישן ונפגע, ומהם השלבים שכולל התהליך.

קרא עוד