39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

כל מה שרציתם לדעת על צביעת עץ בתנור

במאמר יוסבר כיצד משתמשים בשיטה צביעה בתנור לתקן רהיט פגום או לחדש רהיט ישן.

כל המידע הנחוץ על צביעת רהיטים בתנור

כמה פעמים קרה לכם מצב בו רהיט אהוב ועם ערך סנטימנטלי רב, עשה את שלו, הכלב כרסם אותו, או פשוט נגרם לו בלאי כתוצאה משימוש ממושך? פעמים רבות אתם משליכים את הרהיט המדובר, ולעתים הדבר כרוך בכאב לב של ממש. הרהיט יפה, הסגנון אהוב, אולם הוא כבר מיושן וחסר צבע. כדי שלא תצטרכו להיפרד מהרהיט הישן, וגם אם מצאתם פריט ריהוט מקסים משנים עברו, הפתרון להשאירו בבית, הוא טכניקה מיוחדת לצורך חידוש רהיטים ישנים ורענונם וכן שיפוץ רהיטים באמצעות צביעתם בתנור. צבע מיומן בטכניקה זו, יוכל לסייע לכם להימנע מפרידות כואבות מרהיטים ישנים בעזרת צביעת עץ.

אופים רהיטים?

צביעה בתנור היא מונח לשיטת צביעה וציפוי רהיטים. שמה של שיטה זו מעט מטעה, מאחר ובדמיון עולה מיד תמונה של הרהיט המוכנס לתנור לצורך צביעה. הסיבה לכינויה של טכניקה זו צביעה בתנור, היא בשל השימוש בשריפת צבעים בתנור, בעת צביעה של חומרים שאינם עשויים עץ, כמו למשל דלתות פלדה. הדבר שאולי דומה מעט לתנור בתהליך הצביעה, הוא חדר הצביעה המבודד, בו מתבצעת צביעת רהיטים, להשגת תוצאה אחידה ומושלמת ככל האפשר. חדר הצביעה מחומם לחום לא גבוה במיוחד, כשמטרתו לזרז את תהליך הייבוש של הצבע, ולגרום לו להתקשות, במהירות על מנת למנוע חלקיקי אבק למיניהם להדבק אליו בזמן היותו עדיין טרי. צביעת רהיטים בתנור נעשית בשימוש של צבע אפוקסי, אשר כשמו כן הוא, מורכב ברובו משרף אפוקסי. שרף זה מחזק את הצביעה, ומאחד אותה. התוצאה היא מרהיבה, וכל רהיט, גם כזה שהתיישן, נסדק או דהה, נראה חדש לגמרי, מבריק ויפה.

ממלאים את הסדקים

צביעת רהיטים בתנור אינה משמשת רק לצורך חידוש רהיטי "ענתיקה", או רהיטים שאתם מבקשים להחזיר להם את כבודם האבוד. צביעת עץ זו מתאפשרת גם במצבים של דלתות של ארונות מטבח מתקלפים או עם שריטות, מגרת שולחן כתיבה שחזיתה התיישנה, ואפילו דלתות עץ. הטכניקה של צביעת רהיטים בתנור, מבטיחה חוסן ועמידות לאורך זמן, עם צבע חזק ובוהק. צביעתו בתנור של כל רהיט עוברת בדיקה של צבע מומחה בצביעה בתנור. בכל סוג עץ יש לקחת בחשבון את מאפייני העץ, ולבצע את הצביעה תוך שימוש בצבע המתאים לסוג העץ. למשל, אם מדובר ברהיט העשוי מעץ מלא, לוקח הצבע בחשבון כי עץ מסוג זה הוא עץ "נושם", המגיב לחום וללחות. במקרים אלו, ימליץ איש המקצוע לצבוע את העץ בצבע שאינו אטום, מאחר והעץ עשוי לשנות את מימדיו ונפחו בהשפעות חום ולחות, ואז ייווצרו בעץ סדקים.

ומה זה בכלל שלייף לק בתנור?

שלייף לק בתנור היא טכניקת צביעה, בה משתמשים בעיקר בצביעת ארונות מטבח. באמצעות שיטה זו, מגיעים לרמת חוזק ועמידות של הצבע, שהינו אטום לחלוטין, ועם מגע חלק וקטיפתי.
צביעת רהיטים בתנור מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מומחים, היודעים לאבחן את מצב הרהיט, סוג העץ ממנו הוא עשוי, והטכניקות הרצויות ביותר לצביעתו. צביעה זו מתאפשרת בתנאים מבודדים ונקיים, והתוצאה היא רהיט הצבוע בצבע חזק ועמיד לאורך זמן. בכל מקרה יש להקפיד ולשמור על הרהיט, מפני מכות או שריטות, כמו כל רהיט אחר. צביעת רהיטים בתנור מתאימה כאמור לצביעה של פריטים רבים, הכוללים אפילו מזנונים, כורסאות, ואף פסנתרים ישנים, וארגזים של פעם. מגוון הצבעים לשימוש לצורך חידוש רהיטים הוא רחב מאד, וניתן להשיג צבעים הזהים לצבעו המקורי של הרהיט, ואף להשתמש באפקטים מיוחדים, כדי לשוות לרהיט מראה מהודר, עתיק, מודרני או מבריק.

39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

נגר צובע רהיט עתיק באמצעות ריסוס בלכה

צבעי במהלך צביעה וחידוש דלת עץ

כתבות ומאמרים

כל מה שצריך לדעת על צביעת עץ ובחירה נכונה של צבע עץ

כל מה שצריך לדעת על צביעת עץ ובחירה נכונה של צבע עץ

במאמר יינתנו טיפים ודגשים לתהליך צביעת עץ, בחירת נכונה של צבע לעץ ועוד.

קרא עוד