45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

כיצד מתכננים פרגולה לגינה מעוצבת או פרגולה לרכב

במאמר נדבר על ההבדל בתכנון פרגולה לגינה למול פרגולה לחניה של רכב ומה חשוב לקחת בחשבון

פרגולה לגינה או פרגולה לרכב - מי צריך את זה?

הגינה הירוקה מהווה לא אחת מקום שליו ובטוח, מקום מעוצב ונינוח, אליו אנחנו "בורחים" על מנת לבלות זמן איכות עם ספר טוב, עם חבר או חברה, או בשעה שאנחנו צופים בילדים משחקים. הבתים הפרטיים אשר נהנים מחלקת אדמה המקיפה אותם, משקיעים לא פעם בעיצוב הגינה על חלקיה, על מנת להשיג את אותו מראה ירוק ושליו, אליו הם חפצים להגיע.

בשילוב הרמוני עם עיצוב הגינה והמראה הירוק שלה, אנחנו רוצים לא פעם ליצור פינה מוצלת, הן מאור השמש והן מטפטוף בימים גשומים יותר, על מנת שנוכל לא רק לשבת בניחותא וליהנות משלוות הגינה שלנו גם במזג אוויר פחות ממושלם - אלא גם להגן על הריהוט שנמצא בתוך החלל המקורה. אנחנו מדברים על פרגולה לגינה כמובן, אותו המבנה המצל, אשר כיום אינו נדרש עוד לאישורי בנייה וניתן לתכנן ולבצע אותו באופן שמשתלב מושלם עם הגינה שלכם. הפרגולה בגינה עשויה להוות פתרון פונקציונאלי למספר שימושים, ביניהם כמובן קירוי למקומות הישיבה, וקירוי לרכב. במאמר זה - נדבר על שני התפקידים החשובים הללו של פרגולה לגינה - פרגולה לרכב אשר מגינה על הרכב מנזקי מזג האוויר, ופרגולה המאפשרת מקום ישיבה נעים גם כשהשמש קופחת או כשמטפטף.

כיצד הפרגולה משתלבת בעיצוב הסביבתי בגינה?

אחד המשתנים המשמעותיים בבחירה לתכנן, לעצב ולהקים פרגולה לגינה הינו השילוב של הפרגולה במראה הגינה הכולל. גודל הפרגולה, החומרים ממנה היא עשויה (הבחירה היא בעיקר בין פרגולה מעץ לבין פרגולה מאלומיניום), והאווירה שהעיצוב שלה משרה, הם כולם משמעותיים בתכנון הפרגולה.

מבחינה עיצובית, במרבית המקרים בגינות מודרניות המשלבות אלמנטים דקורטיביים ובמראה מסודר ופחות "פראי", פרגולות מאלומיניום עשויות להשתלב היטב. חשוב לזכור גם, שפרגולות מאלומיניום הן לא אחת בעלות מנגנון חשמלי המאפשר שליטה על כמות האור והאוויר הנכנס אל המרחב שמתחת לקירוי.

בגינות בעלות מראה פראי יותר, ירוק יותר וקרוב יותר לטבע, הבחירה היא לא אחת בפרגולה מעץ. עיצוב של פרגולה מעץ מושפע מאוד מסוג העץ שנבחר ומעובי הקורות שירכיבו את הקונסטרוקציה, כלומר את רגלי הפרגולה. הבחירה בעץ גושני או מאסיבי, תאפשר מראה פרגולה יותר אקולוגי, כבד, טבעי. ככל שהעץ הוא מעובד או קל ודק יותר - מראה הפרגולה יהיה קליל, מודרני, מהוקצע וממוכן יותר. גם הבחירה לצבוע את הפרגולה מעץ, או להשאיר אותה בצבע הטבעי של העץ - תשפיע על המראה הכללי והשילוב בין הגינה - לבין הפרגולה.

הפונקציונאליות של הפרגולה תשפיע על העיצוב והתכנון שלה

בבואנו לתכנן פרגולה לגינה, כמעט כל האפשרויות פתוחות בפנינו. אלם בתכנון ובביצוע של פרגולה לחניה - אנחנו בדרך כלל מוצאים כי הסביבה "מכתיבה" לנו תנאים שעל תכנון הפרגולה להתקיים לצידם באופן אופטימאלי. הנה כמה מהנושאים שחשוב לקחת בחשבון, כשאנחנו מתכננים פרגולה לחניה:

  • מה גודל הפרגולה הנדרש? האם מדובר בקירוי לשני רכבים או לאחד?
  • כיצד הקירוי משתלב עם הכניסה לחניה?
  • האם יש מקום לרגליים עבור הפרגולה, או שיש צורך לתכנן פרגולה תלויה?
  • האם יש צורך בקירוי שיגן על הרכב גם מפני הגשם, או רק בקירוי שיצל על הרכב, כאשר הוא לא חייב להיות גם כזה המונע גשמים?

מרבית הפרגולות לרכב עשויות אלומיניום - חומר קל, נוח לעיצוב, עמיד במיוחד ובעל מראה דק, אלגנטי, ומודרני. פרגולות לרכב עשויות אלומיניום עשויות להיות כאלה בעלות מנגנון חשמלי המאפשר שליטה על מנח שלבי הקירוי לחשיפה פחותה או רבה לאוויר, אולם במקרים רבים אין צורך בגמישות כזו, בתכנון של פרגולה לרכב.
דווקא בתחום של תכנון והקמת פרגולה לרכב, קיים שוק ענף של פרגולות מוכנות, מעין "קיטים" להתקנה אישית. ניתן לבנות פרגולה כזו באופן עצמאי, ובכך להוזיל משמעותית את עלויות העיצוב והתכנון. עם זאת, אולי חשוב לומר, כי ישנה חשיבות לתכנון מקצועי והקמה מדוקדקת של הפרגולה, בין אם זו פרגולה לגינה או בין אם מדובר בפרגולה לרכב. בנייה מקצועית, תאשר שימוש בפרגולה לאורך שנים רבות וחיסכון משמעותי בהוצאות התחזוקה.

האם אפשר להרכיב פרגולה לרכב באופן עצמאי?

לאוהבי הפרוייקטים בסגנון DIY , מצאנו מאמר שמסביר באופן ברור כיצד לבנות קירוי לרכבים, כולל כל החומרים והאביזרים שתזדקקו להם לטובת הבנייה של פרגולה לרכב באופן עצמאי.

לסרטון הרכבת הפרגולה (באנגלית)

להסבר (גם הוא באנגלית) על הקמת פרגולה לרכב

שלושה טיפים מהמומחים של "טוב תודה" בעניין פרגולה לגינה או לרכב

שאלנו את המומחים בפרגולות של אתר "טוב תודה" בנוגע לטיפים שחשוב להכיר, כשמתכננים פרגולה לגינה או פרגולה לרכב, והנה שלושת הטיפים המובילים, לפניכם

  • עוז מימראן, הבעלים של "גושני עבודה בעץ", מספר כי עבור הבונים פרגולות לגינה במראה הטבעי - מומלץ לשקול במקום קורות של עץ גושני לבחור בקורות עץ גושני מודבק. העץ הגושני המודבק מבטיח כי לאורך חיי הפרגולה לא יווצרו הסדקים המאפיינים קורות עץ גושני אותנטי. הסדקי הנוצרים בקונסטרוקציה אינם פוגעים, בדרך כלל, בעמידותה, אולם יש שמעדיפים מראה ללא בקעים אופייניים
  • פרגולייט, עוסקים בתכנון והתקנה של פרגולות מאלומיניום, והם מספרים על חומרי קירוי חדשים בפרגולות מאלומיניום, המאפשרים גם הגנה בפני גשם ושמש, גם הגנה בפני קרני ה UV , וגם בידוד תרמי מעולה. עבור אלה מבינינו שנמאס לה להיכנס לרכבים לוהטים בשלהי הקיץ - פרגולות המציעות בידוד תרמי עשויות להיות פתרון נפלא
  • אורי שחם, מ"אומנות בעץ", מדבר על בניית פרגולה שתשתלב בעיצוב הגינה אבל לא "תגנוב את ההצגה". בבניית פרגולה מעץ לגינה בקווים פשוטים, מתוך כבוד לחומר הגלם ובשילוב הרמוני עם הסביבה - ניתן, כך מספר שחם, להגיע למבנה שהוא אסתטי ודורש תחזוקה מועטה
  • כל בעלי המקצוע מדגישים את החשיבות שבשימוש בחומרי גלם איכותיים - בין אם הפרגולה היא מעץ או בין אם היא מאלומיניום - בבניית הפרגולה. השימוש בחומרים איכותיים, החל בבורג הכי קטן וכלה בחומרי הגלם עבור בניית הקונסטרוקציה עצמה - יבטיחו הנאה מרובה ושימוש בטוח בפרגולה בכל תנאי מזג אוויר בארץ, למשך שנים ארוכות

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

פרגולה מעץ בחצר פרטית עם פינת ישיבה יפייפיה

פרגולה עץ מעל חניה לרכב בחצר פרטית

פרגולה מאלומיניום מעל חניה לרכב בחצר פרטית

בין אם הפרגולה היא מעץ או בין אם היא מאלומיניום יש לשים דגש על שימוש בחומרים איכותיים

כתבות ומאמרים

כמה עולה לבנות פרגולה ומה משפיע על מחיר פרגולה למטר?

כמה עולה לבנות פרגולה ומה משפיע על מחיר פרגולה למטר?

במאמר יפרטו העלויות השונות לבניית פרגולה ומה משפיע על עלות מחיר פרגולה למטר.

קרא עוד
תכנון בניית פרגולה במרפסת לימי שמש קופחת או ימים סגריריים

תכנון בניית פרגולה במרפסת לימי שמש קופחת או ימים סגריריים

המאמר יוסבר על תכנון פרגולה במרפסת ויובאו טיפים מבעלי מקצוע מומלצים בתחום הפרגולות

קרא עוד
מהי פרגולה תלויה?

מהי פרגולה תלויה?

במאמר יוסבר מהי פרגולה תלויה, במה היא שונה מפרגולה רגילה, מאיזה חומרים היא בד"כ נבנית, ומהם היתרונות שלה.

קרא עוד