27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

הכירו את סוגי המזגנים השונים

במאמר יוצגו סוגי המזגנים הקיימים להתקנה ביתית, וכן יפורטו היתרונות והחסרונות של כל סוג וסוג.

הכירו את סוגי המזגנים השונים

דיירים המבקשים להתקין מיזוג אוויר בדירת המגורים שלהם עלולים להסתחרר מול שפע האופציות המוצעות להם למיזוג הדירה. כל הצעה נשמעת "רצינית", כל סוכן מזגנים וכל מתקין מזגנים בטוח שההצעה שלו היא לא סתם "הטובה ביותר" אלא היחידה שאותה בכלל בא בחשבון לקחת, וכל חבר או מכר ממליץ אך ורק על הפתרון "הכי טוב" שהותקן בדירתו. אז בטרם תחליטו, הנה סקירה קצרה שתעזור לכם להתמצא בעולם המיזוג הביתי.

סוגי מערכות מיזוג

מזגן חלון

יחידה אחת הקבועה בקיר חיצוני, חלקה פנימי וחלקה חיצוני. אלו הם מזגנים ישנים ורועשים שהתקנתם קשה, ולכן כמעט ואינם בשימוש כיום.

מזגן נייד

כשמו כן הוא, יחידה ניידת על גלגלים שניתן לניידה מדירה לדירה. יעילותה נמוכה וכמעט שאין להשיגה עוד.

מזגן מפוצל

כל המזגנים המשווקים בימינו הם בעצם מזגנים מפוצלים, כלומר: בתוך הבית נמצאת יחידת (או יחידות) הקירור, מחוץ לבית נמצאת יחידת המדחס. הפיצול מאפשר פעולה שקטה ויעילות בפינוי החום, אך מחייב העברת כבלים וצינורות בין היחידות. מרחק גדול בין היחידות גם מבזבז אנרגיה. מזגן מפוצל יכול להיות בכמה תצורות:

מזגן עילי

אולי הסוג הנפוץ ביותר: יחידת הקירור מותקנת על הקיר מעל גובה הראש ומזרימה אוויר לחלק העליון של החדר. מזגן עילי חוסך במקום והתקנתו אסתטית, אך הספקו אינו גדול ועלול שלא להספיק לקירור (או חימום) חדר גדול. טכנאי מזגנים יכול לחבר מספר מוגבל של יחידות מזגן עילי (בדרך כלל, עד שתיים) ליחידת מדחס אחת שנמצאת מחוץ לדירה.

מזגן רצפתי

יחידת הקירור (או החימום) מותקנת בקיר שבין שני חדרים ומזרימה אוויר לשניהם. יתרונה של תצורה זו הוא במיזוג שני חדרים בבת אחת, ובתחושה של מיזוג מהיר בגלל הגובה הנמוך. חסרונה הוא בתפיסת שטח קיר יקר בשני החדרים, שטח שאליו מתווספים עוד שטחים "מתים" לזרימת האוויר, ולכן היא איננה פופולרית.

מזגן מיני מרכזי

פתרון פופולרי מאוד בדירות גדולות, בבתים פרטיים ובבנייה חדשה בכלל: כמו בכל מזגן מפוצל , יחידת המדחס נמצאת מחוץ לבית. יחידת הקירור (והחימום) מותקנת במקום מרכזי בדירה, בדרך כלל מעל תקרה מונמכת במסדרון או בחדר אמבטיה, ומזרימה אוויר דרך מערכת תעלות לכל חדרי הבית. השליטה בזרימת האוויר נעשית באמצעות תריסים ודמפרים בחדרים. היתרונות הגדולים של מזגן מיני מרכזי הם מיזוג כל חלל הדירה ורעש נמוך בחדרים, החסרונות הם הדרישות המבניות להתקנתו וחוסר ההתאמה לדרישות שונות בחדרים שונים. בגירסאות החדישות יותר של מזגן מיני מרכזי מסוג "אינוורטר" ניתן לשלוט בנפרד על הטמפרטורה בחדרים השונים, ותפוקת המזגן משתנה בהתאם לצריכת הקירור (או החימום) הכוללת. קיימים גם מודלים שמספקים בקרת לחות ומונעים את היובש האופייני לאוויר אותו מזרימות מערכות מיזוג אוויר ביתיות.

27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מזגנים מומלצים תל אביב

מזגן נייד בתוך חדר שינה - סוג מזגן זה ניתן לנייד ממקום למקום

מזגן עילי הינו המזגן הנפוץ ביותר - מותקן על הקיר מעל גובה הראש ומזרים אוויר לחלק העליון של החדר

כתבות ומאמרים

כל מה שרציתם לדעת על מזגן רצפתי

כל מה שרציתם לדעת על מזגן רצפתי

במאמר יוסבר מהו מזגן רצפתי, נכיר את סוגי המזגנים הרצפתיים הקיימים ונלמד מתי מומלץ לבצע התקנה.

קרא עוד