30

ספקי שירות בתחום דשא סינטטי

איך להתאים דשא סינטטי לגינה שלכם ולצרכים שלכם?

במאמר יוסבר על חשיבות בחירת דשא סינטטי שמתאים לצורכי הגינה שלכם

החשיבות בבחירת דשא סינטטי

למרות שנדמה לכאורה כי בחירת דשא סינטטי היא משימה פשוטה ומהירה, למעשה מדובר בעניין מורכב שדורש מחשבה ותחקיר מקיף. למה אנחנו מתכוונים? בואו ננסה להשוות את הסיפור לבחירה של רופא. אם הייתם סובלים מבעיות בעיניים כנראה שהייתם הולכים לרופא עיניים ולא לרופא לב, אם דווקא הגב היה מציק לכם הייתם פונים לאורטופד ולא לרופא עור , וכן הלאה. ומה הקשר בין בחירה של רופאים לבין בחירה של דשא סינטטי? הקשר טמון באבחנה ובהתמקצעות. לכל שימוש או מטרה יתאים דשא סינטטי מסוג אחר. מתכננים מגרש ספורט? דשא סינטטי לבתים פרטיים לא יתאים לכך ולהפך. עולם הדשא הסינטטי כל-כך התקדם בשנים האחרונות ומכיל בתוכו סוגים רבים ומגוונים כשכל אחד מהם תוכנן ונועד לשימוש אחר. אל תיבהלו אם כעת המשימה של בחירת סוג הדשא נראית לכם מאיימת ומפחידה, אנחנו כאן כדי לעזור.

דשא סינטטי לבתים ולדירות פרטיות

כשתחום הדשא הסינטטי נכנס בסערה לחיינו הוא נכנס תחילה בעיקר למקומות ציבוריים ולא היה נפוץ בקרב לקוחות פרטיים. ה"זהב" הירוק הזה היה זמין ונגיש בעיקר לרשויות מקומיות, ערים ומוסדות גדולים כאלה ואחרים. כיום המצב אינו כזה וניתן לחזות בפלא הירוק כמעט בכל בית פרטי, כאשר שימוש בדשא סינטטי הפך לפופולרי לא רק בישראל אלא בעולם כולו. ככה זה כשצד אחד לאנשים אין זמן ומשאבים להשקיע בגידול דשא אמיתי, ומהצד השני הם עדיין רוצים ליהנות מגינה ירוקה ומטופחת. כשאתם בוחרים דשא סינטטי לבית שלכם חשוב לבחור בדשא איכותי בעל מרקם נעים ורך. צפיפות הדשא צריכה להיות גבוהה ככל הניתן ועל הצבע שלו להיות קרוב ככל האפשר לדבר האמיתי. בנוסף לכך כדאי לוודא שהדשא יהיה בעל מנגנון מסנן קרינה UV שכן כך תוכלו ליהנות מדשא בעל צבע ירוק שאינו דוהה.

בחירת דשא סינטטי למגרשי ספורט

אם יש תחום שזכה לשדרוג משמעותי בעקבות כניסת הדשא הסינטטי לחיינו , הוא התחום של מגרשי הספורט. פעם היה מקובל לשתול במגרשים אך ורק דשא אמיתי אולם לא תמיד היו את המשאבים והזמן לטיפוח והשקעה בו. זה הביא למצב שמגרשים רבים היו נראים מוזנחים ובעקבות כך יצאו משימוש. כיום, כשמקובל יותר ויותר להתקין דשא סינטטי במגרשי ספורט, הציבור נהנה ממגרשים מטופחים, מקצועיים ושימושים. אז מהו סוג הדשא המתאים ביותר למגרש ספורט? בתחום הזה ממש לא מומלץ להתפשר שכן מגרש ספורט הוא דבר שימושי שעשוי להישחק , ולכן יש לבחור את הסוג המתאים ביותר לטובת העניין. דשא ייעודי למגרשי ספורט הוא דשא שמיוצר בטכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות לו לגלות עמידות גבוהה ביותר. עליו להיות בעל צפיפות גבוהה וגמישות גבוהה עוד יותר. כך הוא יוכל לשמור על צורתו הזקורה גם כאשר ידרכו עליו בלי סוף ויבצעו עליו פעילות גופנית רבה. המחירים של דשא ייעודי למגרשים יהיו פעמים רבות גבוהים יותר , אולם חשוב להבין כי מדובר בהשקעה משתלמת.

דשא סינטטי לגינות ציבוריות בכיכרות תנועה וברשויות מקומיות

כשמחפשים דשא סינטטי שיתאים לגינות בכיכרות או בחצרות העירייה יש לשים דגש נרחב על נראות הדשא. במקרה הזה נקפיד לבחור דשא בעל גוונים בוהקים וכמובן לא נשכח לוודא שהוא בעל מסנן UV . גינות מסוג זה אלו גינות שנועדו לייפות את האזור ואם להיות כנים- אז גם לשפר את תדמית העיר שבה הן מתוכננות. מסיבה זו נבחר בדשא בעל צבעים בוהקים ומראה יוקרתי במיוחד. גם כאשר נחפש דשא סינטטי לאולמות וגני אירועים נקפיד על בחירה בדשא בעל מראה יוקרתי. בגינות הציבוריות לרוב אנשים לא דורכים על הדשא ולכן אין צורך בדשא עמיד וגמיש כל-כך אולם אפשר לבחור בדשא כזה כל עוד הדגש הניתן הוא על דשא במקרה מפואר ויוקרתי.

גם אם אתם מרגישים שהסתבכתם ומשימה שהייתה אמורה להיות פשוטה במיוחד הפכה כעת למורכבת ומסובכת, חשוב שלא תוותרו על בחירה נכונה. בחירה מדויקת של הדשא לטובת השימוש הספציפי שלכם יכולה להכריע את גורלו ועמידותו של הדשא. ואם נחזור רגע להתחלה ונשאל אתכם, האם אתם הייתם פונים לרופא עור לטיפול בבעיות גב? כנראה שלא. ולכן אין שום סיבה שתבחרו בסוג דשא שאינו מתאים בדיוק בשביל המטרה והצורך שלכם, גם אם זה דורש מכם עוד כמה רגעים.


30

ספקי שירות בתחום דשא סינטטי

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

דוגמא לדשא סינטטי מותאם לרשות מקומית

דוגמא להנחת דשא סינטטי במקומות ציבוריים כגון מלונות ובתי קפה

כתבות ומאמרים

המדריך המלא להתקנת דשא סינטטי על משטח קשה (שאינו אדמה)

המדריך המלא להתקנת דשא סינטטי על משטח קשה (שאינו אדמה)

במאמר יפורטו כל השלבים עבור התקנת דשא סינטטי על משטח שאינו אדמה, בשיטת "עשה זאת בעצמך".

קרא עוד