33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

ספריות גבס לעיצוב הבית

המאמר יסביר כיצד אפשר להשתמש בספריות גבס כפיתרון עיצובי נוח ויעיל לספרייה הביתית.

ספריות גבס לעיצוב הבית

ספריה בראש ובראשונה מהווה פריט פרקטי לאחסון ספרים וחפצי נוי. אך בנוסף להיותה פונקציונלית היא גם יכולה לשמש כפריט דקורטיבי שמתכתב עם סגנון העיצוב של החלל והבית. דרך ייחודית לשלב את הספרייה עם שאר העיצוב של הבית היא באמצעות יצירת ספריית גבס הבנויה מנישות גבס עם מדפים, שיכולה לבלוט מהקיר או להיות מוטבעת בתוכו, כך שנוצרת תחושת המשכיות עם הקיר עצמו. האפשרויות אינסופיות, כך שאם יש לכם ראש יצירתי, הגעתם לגן עדן.

משחק של עיצוב

כמות סגנונות העיצוב שניתן לשלב בספריות גבס בלתי מוגבלות. זה המקום להיות יצירתי, לקבל השראה ממגזיני עיצוב ואתרים העוסקים בנושא ולגבש עיצוב ייחודי שיהיה גם פונקציונלי. טווח האפשרויות הבלתי נדלה יכול להפוך את ספריית הגבס לפריט מרכזי בחלל בו תבנה.

גודל הספרייה יכול להיות צר וגבוה, יכול לכלול קיר שלם או נישה רחבה ונמוכה. אפשר ליצור נישות בסגנון כוורת ועיצובים מקומרים. אחד היתרונות הבולטים של גבס הוא גמישותו והיכולת ליצור אתו מגוון רחב של סגנונות עיצוביים.

אופציה נוספת היא משחק של צבע. אפשר לצבוע את הספרייה בצבע של הקיר עצמו, כך שתיטמע בו, או לבחור צבע שונה, באותו גוון או בגוון לגמרי שונה, לשם הבלטתה. אפשר גם לשחק עם מיקום וטקסטורת המדפים והנישות ולהתאים אותן לחזון העיצובי ולשימושים הנחוצים לכם. אפשר לשלב מדפים ממתכת, גבס, לבנים, זכוכית או מעץ וליצור באופן זה אווירה שונה ופריט ריהוט שהוא רק שלכם. שילוב האלמנטים האלו יכול לבוא לידי ביטוי במדפים או בתיחום מסגרת הספרייה. המגוון הרב של האלמנטים המשלימים מאפשר לקבל סגנון מאוד ספציפי ומדויק.

אלמנט נוסף שניתן לשחק אתו בספריית גבס הוא תאורה. תאורה מובנית בתוך הגבס, כמו תאורת ספוטים, תוסיף לספרייה מראה יוקרתי ומעוצב. ניתן גם לשלב מנורות לד לאורך המדפים או מסגרת הספרייה וליצור מראה ייחודי ומרשים. משחקי התאורה מאפשרים משחק של נפח, הדגשת צבע ועוד.

במידה ואתם מעוניינים ליצור תחושת מרחב בחלל, מומלץ לבנות ספרייה שתהיה שקועה בקיר. התהליך נעשה על ידי עיבוי הקיר וחציבה בו. באופן זה הספרייה פחות תבלוט אל תוך החלל ותשמר תחושת מרחב. ניתן לעצב את הספרייה כך שתראה תלויה באוויר, ללא חיבור לקרקע. אפשר למקם את הספרייה במיקום שיהיה לכם הכי נוח לשלוף ספר, אפשר להשתמש בצורות א-סימטריות והרשימה נמשכת ונמשכת.

יתרונות חומר הגלם

מלבד גמישות החומר והיכולת לשחק עם סגנונות רבים של עיצוב, לגבס בתור חומר גלם יתרונות רבים. הגבס הוא חומר שקל לעבוד אתו, במיוחד כאשר מדובר בחלל פנימי בתוך הבית. עבודות גבס לא דורשות פינוי מהבית, נעשות במהירות יחסית וניתנות לפירוק, שינוי וחידוש כשנמאס ומשעמם. מזיקים לא נמשכים לגבס וישנם סוגי לוחות שעמידים בפני מפגעים סביבתיים. למרות כל אלה, מדובר בחומר שלא מגיב טוב ללחות. לכן, אם בניית הספרייה מתוכננת בקרבת אזור לח, כדאי לחשוב על מיקום מחדש. ישנם לוחות גבס שמגיעים במראה מעוצב, כמו הגבס המחורר וקרניזים - פנלים מעוצבים בשלל עיטורים וצורות.

רגע של רצינות

לאחר שהבנו שספריית הגבס היא כמו חמר בידי היוצר, חשוב להבין שעבודת גבס מרושלת תשבש את כל הנראות של הפריט. כאשר עובדים עם הגבס לבד, אפשר לעשות טעויות שיהיה ניתן לראות בעין, ממדפים לא ישרים, שכבות מתקלפות וכלה בסדקים ועוד. במידה ויש לכם חוש טכני ולא תכננתם לבנות ספריה מורכבת, אתם יכולים לנסות לקחת את זה כפרויקט אישי. מקסימום, תמיד אפשר לשבור את הגבס ולקרוא לאיש מקצוע. אם מראש אתם מתכננים פריט מורכב, שמשלב הרבה אלמנטים שונים וייחודיים, כדאי לקרוא לאיש מקצוע מראש, על מנת להבטיח תוצאות לא פחות ממדהימות.

33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

מצא בעל מקצוע

קבלני גבס מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כיצד מתקנים קיר גבס? כל מה שצריך לדעת על תחזוקת קירות גבס

כיצד מתקנים קיר גבס? כל מה שצריך לדעת על תחזוקת קירות גבס

במאמר נלמד מה לעשות כאשר קיר גבס נרטב וכיצד ניתן להימנע ממצבים אלו.

קרא עוד
ספריות גבס לספרים או כונניות ספרים – מה עדיף?

ספריות גבס לספרים או כונניות ספרים – מה עדיף?

במאמר זה נוכל לראות את היתרונות של נישות גבס לספרים (ספריות גבס) לעומת הכונניות והספריות של פעם.

קרא עוד
מזנון גבס מעוצב

מזנון גבס מעוצב

המאמר יראה כיצד אפשר כיום להשתמש בגבס גם לעיצוב הבית ולריהוט כמו מזנון גבס מעוצב.

קרא עוד
כל המידע על בדיקות לאיתור רעשים

כל המידע על בדיקות לאיתור רעשים

במאמר יוסבר כיצד לבצע איתור רעשים להפחתת רעשים ויובאו טיפים והמלצות בבחירת ייעוץ אקוסטי

קרא עוד
כל המידע על בידוד רעשים אקוסטי ותרמי

כל המידע על בידוד רעשים אקוסטי ותרמי

כאן נלמד על סוגי הבידודים הקיימים בבניה כיום, ועל בידוד רעשים - פתרונות בידוד אקוסטי לשימוש ביתי, לבניינים בתהליך בנייה, ולמבני ציבור.

קרא עוד
אילו חומרי בידוד משמשים לצורך בידוד אקוסטי?

אילו חומרי בידוד משמשים לצורך בידוד אקוסטי?

במאמר יוסבר על סוגי פתרונות אקוסטים להפחתת רעשים הקיימים בשוק, וחומרי הבידוד השונים שבשימוש.

קרא עוד