45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

במקרה של קירוי פרגולה או כיסוי קיימים לא מעט פתרונות. מאמר זה יסקור חלק מהפתרונות, יפרט את היתרונות והחסרונות שלהם וינסה לתת את כל המידע הדרוש בכדי שתוכלו לבחור את ההתאמה המיטבית לפרגולה שלכם.

קירוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

פרגולה מוגדרת כמבנה, שעשוי חומרים קלים, ללא קירות, אך שיש לו עמודים ותקרה מישורית שמשמשת כמשטח הצללה. כלומר, על פי חוק, גג פרגולה לא יכול להיות אטום לחלוטין, אלא כזה שמטרתו להצל בלבד, ויתרה מכך, נקבע גם שהחלק האטום יהווה עד 60% משטח הגג ולא מעבר.
הגדרה זו מציבה אם כך אתגר רציני לכל מי שיש לו פרגולה, מפני שבמצבה הבסיסי, היא אינה נותנת מענה כולל לכל ימות השנה. אי אפשר לשבת תחתיה בימים גשומים או בימים בהם יש רוחות סוערות, ואפילו לא בקיץ, בשעות הצהרים שבהן השמש יוקדת וקודחת.
אבל, כמו לכל דבר, הראש היהודי ממציא לנו פטנטים, וגם במקרה של קירוי פרגולה קיימים לא מעט פתרונות. מאמר זה יסקור חלק מהפתרונות, יפרט את היתרונות והחסרונות שלהם וינסה לתת את כל המידע הדרוש בכדי שתוכלו לבחור את ההתאמה המיטבית לפרגולה שלכם.

מה ההבדל בין כיסוי פרגולה אל קירוי פרגולה

כפי שציינו, פרגולה היא מבנה מרשים שמשדרג את המראה של כל חצר או מרפסת, אולם ללא תוספות, היא לא ממש פרקטית. היא לא חוסמת לחלוטין את קרני השמש ולא מספקת כמות צל מספיקה כדי לשבת בה בכל שעות היממה, ובנוסף, היא גם אינה מגנה מפני גשמים ורוחות. אלו בדיוק הסיבות מדוע בעלי פרגולות רבים מעדיפים לשדרג אותה ולהוסיף לה קירות מסביב וסגירה מסוימת לגג, כלומר קירוי חלקי או מוחלט שלו.

ההבדל העיקרי בין קירוי פרגולה וכיסוי של גג הפרגולה מתייחס לאחוז האיטום שלו. כיסוי מלא, הוא בעצם חיבור סוכך כלשהו לגג הפרגולה, למשל סנטף או פוליגל, שאוטם וסוגר אותו לחלוטין. בקירוי חלקי לעומת זאת, נעשה בדרך כלל שימוש בחומרים טבעיים יותר, כמו במחצלות במבוק או בסרגלי הצללה, שמותירים חלק מגג הפרגולה חשוף.

היתרונות של כיסוי פרגולה או קירוי לפרגולה

מעבר לכך שקירוי פרגולה או כיסוי שלה מאפשרים ליהנות ממנה כל השנה, ללא קשר לתנאי מזג האוויר, יש לכך עוד שני יתרונות מרכזיים, משמעותיים מספיק לטעמנו לגרום לכם לשקול להניח כיסוי מלא או חלקי מעל הפרגולה שלכם.
בראש ובראשונה סגנון ועיצוב. פרגולה בעלת קירוי או כיסוי שלמה יותר במראה שלה, ואם הכיסוי הוא מעץ, לדוגמא על ידי סרגלי הצללה, אז היא נראית נפלא עוד יותר. היתרון הנוסף הוא עניין הפרטיות, נושא שחשוב במיוחד למי שיש לו פרגולה במרפסת ושכנים מלמעלה ומהצדדים.
כיסוי הפרגולה מצמצם את האפשרות שינעצו בכם מבטים ושיידעו כל מה שמתרחש תחתיה.

ממליצים לכם להיכנס אל רשימת מתקיני פרגולות מומלצים באזור הצפון.

אילו סוגי קירוי פרגולות וכיסוי פרגולות קיימים בשוק?

ישנם סוגים שונים של קירויים וכיסויים לפרגולות, כשלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. בכדי לדעת איזה מהם אידיאלי עבורכם, בדקו את הצרכים שלכם, מהי רמת התחזוקה שתהיו מוכנים או שתוכלו להשקיע וכמובן מהו התקציב שבאפשרותכם להקצות למטרה זו.
אך תחילה שאלו את עצמכם עד כמה חשוב לכם שהפרגולה והיושבים בה יהיו מוגנים מגשם. אם התשובה היא כן, האפשרויות שלכם נעות בין סנטף, פוליגל ורעפים. אם אתם מבקשים שהפרגולה רק תצל עליכם ובמילא אינכם מתכוונים לעשות בה שימוש בחורף,
האפשרויות שלכם יכללו מחצלות במבוק, סרגלי הצללה או רשת הצללה.

להלן פירוט נרחב קצת יותר על כל אחד מסוגי הכיסויים והקירויים הנפוצים ביותר:

כיסוי פרגולה מלא: סנטף ופוליגל – שני חומרים זהים יחסית, העשויים פוליקרבונט, חומר פלסטי חזק ועמיד מאוד, אך מאידך גם גמיש ביותר, שמכסה את גג הפרגולה באופן מלא. למרות שמדובר בשני כיסויים בעלי מגוון עצום של צבעים,
מרבית בעלי הפרגולות מעדיפים להזמין אותם שקופים, בדרגה כזו או אחרת, כדי שהאור יוכל להיכנס דרכם.
ההבדל העיקרי בין שני הכיסויים הוא בצורה שלהם – הסנטף הוא גלי ואילו הפוליגל ישר ושטוח. יחד עם זאת, רצוי להתקין את שניהם בשיפוע, גם בכדי שמי הגשמים יזלגו מטה ולא ייקוו עליהם וגם על מנת שקרני השמש לא יחממו אותם ישירות, אלא ינטו אליהם בזווית.
הבדל נוסף מתייחס לרעש שהם משמיעים כשטיפות הגשם פוגעות בהם. בעוד שהפוליגל השטוח יכול לבודד רעשים יחסית טוב, אצל הסנטף הרעש חזק במיוחד, דבר שיכול להוות ממש מטרד. הפתרון הוא להתקין סנטף BH,
שהוא עבה יותר ובעל שטח פנים בצורה קצת שונה, דבר שמאפשר לו לספוג רעשים. חשוב לציין שסוג סנטף זה יקר הרבה יותר.

עלויות : מחיר סנטף בעובי של 3-10 מ"מ ינוע בין 40-50 ₪ למ"ר ואילו סנטף BH בעובי של 3 ס"מ יעלה בסביבות 150 ₪ למ"ר; התקנה של סנטף (חומר כולל עבודה) תעלה בין 150-180 ₪ למ"ר לעובי הרגיל ומעל 230 ₪ לסנטף העבה יותר. הפוליגל יקר יותר, ומחירו נע בן 100-350 ₪ למ"ר. שימו לב שהמחירים, גם של הסנטף וגם של הפוליגל, יהיו נמוכים יותר ככל ששטח הכיסוי של הפרגולה יהיה גדול יותר.

כיסוי פרגולה חלקי: מחצלות במבוק – אחד הקירויים המבוקשים ביותר לפרגולה, בעיקר בשל יופיו שמעניק לפרגולה מראה טבעי וכפרי, ומפני שהו קירוי גמיש, חזק וזול יחסית שההתקנה שלו פשוטה מאוד ומתבצעת על ידי פריסה של המחצלות על גג הפרגולה.
יחד עם זאת, הבמבוק לא מספק הגנה מגשם אלא רק מצל, ובנוסף לכך הוא גם יכול להתנתק ולעוף בגלל משקלו הקל. זו הסיבה שלעיתים הוא מותקן תחת כיסוי סנטף או פוליגל שקוף, באופן כזה שגם מראה הפרגולה היפה והטבעי נשמר, וכן נוספת לה שכבת הגנה מלאה.

עלויות : הבמבוק הוא הכיסוי הזול ביותר לפרגולה, מחיר מחצלת אחת נע בין 50-100 ₪ למ"ר.

כיסוי פרגולה חלקי: סרגלי הצללה – קירוי העשוי קורות עץ שמונחות על הפרגולה בצורה אנכית או בזווית של 45 מעלות על גבי תושבות ייעודיות. גם סרגלי ההצללה, כמו מחצלות הבמבוק הם קירוי מרהיב ביופיו, שמספק בו זמנית צל ואור ושנעים מאוד לשבת תחתיו, וגם אותם ניתן להתקין תחת כיסוי סנטף או פוליגל ובכך ליהנות משני העולמות בכל ימות השנה.

עלויות : מחיר סרגלי הצללה נע בין 100-150 ₪ למ"ר, כולל התקנה.

למידע נוסף, ממליצים לכם להיכנס אל המאמר שלנו -
כמה עולה לבנות פרגולה ומה משפיע על מחיר פרגולה

לסיכום - קירוי פרגולות או כיסוי פרגולות


לסיכום הנושא,
קירוי פרגולה הוא דבר מבורך ויש כיום מגוון רב ועשיר של פתרונות. הבחירה שלכם צריכה להיעשות מתוך מחשבה על הצרכים והדרישות ומתוך היכרות עם האפשרויות הקיימות. מומלץ ביותר להתייעץ עם בעל מקצוע שיש לו ניסיון בנושא כדי להתאים באופן מושלם את הקירוי פרגולה הספציפית שלכם.

בהצלחה!

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

"פרגולה בעלת קירוי או כיסוי שלמה יותר במראה שלה"

"במקרה של קירוי פרגולה קיימים לא מעט פתרונות"

"כיסוי פרגולה חלק – אחד הקירויים המבוקשים ביותר לפרגולה"

כתבות ומאמרים

פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

מאמר זה ייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים על התקנה של פרגולה במרפסת – על היתרונות והמורכבויות, על סוגי הפרגולות למרפסת שקיימים, תהליך ההתקנה ועל המחיר. תישארו.

קרא עוד
סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

אם אכן למסקנה שאתם מעוניינים לסגור את הפרגולה, תעמדו בפני שלל אפשרויות, ביניהן תריסי הצללה, מחצלות במבוק או פוליגל. אך מאמר זה יתמקד בקירוי אחר – סנטף לפרגולה ויפרט את כל מה שצריך לדעת עליו.

קרא עוד
פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

מה זו פרגולה חשמלית? ממה היא עשויה? כיצד היא פועלת? וכמובן, כמה היא עולה? על כל אלה נענה לכם במאמר זה. מוזמנים לקרוא.

קרא עוד
פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

כיצד יודעים לבחור את חומר הגלם המתאים ביותר לבניית הפרגולה? האפשריות רבות- פרגולה מעץ, מאלומיניום ואולי בכלל מברזל?, מה צריך לדעת מראש ואילו שיקולים יש לקחת בחשבון? המאמר שלפניכם מכיל את כל התשובות.

קרא עוד
פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה היא מבנה שמותאם מאוד לקיץ, בעיקר מפני שהיא מהווה אזור מוצל שמספק הגנה מהשמש. לפני שבוחרים את סוג הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם חשוב לקרוא על כל הדגשים והאפשריות שיש, לפניכם כל המידע על פרגולה מעץ.

קרא עוד
פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

כשבוחרים בפרגולות אלומיניום בחורים בשילוב של: נוחות עבודה, עיצוב, בטיחות ושל מחיר. בדיוק בגלל סיבות אלו הן הפכו להיות המומלצות והיעילות ביותר כיום בשוק. לפניכם כל התשובות לשאלות החשובות לפני שמתקינים פרגולת אלומיניום בחצר.

קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

אתם מחפשים לבנות פרגולת עץ ולא יודעים מאיזה ? עץ גושן הבחירה הכי טובה שתעשו כנסו למאמר ותקראו מהם היתרונות.

קרא עוד
תנאים סביבתיים שצריך לקחת בחשבון בתכנון בניית פרגולות ותחזוקתן

תנאים סביבתיים שצריך לקחת בחשבון בתכנון בניית פרגולות ותחזוקתן

דגשים חשובים לתכנון בניית פרגולה בתנאים סביבתיים מיוחדים ואופן תחזוקת פרגולות שוטפת

קרא עוד