18

ספקי שירות בתחום תיקון מקררים

8 טיפים לבחירת מקרר ביתי

במאמר יוסברו השיקולים לבחירת מקרר או מקררים לבית, יוצגו יצרני מקררים שונים, יוסברו יתרונותיהם וחסרונותיהם ונבין אילו מקררים מומלצים לקנייה.

8 טיפים לבחירת מקרר ביתי

חשבתם שנגיד לכם בדיוק איזה מקרר לקנות? כמובן שלא. קיימים בישראל סוגים רבים של מקררים מתוצרת למעלה מ-60 (!) יצרנים שונים, רובם המכריע בחו"ל. לכל יצרן ולכל מקרר יש יתרונות וחסרונות, ומקרר שמתאים למשפחה אחת לא בהכרח יתאים למשפחה אחרת. מה שכן נוכל לעשות הוא להציג בפניכם את מערכת השיקולים לבחירת מקרר כך שתוכלו לקבל החלטה מושכלת ולרכוש מקרר שיתאים לכם באמת ולהבין אילו מקררים מומלצים לכם.

8 טיפים לרכישת מקרר

נפח

מהו הנפח הפנימי האפקטיבי (בליטרים) הדרוש לכם, לא רק עתה אלא גם בעוד 10 שנים לפחות? לשם השוואה, נפחו של מקרר משפחתי "רגיל" הוא 600-500 ליטר. מהו היחס בין נפח המקפיא לבין נפח תא הקירור? יחס זה צריך לשקף את הרגלי המטבח שלכם (הקפאה לעומת צריכה שוטפת).

מידות חיצוניות

מהו החלל העומד לרשותכם לצורך הצבת מקרר? לרוב המקררים מידות סטנדרטיות, כמו מקררים משפחתיים רחבים או גבוהים, אך ישנם גם מקררי יין שהם צרים ונמוכים או גבוהים במיוחד כך שאינם מתאימים לכל מקום. ישנם מקררים שדורשים חיבור למקור מים חיצוני ויש להתחשב בכך.

אמינות

מקרר חייב להיות מכשיר אמין מאוד, שיעבוד ללא תקלות במשך שנים רבות. קשה כמובן לדעת מראש עד כמה יהיה מקרר מסויים אמין, ולכן יש לאסוף אינפורמציה ולקבל המלצות מקרובים וידידים (בהסתייגות, כי בדרך כלל נוטים אנשים להמליץ על הבחירה שלהם אפילו אם לא היתה טובה). באינטרנט ניתן למצוא דירוגי צרכנים; טכנאי מקררים שעובד בחברת שירות יכול לספק סטטיסטיקה על תקלות במקררים לפי מודלים; רצוי לבחור ביצרן מקררים בעל שם ידוע ומוכר; וכדאי מאוד גם לבדוק באיזו ארץ מיוצר המקרר למעשה.

אחריות

ככל שתקופת האחריות ארוכה יותר כן גדול יותר בטחונו של המשווק באמינות המוצר שלו. שום משווק לא יעניק שנות אחריות רבות למוצר שמועד לתקלות ודורש תיקון מקרר, וחזקה עליו שהוא מכיר את המוצרים שהוא נדרש לשרת (לפי החוק).

תכונות

מקררים נבדלים זה מזה לא רק בנפחם אלא גם בכמה תכונות חשובות נוספות: מיקום המקפיא (למעלה, למטה או בצד); סידור פנימי (מדפים, מגירות, עומק, גבהים שונים וכו'); דרגות הקפאה וקירור ושיטות זרימת האוויר (חשוב לאיזורים שונים בארץ ולסוגי המזון המאוחסנים); הפשרה אוטומטית, No Frost ושיטות לבקרת הטמפרטורה; שכלולים כגון "קיוסק", מייצר קרח, צג חיצוני, תאורה מיוחדת וכו'; התאמה לשומרי שבת; רעש (יש מקררים רועשים במיוחד, שעלולים להטריד מאוד את הרגישים לכך!); ועוד.

נוחיות השימוש

מקרר הוא מוצר שבו משתמשים בתדירות גבוהה ביותר לאורך שנים רבות, ועל כן אין להתפשר על נוחיות השימוש בו: הסידור הפנימי, מיקום המקפיא, מספר הדלתות וקלות פתיחתן, כיוון הפתיחה של הדלתות, גישה נוחה לאזורי האחסון, נגישות מתקני הבקרה והשליטה וקלות הכוונון שלהם, תפעול מתקנים חיצוניים כגון "קיוסק" ומייצר קרח, קלות הניקוי, וכן הלאה. כאשר מחפשים המלצות על מקררים יש לשים לב לשוני בין בני המשפחה – למשל, פתיחת דלת שהיא קלה לאחד עלולה להיות קשה לאחר, תא קירור עליון אולי נוח למבוגרים אך מקשה מאוד על ילדים, וכן הלאה.

עיצוב

צורתו החיצונית של כל מקרר חשובה מאוד לכל מטבח, ועיצובו חייב להתאים לאופי המטבח ול"שפה" העיצובית של הדירה. לעתים קרובות רואים מקררים יפים מאוד שאינם מתאימים כלל לסביבתם, או אפילו מגוחכים בצבעם הזר והבולט. ואגב, לא כל מה שנראה כמו מתכת הוא אכן מתכת – לתשומת ליבם של חובבי המגנטים!

מחיר

לא במקרה נמצא שיקול זה בסוף הרשימה, למרות חשיבותו הרבה. טווח המחירים של מקררים הוא גדול מאוד, והמחירים משקפים בדרך כלל איכות, אמינות, גודל, תכונות מיוחדות, עיצוב ונוחיות. בדומה לרוב המכשירים ה"לבנים" לבית, מקרר יקר יותר הוא כמעט תמיד גם טוב יותר או בעל תכונות עדיפות. כאשר מתלבטים בדבר ההשקעה ברכישת מקרר והתקציב מוגבל, כדאי תמיד לזכור כי מקרר איכותי ישרת את בעליו נאמנה במשך עשרות שנים ולא יסבול מתקלות. כדאי על כן להתאמץ ולהשקיע מעט יותר ברכישת מקרר איכותי, ולא להתפתות לפתרון זול ומיידי. בראייה לטווח רחוק, ההפרש בהשקעה הוא זניח.

18

ספקי שירות בתחום תיקון מקררים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מקררים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מה מאפיין מקרר תוצרת

מה מאפיין מקרר תוצרת "אמקור"?

במאמר יוסבר על חברת "אמקור", מה מאפיין את המקררים שהיא מייצרת, מהם סוגי התקלות הנפוצות במקררים ודרכי הטיפול בהן.

קרא עוד
היתרונות של מקררי סמסונג וטיפולי תחזוקה מומלצים

היתרונות של מקררי סמסונג וטיפולי תחזוקה מומלצים

במאמר יוסבר מה מאפיין מקררים תוצרת "סמסונג", מהן סוגי התקלות הנפוצות, איך לטפל ואיך להימנע מהן.

קרא עוד