18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

5 המלצות לטיפול בבעיית זרם חלש של מים חמים

במאמר יוסברו הסיבות האפשריות לעוצמת לחץ מים חלשה מדוד השמש ויפורטו המלצות כיצד לטפל בכל בעיה אפשרית

עוצמת לחץ מים חלשה או חוסר זרימה של מים בברזים

מהן התקלות השכיחות הגורמות להורדת לחץ מים בבית? כיצד מטפלים בכל תקלה ומה ניתן לעשות לבד לפני שמזמינים בעל מקצוע? המקצוענים מאתר טוב תודה מספקים לנו את כל התשובות.

מכירים את התרחיש שבו אתם נכנסים להתקלח לאחר יום עבודה ארוך ומתיש, ואז כשפותחים את הברז אתם מגלים שהמים מזרזיפים בקול ענות חלושה? על אף העובדה שהתקלה העשויה להוציא משלוות הנפש ולהרגיז גם את אלו הידועים כאנשים רגועים ונינוחים בדרך כלל, שהרי לעתים קרובות מדובר בתיקון פשוט ובהוצאה לא גבוהה, שהופכת את החיים לקלים ונעימים הרבה יותר.

המלצה מספר 1: לבדוק את השיבר

המומחים של אתר טוב תודה מסבירים שבשלב הראשון כדאי לבדוק אם עוצמת הזרימה חלשה בכל הברזים בית, שכן הדבר יכול להעיד שהשיבר פשוט סגור בחלקו, ובמקרה שכזה כל שנדרש הוא לגשת אל השיבר ולפתוח אותו עד לעוצמת המים הרצויה. מבית טוב תודה מדגישים שבנסיבות הללו אמנם אין צורך בהזמנת בעל מקצוע, אך חשוב להקפיד על פתיחת השיבר בעדינות ובהדרגה על מנת שהחלודה והאבנית שבצנרת לא יגרמו לסתימתה. בעיה אחרת הנוגעת לשיבר היא שהפילטר הממוקם שבכניסה אל הבית נסתם. מה שניתן לעשות במקרה זה הוא לנקות או להחליף את הפילטר. כל שנדרש הוא לסגור את הברז ולרוקן את הלכלוך שהצטבר בפילטר. החלפת פילטר בברז המרכזי במידת הצורך עשויה לעלות בין 500-1,300 ₪.

המלצה מספר 2: לבדוק את הכניסות והיציאות של המים לדוד

שלומי חזן מחברת שביט דודי שמש וחשמל בע"מ, מציין שלפעמים מדובר בבעיה של לחץ מים הקיימת רק במים החמים. במקרה זה יעלה הצורך בהזמנת אינסטלטור או איש מקצוע מתחום הדוודים שיבדוק את הכניסה של המים לדוד וגם את היציאה של המים מהדוד. בנסיבות הללו ינסה בעל המקצוע לשחרר את הסתימה באמצעות שטיפה בלחץ, ובמקרים שבהם ישנה סתימה שאין אפשרות לשחרר, ניתן להחליף את הצנרת או לבצע מעקף לדוד ישירות מהשעון המים הראשי, כשהעלות לשחרור סתימה או החלפת הצנרת בדוד עשויה להסתכם בין 200 על- 400 ₪.

המלצה מספר 3: לבדוק את גוון המים בברז המים החמים

אילן ביטון מחברת אינסטלציה ידי זהב, מוסיף ומסביר שבמקרים שבהם בנוסף לבעיה של לחץ המים בברז המים החמים בלבד, המים החמים מתאפיינים גם באופן קבוע בגוון של חלודה, אזי קיים סיכוי סביר לבעיית אבנית שהצטברה בדוד או בתוך הקולטים . במצבים כאלו עולה הצורך בשטיפת הדוד, כשהפעולה כרוכה בפתיחת הפלאנג' וריקון המים מהדוד, לשם ניקוי הדוד מבפנים וסילוק כל האבנית, כשבתום התהליך סוגרים את הדוד באמצעות פלאנג' חדש. העלות של ניקוי האבנית בדוד נעה בין 180-250 שקלים והחלפת הפלאנג' בחדש תעלה כ-450 עד 5500 שקלים.

המלצה מספר 4: לבדוק האם מדובר בעיה נקודתית בברז ספציפי בלבד

במקרים שבהם עוצמת הזרימה החלשה מופיעה נקודתית בברז ספציפי בלבד, אזי ישנו סיכוי סביר שמדובר בפילטר של הברז שהתמלא באבנית ונסתם. בעיה מסוג זה הנה פשוטה מאוד ואינה מצריכה קריאה לאיש מקצוע, כאשר כל שנדרש הוא לפתוח את ההברגה ולנקות את הפילטר במסיר אבנית או במי חומץ, כשהדבר נכון גם לגבי ראש המקלחת, השפופרת או האטם. במקרים רבים כדאי להחליף את החלקים שעלותם מסתכמת בכמה עשרות שקלים בודדים.

המלצה מספר 5: לבדוק עם השכנים האם לחץ המים נמוך בעיקר בקומות העליונות?

במידה ובעיית לחץ המים מתקיימת בעיקר בקומות העליונות של הבניין, אזי יתכן ותידרש התקנה של משאב הגברת לחץ מים. בבניינים החדשים נהוג כיום להתקין מאגרי מים המיועדים להעלאת לחץ המים אל הקומות העליונות. עם זאת, במבנים ישנים רבים לא קיים פתרון מסוג זה, דבר המוביל לעתים קרובות לחלוקה אי שוויונית של לחץ המים בין הקומות השונות. במצב זה, מומלץ להתקין בבניין משאבות הגברת לחץ מים ומתן לכלל הדירות בבניין. ניתן להתקין גם משאבות בקומות מסוימות בלבד בעלות של 2,500-3,000 ₪ לקומה ואף משאבה בודדת לפתרון נקודתי בדירה ספציפית בעלות שנעה בין 1,000-1,500 שקלים.

18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

בדיקת מצב שיבר המים - פתיחת שיבר המים ובדיקת עוצמת הזרם

דוגמה של משאבת מים להגברת לחץ מים בדירה

כתבות ומאמרים

כל מה שרציתם לדעת על החלפת גוף חימום בדוד שמש

כל מה שרציתם לדעת על החלפת גוף חימום בדוד שמש

במאמר יוסבר כיצד מבוצעת עבודה של החלפת גוף חימום בדוד שמש, הציוד הנדרש ושלבי העבודה.

קרא עוד
המדריך המלא לביצוע תחזוקת דודי שמש וחשמל

המדריך המלא לביצוע תחזוקת דודי שמש וחשמל

במאמר יוסבר על הדרכים המרכזיות לביצוע תחזוקת דודי שמש וחשמל כדי לשמור עליו לאורך זמן

קרא עוד