45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

בניית פרגולה - המדריך המלא לעיצוב ותכנון פרגולות בצורה הנכונה

במאמר מרכזי זה נפרט על תכנון, עיצוב, בחירת חומרי הגלם, בנייה, היתרים, ועלויות הפרגולה.

פרגולות - המדריך השלם של טוב תודה

מחפשים פתרון הצללה שיאפשר פינת ישיבה נעימה ומוגנת מפגעי מזג האוויר בגינה, בימי הקיץ בשמש הקופחת - או בימי החורף כשהשמש נעלמת בין העננים וטיפות גשם קלות הופכות את הישיבה בגינה ללא קירוי בלתי אפשרית?
או שאולי אתם מחפשים פתרון שיאפשר הגנה על אזור חניית הרכבים בחצר הפרטית מפני מזג האוויר?

פרגולה, על פי הגדרתה החוקית, היא מבנה שיש לו תקרה אולם אין לו קירות, והוא מכסה לכל היותר 50 מ"ר או 25% מהשטח באזורו - בגינה, במרפסת, או על הגג. בניית פרגולה בגינה אפשרית ללא היתרים או הוספה של שטח בנוי לחישוב המטראז' לתשלום ארנונה. מעבר ליתרונות הפונקציונאליים החשובים של הפרגולה ביצירת אזורים מוצללים ומוגנים (חלקית) מפגעי מזג האוויר, פרגולה היא מבנה מלא קסם, המגיע בעיצובים שונים ומוסיף לעיצוב ולאווירה בחנייה, בגינה, במרפסת או בגג. כל המידע, המחירים, האפשרויות העיצוביות, התקנים והנהלים שחשוב שתכירו על תכנון, עיצוב ובניית פרגולות - במדריך השלם של אתר טוב תודה, על תכנון, עיצוב, בחירת חומרי הגלם, בנייה, היתרים, ועלויות הפרגולה.

מהן פרגולות?
פרגולות, או בעברית "מצללות", הן מבנים מצלים, אשר בנייתם קלה והם אינם מחייבים אתכם בהיטלי בנייה או תוספות לארנונה. זאת, בניגוד למה שמוגדר בחוק כ"סככה", שההבדל בינה לבין פרגולה הוא רק אחוז השטח המקורה מכלל השטח.
פרגולה היא מבנה עמיד בפגעי מזג האוויר, הנדרש לתחזוקה מועטה ומספק אזורים מקורים לצד מראה מעוצב.

סוגים שונים של פרגולות

בפרק זה, אנחנו מחלקים את סוגי הפרגולות על פי חומרי הגלם מהם הן עשויות, ותמצאו מגוון עצום של חומרי גלם לבניית פרגולות, ואין ספור אפשרויות לחומרי גלם עבור קירוי הפרגולה. בחירת סוג הפרגולה וחומרי הגלם מהם תיבנה, תשפיע על מחירה, עמידותה, עיצובה, ועוד.

את בסיס הפרגולה בדרך כלל בונים מעץ או מאלומיניום. במקרים נדירים, ניתן לבנות את תשתית הפרגולה גם ממתכות אחרות ואפילו מחומרים פלסטיים. סוגים שונים של פרגולות עשויים להציע פתרון הצללה מתקפל ו/או חשמלי, ישנן פרגולות על עמודים ופרגולות תלויות.
הנה כמה שאלות שכדאי לתת עליהן את הדעת, לפני שתבחרו את סוג הפרגולה שמתאים בדיוק לצרכים שלכם:

  • מאפייני המקום שיקורה - מה הם מאפייני המקום המיועד להיות מקורה? מהו השטח לקירוי? כמה חשיפה לתנאי מזג אוויר מאתגרים תהיה לפרגולה? עד כמה תהיה הפרגולה חשופה לרוחות, לגשמים או לשמש ישירה? עד כמה הפרגולה משמשת פתרון פונקציונאלי, ועד כמה היא משמעותית בעיצוב המרחב שהיא תהיה חלק ממנו?
  • מאפייני איש המקצוע וההתמחויות שלו - אם בחרתם איש מקצוע, סביר להניח שיש לו העדפות בתחום הסוג והסגנון של הפרגולה שהוא מציע לבנות עבורכם. מוטב לבחור בסגנון בנייה שאיש המקצוע שלכם בקיא בו, על פני לאתגר אותו בסגנונות בנייה בהם אין לו ניסיון רב. אם כן, סוג הפרגולה עשוי להיגזר מן המבחר והיכולות של איש המקצוע או החברה עימה תבחרו לעבוד
  • וההעדפות שלכם, בעלי הפרגולה - כמובן, חשוב שתבחרו את סוג הפרגולה על פי ההעדפות שלכם. אם אתם נוטים להעדיף חומרי גלם טבעיים, כמו עץ, התעלמו ממגוון הפרגולות העשויות מתכת, אלומיניום או ברזל, ובחרו בפרגולה בעלת מראה טבעי, בשימוש באדני רכבת, בעץ גושני או בקורות עץ מעובד בעלות מראה עדין

שני סוגים ייחודיים של פרגולות

בתהליך הבחירה של סוג הפרגולה, אנחנו מתייחסים לפונקציונאליות הנדרשת מהפרגולה, למשמעות העיצובית של מראה הפרגולה, ולדרישות הנגזרות ממאפייני המקום, מההעדפות שלנו ומההתמחויות של מתקין הפרגולות שבחרנו. מעבר להשפעת חומרי הגלם שנבחרו על הפרגולה שתיבנה, ישנם עוד שני מאפיינים משמעותיים גם למראה הפרגולה וגם לפונקציונאליות שלה, ואלו הם:

  • פרגולה תלויה - פרגולה תלויה היא פרגולה ללא בסיס ("רגליים"), אשר נתמכת על כל כובד משקלה בקיר המבנה. הפרגולה התלויה היא בעלת מראה שונה, ואין צורך לקבע תשתית ("רגליים") עבור הפרגולה בתהליך הבניה. גם עיצוב הפרגולה מושפע מן הבחירה. החיבור בין קיר המבנה לפרגולה יכול להיות חיבור עיצובי, למשל באמצעות שלשלאות ברזל במראה וינטג' כבד. ניתן, אגב, לשלב בין בסיס בנוי באמצעות "רגליים" לפרגולה לבין הישענות מבנה הפרגולה על קיר הבית. במקרים אלה, תיתכן יציבות מוגברת והעיצוב יושפע מן הבחירה
  • פרגולות בעלת מנוע חשמלי - מנועים חשמליים משולבים בפרגולה על מנת להשפיע על קירוי הפרגולה. יש פרגולות בעלות מנוע חשמלי אשר משפיע על כמות האור הנכנסת דרך מבנה עץ דמוי תריסים אשר שיפועי סורגיו משתנים חשמלית; ויש פרגולות חשמליות בהן כל הקירוי נחשף או נאסף בלחיצת כפתור - אלה בעיקר פרגולות תלויות, בעלות בסיס אלומיניום וקירוי עשוי בד, אל בד, או חומרים גמישים אחרים.

החומרים מהם פרגולות עשויות

הפרגולה מורכבת מבסיס (ה"רגליים"), קירוי, וניתן להוסיף גם פתרונות ריצוף קלים לאזור המקורה. בבניית הפרגולה ניתן לשלב חומרים רבים, להשגת מראות שונים, שישפיעו גם על הפונקציונאליות של הפרגולה וגם על המראה של הפרגולה. הנה סקירה מקוצרת של החומרים הפופולאריים המשמשים לבניית הפרגולה -

בסיס הפרגולה - ה"רגליים"

בסיס הפרגולה יתמוך בקירוי וחשוב שהוא ייבנה מחומרים איכותיים ועמידים, ובאופן מקצועי, יסודי, וחזק. בסיס הפרגולה ייבנה בדרך כלל מעץ או מאלומיניום, הנה מעט פירוט:

בסיס פרגולה מעץ - העץ הוא חומר עמיד, בעל מראה טבעי, חם, ונוכח עבור בסיס הפרגולה שלכם. בקטגוריית העץ לבסיס הפרגולה, תמצאו מגוון נרחב של סוגי עץ, כמו למשל קורות עץ אורן, אורן פיני, קורות MDF או PVC (שבבי עץ בתערובת עם חומר חיבור חזק ועמיד), ובסיס מעץ גושני או מאדני רכבת. היציבות, תוחלת החיים הצפויה - וגם המחיר, יושפעו מן הבחירה שלכם בסוג העץ. פרגולה מעץ יש לתחזק באופן קבוע.

בסיס פרגולה מאלומיניום - בעוד בהיבטי העיצוב ניראה כי ישנה העדפה ברורה לפרגולות עשויות עץ בישראל, בהיבטים של הפונקציונאליות, פרגולות על בסיס אלומיניום - הן מנצחות. פרגולות שבסיסן עשוי אלומיניום הן פרגולות עמידות אשר אינן נדרשות לתחזוקה אלא במקרים ייחודיים. האלומיניום הוא חומר נוח לעבודה, הוא קל משקל והוא מאפשר עיצובים עמידים, רבים ושונים, במאפיינים שונים של פרגולות. בניגוד לפרגולות מעץ, אשר דורשות תחזוקה, נגד מזיקים ובפני פגעי מזג האוויר - בסיס פרגולה מאלומיניום אינו דורש תחזוקה, הוא עמיד למשך שנים ואינו רגיש כלל למזיקים.

קירוי הפרגולה - מגוון עצום של חומרי גלם, במראה, מאפיינים, ואיכויות שונים

הקירוי הוא "גג" הפרגולה, והוא לעיתים אטום לחלוטין (למשל לטיפות הגשם) או לעיתים אטום רק באופן חלקי. גם רמת האטימה, וגם רמת החדירה של קרני השמש - תלויים בעיקר בחומר הקירוי שייבחר.
אפשר לקרות את הפרגולה באמצעות חומרים קלים כמו מחצלות במבוק, סרגלי עץ דק, לוחות פלגלאס שקופים, פרספקס או לוחות פוליקרבונט שקופים, או באמצעות חומרים כבדים כמו רעפים על סוגיהם (רעפי חרס, רעפי רב-רעף עשויים מתכת, סנטף שהוא פלסטיק גלי המדמה רעפים והוא שקוף, מאפשר לאור השמש לחדור דרך קירוי הפרגולה אולם חוסם קרינת UV , יריעות "שינגלס" אותן ניתן גם להתקין על גגות של פרגולות שנבנו ללא שיפוע כלל, ועוד).
בבחירת חומרי הגלם לקירוי הפרגולה, חשוב לקחת בחשבון את צרכי הקירוי, עמידות חומרי הגלם שנבחרו לאורך זמן בפגעי מזג אוויר, קלות התחזוקה (אם כזו נדרשת), המראה הסופי. יש המשלבים חומרי גלם לקירוי, כמו למשל לוחות פוליקרבונט שקופים ועצי במבוק או לוחות עץ, על מנת לשלב את היתרונות של שני החומרים, מבחינת עמידות וניראות.

ריצוף הפרגולה - גם זה אפשרי

אם הפרגולה שלכם נדרשת לפתרונות גם מבחינת הריצוף, תוכלו לבחור בפתרונות פשוטים רבים, כמו למשל - דשא סינטטי, חצץ או אדמה, רצפת בטון או ריצוף, דק עץ, ואחרים. חשוב להתייחס להביטי הריצוף, אם אלה נדרשים, כבר בשלבי התכנון והעיצוב של הפרגולה, על מנת לוודא כי התוצאה הסופית תהיה בדיוק זו שתוכננה.

היתרים לבניית פרגולה

תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה, זה שקיבל את שם החיבה "חוק הפרגולות", מסדיר את ההליך החוקי הנדרש לצורך אישור הקמת הפרגולה - ומסביר איזו פרגולה לא נדרשת להיתרים. על פי אותו תיקון לחוק, לא נדרש להיתר עבור הקמת הפרגולה (אם כי נדרשת מסירת הודעה בגין התקנת הפרגולה בתוך עד 45 ימים מיום ההתקנה שלה), אם היא עומדת בתנאים הבאים:

  • שטח הפרגולה אינו עולה על 50 מ"ר או 25% (הגדול מביניהם) מן השטח שעליו היא בנויה - גג, מרפסת, גינה, או אחר
  • על הפרגולה להיות מוקמת רק על הרצפה או תוך חיבור לגג המבנה, אלא אם הותר אחרת בתכנית הבנייה או בתכנית המתאר של המבנה - אם אתם לא בטוחים בנוגע להיתרים בתקנות המקומיות, ניתן להתייעץ עם הוועדה המקומית או האזורית לתכנון ובנייה אליה אתם משוייכים
  • לאחר הקמת הפרגולה, יש להודיע לוועדה המקומית לתכנון ובנייה על הקמתה, בצירוף אישור מהנדס בעניין יציבותה

תכנון הפרגולה

שלב תכנון הפרגולה הוא השלב המקדים לבנייתה. השיקולים המשפיעים על תכנון הפרגולה הם בעיקר אלה:

  • מהי המטרה, לשמה מתוכננת הפרגולה? גם העיצוב וגם חומרי הגלם, ייגזרו מייעודה של הפרגולה
  • מה גודל הפרגולה המבוקש? חשוב לקחת בחשבון, שפרגולה קטנה מדי עשויה לספק שטח מוצל קטן מדי, בעוד פרגולה גדולה מדי עשויה להביא לאזור חשוך מן המתכונן מתחתיה. גם הקונסטרוקציה, התשתית המיועדת עבור הפרגולה, נדרשת ליותר חיזוקים ככל שהפרגולה גדולה או כבדה יותר. משקל הפרגולה מושפע משמעותית מגודלה - ולא פחות מכך, מבחירת חומרי הגלם של הקירוי
  • מה הוא מיקום הפרגולה, האם ישנם אילוצים בהקמת הפרגולה במקום, כמו למשל קושי לנייד את חומרי הגלם של הבנייה אל אזור הבנייה עצמו, שטח מסולע או לא ישר, וכדומה - וכיצד התכנון מתמודד עם מורכבויות אלה?
  • מה הם חומרי הגלם מהם תוקם הפרגולה? במקרים בהם לבעלי הפרגולה העדפה ברורה לחומרים כאלה ואחרים, חלק מההיבטים האחרים של תכנון הפרגולה יושפעו מבחירת החומרים. לדוגמה, בניית פרגולה מעץ יקר במיוחד (כמו למשל עץ גושני, שעלותו כ - 1,000 ש"ח למ"ר פרגולה) עשויה להשפיע על גודל הפרגולה שייבחר
  • האם יש היבטים עיצוביים עבור הפרגולה שיש לקחת בחשבון?
  • האם ישנם אלמנטים נוספים שישולבו בתכנון הפרגולה - כמו למשל גופי תאורה, שילוב חומרי גלם, אלמנטים אסתטיים, ואחרים?
  • ואחרון חביב - מהו התקציב העומד לרשות בעלי הפרגולה, לצורך הקמתה?


מתוך כל אלה, יעלה תכנון הפרגולה, כאשר בתכנון הפרגולה חשוב לתת דגש על יציבות ובטיחות בסיס הפרגולה. יציבות התשתית הנדרשת תושפע ממשקל הפרגולה, החומרים המשמשים לבנייתה, מיקומה והחשיפה שלה לפגעי מזג האוויר, ועוד משתנים. אנחנו מזכירים, שהליך אישור הפרגולה בוועדה לתכנון ובנייה, דורש הצגת אישור של מהנדס קונסטרוקציה על התשתית על פי "חוק הפרגולות". על כן - מומלץ לוודא כי תכנון הפרגולה שלכם מבוצע בידי מהנדס, שיספק את המסמכים הנדרשים לאישור הפרגולה החדשה שלכם וחשוב מכך - יוודא כי הפרגולה מתוכננת כהלכה, תשרת אתכם למשך שנים ארוכות בבטחה ותעמוד על תילה, יציבה ונעימה.

שימושים שונים לפרגולות והשפעת השימוש על תכנון הפרגולה

מיקום הפרגולה והשימוש המתוכנן בה, משפיעים על אופן התכנון שלה, הנה כמה דוגמאות:

  • פרגולה למרפסת או לגג - במרפסת או בגג, אזורים החשופים לשמש בקיץ ולגשמים בחורף, עשויים להפוך לפינות חמד שנפלא לבלות בהם זמן, באמצעות פרגולה המגוננת על מה שמתחתיה מפני פגעי מזג האוויר. פרגולה למרפסת או לגג משלבת מראה ופונקציונאליות, אולם חשוב לדעת, כי ככל שהמרפסת גבוהה יותר, כך נדרשת הפרגולה לעמוד בימי החורף יציבה בפני רוחות ומזג אוויר סוער. על כן, הבסיס של פרגולה למרפסת יחוזק היטב אל המבנה וחשוב שהקמת הפרגולה כולה תתבצע תוך התחשבות בנושא מזג האוויר, ובפרט רוחות החורף. במקרים של התקנה לא מקצועית או לא איכותית דיה של פרגולה במרפסת, כבר קרו מקרים בהם חלקי פרגולה במרפסת התעופפו ממיקומם בזמני סערה, מדובר כמובן במקרים מסוכנים מאוד ויש להימנע מנטילת סיכון כזה, על ידי תכנון ובנייה מקצועיים של הפרגולה
  • פרגולה לרכב או לחניה - פרגולות המשמשות להגנה על הרכבים מפני קרני השמש בקיץ, בעיקר, הן פרגולות ייחודיות אשר על פי רוב דווקא עשויות אלומיניום או מתכת אחרת, והן קלות ופונקציונאליות
  • פרגולה לגינה - כמו הפרגולה למרפסת או לגג, גם הפרגולה לגינה היא פרגולה המשלבת עיצוב שמשפיע על מראה הגינה כולה, לצד פונקציונאליות בהתאם לדרישות בעלי הפרגולה. בהקמה של פרגולות לגינה, העיצוב והאלמנטים המשולבים בפרגולה מקבלים מקום של כבוד - לצד התכנון היציב והמקצועי, אשר מבטיח שימוש בפרגולה לאורך שנים רבות

עיצוב הפרגולה

בעיצוב הפרגולה, השמיים הם הגבול. המשתנים המשפיעים על בחירת העיצוב, בדומה לאלה המשפיעים על תכנון הפרגולה, הם מאפייני המקום, פונקציונאליות הפרגולה והתקציב העומד לרשות המעצב, אבל בנוסף, נרצה לבחור את כמות האור הנכנסת דרך חומרי הפרגולה, לשקול את השילוב הויזואלי של הפרגולה עם סביבתה ואת התאמתה להעדפות המראה של בעליה. כיום, ניתן להשיג עיצובים מרהיבים לפרגולות, כולל פרגולות בעלות תקרות מעוגלות, פרגולות בשילוב גופי תאורה מובנים (שלפעמים אפילו מספקים תאורת לדים מתחלפת, בדומה לזו שאנחנו רואים לעיתים בבריכות), פרגולות בשילוב אלמנטים וחומרי גלם ייחודיים כמו ברזל או זכוכית, פרגולות תלויות הנתמכות ללא תשתית של עמודים בקירות המבנה, באמצעים שונים, ועוד. על עיצוב הפרגולה ישפיעו גם חומרי הבנייה והצבעים שייבחרו עבורם (לדוגמה, במקרה של אלומיניום ניתן לצבוע את הפרגולה לכל צבע, במקרה של פרגולה עשויה עץ, במרבית המקרים אנחנו נוטים להישאר עם גווני העץ ולצבוע את הפרגולה בלכה מגוונת - אותה יש לחדש מידי תקופה, על מנת להבטיח את עמידות העץ גם בפני מזיקים וגם בפני קרני השמש והרטיבות באוויר). הריהוט בפרגולה, גם כזה שהוא לא שגרתי (כמו למשל הוספה של קמין מובנה לפינוק אמיתי בימי החורף), מספק נדבך נוסף לעיצוב הפרגולה עצמה.

בניית הפרגולה

בניית הפרגולה הינה מלאכה הנדרשת לביצוע מקצועי ומדוקדק - הן בהיבטים ההנדסיים הנדרשים בבניית הפרגולה, והן בעיצוב הפרגול והמראה הסופי שלה, שללא ספק, צריך להיות כזה שימצא חן בעיניכם. בניית הפרגולה תתבסס על התכנון והעיצוב של הפרגולה, אשר בוצעו בשיתוף בין איש המקצוע ובעלי הפרגולה, תוך התחשבות במאפיינים השונים שהוזכרו למעלה. הנה שלבי בניית הפרגולה:

  • בשלב הראשון, יש ליצוק את יסודות הפרגולה באדמה. במרבית המקרים, מדובר בבורות בעומק של חצי מטר, אליהם מוכנסים יסודות הפרגולה, המבוטנים אל הבור. כיסוי יסודות הפרגולה בבטון דורש בין יומיים לשלושה של ייבוש (מומלץ להרטיב את הבטון פעמיים עד שלוש ביום, לייבוש איכותי יותר), ועל כן שלב היסודות הוא במרבית המקרים השלב הארוך ביותר בתהליך בניית הפרגולה
  • בשלב השני מוקמים העמודים (ה"רגליים") של הפרגולה, עמודים אלה יתוכננו לנשיאת משקל הפרגולה (שהוא כבר ידוע, על פי תכנון הפרגולה), ועל כן מומלץ בדרך כלל ליצור תשתית מאסיבית שתישא את משקל הפרגולה ביציבות ובבטחה
  • חיבור קורות השלד - קורות השלד הן קורות המונחות לאורך ולרוחב בסיס הפרגולה, ובעצם יוצרות את הצורה הסופית של הפרגולה. ככל שחומרי הגלם לקירוי הפרגולה הם כבדים יותר, יונחו יותר קורות במרווחים קטנים יותר, על מנת לספק תשתית יציבה לקירוי. בקירוי מחומרים קלים, לקורות השלד גם תפקיד עיצובי ואסתטי במראה הסופי של הפרגולה
  • השלב האחרון בבניית הפרגולה הוא הנחת הקירוי מעל גג הפרגולה

תחזוקת הפרגולה

מרבית החומרים המקובלים כיום להקמה של פרגולות, נדרשים לתחזוקה מינימאלית ומספקים חומרי גלם עמידים ואיכותיים לפרגולה שתשרת אתכם למשך שנים רבות. חשוב לומר, כי מתוך שני החומרים הנפוצים ביותר להקמת תשתית הפרגולה (אלומיניום ועץ על סוגיו), האלומיניום מספק פתרון לטווח ארוך אשר בדרך כלל אינו נדרש לשום צורה של תחזוקה - העץ כן נדרש לתחזוקה קבועה, ורק פרגולה מתוחזקת תהיה כזו ממנה תוכלו ליהנות בבטחה לאורך שנים. פרגולה עשויה עץ נדרשת לתחזוקה שנתית או דו שנתית, מומלץ לטפל בה לפני החורף. אז, נבדקים כל החיבורים של הפרגולה להבטחת חוזק התשתית ויציבות הפרגולה, וקורות העץ נמשחות בלכה או בצבע מתאים, על מנת לחדש גם את הגנת העץ מפני נזקי מזג האוויר, וגם את הגנת העץ מפני מזיקים. ישנם עצים אשר מגיעים "מטופלים" מפני מזיקים כבר כחומרי גלם, במקרים כאלה העץ בדרך כלל לא מפתח מזיקים, גם לאחר שנות שימוש רבות. חשוב גם לדעת, כי סוגים שונים של עץ מספקים עמידות שונה לאורך זמן, וכי הסוגים הפשוטים והזולים יותר של עץ (כמו עץ מעובד), יספקו עמידות פחותה לאורך זמן, ביחס למשל לקורות אורן או קורות עצים אחרים שתבחרו.

מחירי פרגולות

כמו בתכנון הפרגולה או בעיצובה, גם בקביעת התמחור של הפרגולה - המגוון הוא נרחב והתמחור נקבע על פי מאפייני הפרגולה, גודלה וחומרי הגלם שישמשו להרכבתה. גם אנשי המקצוע שישתתפו בהרכבת הפרגולה עשויים להציע מגוון שונה של התמחויות, איכויות עבודה ואפשרויות לשירותים נלווים, מה שישפיע על "השורה התחתונה", על עלות הפרגולה.

רק על מנת לסבר את האוזן, נספר כי מחיר מינימאלי למ"ר פרגולה הוא בסביבות ה - 300 ש"ח, ומחיר ממוצע לפרגולה איכותית ומקצועית עשויה עץ וחומרי גלם טובים, בין 450 ל - 700 ש"ח למ"ר. פרגולה יקרה במיוחד, העושה שימוש בסוגי עץ יקרים, תעלה כ - 1,000 ש"ח למ"ר, ואלמנטים נוספים שיוטמעו בעיצוב, כמו גופי תאורה ואחרים, ייקרו את העלות הכוללת של הפרוייקט.

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

חצר אחורית עם פרגולה תלויה וריצפת אריחים

פרגולה עם אזור פאטיו מעוטרת עם עציצים ורצפת אריחים

פרגולת נוי בפארק עם קירוי רעפים ביום שמש

פרגולה פתוחה עם קירוי של קורות עץ דקות

פרגולה בגינה עם ריהוט גן מוגנת מפני גשם עם כיסוי סנטף

דוגמה לשרטוט של פרגולה בגינה המבוצע בשלב תכנון הפרגולה

שימושי פרגולה - דוגמא לפרגולה בלילה כפינת נוי בגינת הבית

שימושי פרגולה - דוגמא לפרגולה המשמשת לקירוי פינת ג'קוזי בצימר בצפון

כתבות ומאמרים

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

במקרה של קירוי פרגולה או כיסוי קיימים לא מעט פתרונות. מאמר זה יסקור חלק מהפתרונות, יפרט את היתרונות והחסרונות שלהם וינסה לתת את כל המידע הדרוש בכדי שתוכלו לבחור את ההתאמה המיטבית לפרגולה שלכם.

קרא עוד
פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

מאמר זה ייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים על התקנה של פרגולה במרפסת – על היתרונות והמורכבויות, על סוגי הפרגולות למרפסת שקיימים, תהליך ההתקנה ועל המחיר. תישארו.

קרא עוד
סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

אם אכן למסקנה שאתם מעוניינים לסגור את הפרגולה, תעמדו בפני שלל אפשרויות, ביניהן תריסי הצללה, מחצלות במבוק או פוליגל. אך מאמר זה יתמקד בקירוי אחר – סנטף לפרגולה ויפרט את כל מה שצריך לדעת עליו.

קרא עוד
פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

מה זו פרגולה חשמלית? ממה היא עשויה? כיצד היא פועלת? וכמובן, כמה היא עולה? על כל אלה נענה לכם במאמר זה. מוזמנים לקרוא.

קרא עוד
פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

כיצד יודעים לבחור את חומר הגלם המתאים ביותר לבניית הפרגולה? האפשריות רבות- פרגולה מעץ, מאלומיניום ואולי בכלל מברזל?, מה צריך לדעת מראש ואילו שיקולים יש לקחת בחשבון? המאמר שלפניכם מכיל את כל התשובות.

קרא עוד
פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה היא מבנה שמותאם מאוד לקיץ, בעיקר מפני שהיא מהווה אזור מוצל שמספק הגנה מהשמש. לפני שבוחרים את סוג הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם חשוב לקרוא על כל הדגשים והאפשריות שיש, לפניכם כל המידע על פרגולה מעץ.

קרא עוד
פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

כשבוחרים בפרגולות אלומיניום בחורים בשילוב של: נוחות עבודה, עיצוב, בטיחות ושל מחיר. בדיוק בגלל סיבות אלו הן הפכו להיות המומלצות והיעילות ביותר כיום בשוק. לפניכם כל התשובות לשאלות החשובות לפני שמתקינים פרגולת אלומיניום בחצר.

קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

אתם מחפשים לבנות פרגולת עץ ולא יודעים מאיזה ? עץ גושן הבחירה הכי טובה שתעשו כנסו למאמר ותקראו מהם היתרונות.

קרא עוד