45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

טיפים להקמת פרגולות מודרניות ורעיונות מקוריים לבניית פרגולות מעוצבות

טיפים ממומחי טוב תודה לשילוב תוספות עיצוב בפרגולה שלכם ליצירת פרגולות מיוחדות ומקוריות.

עיצוב פרגולות ותוספות ייחודיות

פרגולה היא תוספת מלאת אסתטיקה כמו גם פונקציונאלית לגינות במבנים צמודי קרקע, חצרות מרוצפות, מרפסות בדירות או גגות, ועוד. מדי שנה מוקמות בישראל עשרות אלפי פרגולות מיוחדות משלל סוגים, ואם בעבר היו כל הפרגולות בעלות מראה אחיד פחות או יותר, הרי שכיום - בניית פרגולה היא פרוייקט אישי, שמתאים בדיוק למאפייני החצר ולצרכים עליהם נועדה לתת מענה. מגוון נרחב של עיצובים וחומרי גלם המשמשים בבניית פרגולות מודרניות, מאפשרים מראה אישי, תכנון מדוקדק - וכל זאת, לצורך שימוש נוח לאורך שנים, בפרגולה שלכם בגינה או על הגג.
האלמנטים המעוצבים בפרגולה הם רבים - ניתן לעצב את הקונסטרוקציה באופן ייחודי, או להשתמש באופן שונה וייחודי באלמנט הצללה; בחירה נכונה של לוחות הקירוי תוסיף לעיצוב הפרגולה - ובסופו של דבר, ניתן גם לשלב אלמנטים עיצוביים (כמו למשל לוחות עץ גושני חרוטים), ולשלב תוספים (כמו גופי תארה) ויהפכו את הפרגולה שלכם לחגיגה אמיתית.
אספנו עבורכם מידע וטיפים שיסייעו בתכנון פרגולות מיוחדות - המשלבות פונקציונליות ומראה אסתטי.

בניית הפרגולה שלכם - תוספות אסטטיות ופונקציונאליות

בניית פרגולה מהווה לעיתים מעין "שלב ביניים" בין פנים המבנה לחוץ, היא מספקת אזור מוצל ומוגן מפגעי מזג האוויר, ומאפשרת הצבת ריהוט גן באזור מקורה, לרגע של שקט עם כוס קפה וספר טוב - או לאירוח משמח באווירה ירוקה. מכיוון שפרגולה היא מבנה גדול יחסית, היא משפיעה על העיצוב והאווירה בגינה או במרפסת. כשחושבים על תוספות שניתן לשלב בבניית הפרגולה, חשוב לתת את הדעת לפונקציונאליות ולאסתטיקה גם יחד. ישנם אלמנטים המשפיעים בעיקר על המראה, כך למשל סבכות עץ (כולל משרביות) לחציצה, משטחי הצללה דקורטיביים, עיטורים שונים מעץ ועוד. תוספות אחרות הן פרקטיות בעיקרן, כך למשל הכנה למתקן גריל, נקודות חשמל ותאורה, ריהוט מובנה ועוד.
בבואכם לבחור תוספות לפרגולה שלכם, זכרו שגם תוספת פונקציונאלית צריכה להשתלב היטב בעיצוב הפרגולה . באופן דומה, לתוספות אסתטיות במהותן יש בדרך כלל גם תפקיד פרקטי שחשוב שישרתו נאמנה. שאלנו את מומחי הפרגולות מאתר "טוב תודה" בנוגע לתוספות העיצוביות והפונקציונאליות שמומלץ לשקול בעת בניית פרגולות מעוצבות. הנה כמה מהרעיונות המנצחים שלהם:

תאורה ונקודות חשמל

בין התוספות המשמעותיות ביותר לפרגולות ישנן אלה הקשורות לחשמל. העברת קו חשמל אל הפרגולה תאפשר התקנת גוף תאורה (אחד או כמה) שיאפשר שימוש בפרגולה גם אחרי שעות החשיכה. נקודת חשמל תאפשר לכם להפעיל שלל מכשירי חשמל כגון מערכות שמע, מסכי טלוויזיה, מערכות ממוחשבות, מאוורר, מזגן נייד, מתקן מפיץ חום ועוד.
חשוב מאוד לוודא שמערכות החשמל שאתם בוחרים להוסיף לפרגולה מותקנות באופן מקצועי ותוך שימוש ברכיבים העומדים בתקנים הישראלים לשימוש מחוץ למבנה. עוד חשוב לקחת בחשבון את ההספק הדרוש לכם ולוודא שהמערכת תעמוד בו ללא קושי.

ריהוט מובנה

ניתן לתכנן ולהקים את הפרגולה כך שישולבו בה אלמנטים מובנים של ריהוט - כמו למשל ספסל בנוי מעץ, דלפק או באר לאירוח, ארונית מדפים, ארון אחסון, וכדומה. חשוב לזכור שריהוט מובנה עשוי להיות שימושי מאוד אולם הוא גם מצמצם את השטח הפנוי מתחת לפרגולה לכן יש להקפיד על עיצוב יעיל וחכם בו תכללו רק מה שנחוץ לכם באמת.

הכנה למתקן גריל

צליית מאכלים על הגריל בחצר או במרפסת כבר מזמן הפכה לתחביב שהוא כמעט סימן היכר של הבילוי המשפחתי הישראלי. אם גם אתם אוהבים לצלות בשר על הגריל בחצר או במרפסת, אם יוצא לכם להזמין אליכם חברים לארוחות בסגנון "על האש" או אם אתם נהנים מהפעלת מתקן גריל משוכלל - כדאי לדעת שניתן לבנות את הפרגולה כך שיוקצה בה מראש מקום למתקן גריל, למעשה כל הדרוש הוא הכנת נקודת גז וארובה. אם תבחרו את מתקן הגריל לחצר מבעוד מועד יהיה קל יותר לעצב את הפרגולה כך שהמתקן המסוים יוצב בה באופן מושלם.

דק עץ וריצוף לפרגולה

מתחת לפרגולות המוקמות בחצר ניתן לבנות דק עץ. תוספת של דק לפרגולה תבטיח משטח נוח להלך עליו כמו גם להציב ריהוט גן וציוד מכל סוג. הפרגולה תגן על הדק ולכן הוא ישמור על מראה נאה לאורך זמן. ניתן להקים דק מעץ או מחומר סינטטי תוך שבוחרים גוון המשתלב יפה עם עיצוב הפרגולה.

תוספות לבניית הפרגולה והמחיר שלה למ"ר

עלות הפרגולה שלכם תושפע ללא ספק מתוספות עיצוביות ופונקציונאליות כבר בשלב בניית הפרגולה, אבל חשוב לקחת בחשבון גם את החיסכון המשמעותי שתוספות אלה יאפשרו, כמו גם את השימוש הנעים יותר בפרגולה. חשוב לדעת, כי הבחירה בבניית פרגולה בחצר או במרפסת, היא בחירה הצפויה ללוות אתכם למשך שנים רבות (בדרך כלל יותר מעשר שנים), ועל כן עלות הבנייה הופכת שולית, לאור שנות השימוש הרבות. דווקא בשל השימוש ארוך השנים הצפוי בפרגולה, ועל מנת לחסוך בהוצאות הריהוט, התחזוקה, והאבזור של הפרגולה, במרבית המקרים משתלם להשקיע בעת תכנון הפרגולה ובנייתה, על מנת להבטיח כי המבנה שתוסיפו לבית יהיה כזה שבו תוכלו להשתמש בבטחה, בשמחה ובנוחות, לאורך כל השנים הבאות.

מומחי הפרגולות שהשתתפו בהכנת הכתבה: עוז מימראן - גושני עבודה בעץ, ניר אבן-שהם - דקטוב, פרגולייט פרגולות מאלומיניום, אורי שחם - אומנות בעץ, שלומי אמארה - "שילובים" בנייה קלה

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

פרגולה בעלת עיטורים שונים מעץ לשדרוג המראה

ריהוט עץ בתוך הפרגולה הוא אלמנט נפוץ המשדרג את מראה הפרגולה

פרגולה דקורטיבית בשילוב דק וריהוט עץ

כתבות ומאמרים

פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה היא מבנה שמותאם מאוד לקיץ, בעיקר מפני שהיא מהווה אזור מוצל שמספק הגנה מהשמש. לפני שבוחרים את סוג הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם חשוב לקרוא על כל הדגשים והאפשריות שיש, לפניכם כל המידע על פרגולה מעץ.

קרא עוד
תנאים סביבתיים שצריך לקחת בחשבון בתכנון בניית פרגולות ותחזוקתן

תנאים סביבתיים שצריך לקחת בחשבון בתכנון בניית פרגולות ותחזוקתן

דגשים חשובים לתכנון בניית פרגולה בתנאים סביבתיים מיוחדים ואופן תחזוקת פרגולות שוטפת

קרא עוד
פרגולות עץ - מידע על סוגי העצים, אופן תחזוקה ועלויות בניית פרגולה מעץ

פרגולות עץ - מידע על סוגי העצים, אופן תחזוקה ועלויות בניית פרגולה מעץ

במאמר מידע בסיסי על פרגולות עץ: סוגי עצים, יתרונות, חסרונות, טיפולים תחזוקה וטיפים מבעלי מקצוע

קרא עוד