17

ספקי שירות בתחום חברות ניקיון

מהו פוליש קריסטל, מהם השלבים לתהליך ומה חשוב לדעת?

במאמר יוסבר מהו פוליש קריסטל. מה השיטה כוללת, מהם השלבים של התהליך, לאילו סוגי משטחים הוא מתאים, ומהם היתרונות שלו.

פוליש קריסטל: כל המידע שרציתם לדעת

טיפול תקופתי בריצוף נועד לחדש את פניו ולהחזיר לו את הברק והזוהר שאפיינו אותו כאשר הונח. אנו מבחינים בשלוש רמות של טיפול בריצוף: ווקס – ציפוי הריצוף בשכבת מגן שמוסיפה לו ברק ודוחה לכלוך וכתמים; פוליש – החדרת חומר אוטם ומבריק לשכבה העליונה של הריצוף; וליטוש – הסרה של השכבה העליונה של הריצוף כדי לגלות מחדש את החומר המקורי שדהה והוכתם. ווקס אפשר לבצע לכל סוג ריצוף, אך פוליש וליטוש אי אפשר לבצע למרצפות קרמיקה או גרניט פורצלן משום שהשכבה העליונה שלהן, שנוצרה בטמפרטורות גבוהות מאוד בתנור, קשיחה ואטומה.

קצת על הטכניקה

פוליש קריסטל אינו משייף ומסיר את השכבה העליונה של החומר, ולכן איננו מתאים ליישור בליטות ושקעים במשטח ולהסרת כתמים עמוקים – לשם כך יש צורך בתהליך מלא של ליטוש. פוליש קריסטל מיועד למשטחים במצב טוב שהברק המקורי שלהם דהה. התהליך של ביצוע פוליש קריסטל כולל קודם כל ניקיון יסודי של המשטח וייבושו. לאחר מכן מורחים על המשטח – למעשה, על כל אריח בנפרד – חומר מיוחד שמכיל מגנזיום. את החומר מחדירים לתוך המשטח באמצעות מכונת פוליש ובה דיסקיות סובבות שמבוססות על צמר אלומיניום; הריאקציה הכימית, בצירוף החום שנוצר, מחדירים את המגנזיום לשכבה העליונה של הריצוף ויוצרים את שכבת המגן הקריסטלית. בהתאם לחומר הריצוף ולמצב הריצוף, חוזרים על התהליך של פוליש קריסטל עד ארבע פעמים רצופות, על-מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית.

איך לנהוג לאחר ביצוע?

התוצאה של פוליש קריסטל היא ריצוף מבהיק ומבריק שנראה כחדש, (ולעתים אפילו טוב מחדש). בניגוד לווקס, הוא איננו עושה את הרצפה חלקה יותר אלא רק מבריקה יותר, כלומר: הוא איננו מגביר את סכנת ההחלקה - לכן התהליך של פוליש קריסטל מומלץ לדירות שבהן מתגוררים ילדים או קשישים. יתרון נוסף שיש לפוליש קריסטל על פני ווקס הוא שבניגוד לטיפול ווקס, אין צורך לבצעו אחת לשנה – שכבת המגן שנוצרת חזקה ועמידה יותר, ולכן אין צורך לחזור על טיפול הפוליש קריסטל, רק כעבור שלוש שנים.

לאחר השלמת התהליך של פוליש קריסטל יש להימנע מהרטבת המשטח במשך שלושה ימים לפחות. חשוב לשמור על ניקיון באמצעות טאטוא, אך אין להרטיב את המשטח. בתום שלושת הימים אפשר להתחיל בניקוי שכולל מים, אך מומלץ להוסיף למים חומר מגן מיוחד שמיועד להגן על שכבת הפוליש שנוצרה.

אם מבצעים חידוש עמוק של הריצוף בתהליך של ליטוש, (לדוגמא ליטוש שיש או ליטוש מרצפות אבן) - מומלץ להשלים אותו בטיפול של פוליש קריסטל – כך יגיע הריצוף למצב האידאלי: גם חלק, ישר ומחודש תודות לתהליך הליטוש, וגם מבריק ועמיד תודות לתהליך של פוליש קריסטל (או הברקה קריסטלית בשמו האחר). ההחלטה הסופית, האם לבצע פוליש קריסטל או להסתפק בטיפול ווקס, נתונה בידי הדיירים, אך מומלץ מאוד להתייעץ עם בעל המקצוע ולקבל את עצתו.

הליך למקצוענים בלבד

פוליש קריסטל הוא תהליך רגיש שחייב להיעשות במקצועיות רבה ותוך הבנה של מבנה הריצוף וסוג החומר שלו. אין לנסות לבצע פוליש קריסטל לבד, ובוודאי שלא באמצעות חובבנים שמציעים עבודה זולה – הריצוף שלנו יקר לנו, חבל לסכן אותו ולפגוע בו בגלל עבודה זולה ולא מקצועית.

17

ספקי שירות בתחום חברות ניקיון

מצא בעל מקצוע

חברות ניקיון מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

איך תבחרו חברת ניקיון מומלצת לשירותי פוליש וליטוש?

איך תבחרו חברת ניקיון מומלצת לשירותי פוליש וליטוש?

איך לבחור את שירותי הפוליש המתאימים לכם, כמה זה צפוי לעלות וממה חשוב להיזהר.

קרא עוד
ליטוש אבן: סיבות ושלבי ביצוע

ליטוש אבן: סיבות ושלבי ביצוע

במאמר יוסבר מהו ליטוש אבן. מה חשיבותו, מתי הוא נדרש, מהם השלבים לתהליך הליטוש ומדוע חשוב שאיש מקצוע מיומן יבצעו.

קרא עוד
הכל על ליטוש שיש

הכל על ליטוש שיש

במאמר יוסבר על ליטוש שיש. מהי מטרתו, במה הוא מסייע לשקם ריצוף שיש שהתיישן ונפגע, ומהם השלבים שכולל התהליך.

קרא עוד