30

ספקי שירות בתחום דשא סינטטי

היתרונות והחסרונות בהנחת מרבדי דשא סינטטי

במאמר יתוארו היתרונות והחסרונות בהנחת מרבדי דשא סינטטי על פני דשא טבעי

התשובה לשאלה למה הדשא של השכן תמיד ירוק יותר!

לכל מי שהתקנא בחצר של השכן והתחבט בלבו מדוע הדשא שלו תמיד ירוק יותר, אז התשובה המוחצת כוללת שתי מילים: דשא סינטטי. בהלת היובש האופפת את ארצנו מזה מספר שנים כמו גם מחירי המים המטפסים ומאמירים, הובילו לכך שיותר ויותר אנשים כיום אצים לקנות מרבדי פלסטיק ירוקים. ומה בנוגע לניחוח המשכר של הדשא הגזום? הוא ייצרב כזיכרון רחוק.

להישאר ירוק לנצח- קצת רקע כללי

מרבדי הפלסטיק הירוקים הללו נראים בישראל מודל 2016 בכל מקום אפשרי, החל ממגרשי המשחקים והגינות הציבוריות, דרך רצועות ההפרדה בין כבישים העירוניים, ועד למעגלי התנועה והגינות של הבתים המשותפים, ונראה שהם מהווים כיום פתרון אולטימטיבי ארוך טווח, להבדיל מהטרנדים שבאים והולכים, היות והם גם נראים אמתיים מאוד, וגם נשארים ירוקים לנצח. אז מהו בדיוק אותו דשא סינטטי? המומחים מבית אתר האינדקס המוביל "טוב תודה" מסבירים שהדשא הסינטטי מיוצר בדרך כלל מסיבי פוליאתילן ומשטח העשוי מספר שכבות של לאטקס. תהליך הייצור של הדשא הסינטטי דורש מעבר של הליכים כימיים שנועדו להקנות לו עמידות בחום גבוה וקור קיצוני, וכן גמישות, מעכבי בעירה, חישול סיבים והגנה מפני קרני UV , זאת במטרה להבטיח שהגוון הירוק ישמר לאורך זמן.

כיצד בוחרים דשא סינטטי איכותי?

אלון ביטון מחברת "ארץ ושמיים - עיצוב גינות", המתמחה בתכנון והקמת גינות מעוצבות, מציין שאיכותו של הדשא הסינתטי נמדדת על פי מספר פרמטרים בהם גובה וסוג הסיבים, צפיפותם, וכן גווני הצבע וסוג היריעה של המרבד. אלון ביטון מסביר: "באופן כללי, ככל שהסיבים ארוכים יותר וככל שהצפיפות שלהם למטר רבוע גדולה יותר, כך הדשא מתאפיין בעמידות רבה יותר לאורך השנים. כמו כן, יש לבדוק אם הדשא הסינתטי כולל חומר להגנה מפני קרינת UV , אך הדבר הנכון והמומלץ ביותר הוא לרכוש את הדשא אצל יבואן מוכר ובעל מוניטין בלבד".

טיפ שימושי: מרבד דשא סינתטי במשקל גבוה מעיד על צפיפות גבוהה של חומר. לפיכך ניתן לאמוד את איכות המרבד בהתאם למשקלו. דשא סינתטי במשקל סטנדרטי נע בין 1.5 ל-2.5 ק"ג, ובמידה והוא שוקל מעל ל-2.5 ק"ג מדובר במוצר איכותי במיוחד, וכך גם בנוגע לכיוון ההפוך: הימנעוו מרכישת דשא סינתטי במשקל הנמוך מ-1.5 ק"ג.

לדרוש מהמשווק אישור מכון התקנים

אורן אברהם מחברת "אמירים גינון ופיתוח" המתמחה בהקמת גינות חוסכות מים, מוסיף ומדגיש: "מדובר כיום בשוק פרוץ לחלוטין כשמרבית הדשאים המיובאים לישראל מיוצרים בסין עם פערים משמעותיים באיכות. חלק מהמוצרים ברמה ירודה במיוחד, והלקוח לא יודע מי האבא של הדשא הזה. על כן חשוב שלא להתפתות לטריקים שיווקיים או מחירים נמוכים, ולדרוש מהמשווק אישור מכון התקנים. כך ניתן גם להבטיח שלא נעשה שימוש בחומרים רעילים במהלך הייצור של הדשא".

חשוב לדרוש: אחריות על המוצר! כמו בכל תחום אחר, אחריות על מוצר מעידה על אמינות החברה המשווקת וטיב המוצר. על כן, כדאי לרכוש מוצרי דשא סינתטי רק מחברה המתחייבת ל-5 שנות אחריות לעל הפחות על מוצריה.

מהם היתרונות הטמונים בדשא סינטטי ואיך זה מתורגם לכסף?

היתרון המשמעותי והבולט ביותר הטמון בדשא הסינטטי בהשוואה לדשא הרגיל נוגע להיבט הכלכלי ולחיסכון במים. הקמפיין הכלל ארצי בשנת 2009 עם הסלוגן "ישראל מתייבשת" מבטא יותר מכל את המשבר מתמשך במשק הישראלי ועלויות המים הגבוהות. ניתן לפגוש כיום מוסדות, גופים וארגונים רבים, בהם בתי מלון, בריכות שחייה וגני אירועים, המחזיקים במשטחים רחבים שמעליהם מרבדי דשא. למעשה, התקנת דשא סינטטי עשוי לבוא לידי ביטוי מידי בחודש מאות ואף אלפי שקלים לא רק בעד החיסכון שבהשקיה, אלא גם בעלויות הגינון, התחזוקה השוטפת, הריסוס וההדברה. מדובר בסכומי כסף בלתי מבוטלים גם בעבור גינה בינונית או קטנה.

מהם החסרונות הטמונים בדשא סינטטי

עם זאת, על אף מעטפת היתרונות הטמונה בדשא הסינתטי, ישנם גם כמה חסרונות: נריה גדות, בעליה של חברת גדות- פיתוח, הקמה ואחזקת גינות, גיזום וכריתת עצים מסביר כי "ההוצאות עבור דשא הסינתטי הנן, אמנם, חד פעמיות וכוללות את עלויות ההקמה הראשונית בלבד, אך מבדיקות טמפרטורה השוואתיות שנערכו בימים חמים במיוחד נמצא שחום הדשא הסינתטי הגיע ל-76 מעלות צלזיוס, זאת לעומת הדשא הטבעי שטמפרטורה שלו הגיעה ל-36 מעלות בלבד". כמו כן, רבים מהאגרונומים והמומחים כאן מסכימים, שברבות השנים הפך הדשא מצמח טבעי שיש לטפח, להשקות, לגזום ולהזין לתוצר מלאכותי, אחיד וסחיר, שניתן ליישם או להחליף במהירות, ומתעוררת לעתים השאלה המעט פילוסופית האם אנחנו מעדיפים את הסינתטי על פני הטבעי?

30

ספקי שירות בתחום דשא סינטטי

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

שימוש בדשא סינטטי כאלמנט עיצובי בדירה

צילום של מרבדי דשא סינטטי המונחים על מצע חול

כתבות ומאמרים

איך להתאים דשא סינטטי לגינה שלכם ולצרכים שלכם?

איך להתאים דשא סינטטי לגינה שלכם ולצרכים שלכם?

במאמר יוסבר על חשיבות בחירת דשא סינטטי שמתאים לצורכי הגינה שלכם

קרא עוד
איך לתכנן אירוע בת מצווה אשר נערך בחצר הבית הפרטית (ולא בגן אירועים או אולם מוסדר)?

איך לתכנן אירוע בת מצווה אשר נערך בחצר הבית הפרטית (ולא בגן אירועים או אולם מוסדר)?

במאמר יוסבר איך לתכנן אירוע בת מצווה בחצר הבית הפרטית (ולא באולם אירועים או בגן מוסדר).

קרא עוד
דשא סינטטי לגני אירועים

דשא סינטטי לגני אירועים

במאמר יוסבר למה דשא סינטטי הוא פתרון מצויין לגני אירועים - מבחינת קלות התחזוקה, החיסכון במים, המראה היפה שלו ועוד.

קרא עוד
המדריך המלא להתקנת דשא סינטטי על משטח קשה (שאינו אדמה)

המדריך המלא להתקנת דשא סינטטי על משטח קשה (שאינו אדמה)

במאמר יפורטו כל השלבים עבור התקנת דשא סינטטי על משטח שאינו אדמה, בשיטת "עשה זאת בעצמך".

קרא עוד
המדריך המלא להתקנת דשא סינטטי על אדמה

המדריך המלא להתקנת דשא סינטטי על אדמה

במאמר יפורטו כל השלבים להתקנת דשא סינטטי על משטח אדמה, בשיטת "עשה זאת בעצמך".

קרא עוד