29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

כיצד מבצעים איטום קירות חיצוניים ומה יש לקחת בחשבון

במאמר יוסבר מה הכוונה באיטום קירות חיצוניים ויודגשו הכללים ליצירת מערכת איטום נכונה.

איטום קירות חיצוניים

איטום קירות חיצוניים (שיפוץ מעטפת המבנה) או איטום קירות פנימיים – ואין מדובר כאן בקירות שבתוך הדירה, אלא בצד הפנימי של קירות חיצוניים שהם בעצם מעקות של מרפסות מרוצפות או של גגות מרוצפים – הינו נשוא סבוך ומגוון כמספר סוגי החיפויים החיצונים המצויים בארצנו מאחר ולכל סוג חיפוי רגישויות משלו ואופני איטום משלו.

סוגי החיפוי לקירות חיצוניים יכולים להיות: בטון חשוף, חיפוי שיש, פסיפס, קרמיקה, קירות שפריץ, קירות אבן, קירות עם שליכט צבעוני ועוד. הסיבה להופעת רטיבות וסימני נזילות בקירות היא כשל במערכת האיטום והפתרון הוא וידוא מקצועי של איטום הקיר היטב לפני ביצוע והנחת החיפוי החיצוני. עבודות איטום קירות חיצוניים הן מורכבות ויידרשו לעיתים קרובות מקצועיות של עבודה בגובה, עבודת סנפלינג (שימוש בחבלי גלישה) או הכנה מוקדמת של הצבת מבנה פיגומים בצמוד לקיר למשך זמן העבודה.

איטום קירות חיצוניים - החלק הפנימי

איטום קירות של מרפסות וגגות הוא נדבך משלים בנושא הכללי של איטום מרפסות ושל איטום רצפות. ללא איטום טוב של הקירות והמעקות, כל המערכת של איטום מרפסות או איטום רצפות תיכשל במשימתה, משום שהרטיבות שתיספג בקירות תחלחל דרכם אל שכבת הבטון שמתחת לשכבת האיטום ופשוט "תעקוף" אותה. לכן חייבים להשלים את מערכת האיטום בעזרת טיפול מקצועי בקירות ובמעקות. טיפול זה כולל סתימת כל החורים והסדקים בעזרת חומר איטום פוליאוריתני גמיש, ולאחר מכן צביעה באמצעות צבע גמיש או "שליכט" גמיש מסוג אקרילי או מינרלי. תשומת לב מיוחדת חייבת להינתן לאטימה מעל הפנלים של הריצוף, לאטימה סביב יציאות של צינורות (מרזבים וכו'), ולאטימה במקומות בהם מורכבות בקיר מסגרות של חלונות או דלתות. יש לטפל גם במשטח העליון (המאוזן) של המעקה או הקיר, שחשוף במיוחד לרטיבות ועלול לספוג אותה בקלות, ולצפות אותו בחומר אטום (פח, פלסטיק, יריעות ביטומניות וכו'). במקרה של משטח עליון מאבן ("קופינג"), יש לוודא איטום טוב תחתיו, לאטום את האבן עצמה בעזרת ציפוי אקרילי, ולאטום את המרווחים שבין האבנים בעזרת "רובה" אקרילית או אפוקסית.

איטום קירות חיצוניים - החלק החיצוני

איטום קירות חיצוניים הוא מדרך הטבע מסובך וקשה הרבה יותר. כמו בכל נושאי האיטום, בנייה נכונה והקפדה מדוייקת על ההוראות ההנדסיות לאיטום ובידוד הקירות החיצוניים הן המפתח לאיטום טוב שמחזיק מעמד עשרות רבות של שנים. למרבה הצער, פעמים רבות מדי אין ההוראות הללו מבוצעות כהלכה, אם מחמת רשלנות ואם מחמת הרצון לחסוך בהוצאות ולסיים את הבנייה במהירות, ואת המחיר הכבד משלמים הדיירים מאוחר יותר. דבר נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת בעת איטום קירות חיצוניים, הוא הקפדה על כיסוי טוב של חלונות ודלתות ועל הרחקת מכוניות חונות, משום שהחומרים בהם משתמשים עלולים לגרום לכתמים קשים שאין אפשרות להסירם.

איטום קירות חיצוניים נעשה בשני שלבים:
1. איטום כל הסדקים, אם באמצעות חומר איטום אקרילי (לסדקים קטנים ומרובים) או באמצעות חומר איטום פוליאוריתני (לסדקים גדולים יותר).
2. ציפוי הקיר כולו בחומר שימנע ספיגה של מים, כאשר סוג החומר נקבע לפי סוג הקיר או הציפוי שלו: קירות בטון או טיח יצופו בעזרת צבע גמיש או "שליכט" גמיש, וקירות אבן ושיש יצופו בעזרת חומר איטום פוליאוריתני שקוף מסוג סילוקסן. איטום קירות חיצוניים שמצופים בחומרים מיוחדים כגון זכוכית, קרמיקה או פסיפס, מחייב בדיקות קפדניות עוד יותר במטרה לוודא את השפעת חומרי האיטום על איכות הציפוי ומראהו.

לסיכום,

ביצוע עבודות איטום וציפוי לקירות חיצוניים דורש אנשי מקצוע מומחים ומנוסים, הן לצורך התאמה מדוייקת של חומרי האיטום לסוג הקיר והציפוי והן לצורך העבודה עצמה, שמתבצעת בתנאים קשים ולעתים בגובה רב. אלו הן גם עבודות יקרות, שאם לא יבוצעו כהלכה לא תיפתר הבעייה ויהיה צורך להוסיף ולהשקיע בכך כסף רב. לכן חייבים להתקשר לצורך ביצוע עבודות איטום כאלה עם חברה ידועה ואמינה בלבד ולא לסמוך על שום "מומחה" שמבטיח עבודה "בזול".


29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

שימוש במבנה פיגומים לעבודת איטום מעקה חיצוני בגג בניין

עבודה בגובה באמצעות סנפלינג לביצוע איטום מעקה חיצוני במרפסת

כתבות ומאמרים

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

באילו מצבים מצריך איטום חלונות? במאמר זה תקבלו את כל המידע על טיפול ומצבים שחייב לבצע איטום חלונות.

קרא עוד
כיצד מתבצע איטום קירות פנימיים ואיך נימנע מרטיבות ועובש בקירות הבית?

כיצד מתבצע איטום קירות פנימיים ואיך נימנע מרטיבות ועובש בקירות הבית?

במאמר יוסבר על תהליך איטום קירות פנימיים ויוסבר כיצד לטפל בנזקי רטיבות ועובש בשיטת עשה זאת בעצמך

קרא עוד
בעיות איטום - זיהוי רטיבות בקיר ותיקון סדקים

בעיות איטום - זיהוי רטיבות בקיר ותיקון סדקים

במאמר יוסבר כיצד נזהה כשלים באיטום של מבנים ודירות, וכיצד יש לטפל בכשלי האיטום השונים.

קרא עוד
תיקון סדקים בקירות ואיטום נכון של תפרי התפשטות

תיקון סדקים בקירות ואיטום נכון של תפרי התפשטות

במאמר יוסבר כיצד נוצרים סדקים בקירות ומה שיטות הטיפול בסדקים ובתפרי התפשטות

קרא עוד