36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

איתור נזילות במצלמה טרמית

איך מאתרים נזילות מים במבנה על מנת למצוא את מקור הבעיה ולאטמה?

נזילה של מים הינה בעיית אינסטלציה נפוצה, רבים נוטים לשייך בעיה זו לתחום איטום (נכון חלקית) אולם הפתרון לבעיה מתחלק לשניים – איתור, ואיטום. איתור הנזילה הוא החלק הקשה יותר והחשוב יותר בדרך לפתרון הבעיה, הסיבה לכך היא שאיטום יכול להתבצע רק לאחר גילוי מקור הנזילה, ומעבר לכך ניתן לבצע אנלוגיה של תהליך האיטום לפלסתר על פצע, זה אולי יפסיק את הדימום, אבל לא יפתור את הבעיה. לכן, השלב הראשון בעת נזילת מים בבית, בשטח החצר, או בבית העסוק הוא איתור הנזילה. יש לציין כי אנו ממליצים לפעול במהירות כאשר מופיעה נזילת מים, וזאת משום שנזילה כזו עלולה לייצר בעיות רבות; ראשית כל זה בזבוז כסף, אנו משלמים על כל טיפה. שנית, זה בזבוז מים וכידוע לכל אין לנו מים לבזבז. מבחינת נזקים למבנה זה פשוט – נזילת מים יכולה לייצר עובש, פטריות, סדקים, ואף לגרום למחלות.

כיצד מתבצע איתור הנזילה?

ראשית, יש להבין את משמעות הדבר. בעבר, על מנת לאתר נזילת מים היינו נדרשים בעבודות בנייה ושיפוץ, לא פחות. מכיוון שאנו לא יודעים להצביע על נקודת הנזילה, היה צורך (בהתאם לסיטואציה) בשבירת קירות, חציבה בקירות, שבירת מרצפות ותיקונם וכיו"ב. הדבר היה אורך שעות רבות ולעיתים ימים שלמים. כיום, ישנו פתרון מתקדם וטכנולוגי לנושא – איתור נזילות באמצעות מכשיר תרמי. המכשיר הוא למעשה מצלמה מתקדמת, אשר עובדת באמצעות קרני אינפרה אדום הרגישות לחום. באמצעות המצלמה התרמית, ניתן לזהות הבדלים בטמפרטורות בגוף המבנה או באזור הרטיבות, ובכך לראות בצג המצלמה את מוקד הנזילה. בפועל איתור הנזילה מתרחשת באופן הבא: בשלב הראשון מחממים את המים בכל הבית או העסק, לאחר חימום המים משאירים אותם זורמים בצינורות. לאחר מכן, עובר האינסטלטור עם המכשיר התרמי, ומסתכל בצג אשר נמצא על גביו. הצג מראה צבעים שונים המיוחסים לגובה הטמפרטורה. כאשר יש סדק או פגם בצינורות, מתרחשת דליפת מים, אשר מחממת את האזור – בכך, המצלמה התרמית יכולה לזהות אזור שלם הצבועה (בצבע אדום) וזה מצביע על כך ששם מקור הנזילה.

יתרונות וחסרונות באיתור נזילה באמצעות מכשיר תרמי

כאמור, באמצעות המכשיר או המצלמה התרמית ניתן לגלות ביתר קלות את הנזילה. היתרון המרכזי שלה הוא שלא צריך לבצע עבודות הריסה, כמו הרמת בלטות או חציבה בקיר לצורך איתור מקור הנזילה. העבודה נקייה יותר ויעילה יותר מאשר בעבר. אולם, המצלמה התרמית יצרה פתח לייקר את עלות השירות – אינסטלטורים מקצועיים לא תמיד צריכים להשתמש במצלמה על מנת לאתר את מקור הנזילה, ולעיתים יכולים לעשות זאת באופן עצמאי. לכן, אנו ממליצים לכם שלא לבקש ישירות את השירות מהאינסטלטור – אלא להגיד לו שישנה נזילה שצריך לאתר אותה. לאחר שיגיע למקום, הוא יחליט האם יש צורך במצלמה תרמית.

כמה עולה איתור נזילה באמצעות מצלמה תרמית?

ישנה תשובה פשוטה לשאלה, אולם יש לקחת בחשבון מס' מרכיבים. ראשית, יש לזכור שלפני המצאתה של המצלמה התרמית, איתור נזילה אשר אינה גלויה לעין היה יכול להגיע לסכומים גבוהים מאוד של כסף, לאו דווקא בגלל האיתור עצמו, אלא בגלל התיקונים שהיינו צריכים לבצע במבנה לאחר גילוי הנזילה. מצד שני, וכפי שהזכרנו בפסקה מעלה, לעיתים אין צורך בכלל באיתור הנזילה באמצעות מכשיר תרמי. במקרים כאלה של איתור נזילה ע"י אינסטלטור ללא אביזרי איתור, עלות העבודה תהיה בדרך כלל בגבוה עלות ביקור בלבד. באשר לתיקון עצמו – זה כבר עלות נפרדת. על כל פנים, המחיר עבור איתור נזילה באמצעות מצלמה תרמית הוא 1,200 ₪ - 2,200 ₪, תלוי בגודל המבנה והרטיבות, וכן בחסדיו של בעל המקצוע. אנו מזכירים, מדובר באיתור הנזילה בלבד.

דברים שכדאי לדעת לפני שמזמינים בעל מקצוע

חשוב לדעת שגם במידה וסוכם על איתור הנזילה באמצעות המכשיר התרמי, לא תמיד בעל המקצוע יצליח לאתר את הנזילה. לכן, חשוב מאוד לסכום מראש עם בעל המקצוע, שבמידה והוא לא יצליח לאתר את מקור הנזילה, לא ישולם לו הסכום המלא עבור השירות, אלא עלות ביקור בלבד. הדבר אף יגן עליכם מפני "חאפרים", אשר ישנם כאלה שקונים מצלמה תרמית זולה ובאיכות ירודה, אשר סיכוייה לאתר את מקור הנזילה נמוך מראש. באמצעות הסכם שכזה, תוכלו לסנן מעליכם בעלי מקצוע לא מיומנים, או לכל הפחות – להיות בטוחים שלא תשלמו סתם. בנוסף, חשוב לבצע השוואת מחירים בין אינסטלטורים שונים לגבי עבודת איתור הנזילה באמצעות מכשיר תרמי – כפי שראיתם למעלה, ישנו מנעד גדול בטווח המחיר עבור השירות, ולכן יש לקבל מספר הצעות מחיר. באמצעות פורטל האינסטלציה פייפר תוכלו לקבל מספר הצעות מחיר מאינסטלטורים שונים במהירות, בחינם, וללא התחייבות. המערכת החכמה של פייפר עובדת בצורה הבאה: יש להתקשר למוקד האינסטלציה של האתר, או להשאיר באתר פנייה באחד הטפסים. לאחר מכן, מוקד האתר יוודא עמכם את הצורך שלכם באיתור נזילה. כאן למעשה הסתיימה עבודת החיפוש שלכם – המערכת של האתר תשלח לכם הודעה עם בעלי מקצוע אמינים ומנוסים אשר יכולים לבצע את עבודת איתור הנזילה באמצעות מצלמה תרמית. או לחילופין, יחזרו אליכם למספר הטלפון שלכם מספר בעלי מקצוע כאלה, אשר מספקים שירות באיזור מגוריכם ויכולים לתת לכם מענה בהקדם. קבלו מכולם הצעת מחיר בעבור העבודה, השוו מחירים בין כולם, ובחרו בהצעת המחיר הטובה ביותר עבורכם.

מתי כדאי ומומלץ להשתמש במצלמה תרמית?

כפי שכבר הוסבר, אם נרצה להגדיר כלל אצבע עבור השירות, אזי שיש להזמין אינסטלטור עבור איתור נזילה באמצעות מכשיר תרמי במקרים בהם מקור הנזילה אינו ברור ואינו גלוי. בכל מקרה אחר אינסטלטור מקצועי יצליח לאתר את הנזילה גם ללא שימוש במכשיר, וללא התייקרות עלות השירות. כמו כן, מומלץ להשתמש במכשיר גם בעת רכישת נכס – כאשר אתם בודקים היתכנות לרכישת נכס להשקעה או למגורים, זו אחת הבדיקות המומלצות לבצע על מנת לדעת את טיב המבנה. איתור מוקדם של נזילות במבנה יחסכו לכם כסף רב בעתיד.

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

בעל מקצוע איכותי מתקן צינור עם מפתח שוודי

אינסטלטור מקצועי מחזיק כלי עבודה

כתבות ומאמרים

הכל על איתור נזילות מים

הכל על איתור נזילות מים

במאמר יוסבר ממה נובעות נזילות מים, כיצד אינסטלטור מבצע איתור נזילות מים במערכת הצינורות, ואילו סוגי מכשור קיימים כיום לצורך גילוי נזילות

קרא עוד
מהן סוגי נזילות בשירותים וכיצד נבצע תיקון נזילה באסלה?

מהן סוגי נזילות בשירותים וכיצד נבצע תיקון נזילה באסלה?

במאמר יוסבר על נזילות מהניאגרה ונזילות מהאסלה וכיצד נבצע תיקון נזילות באסלה.

קרא עוד
איתור וטיפול נזילה בניאגרה - המדריך

איתור וטיפול נזילה בניאגרה - המדריך

במאמר יוסבר מהן הסיבות השכיחות לנזילות בניאגרה וכיצד ניתן לטפל בהן בעצמינו

קרא עוד