35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מה עדיף למרפסת, דק עץ או דק סינטטי, הכול על דק במרפסת

אספנו עבורכם מידע על התקנת דק במרפסת, מבחירת סוג דק מתאים ועד כמה זה עולה ועוד.

התקנת דק במרפסת – כל היתרונות, העלויות, והטיפים לבניית דק מעל הריצוף במרפסת שלכם

מרפסת היא אזור עם פוטנציאל גדול שהרבה פעמים לא מנוצל כהלכה. כמעט בכל הדירות הנבנות כיום יש מרפסת, גם בבתים פרטיים צמודי קרקע יש מרפסות – שהן כמו חוליה מקשרת בין פנים הבית לחצר. מסיבות שונות, ניראה כי לא אחת יש פער בין הרצון שלנו שתהיה מרפסת בבית, לבין השימוש המועט שאנו עושים בה בפועל. לפעמים המקום במרפסת נתפס על ידי דברים שאנחנו מחליטים לאחסן שם, זוגות אופניים למשל.
לא קשה לעצב מרפסת כך שתהפוך פינת אירוח כיפית, מקום שקט לקפה של הבוקר או פינת משחקים מושלמת לילדים – ובניית דק למרפסת, הוא בהחלט אפשרות לא יקרה, אסתטית, פונקציונאלית, וכיפית – שמשנה את המראה והאווירה במרפסת.
בניית דק למרפסת הפכה בשנים האחרונות פתרון נגיש, מרהיב ביופיו ופונקציונאלי, שמאפשר שימוש נעים במרפסת, כמו גם עיצוב שלה, שיתאים יותר לצרכים ולחלומות שלכם. ריצוף דק במרפסת יאפשר מגוון שימושים בה – אפשר להניח בה ריהוט נוח, לארח חברים ובני משפחה, להירגע ברגע פרטי עם כוס קפה טוב, להשקיף על הנוף סביב, ועוד.


התקנת דק במרפסת היא בדרך כלל מלאכה פשוטה יחסית, בשל הריצוף הקיים של המרפסת שמבטל את הצורך בקונסטרוקציה לדק או בהכנה מורכבת של השטח. אספנו עבורכם מידע על התקנת דק במרפסת, איך לבחור סוג דק מתאים, האם אפשר להתקין דק כזה בעצמכם, מאפיינים ייחודיים של דק במרפסת לעומת דק בחצר, מה חשוב לקחת בחשבון כשמתכננים תוספת דק למרפסת, כמה זה עולה ועוד.

יתרונות של דק במרפסת

דברו עם מי שהתקינו דק במרפסת ותגלו שברוב המקרים המהלך הוביל לשינוי באופן השימוש בה.
לדק תפקיד כפול, פרקטי ואסטטי. מבחינה פרקטית דק מספק משטח נוח ונעים למגע, אפשר לצאת אליו ברגליים יחפות, ילדים נהנים לשחק עליו, הוא חמים יחסית לרצפה מרוצפת, הוא מחוספס מספיק כדי למנוע החלקה, חלק מספיק כדי שיהיה קל לנקות אותו, דק איכותי הוא חזק, גמיש ועמיד – ודורש מינימום של תחזוקה.
מבחינה אסטטית דק במרפסת הופך אותה לחמימה יותר, האווירה בה משתנה. דק הפרוש על פני כל שטח הרצפה הוא בעל נוכחות ומשפיע מאוד על העיצוב, אם בחרנו נכון הדק יהווה בסיס אותו קל להשלים כך שהמרפסת שלנו תקבל מראה ייחודי המעיד על אופיינו, מרפסת מעוצבת שנוכל לארח בה כמו גם להינות מלבלות בה זמן עם בני משפחה או לבד.

הריצוף של פנים הבית לא בהכרח מתאים גם לעיצוב החוץ. דק במרפסת מאפשר לשלב אלמנט נוסף בעיצוב הבית, חיפוי רצפה שהוא גם עדיף, מבחינה פרקטית, עבור האזור בו הונח וגם תורם ליצירת מראה מבוקש ואווירה מיוחדת שרק מרפסת יכולה לספק.

מה עדיף למרפסת, דק עץ או דק סינטטי?

ממש כמו דק לגינה גם דק במרפסת אפשר לבנות מעץ טבעי או מלוחות דק סינטטי. ככל שהדבר נוגע למרפסות של דירות ניכרת מגמה של העדפת דק סינטטי. דק עץ טבעי יכול להיות הבחירה הנכונה עבור מי שיש להם מרפסת גדולה, מי שחשוב להם לשמור על קו עיצוב מסויים או מי שפשוט מעדיפים עץ טבעי. ככל שהדבר נוגע למרפסות בבתים צמודי קרקע הבחירה בין דק סינטטי לדק עץ טבעי דומה לקבלת החלטה כזו עבור דק לגינה.

יתרונות וחסרונות יחסיים של דק סינטטי ודק עץ טבעי הם נושא לו נקדיש מאמר נפרד, בהקשר של דק למרפסת בדירה נאמר רק שקל להתקין דק סינטטי על משטח מרוצף, קל לשמור אותו נקי והוא אינו דורש תחזוקה. על רוב לוחות הדק הסינטטי הדפסים המשווים להם מראה דמוי עץ אבל אי אפשר לחקות מגע, מראה וניחוח של עץ טבעי. חשוב לוודא שהדק נבנה מלוחות סינטטיים איכותיים כך שישמור על האסתטיקה שלו לאורך שנים, ולא יתפתחו בו עיוותים. אם החלטתם על ריצוף דק מעץ טבעי למרפסת חשוב לבחור את סוג העץ המתאים לנו ביותר, אם אין מדובר בעץ בעל עמידות טבעית גבוהה יש לוודא שהוא עבר טיפולים שנועדו לשפר עמידותו בפני פגעי מזג אוויר ומזיקים – במיוחד אם אתם לא מתכננים לבנות גם פרגולה או קירוי שיגן על ריצוף הדק מפני פגעי מזג האוויר, השמש הקופחת בקיץ, הגשמים והרוח בחורף.

לבנות דק במרפסת בשיטת עשה זאת בעצמך

דק במרפסת נבנה על גבי משטח מרוצף או לפחות יצוק בטון. עובדה זו הופכת את התקנת הדק לפשוטה יחסית. אם יש לכם יכולת טכנית מתאימה וברשותכם כלי העבודה הידניים והחשמליים הדרושים תוכלו להתקין דק במרפסת בעצמכם. חשוב להתקין את הדק ללא פגיעה באיטום הרצפה; ולהבטיח ניקוז מים איכותי במרפסת גם לאחר התקנת הדק. אין לאפשר מצב בו הדק גבוה משפת יציקת הבטון התוחמת את המרפסת. חשוב להשאיר מרווח של 20 מ"מ בין קצה לוחות הדק לקירות, 3 מ"מ בין לוחות הדק ו - 8 מ"מ בין קצוות לוחות הממשיכים זה את זה, כל זאת משום שגם לוחות סינטטיים וגם לוחות עץ טבעי משנים מימדיהם (מתנפחים ומתכווצים קלות) כתלות במזג האוויר. הנחה נכונה של קורות התשתית היא הכרחית כדי להבטיח יציבות הדק ושמירה על משטח ישר וחופשי מעיוותים לאורך זמן. למידע נוסף שיעל תכנון בניית דק לבית לפני שאתם מתחילים אתם מוזמנים לקרוא כאן.

כמה עולה להתקין דק במרפסת

מחירים של דקים משתנים מאוד כתלות בסוג חומר הגלם בו בחרנו, מאפייני האזור בו יותקן הדק, עיצוב הדק וכמובן גודלו. מחיר לדק מעץ אלון, שהוא עץ זול יחסית, ינוע בין 350 ₪ למ"ר ועד 600 ₪ למ"ר – דק סינטטי יעלה בממוצע 600 – 800 ₪ למ"ר, ריצוף דק מעץ יקר יותר, יעלה יותר למ"ר.
דק במרפסת של דירה הוא בדרך כלל קטן יחסית, המשטח המישורי והמרוצף מהווה תשתית אידאלית, לכן דק כזה לא יעלה הרבה אלא אם התעקשנו על חומר גלם יוקרתי במיוחד, עץ טיק למשל. דק למרפסת של בית פרטי עשוי להיות גדול וייתכן גם עיצוב ייחודי, לכן דק כזה נוטה להיות יקר יחסית לדק במרפסת של דירה אולם עדיין זול מדק המוקם בחצר על פני שטח אדמה. מחירי דקים למרפסת מושפעים בעיקר מחומר הגלם הנבחר לריצוף הדק – צוות "טוב תודה" סקר את מחירי הדקים לפי חומרי גלם, לקריאת מאמר מחירי הדקים.

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

דק במרפסת מייצר אווירה חמימה ונעימה, הוא מחוספס, מונע החלקה, קל לנקות אותו והוא קל לתחזוקה

אומנם קל יותר להתקין דק סינטטי על משטח מרוצף אך אין כמו המגע, המראה והניחוח של עץ טבעי

התקנת דק במרפסת באופן עצמאי בהחלט אפשרית אם יש לכם יכולת טכנית מתאימה וברשותכם כלי העבודה הידניים והחשמליים הדרושים

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד