33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

כל המידע על בדיקות לאיתור רעשים

במאמר יוסבר כיצד לבצע איתור רעשים להפחתת רעשים ויובאו טיפים והמלצות בבחירת ייעוץ אקוסטי

כל המידע על בדיקות לאיתור רעשים

בעיות של רעשים בדירות הן תופעה מוכרת וידועה. חלל גדול ורפלקטיבי מגביר רעש והמולה, וכן יוצר בעיה באיכות הצליל ומובנות הדיבור. הדהוד מתמשך הינו אחד הסימנים לבעיה אקוסטית. רעשים בדירות מגורים הם בעיקר פונקציה של משקל הקירות והתקרה. ככל שמשקל הקירות או תקרת החדר גדול יותר, כך קשה יותר לגלי הקול לעבור, וכך יש פחות בעיות רעשים ובעיות אקוסטיקה.

שני סוגי רעש מרכזיים

רעשים מסוג קול נישא באוויר
גלי קול, דיבור או מוסיקה, אשר פוגעים בקירות ורק לאחר מכן עוברים לחדר הסמוך.

רעשים מסוג קול נישא דרך גוף
נקישות או גרירות. רעשים מסוג זה מתרחשים ישירות על גבי קירות, רצפה או תקרה ועוברים ישירות בהולכה דרך הקיר, הרצפה או התקרה לחדר הסמוך.

איתור רעשים מקצועי

אין ספק שבעיה של רעשים בדירת מגורים מפריעה מאוד לאיכות החיים שלנו, ויש צורך למצוא פתרונות אקוסטיים לצורך הפחתת הרעשים. כמובן שהמצב האופטימלי הוא שבעת בניית הדירה יתבצע חישוב נכון של כמות סופגי הרעש ומידת הבליעה האקוסטית, וכך תימנע עוגמת הנפש מהדיירים. את הצורך בהזמנת בדיקות איתור רעשים אין צורך להסביר: שכן טורדני שמרעיש, רעש חזק - רעש מתופים או מכלי נגינה אחרים, אולם אירועים רועש, רעש מטוסים, אקוסטיקה כללית לקויה בבית, רעש של כלבים ועוד. קיימות בשוק חברות רבות המתמחות בתחום איתור רעשים וייעוץ אקוסטי.

כאשר מזמינים בדיקת איתור רעשים, כדאי לשים לב לנקודות הבאות לגבי החברה המבצעת את הבדיקות:

  • יש לברר אם לבודקים יש תואר רלוונטי וניסיון מעשי בתחום איתור רעשים ובדיקת אקוסטיקה. על החברה להיות בעלת רישיון ממשרד התמ"ת והמשרד לאיכות הסביבה.
  • יש לוודא מראש שנכללים בבדיקת איתור רעשים הפרמטרים הבאים: דו"ח מקצועי של כל מדידות הרעש, חוות דעת משפטית במידת הצורך, ייעוץ אקוסטי והמלצות לשיפור האקוסטיקה, כלומר פתרונות אקוסטיים.
  • יש לברר לגבי ציוד המדידה: האם ביכולת החברה לנתח תדרים במקרים המתבקשים? לכמה זמן נאגרים הנתונים? האם ניתן להתייחס לרעש הרקע שבסביבה?

סוגי בדיקות

ישנם שלושה סוגים של בדיקות איתור רעשים, ועליכם לבדוק את מה שמתאים לכם ביותר:
מדידת רמת רעשים לפרק זמן קצר של לפחות כשעה- זו בדיקת איתור רעשים בד"כ במקרים פשוטים וקלים של הפרעות רעש בשעות ידועות מראש.
הקמת תחנת ניטור רעשים למשך 24 שעות- זו בדיקת איתור רעשים בד"כ כאשר לא ידוע מתי מקור הרעש עובר את רמת הדציבלים המותרת על פי התקנות למניעת רעשים.
מערכת ייחודית של איתור רעשים- הכוללת אפשרות לקליטת ומדידות רעשים למשך שבועות ארוכים, כאשר במקביל מתבצעת הקלטת הקולות לאימות זהות מקורות הקול. איתור רעשים מסוג זה מתאים לאירועי רעש אקראיים, במועדים לא צפויים, כמו למשל בשעות הקטנות של הלילה בכל מיני סיטואציות שונות.

מסקנות ופתרונות

לאחר איתור הרעשים ועוצמתם, מגיע השלב שנציגי החברה יעבירו לכם את מסקנותיהם בדו"ח מקצועי, הכולל בין השאר גם ייעוץ אקוסטי לשם מציאת פתרונות אקוסטיים להפחתת הרעשים. מאחר וברוב המקרים הדירה כבר בנויה ואיננו יכולים לשנות את עובי הקירות, הרי שלרוב ייעוץ אקוסטי ייתן בידיכם פתרונות של רכישת מוצרים סופגי רעש שעושים עבודה טובה. אלטרנטיבה נוספת היא התקנת חלונות כפולים, דלתות כבדות וכן איטום טוב של כל פתחי הבית.

33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

מצא בעל מקצוע

קבלני גבס מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כיצד מתקנים קיר גבס? כל מה שצריך לדעת על תחזוקת קירות גבס

כיצד מתקנים קיר גבס? כל מה שצריך לדעת על תחזוקת קירות גבס

במאמר נלמד מה לעשות כאשר קיר גבס נרטב וכיצד ניתן להימנע ממצבים אלו.

קרא עוד
ספריות גבס לספרים או כונניות ספרים – מה עדיף?

ספריות גבס לספרים או כונניות ספרים – מה עדיף?

במאמר זה נוכל לראות את היתרונות של נישות גבס לספרים (ספריות גבס) לעומת הכונניות והספריות של פעם.

קרא עוד
ספריות גבס לעיצוב הבית

ספריות גבס לעיצוב הבית

המאמר יסביר כיצד אפשר להשתמש בספריות גבס כפיתרון עיצובי נוח ויעיל לספרייה הביתית.

קרא עוד
מזנון גבס מעוצב

מזנון גבס מעוצב

המאמר יראה כיצד אפשר כיום להשתמש בגבס גם לעיצוב הבית ולריהוט כמו מזנון גבס מעוצב.

קרא עוד
כל המידע על בידוד רעשים אקוסטי ותרמי

כל המידע על בידוד רעשים אקוסטי ותרמי

כאן נלמד על סוגי הבידודים הקיימים בבניה כיום, ועל בידוד רעשים - פתרונות בידוד אקוסטי לשימוש ביתי, לבניינים בתהליך בנייה, ולמבני ציבור.

קרא עוד
אילו חומרי בידוד משמשים לצורך בידוד אקוסטי?

אילו חומרי בידוד משמשים לצורך בידוד אקוסטי?

במאמר יוסבר על סוגי פתרונות אקוסטים להפחתת רעשים הקיימים בשוק, וחומרי הבידוד השונים שבשימוש.

קרא עוד