39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

איך צובעים קיר? טכניקות צביעת קירות ויצירת אפקטים

טכניקות צביעת קירות: צביעה בצבעי אפקט, טכניקות צביעה למתקדמים ועוד

טכניקות צביעת קירות

החלטתם להתחדש בצבעים טריים לבית? חשוב שתדעו, כי טכניקות הצביעה ישפיעו על מראה צביעת הבית - במיוחד בצבעים שהם לא לבן או בצבעי אפקט. בעד הישראלים צובעים את הבית בממוצע כל שלוש עד חמש שנים, המומחים שלנו באתר "טוב תודה" מספרים כי נדיר לצבוע בית שלם בצבע לבן - אנחנו נוטים לגוון. הגיוון מגיע לא רק בבחירת הצבעים, אלא גם בטכניקות צביעה מרתקות, שעם קצת נטייה לתחום - תוכלו לנסות אותן לבד. שאלנו את המומחים, חקרנו את מניפת הצבעים והאפקטים, וחזרנו לספר לכם - אילו טכניקות צביעת קירות ואפקטים תרצו להכיר בטרם תחליטו איך לצבוע את הבית?

צביעת הבית בלבן או בצבעים - הרולר והמברשת - איך צובעים קיר?

היום, מספר לנו יאיר אליאס מ"הום קלאב בנייה ושיפוצים", בחירת הצבעים של הבית נעשית אחרת ביחס לזו של לפני עשר שנים. בניגוד לעבר, אז הצביעה היתה אחידה ובדרך כלל באותו הצבע עבור כל החדר - היום מקובל לצבוע קיר אחד בגוון דרמאטי יותר, או באפקט, וההשפעה היא כמובן על כל המרחב.

יובל מסיקה מ"אומן הצבע" מספר כי בחירת המברשת והרולר לצביעה היא בחירה שתשפיע על איכות הצביעה ועל נוחות העבודה עבורכם. תצטרכו גם רולר וגם מברשת צביעה, לצביעה עדינה בפינות, למשל.

משה נחמדי, מ"כל עבודה בצבע", מדגיש כי חשוב לקרוא את הוראות השימוש מעל פחית כל צבע, ולדלל בכמות הנדרשת בדיוק. כיסוי מושלם מתקבל בדרך כלל ממריחת שתי שכבות צבע דקות. נחמדי, מציין כי כיסוי מושלם ונטול "פסים" מתנועת הרולר או המברשת, מתקבל במיוחד כאשר הצביעה היא בטכניקה של שתי וערב - בשכבה ראשונה לכיוון אחד, ובשכבה השנייה לכיוון הניצב לו.

מעבר לטכניקה המתבקשת של צביעה ב"שורות", ישנם אפקטים שהדרך הנכונה להשתמש בהם היא בצביעה בסגנון האות X , לאורך כל הקיר. טכניקת צביעה זו מאפשרת מראה אופטימאלי של האפקט בצבע.

עוד טכניקת צביעה, שמתאימה למשל לאפקט ה"סוויד" או לאפקט ה"ווש", היא צביעה באמצעות ספוג. באפקט ה"ווש", פעמים רבות צובעים ברולר את צבע הייסוד, ומעליו באמצעות ספוג ובטפיחות עדינות, מטמיעים את כתמי הצבע הכהה יותר לקבלת מראה מלא טקסטורות ועניין.

טכניקות צביעת קירות בצבעי אפקט - טיפים לצביעת קיר

שלוש חברות הצבע הגדולות בארץ (יעקובי, נירלט, וטמבור), מציעות שפע של צבעי אפקט - אלו ה צבעים שמגיעים ארוזים לצביעת אפקט ייחודית. הבחירה בין האפקטים היא כמובן בחירה אישית הנובעת מהטעם שלכם - אולם הצביעה חייבת להתבצע בקפדנות ובטכניקת צביעה שמתאימה לאפקט שבחרתם. לדוגמה, אפקט כמו בטון (המראה מתקבל הוא ממש מראה אפור תעשייתי, והאפקט מגיע במניפה של צבעים אפורים וצבעי חום - קרם), דורש טכניקת צביעה באמצעות מאלג' או מרית (שפכטל), למריחת כמויות נדיבות של הצבע, המגיע במרקם משחתי, על מנת לקבל את אותה טקסטורה תלת מימדית האופיינית לאפקט. מדובר בטכניקת צביעה שונה לחלוטין מזו המתבצעת בעזרת הרולר או המברשת, שיש לשלוט בה, לקבלת אפקט מושלם.

אומברה - טכניקות צביעת קירות למתקדמים

איציק מזרחי, מ"עיצובים וצבע", מסביר על טכניקת צביעה שהפכה מוכרת רק בשנים האחרונות, והוא צופה שהפופולאריות שלה רק תלך ותעלה בשנים הקרובות. מדובר בטכניקת "אומברה" - ממש באותו הרעיון של המשחק בשינויי גוונים בצבעי השיער - רק על הקיר. טכניקת צביעה זו מאפשרת שינוי בגוון מבהיר לכהה בשינויים רציפים, בשינויים דרמאטיים, או ממש בפסים המופרדים, למשל על ידי פס לבן או על ידי אלמנט עיצובי. טכניקת צביעה זו דורשת מקצועיות, ובמרבים המקרים - על מנת לקבל תוצאה חלקה ואיכותית, מומלץ לאפשר לאיש צבע מקצועי ליישם אותה. היא טכניקה פופולארית ונהדרת שניתן לממש בכל צבע בירידה באמצעות שימוש בשניים או שלושה גוונים של אותו הפס של מניפת הצבע - והיא נהדרת לסלון (בצבעים דרמאטיים יותר), לחדר השינה (בקרמים, בתכולים, באפרפרים, או בכל צבע שמתאים לכם), לחדרי הילדים, ואפילו לחדר האמבט (מחשבה מעניינית - ניתן ליישם את הטכניקה גם בבחירת האריחים לחדר האמבט).

טכניקות צביעה למי שהוא לא מקצוען

יש טכניקות צביעה - כמו ה"ווש", צבעי האפקט שנדרש ליישם אותם באמצעות שפכטל, וכמובן ה"אומברה", שלא נמליץ לצבעי מתחיל או אף לשיפוצניק שצבע אינו תחום ההתמחות או הניסיון העיקרי שלו להתנסות בהם. עם זאת, צבעי אפקט רבים כל מניפות הגוונים של כל החברות ועוד אפשרויות רבות עומדות גם בפני מי שמתכוון לצבוע את הדירה, גם בלי ידע מקצועי או שנים של ניסיון. תוכלו להשתמש בטכניקות צביעה פשוטות, בשילוב שבלונות לצביעה בעזרת ספוגיות או במדבקות קיר (רק לאחר ייבוש מלא של הצבע), תוכלו לשלב צביעה בגוונים שונים (רק נסו את הגוון הנבחר על פינה נסתרת של הקיר על מנת לוודא שזה אכן הצבע שאתם רוצים) או אפילו צבעי אפקט - אנחנו ממליצים לקרוא את המדריך המלא שלנו לקראת צביעת דירה או בית, על מנת לאסוף את כל הטיפים לצביעה מושלמת של הבית.

39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

קיר חלק ונטול "פסים" מתנועת הרולר או המברשת יתקבל ממריחת שתי שכבות בטכניקה של שתי וערב

קיר צבוע בטכניקת "אומברה" - שינוי גוון מכהה לבהיר באופן רציף

כתבות ומאמרים

סיד, צבע אקרילי, צבע ווש או צבעים מהודרים, באיזה צבע לצבוע את הבית?

סיד, צבע אקרילי, צבע ווש או צבעים מהודרים, באיזה צבע לצבוע את הבית?

מתכננים פרויקט של צביעת הבית? להלן המדריך המלא של סוגי צבעים הקיימים בשוק לצביעת קירות הבית (פנים) והסבר באיזה צבע לצבוע את הבית

קרא עוד
איך צובעים תקרה ובאיזה צבע צובעים תקרה, המדריך המלא

איך צובעים תקרה ובאיזה צבע צובעים תקרה, המדריך המלא

המדריך המלא לצביעת התקרה, כולל כל הטיפים שחשוב שתדעו בצביעת התקרה שלכם

קרא עוד
המדריך המלא לתהליך צביעת אמבטיה מקצועי

המדריך המלא לתהליך צביעת אמבטיה מקצועי

שאלנו את המקצוענים שלנו - איך מבצעים צביעת אמבטיה בצורה נכונה ומקצועית ומה יש לקחת בחשבון בצביעת חדרים רטובים.

קרא עוד