14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

סוגי נזקים אפשריים לספת עור והדרכים לתיקונם

אספנו עבורכם כמה דרכים פשוטות לבצע תיקון ספות עור באמצעים ביתיים

תיקון ספות עור

עם ישראל מחבב ספות עור. זוהי לא אמירה אופנתית או עיצובית, אלא עובדה פשוטה: כמחצית מן הישראלים הרוכשים מערכות ישיבה חדשות עבור הסלון נוהגים לבחור בריפוד עור, בין היתר בזכות רשימה ארוכה של יתרונות שיש לעור על פני סוגי ריפוד אחרים: קל לתחזק אותו, קל לנקות אותו, הוא שומר על מראה נקי ורענן לאורך זמן רב, מדובר בריפוד מחומר שאיננו סופח אבק ועל כן מתאים במיוחד עבור רגישים לאבק ועוד.

ראוי לציין שלריפוד עור יש גם כמה חסרונות, כגון מחירו הגבוה יותר מזה של ריפוד בד או המגוון המצומצם יותר של גוונים ודוגמאות (בהשוואה לספות בד), אבל המספרים בשטח מעידים על כך שלמרות החסרונות, ויש שיאמרו גם שעל אף המגמה ההולכת וגוברת של מעבר לטבעונות, ספות העור עדיין זוכות להצלחה בקרב הצרכנים הישראליים.

מאפיין אחד של ספות עור, שבעבר נחשב לחיסרון אולם כיום חשיבותו ככזה פחתה, הוא העובדה שהעור עלול להינזק במגוון דרכים וצורות. במקרים כאלה, עד לפני שנים לא רבות לא היו הרבה דרכים יעילות לטפל בנזקים של ספות עור, ובעלי הספות נאלצו או לרכוש ספות חדשות או לחיות עם קרעים, תפרים פרומים, שקעים וכדומה – אולם כיום, כאמור, קיימות מספר שיטות פשוטות לטיפול במגוון רחב של נזקים לספות עור.

בין אם החתול שרט לכם את הספה, ניקיתם אותה באגרסיביות רבה מדי או שהיא פשוט התבלתה מרוב שימוש, כדאי לדעת שיש כמה דרכים פשוטות לבצע תיקון ספות עור באמצעים ביתיים; כלומר, אין צורך למהר ולרכוש ספה בכל פעם שנוצר סדק או קרע בריפוד העור.

סוגי נזקים אפשריים לריפוד העור של הספה

הספה שלכם יכולה לסבול נזקים משורה ארוכה של גורמים, החל בחיות המחמד שיש בבית, המשך בילדים שובבים וכלה בתחזוקה לא נכונה של הספה. למעשה, גם הספה השמורה ביותר עלולה לסבול נזקים פשוט בגלל השימוש התדיר בה – כך למשל בין הנזקים הנפוצים ביותר ניתן למנות בעיה של מושבים "שקועים", כלומר התבלות של חומר המילוי בתוך הספה שנוצר בגלל ישיבה לאורך שנים ארוכות.

נזק נפוץ אחר לספות עור עלול להיות פרימה של התפרים. אחרי הכל, ריפוד העור של הספה איננו עשוי מקשה אחת אלא חיבורים-חיבורים בין יריעות עור, לעיתים באופן שאינו נראה לעין; אלא שכאשר התפרים המחברים בין יריעות העור נפרמים, מדובר בנזק שבהחלט ניתן לראות בעין וזהו לא מחזה נעים כלל וכלל.

אולם הנזק החמור ביותר לספה הוא כמובן קרע בעור עצמו. קרע כזה יכול לנבוע בגלל חפץ חד כלשהו שהונח על הספה מבלי משים וקרע אותה, כמו מספריים או סכין; הוא עלול להיווצר כתוצאה מבלאי סביר בשל התיישנות טבעית של העור או בגלל תחזוקה לקויה; והעור עלול להיקרע אפילו בגלל הפרשות טבעיות מן הגוף, כגון זיעה או שומן, שהם חומרים חומציים יחסית שעלולים לאכל את העור לאורך זמן.

החדשות הטובות: יש דרכים לתקן את ספת העור שלכם

ראוי להדגיש כי הדרך הטובה ביותר לשמור על ספות יפות ומראה רענן לאורך זמן רב היא פשוט דרך המניעה: להרחיק את חיות המחמד מן הספות, לחנך את הילדים שלא להשתולל באיזור הספות ולהקפיד על ניקוי ספה יסודי ומקצועי על פי הוראות היצרן תוך שימוש בחומרי ניקוי מאושרים בלבד.

אבל גם אם לא הצלחתם למנוע את הנזק, או שהספה שלכם פשוט מבוגרת מאוד וכבר בלויה, עדיין יש נזקים שניתן לתקן בקלות יחסית. להלן מספר דוגמאות:

  • תיקון תפרים שנפרמו: חשוב לדעת שתפר פרום עלול להתרחב במהירות, כך שגם אם נדמה כאילו מדובר באיזור קטן שנפרם ולכאורה איננו דחוף לתיקון – בתוך שניות אחדות הוא יכול להתרחב ולבלוט אפילו יותר לעין. למרבה המזל, ניתן להשתמש בטכניקות תפירה ספציפיות וייעודיות עבור ספות עור, שמתבצעות באופן בו חוט התפירה מוסתר מן העין כך שהוא לא מפריע לוויזואליות של הספה. במילים אחרות, תפר שנפרם ולאחר מכן נתפר מחדש גורם לספה להיראות ממש כאילו לא קרה לה שום דבר.
  • תיקון קרע בספה: קרע הוא נזק מעט יותר מסובך. במקרים מסוימים, אם מדובר בקרע קטן יחסית, ניתן להכניס חתיכה נוספת של עור אל מתחת לקרע ואז להדביק את המקום. עם זאת, לעיתים מדובר בקרע גדול או באיזור שנמצא בשימוש מאסיבי, ובמקרה כזה הכנסת עור והדבקה פשוט לא תחזיק מעמד; או אז ניתן להחליף את העור באותו מקום – פתרון שיש בצידו חסרון גדול של אי התאמה בין הגוון והטקסטורה של העור הישן לאלה של העור החדש, ועם זאת אפשרי; וכן ניתן להדביק על המקום מעין טלאי דקורטיבי שיוסיף לספה חן וסטייל. ממש להפוך את הלימון של העור הקרוע ללימונדה של סטייל, בצורה של פתרון זול, מהיר ויעיל.
  • חידוש עור בלוי: אם יש לכם ספת עור אהובה שנמצאת בסלון שלכם כבר מספר שנים, יתכן שהיא נראית כבר קצת פחות טוב מאשר בעבר. עור שהתיישן עשוי להיראות מקולף, מקומט, נוצרים בו "פיצוצים" קטנים שיכולים להתרחב לסדקים של ממש ובאופן כללי הספה עשויה להיראות בלויה וישנה. במקרים כאלה ניתן לבצע ריפוד מחדש של הספה, שמתבצע על ידי פירוק הריפוד המקורי, הכנת ריפוד חדש על פי הצורה המדויקת של הריפוד הבלוי ותפירתו על הספה.


סיכום

אם יש לכם ספת עור שניזוקה מסיבה כלשהי, אל תמהרו לרכוש ספה חדשה! להלן תוארו מספר דרכים לתיקון ספות עור וכמובן שיש עוד רבות נוספות אולם קצרה היריעה מלפרט כאן את כולן. בשורה התחתונה, אם אתם רוצים לתקן את הספה שלכם, מומלץ כי תתייעצו באיש מקצוע לגבי הדרך הטובה ביותר לעשות כן. תופתעו לגלות שלעיתים הפתרון קל משחשבתם.

המאמר נכתב על ידי אייל רחמים - Seolinks

14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

מצא בעל מקצוע

מנקי ספות מומלצים תל אביב

ספת עור שלושה מושבים בצבע שחור

מערכת ישיבה מעור לסלון

לא כדאי למהר לרכוש ספה חדשה, ישנן דרכים רבות לתיקון וחידוש הספה

כתבות ומאמרים

טיפים ודגשים לתחזוקה שוטפת של ספות וריפודים מעור ומבד

טיפים ודגשים לתחזוקה שוטפת של ספות וריפודים מעור ומבד

אספנו את כל הטיפים לתחזוקה נכונה של ריפודים, מערכות ישיבה וספות מעור ומבד

קרא עוד
איך מנקים ספות עור, שיטות מובילות וטיפים לניקוי ספות עור

איך מנקים ספות עור, שיטות מובילות וטיפים לניקוי ספות עור

יש לכם ספת עור, סלון מעור או ריפודי עור, הנה מספר טיפים על איך להסיר מהם כתמים.

קרא עוד