24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

אריחים מצוירים לרצפה - מידע וטיפים חשובים

אז איך נוצרים אריחים מצוירים לרצפה? כיצד מגיעות הדוגמאות שעליהם? איפה אפשר לרצף איתם? ומה היתרונות שלהם? אנחנו כאן כדי לענות.

אריחים מצוירים לרצפה – טרנד עכשווי או שכאן כדי להישאר?

כל מי שעבר תהליך של רכישת בית או שיפוץ שלו, כבר מבין את החשיבות העצומה ואת ההשפעה שיש לריצוף על מראה הבית. לכן, ההחלטה איזה סוג ריצוף ייושם היא אחת המשמעותיות ביותר שתקבלו. וכאילו שלא מספיק שיש כל כך הרבה אפשרויות שפתוחות בפניכם, החל מפרקט עץ מלא, או מאריחי טרצו (אריחי השומשום הפשוטים של פעם), או אריחי שיש וקרמיקה בכל מיני גוונים וצורות, בשנים האחרונות נוספה גם אפשרות חדשה ושיקית – אריחים מצוירים. כאלה שמגיעים בדוגמאות, בצבעים ובהדפסים כיד הדמיון הטובה עליכם, ושיכול לשוות לבית שלכם מראה וינטג'י, צעיר וטרנדי ולהכניס בו צבע וחיים.
אז איך נוצרים אריחים מצוירים? כיצד מגיעות הדוגמאות שעליהם? איפה אפשר לרצף איתם? ומה היתרונות שלהם? אנחנו כאן כדי לענות.

מהם אריחים מצוירים לרצפה וממה הם עשויים?

אריחים מצוירים לרצפה עשויים ממספר סוגים של חומרי גלם. רובם הגדול הם אריחי קרמיקה מצוירת לרצפה או גרניט פורצלן, וכמוהם, הם עשויים חרסינה המתגבשת לצורה ולגודל הרצויים בעזרת שריפה בטמפרטורות גבוהות. אך יש גם אריחים מצוירים לרצפה העשויים בטון. ההבדל ביניהם הוא שאריחי קרמיקה מצוירת לרצפה וגרניט פורצלן נשארים בדיוק כפי שהם לאורך שנים, כולל הברק, ואילו אריחי בטון מתיישנים ודוהים עם הזמן. יש כאלה שאוהבים את ההתיישנות הזו, שמוסיפה לדעתם אופי לאריח.
אריחים מצוירים לרצפה הם לרוב אריחים בסגנון רטרו, שמצד אחד נושאים עימם נופך נוסטלגי, ומאידך מציגים קו עיצובי עכשווי ביותר. בעבר הם היו נחלתם הכמעט בלעדית של בתים ישנים, במיוחד בתים הבנויים בסגנון ערבי. האריחים שהוצאו מבתים אלה, אם בעקבות שיפוץ שנעשה בהם או בעקבות הריסה שלהם, היו נשמרים בחנויות בניין ונמכרים כאריחי יד שנייה, אבל כיום הם הפכו ממש לטרנד וניתן למצוא אותם כמעט בכל חנות כלי בנין וסניטציה שמציגה להנאתכם מבחר עצום ומרהיב שלהם. וככל שהביקוש אליהם עולה, גם מתרחב גם המגוון שלהם. אפשר למשל למצוא אריחים מצוירים בגוונים של שחור-לבן-אפור, אבל תוכלו גם למצוא אותם בגוונים עזים ועיטורים נועזים בסגנונם. כמעט לכל חברה או רשת גדולה יש כיום קולקציה גם של אריחים מצוירים לרצפה, אבל אם אתם רוצים באמת להיות מיוחדים, נסו לחפש אריחים מצוירים לרצפה אצל אמנים עצמאיים.
יחד עם זאת, על אף שהם יפיפיים ומכניסים שמחה וצבע לחלל בו הם מיושמים, אנשים רבים מעדיפים שלא לרצף איתם חללים גדולים, מחשש שהסגנון יימאס עליהם. לכן הם מגבילים את האריחים המצוירים לחללים מאוד ספציפיים, בעיקר לחדרי השירותים והאמבטיה. אבל לאט לאט, הגישה כלפי האריחים המצוירים לרצפה משתנה, וניתן לראות אותם גם בחללים אחרים, במטבח למשל ואפילו בסלון. בדרך כלל אזור קטן וייעודי, מעין שטיח ססגוני, אבל אפשר גם למצוא את האמיצים שהחליטו לרצף את כל הבית באריחים מצוירים. והאמת, זוהי חגיגה לעיניים.

מהם היתרונות של אריחים מצוירים לרצפה?

מפני שאריחים מצוירים עשויים גרניט פורצלן או בטון, כל היתרונות של חומרי גלם אלה תקפים גם עבורם. אלו שני סוגי ריצוף עמידים וחזקים מאוד, בעלי תחזוקה מועטה ומגוון רחב ביותר. וחוץ מזה, אם תחליטו לרצף את הבית שלכם עם אריחים מצוירים, יתווסף לו צבע, הוא יקבל תחושת חמימות ויהפוך להיות ייחודי ומעניין הרבה יותר, מה שהופך אותו לריצוף מנצח.

אז איזה ריצוף לבחור?

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור אריחים מצוירים שבאמת יקפיצו את מראה הבית ולא יעמיסו יותר מדי על העין:

    מקסימום 3 צבעים. חוקי צביעת קירות חלים גם כאן - פלטה של מקסימום 3 צבעים, ורצוי מאוד שהם יהיו זהים או לפחות חלק מפלטת הצבעים של הבית. בחירה של אריח שיש בו יותר מ-3 צבעים תגרום לתחושת צפיפות, ואתם לא רוצים את זה. אם בחרתם אריח בעל צבע אחד, תוכלו לשלב יחד איתו אריחים נוספים. אם בחרתם גודל או צורה מסוימת, תוכלו לשלב אותה גם עם צורה אחרת. אבל תמיד זכרו את הפתגם המפורסם: "כל המוסיף – גורע". השתלבות בסגנון הבית. בחרו צבעים שיוכלו להשתלב בהרמוניה עם אלמנטים עיצוביים אחרים בחלל. אם הבית שלכם בסגנון הייטקי למשל, אריחים מצוירים לרצפה בגוונים אפורים עם דוגמא מעניינת כמו למשל מעוינים או שורות שבורות, יכולים להתאים באופן מושלם. אם הבית שלכם בסגנון כפרי, אריחים בצבעי כתום וחום ייראו כחלק אינטגרלי מהסביבה. התאמת גימור האריח לחלל. אין דין חדר אמבטיה כדין חדר ילדים או סלון מבחינת גימור האריח. חדר האמבטיה, חדרי השירותים והמטבח נחשבים לחללים רטובים ולכן הם מועדים לסכנת החלקה. מסיבה זו גימור אריחים מצוירים לרצפה המיושמים בחדרים אלה צריך להיות מחוספס יותר מאשר בסלון או בחדרים אחרים, שם הסכנה פחותה יותר. התייחסות לילדים ולבעלי חיים. אם תחליטו לרצף את הבית עם אריחים מצוירים מבריקים, תקבלו תחושה של חלל גדול יותר. אבל לא בכל בית ניתן ליישם אריחים מבריקים, בטח אם בבית שלכם יש בעל חיים או ילדים קטנים, שמטבעם נוטים ללכלך. ואתם לא רוצים שכל כתם או לכלוך קטן ייראה על האריחים המצוירים שלכם, נכון?


ונקודה לסיום. בעלי המקצוע המומלצים שלנו תמיד אומרים שאריחים מצוירים כמו קרמיקה מצוירת לרצפה ואחרים מתאימים לא רק לריצוף הבית, אלא עושים פלאים גם בחיפוי קירות. אם אתם חוששים מכך שהריצוף יתפוס את כל תשומת הלב ויפריע לסגנון ולאופי הבית במקום לשדרג את מראהו, תוכלו ליישם אותו על קירות המטבח, האמבטיה או השירותים, שם האריחים יוכלו לשמש כקיר כוח (קיר אחד צבוע בחלל כלשהו), ולמשוך את מלוא תשומת הלב מבלי לגנוב את ההצגה לסגנון השולט בבית.
בכל מקרה, לא משנה היכן תיישמו אריחים מצוירים, דעו שהם תמיד יגרמו לחיוך ולשמחה אצל כל הרואה אותם.

בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"כמעט לכל חברה או רשת גדולה יש כיום קולקציה גם של אריחים מצוירים לרצפה"

"אם תחליטו לרצף את הבית עם אריחים מצוירים מבריקים, תקבלו תחושה של חלל גדול יותר"

"עם אריחים מצוירים, הבית יקבל תחושת חמימות ויהפוך להיות ייחודי ומעניין הרבה יותר"

כתבות ומאמרים

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

במאמר זה נסקור את חומרי הגלם וסוגי הריצוף שמתאימים לאזורי החוץ ואת החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם - על מנת לסייע לכם לבחור את סוג הריצוף המתאים ביותר לחלק הכי יפה של הבית.

קרא עוד
ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

במאמר זה נסביר על התכונות החשובות שיש לחדרים "רטובים" וננסה לעזור לכם לבחור את הריצוף המתאים ביותר לחדרים ייחודים אלו כמו המקלחת והאמבטיה.

קרא עוד
כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

בחירת ריצוף לחדר שינה ולחדר העבודה היא עניין של אנרגיה, של הרגשה כללית, של תחושת מרחב ופתיחות. חללים אלה צריכים לשלב פרקטית עם נוחות ונועם, וזה הדבר שצריך להנחות אתכם. במאמר זה נציג בפניכם את כל השיקולים והסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה.

קרא עוד
ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

איך בוחרים ריצוף למטבח? איזה סוג ריצוף כדאי לבחור? מהם היתרונות והחסרונות של כל חומר גלם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף עץ וריצוף דמוי עץ הם אחת האפשרויות המקובלות לריצוף הבית, יחד עם הריצוף הסטנדרטי של אריחים משיש, קרמיקה או גרניט פורצלן. המאמר הבא מוקדש לכל המתלבטים בין פרקט עץ ודמוי עץ לבין אריחי ריצוף.

קרא עוד
ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

הרצפה היא אלמנט עיצובי שאיננו נותנים עליו מספיק את הדעת, במאמר הבא נרחיב על ריצוף באריחי קרמיקה, ונענה על כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

יש היום מגוון עצום של סוגי ריצוף, בכל הדוגמאות, הצבעים, המרקמים והמחירים. מי שיבחר לרצף באבן טבעית או שיש עשה את הבחירה הנכונה והנבונה, ולא רק מבחינת המראה, אלא גם מבחינה פרקטית מפני ששני סוגי ריצוף אלה נחשבים לעמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה.

קרא עוד
ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

מאמר זה יוקדש לאריחי הגרניט פורצלן, ומטרתו להסביר לכם מהו חומר גלם זה, מה תהליך הייצור שלו, איך והיכן הוא יכול להשתלב בבית שלכם, כיצד מיישמים אותו בשטח ומהן העלויות שלו.

קרא עוד