13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

היתרונות של צנרת SP ופקסגול למול צנרות ברזל ונחושת

במאמר יוסבר על כל סוגי הצנרת הביתית ויוצגו היתרונות והחסרונות של כל סוג צנרת מול האחרות

תיקון והחלפת תשתית צנרת מים לבית

ברוב הפעמים שניתקל בצנרת האינסטלציה הביתית תהייה בתיקונים נקודתיים של נזילות ופיצוצי צנרת, כאשר במקרים אילו נצטרך רק בהחלפה של קטע מהצנרת. במקרים בהם נבצע שיפוץ כללי של הבית או שיפוץ נרחב של מקלחת ושירותים נצטרך להחליט לגבי סוגיה של חידוש תשתית האינסטלציה או החלפת כל מערכת הצנרת הביתית. במאמר הבא נסקור את סוגי הצנרות הקיימים ונפרט את היתרונות והחסרונות של כל צנרת.

הצנרת הכי פופולארית – צנרת "סופר-פייפ" או בקיצור צנרת SP

צנרת sp היא כאמור אחת הנפוצות ביותר. צנרת זו מורכבת מצינור פלסטיק שחלקו הפנימי מורכב מרשת אלומיניום. הצנרת מכילה בתוכה מרכיב מתכתי המוסיף עמידות וחוזק לצינור ובנוסף מקל על איתור תקלות באמצעות מכשירים מתאימים. הצנרת נמכרת בצבעים כחול, כתום, שחור ולבן. צינור כחול-עבור מים קרים, צינור כתום-עבור מים חמים, צינור שחור-עבור מים קרים וחמים שנמצאים בתנאי חשיפה לשמש וצינור לבן- עבור הסקה וחימום בבית . הרכבת הצנרת מתאפשרת ב-2 דרכים: דרך אחת בהברגה והשנייה בלחיצה. בכל הקשור בנושא עבודות אינסטלציהה הכוללות הרכבת צנרת sp מומלץ לבחור אינסטלאטור מקצועי, שירכיב את המערכת בצורה מוצלחת. הרכבה, לא מדויקת ומקצועית, של הצנרת עלולה לגרום לעוגמת נפש בהמשך. בנוסף, כדאי לדרוש מהאינסטלאטור שישתמש בחלקים מקוריים של sp כגון לחצן ומחברים, הן בשל התאמתם המיטבית לצנרת וכן, במקרה של נזק שברצוננו שהחברה תיקח עליו אחריות .

יתרונות צנרת SP :
- צנרת מאד נוחה לעבודה, התקנת קלה ומהירה.
- צנרת SP אינה צוברת קורוזיה או אבנית
- בגלל אופי חיבורי הצנרת וצורת הנחתה מנקודה לנקודה אין צורך במטראז' ארוך
- ניתן בקלות לשנות ולהוסיף נקודות מים חדשות

חסרונות צנרת SP :
- מחיר הצנרת גבוה ביחס לסוגי צנרות אחרים
- במקרה של נזק נקודתי לא ניתן לנתק את המים באותו חלק ויש לסגור את המים לכל הבית, למרות שקיים כיום פתרון של חיבור לחנוכייה שתאפשר שליטה על אזורי צנרת שונים בבית)
- במידה ונגרם נזק לצנרת אין אפשרות לבצע החלפה מבלי שבירת ריצוף.
- קוטר הצינור במערכת sp גדל ביחס ישיר לכמות הברזים שפותחים .

הצנרת שלנו (מוצר ישראלי) – צנרת פקסגול או צנרת PEX

צנרת בייצור עצמי של חברת גולן מוצרי פלסטיק ומיוצרת בקיבוץ שער גולן או חפציבה או מצר. צנרת שמורכבת כולה מפלסטיק וללא שום מרכיבי מתכת. הצנרת מורכבת בצורת השחלה כאשר מדובר במין שרוול שאיליו מכניסים את צנרת המים. נקודת המוצא לצינורות המערכת הינה ה"חנוכייה" המרכזת את הצנרת. הצינורות מורכבים בתוך צינורות מתעלים המחוברים לחנוכייה, ובמקרה של נזק לצינורות, פשוט מוציאים אותם בשליפה, מחוץ לצינורות המתעלים, ומחליפים אותם . שימושיה השונים של צנרת זו הם: מתשתיות מים חמים וקרים לדירה ותשתיות לחימום תתת רצפתי ועד תשתיות מים עירוניות ומערכות אויר דחוס והולכת גז.

יתרונות צנרת PEX :
- מודולריות הצנרת, בעקבות מבנה הצנרת (חנוכייה והשחלה) קל מאד לטפל בנזילות ובעיות נקודתיות ללא שבירת קירות או הרמת ריצוף, פשוט שולפים את הצינור הבעייתי ומחליפים אותו בחדש.
- בגלל המבנה של החדרת צינורות בתוך שרוול בסיס במקרה של נזילות ודליפות המים נוזלים לתוך השרוול ולא לקיר או לרצפה
- צנרת PEX אינה צוברת קורוזיה או אבנית
- מבנה הצנרת מעניק לה בידוד מפני חום וקור ועמידות בפני טמפרטורות גבוהות ולחץ.
- עוצמת המים זהה בכל הברזים ללא קשר למספר הברזים הפתוחים
- צנרת מאד נוחה לעבודה, התקנת קלה ומהירה.

חסרונות צנרת PEX :
- בשל כמות הצנרת הגדולה הנדרשת כשמתקינים מערכת זו, הסבירות לדליפה גבוהה יחסית .
- היה וברצוננו לשנות את מיקומו של הברז, לא ניתן להאריך את הצינור לשם כך .
- ה"חנוכיה" המהווה את מרכז הצנרת זקוקה למקום מיוחד אותו יש להכין עבורה .
- חשוב להתקין את הצנרת במיומנות ושימוש בזוויות נכונות כדי שניתן יהיה בקלות לשלוף ולהחליף צינורות פנימיים במקרה של נזילות ודליפות.

סוגי צנרות וותיקות – צנרת ברזל ונחושת

צנרת ברזל - צנרת זו המורכבת מברזל הייתה נפוצה מאד בעבר ומוכרת גם בשם צנרת מגולוונת סקדיול 40. הבעיה המרכזית של צנרת זו שהיא נאכלת על ידי קורוזיה וחלודה הנובעים מהרכבה המתכתי ועקב כך חשופה לתקלות של נזילות ודליפות. יתרונה של צנרת זאת שהיא חזקה מאד ולכן משתמשים בה בעיקר באזורים חיצוניים לבית כגון: שעוני מים, אזורי חצרות ושימוש מרכזי בצינורות העוברים במערכת סולארית מהקולטים למיכל הדוד. חסרונותיה הם שהיא כבדה ומסורבלת ולא גמישה ולכן קשה לבצע בה חיתוכים והתאמות לתשתית הבית בקלות, בנוסף בשנים האחרונות התייקר מחיר הברזל ועקב כל מחיר הצנרת בהתאם

צנרת נחושת – כמו צנרת הברזל גם צנרת זו הייתה פופולארית בעבר וגם צנרת זו נהייתה מאד יקרה בעקבות העלייה במחירי הנחושת. יתרונותיה של צנרת זו שהיא מוליכה חום ביעילות גבוהה ומתאימה מאד להולכת מים חמים לדוגמה במערכות סולריות מהדוד לדירות השונות. חסרונותיה של צנרת זו שהיא מכילה עופרת שיכולה לחלחל למי שתייה ומהווה רעלן מסוכן, בנוסף עבודה עם צנרת זו כמו צנרת ברזל דורשת ניסיון וידע בעבודות ריתוך לשם חיבור, תחום שבעלי מקצוע רבים לא מתמחים בו

13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

מצא בעל מקצוע

קבלני אינסטלציה מומלצים תל אביב

צילום של חלקים ומרכיבי צנרת פלסטיק

צילום של חלקים ומרכיבי צנרת נחושת

צילום של חלקים ומרכיבי צנרת ברזל

כתבות ומאמרים

כל מה שחשוב לדעת לפני החלפת צנרת בבית

כל מה שחשוב לדעת לפני החלפת צנרת בבית

החלפת צנרת מחייבת עבודה של אינסטלטור מיומן ומנוסה שיש לו את כל הידע והכלים. לפניכם המאמר השלם עם כל הנקודות החשובות בהחלפת צנרת.

קרא עוד
החלפת צנרת בדירה

החלפת צנרת בדירה

במאמר יתוארו סוגי הצנרת העיקריים הקיימים בשוק ומה יש לוודא לפני ביצוע החלפת צנרת בדירה

קרא עוד
החלפת צנרת בבניין

החלפת צנרת בבניין

במאמר יוסברו מהם הסימנים לבעייה בצנרת ומהם סוגי הצנרת העיקריים המשמשים להחלפת צנרת בבניין

קרא עוד
כיצד נבצע פתיחת סתימות בצנרת הביתית בעצמינו

כיצד נבצע פתיחת סתימות בצנרת הביתית בעצמינו

במאמר יוסבר על כל סתימות הצנרת האפשריות בדירה וצינורי ניקוז וכיצד נטפל בהן בעצמינו

קרא עוד