45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

סנטף או פוליגל - איזה חומר מומלץ יותר לקירוי הפרגולה שלנו?

במאמר יפורט על 2 החומרים הנפוצים בארץ המשמשים כשכבת הגנה לקירוי הפרגולה: סנטף ופוליגל

סנטף או פוליגל - איזה חומר עדיף להגנה על הפרגולה?

בניית פרגולה היא תהליך המשלב תכנון ועיצוב של התשתית (הקונסטרוקציה, או "הרגליים") והקירוי של הפרגולה, ואחד הנושאים המשמעותיים בתהליך התכנון של הפרגולה היא הבחירה של החומרים ממנה היא תיבנה. בעוד לבניית הקונסטרוקציה נפוצים בישראל פרגולות עץ ופרגולות אלומיניום; יש שפע של אפשרויות קירוי פרגולה המספקות רמות שונות של הגנה הן בפני קרני השמש הקופחת בקיץ הישראלי, והן בפני טפטוף של גשם בימים סגריריים בחורף (פרגולה בדרך כלל לא מספקת מחסה טוב מספיק מפגעי מזג האוויר בימים גשומים במיוחד) - אולם כל המומחים בבניית פרגולות מאלומיניום או מעץ, מציינים כי לא משנה כיצד נבנתה הפרגולה - חשוב שלא לוותר על שכבת הגנה נוספת מעל הקירוי שנבחר, שכבה שתספק הגנה הן לפרגולה עצמה והן למשתמשים בה, בפני קרני UV בעיקר.

שני חומרים נפוצים בארץ לאותה שכבת קירוי שמעל הקירוי שבחרתם (רעפים, במבוק, וכולי). שני החומרים הם שקופים, אטומים בפני קרינת UV , ומשפיעים לטובה באופן משמעותי על אורך חיי הפרגולה ואיכות הקונסטרוקציה והקירוי (אשר נשמרים לאורך זמן רב יותר). בפרגולות מאלומיניום - שכבת ההגנה הנוספת מקנה עמידות מוגברת בפני רטיבות; ואילו בפרגולות מעץ - שכבת ההגנה מקנה עמידות מוגברת בפני נזקי השמש, הן לעץ והן לשכבת הצבע שמעליו. מבין סוגי הלוחות המשמשים לקירוי פרגולות השניים הפופולאריים ביותר הם פוליגל (מתוצרת פלזית) וסנטף (מתוצרת פלרם). שני החומרים הם שקופים, קלי משקל, נוחים לעבודה ועמידים מאוד. אספנו עבורכם מידע אשר יסייע לכם להבין באלו מוצרי קירוי מדובר, מדוע הם בחירתם של רוב בעלי המקצוע בתחום, מה יתרונותיהם וחסרונותיהם היחסיים, ואיזה מהם עשוי להיות המתאים ביותר עבור הפרגולה שלכם.

סנטף מבית פלרם, מוצר וותיק ואיכותי

סנטף הוא שם מסחרי של משפחת לוחות קירוי מתוצרת חברת פלרם, המתמחה בייצור לוחות לקירוי וחיפוי של מבנים שונים - לתעשייה, לחקלאות ולבית. לוחות סנטף עשויים פוליקרבונט (פולימר סינטטי תרמופלסטי), וכך מוענקות להם תכונות רצויות רבות כגון עמידות בפני מהלומות (חומר גמיש שקשה מאוד לשבור), עמידות בפני מזג אוויר (שומר על תכונותיו לאורך עשרות שנים), סינון קרינת שמש UV מזיקה (בזכות שכבת מגן מקרינת UV על צד הלוח שיש להפנות כלפי מעלה), עמידות בפני טווח טמפרטורות רחב, משקל עצמי נמוך, נוח לעבודה (קל לחתוך למידה ולקבע למקום באמצעות ברגים), ועוד.

חשוב לציין שסנטף הוא מוצר הקיים מתחילת שנות התשעים, ועל אף שלאורך השנים הוכנסו בו שיפורים רבים, מצד אחד ברור שמדובר בסוג קירוי שהוכיח את עצמו, אך מנגד יש לשאול אם אין חלופות חדישות העשויות לספק מענה טוב יותר במקרה שלנו.

פוליגל של פלזית, בחזית טכנולוגיית הקירוי

פוליגל הוא שם כולל למגוון מוצרי קירוי מתוצרת חברת "פלזית" המתמחה בייצור לוחות קירוי וחיפוי בטכנולוגיה מתקדמת. לוחות פוליגל משמשים לקירוי מבנים משלל סוגים וגדלים כגון חממות חקלאיות, מוסדות ציבור, מבני תעשיה, בריכות ציבוריות, מתקני ספורט, חניה לרכב, גני שעשועים ועוד.
די במבט חטוף על חתך של לוח פוליגל כדי להבין שמדובר במוצר חכם. לוחות פוליגל עשויים שכבות כשביניהם חוצצים אנכיים וקרומים דקים, כולם עשויים פוליקרבונט. קיים מגוון גדול של לוחות פוליגל בצבעים שונים בדרגות סינון UV והצללה שונות. לוחות פוליגל מספקים גם הם הגנה איכותית בפני קרינת ה - UV של קרני השמש, וגם הם עמידים, נוחים לעבודה, ומספקים הגנה נוספת לתשתית ולקירוי של הפרגולה בפני רטיבות ושמש.

עלות פרגולה - עם הסנטף או עם הפוליגל

מהאמור לעיל, אנחנו מבינים כי סנטף לפרגולה ופוליגל הם משטחים פלסטיים שקופים המספקים לפרגולה עמידות בפני קרינת UV כמו גם לשוהים בפרגולה, ומשפיעים על עמידות פרגולה לאורך שנים. הן הסנטף והן הפוליגל הם מוצרים איכותיים שעמידותם מאפשרת שימוש בהם ללא החלפה או תחזוקה למשך עשרות שנים. בשני המקרים ניתן לבחור גוון התורם לעיצוב הפרגולה (אם כי הצבע המקובל עבור הלוחות הללו מעל הקירוי הנבחר של הפרגולה הוא שקוף). עלות הפוליגל היא בדרך כלל כפולה מעלות הסנטף לאותו השטח, ועל כן, במרבית הפרגולות נעשה שימוש בסנטף, אשר על אף שהוא מיושן יותר - הוא עדיין מספק פתרון איכותי, עמיד, גמיש ולזמן רב.

פוליגל או סנטף לבניית הפרגולה - הטיפים של בעלי המקצוע

שאלנו חמישה בעלי מקצוע בתחום בניית פרגולות והתקנתן, בנוגע לשכבת ההגנה בפני קרני ה UV שמעל לשכבת הקירוי שנבחרה לפרגולה. הנה כמה מהטיפים שלהם, אשר עשויים לסייע לכם לבחור את החומר המתאים לכם ביותר, בבניית הפרגולה שלכם:

  • שלומי אמארה, מ"שילובים בנייה קלה", סיפר כי 99% מהלקוחות עבורם הוא בונה פרגולות, בוחרים להשתמש בסנטף. לטעמו, הסנטף מקנה עמידות דומה לזו של הפוליגל, בעלות מופחתת משמעותית
  • אורי שחם, מ"אומנות בעץ", סיפר שלהערכתו הבלאי לפרגולות עץ באזורם החשופים לשמש הוא מהיר לפחות פי שלושה, ביחס לבלאי של פרגולה מעץ שהיא בעלת שכבת הגנה. שכבה זו מעניקה גם הגנה בפני הגשם, בעיקר בפרגולות שהקירוי שלהן הוא דליל ואינו מספק הגנה בפני גשמים
  • ניר אבן-שהם מ"דקטוב", מציין כי בניגוד לסנטף, הפוליגל מספק הגנה טובה יותר בפני רעשים, דוגמת רעשי הגשם הניתך על קירוי הפרגולה
  • עוז מימראן, מ"גושני עבודה בעץ", מציין כי נהוג לחבר את הפוליגל אל תשתית הפרגולה באמצעות פחות ברגים (בשל כובד המשקל של החומר) ועל כן, הוא בדרך כלל מספק עמידות מופחתת לרוחות.


בתכנון הפרגולה שלכם, חשוב לבחור נכון בין סנטף לפוליגל. כדי לעשות כן, יש להשוות בין התכונות הרצויות לכם והמענה שתקבלו, כך למשל אם בחרתם בהצללה דלילה חשוב שלוחות הקירוי יספקו הגנה מעולה מקרינה UV , אם מדובר בפרגולה בעיצוב ייחודי יש לתת משקל לאופן בו ישפיע סוג וצבע הקירוי על מראה הפרגולה בתנאי תאורה שונים.

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

לחובבי ה-DIY, איך בונים פרגולה מעץ בשיטת עשה זאת בעצמך

לחובבי ה-DIY, איך בונים פרגולה מעץ בשיטת עשה זאת בעצמך

טיפים, דגשים ופירוט תהליך בניית פרגולה לחובבי עבודות בעץ המעוניינים בשיטת עשה זאת בעצמך

קרא עוד