45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה היא מבנה שמותאם מאוד לקיץ, בעיקר מפני שהיא מהווה אזור מוצל שמספק הגנה מהשמש. לפני שבוחרים את סוג הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם חשוב לקרוא על כל הדגשים והאפשריות שיש, לפניכם כל המידע על פרגולה מעץ.

פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

מעטים האנשים שלא יהנו כשהם יוצאים החוצה לטבע, בין אם זה לטיול רגלי ובין אם סתם לפיקניק בחורשה כלשהי. הטבע מוציא מאיתנו חיוכים, הוא גורם להנאה מרובה ופשוט עושה שמח בלב. זה לא באמת מפתיע. פסיכולוגים אומרים את זה כל הזמן, והם מגובים במחקרים רבים שמוכיחים עד כמה קירבה לטבע משפיעה באופן חיובי על הבריאות הנפשית והפיזית שלנו.
אז איך אפשר לקרב את הטבע לבית שלנו ולגרום לנו להיות אנשים מאושרים לפרק זמן ארוך יותר? אם רובנו חיים באזור עירוני, אחת הדרכים לעשות את זה היא על ידי טיפוח גינה משלנו, כזו שיכולה להתקיים בבית פרטי, אך גם בדירה בבניין מגורים בתוך עציצים בגדלים שונים. דרך נוספת היא על ידי בניית פרגולה מעץ. למה פרגולה מעץ? כי זהו שטח שאמנם נמצא מחוץ לבית, אך הוא המשך ישיר שלו, והוא תוחם לנו אזור שבו אפשר לעשות פעולות שמשמחות אותנו, כמו לארח חברים, לאכול ארוחות משפחתיות או סתם לקרוא ספר בשלווה. ולמה עץ? זה די ברור, עץ הוא הסימן המובהק ביותר לטבע, אבל מצד שני הוא גם נותן אווירה של בית ויש בו חמימות וכפריות.
בניית פרגולה מעץ היא אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם ולבית שלכם. זה אמנם פרויקט לא זול, אבל הוא כדאי ומשתלם מאוד, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם לממש אותו על הצד הטוב ביותר ולתת לכם את מירב המידע הזמין כיום.

מחיר פרגולה מעץ – כמו פרגולה רגילה, רק מעץ

מחיר פרגולה מעץ נקבע כמו מחיר של כל פרגולה אחרת ולא משנה מאיזה חומר גלם היא מורכבת - לפי הגודל ומורכבות הבנייה שלה. אבל, כאשר מדובר בפרגולה מעץ, נכנס גם מרכיב נוסף - העץ, ופרמטר זה טומן בחובו טווח מחירים נרחב. ואכן, קיים מגוון גדול של סוגי עצים לבניית פרגולה מעץ, כשהבחירה ביניהם בדרך כלל תלוית תקציב. בין סוגי העצים יש כמה שהם הנפוצים ביותר:


הטיק הבורמזי – סוג העץ היקר אך גם האיכותי ביותר. הוא בעל גוונים של חום כהה ומכיוון שהוא עץ בעל תכולת שמן גבוהה, הוא נעים מאוד לדריכה ולמגע, ומשלב גם תכונות של עמידות לפגעי מזג האוויר ובשל כך גם של תחזוקה נמוכה יחסית.


איפאה – עץ בעל מחיר ביניים שנחשב עמיד וחזק מאוד, כזה שיכול לשאת עליו משקלים גבוהים. הוא בעל גווני חום בהיר עד כהה ומרקם חלק ואחיד.


אורן – סוג העץ הפופולרי ביותר בארץ לפרגולה מעץ. בעל מראה בהיר לבן-צהבהב ומחיר נוח מאוד.


ממליצים לכם להסתכל על מחירון בניית פרגולות עץ מאנשים המקצוע המומלצים שלנו.

עיצובי פרגולה מעץ

לאחר שהחלטתם על סוג העץ המתאים, תצטרכו לבחור את העיצוב של הפרגולה מעץ. וגם זו החלטה שתלויה בתקציב. זה נכון, יש כל כך הרבה אפשרויות וסגנונות שתוכלו לבנות לפיהם את הפרגולה מעץ שלכם, אך לטעמנו, ההחלטה שצריכה להנחות אתכם היא אחת – קו עיצובי אחיד ככל האפשר בין הבית לחוץ. הפרגולה מעץ שלכם צריכה להיות חלק אינטגרלי מהבית ולא להיות תלושה ולא שייכת אליו מבחינה עיצובית.
בין שלל העיצובים, ניתן למצוא את הסגנונות הבאים:


פרגולה צמודה – פרגולה שצד אחד שלה או יותר שלה הוא קיר או קירות הבית. פרגולה צמודה נוחה מאוד כיוון שהיא ממש חלק מהבית, המשך ישיר שלו. אתם רק פותחים את דלת הסלון או המטבח והיא שם. לפעמים המיקום שלה נועד להסתיר את הקיר החיצוני של הבית, אך לרוב היא משמשת כתוספת מרהיבה מלאת צמחייה שמכניסה את הטבע פנימה.


פרגולה תלויה – פרגולה שאינה נסמכת על עמודים ויוצאת מהגג, מאריכה אותו ומהווה סוכך לשטח החיצוני הצמוד לבית. היא דומה מאוד לפרגולה צמודה, אולם מפני שהיא פתוחה לחלוטין, היא מאפשרת מבט ארוך ללא מפריע אל הגינה או החצר שלכם.


פרגולת פריסטייל – פרגולה בעיצוב פריסטייל, וזה בדיוק כפי שזה נשמע, פרגולה עצמאית שעומדת בפני עצמה, במנותק מהבית, לרוב בלב החצר או הגינה. עיצוב פריסטייל משמש בעיקר לפרגולות שאינן מחוברות לבית ושיש לכם רצון להבליט, בין אם מפני שהעץ שלהם או המבנה עצמו הם ייחודיים, או כי אתם פשוט רוצים שלחלל החוץ שלכם יהיה מראה אחר, שהפוקוס שלו יהיה הפרגולה.

קירוי פרגולה מעץ

פרגולה היא מבנה שמותאם מאוד לקיץ, בעיקר מפני שהיא מהווה אזור מוצל שמספק הגנה מהשמש, אבל מה קורה בחורף, או בימים קרים יותר? כדי לנצל באופן מקסימלי את הפרגולה, כדאי לחשוב על קירוי שלה.
יש כמה סוגים לקירוי הפרגולה, כאלה שיכולים להתאים לכל ימות השנה וכאלה עונתיים. גם סגנונות העיצוב שלהם משתנים ובסופו של דבר מה שיקבע זה המראה שאתם אוהבים, ההתאמה לפרגולה וכמובן התקציב. מכיוון שמאמר זה עוסק בפרגולות עץ, סביר להניח שתרצו לשמר את המראה הכפרי של הפרגולה גם בקירוי שלה, ולכן הקירויים המתאימים ביותר במקרה זה הם שניים:


סרגלי הצללה – קירוי שעשוי מקורות עץ, שמונחות על תושבות בזווית של 45 מעלות על גג הפרגולה. קירוי זה מתאים במיוחד לפרגולות עץ, כיוון שניתן להתאים את הסרגלים לסוג העץ ממנו הפרגולה עשויה ובכך להעמיק את המראה שלה. סרגלי הצללה אינם מתאימים כקירוי חורף, כיוון שאינם אטומים, אך ניתן להניח מעליהם סנטף או פוליגל (תיכף נסביר מה זה) וכך לפתור את הבעיה.


במבוק – מחצלות עשויות במבוק אותן פורסים מעל הפרגולה. גם קירוי זה מתאים מאוד לפרגולת עץ, אם כי גם הוא אינו אטום לגשם וכדי להפוך אותו לכזה, ניתן להניח מעליו סנטף או פוליגל.

אז מה זה סנטף או פוליגל? קירוי שמתאים לכל ימות השנה שעשוי מלוחות פוליקרבונט אטומים. הפוליקרבונט הוא סוג של פלסטיק בעל שקיפות מעולה, והוא עמיד מאוד בפני חום ובפני קור. את לוחות הסנטף או הפוליגל אפשר להזמין במגוון צבעים ובדרגות שקיפות שונות, למרות שאם המטרה היא רק לכסות את ההצללה שבחרתם, ההמלצה שלנו היא ללכת על הכי פשוט והכי זול, רק כדי לאטום את גג הפרגולה.

ההבדלים העיקריים בין שני סוגי קירויים אלה הם המראה - הפוליגל עשוי לוח ישר ושטוח ואילו הסנטף הוא גלי, ובנוסף הסנטף מרעיש מאוד כאשר ניתכות עליו טיפות הגשם בחורף, לעומת הפוליגל שמצליח לבודד רעשים טוב יותר.

ולבסוף – תחזוקה

הפרמטר האחרון שמתייחס למחיר הפרגולה הוא התחזוקה שלה. ולתחזוקה יש קשר ישיר לסוג העץ, כך שלפני שאתם בוחרים עץ, קחו בחשבון עד כמה אתם מוכנים להשקיע בתחזוקה שלו.
תחזוקת פרגולה כוללת 3 שלבים עיקריים:

01 חידוש צבע העץ שדוהה עם הזמן;

02 חיטוי וטיפול בחרקים ומזיקים אחרים;

03 תיקון וטיפול ביציבות הפרגולה, כולל החיבורים והחיזוקים שלה.


יש פרגולות שסוג העץ שלהם מגן באופן טבעי מפני טפילים ושבאופן כללי הן מתבלות לאט יותר. פרגולות כאלה תצטרכו לתחזק פעם בשנה. ויש פרגולות שזקוקות לתחזוקה דו שנתית ואפילו תכופה יותר. כל פרגולה והתכונות שלה, אבל האמת היא שאם תבחנו את זה לעומק – הכל מתחיל מסוג העץ, שיש לו השפעה ישירה על התחזוקה וכמובן על סגנון העיצוב ובחירת הקירוי. לכן, שבו עם עצמכם, התייעצו עם אנשי מקצוע, קראו כל מידע שאתם יכולים ובחרו נכון. עבורכם.
מומלץ להיכנס לרשימת מתקיני פרגולות המומלצים שלנו.

בהצלחה!

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

"מחיר פרגולה מעץ נקבע כמו מחיר של כל פרגולה אחרת"

"בניית פרגולה מעץ היא אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם ולבית שלכם"

"לאחר שהחלטתם על סוג העץ המתאים, תצטרכו לבחור את העיצוב של הפרגולה מעץ"

כתבות ומאמרים

תנאים סביבתיים שצריך לקחת בחשבון בתכנון בניית פרגולות ותחזוקתן

תנאים סביבתיים שצריך לקחת בחשבון בתכנון בניית פרגולות ותחזוקתן

דגשים חשובים לתכנון בניית פרגולה בתנאים סביבתיים מיוחדים ואופן תחזוקת פרגולות שוטפת

קרא עוד
טיפים להקמת פרגולות מודרניות ורעיונות מקוריים לבניית פרגולות מעוצבות

טיפים להקמת פרגולות מודרניות ורעיונות מקוריים לבניית פרגולות מעוצבות

טיפים ממומחי טוב תודה לשילוב תוספות עיצוב בפרגולה שלכם ליצירת פרגולות מיוחדות ומקוריות.

קרא עוד
פרגולות עץ - מידע על סוגי העצים, אופן תחזוקה ועלויות בניית פרגולה מעץ

פרגולות עץ - מידע על סוגי העצים, אופן תחזוקה ועלויות בניית פרגולה מעץ

במאמר מידע בסיסי על פרגולות עץ: סוגי עצים, יתרונות, חסרונות, טיפולים תחזוקה וטיפים מבעלי מקצוע

קרא עוד