33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

כל מה שרציתם לדעת על תקרה אקוסטית לבית

המאמר יסביר את אחד השימושים הפופולאריים של הגבס בבניית תקרה אקוסטית לבית.

כל מה שרציתם לדעת על תקרה אקוסטית לבית

עבודות גבס הן בין האופנות הבודדות בתחום העיצוב שנותרו על תילן ולא התחלפו בטרנד עיצובי זה או אחר. שימוש בגבס כאמצעי עיצובי הוא שכיח מאד, וכך היה גם בעבר. יחד עם זאת, בעבר נעשו עבודות גבס בתחומים מצומצמים בלבד, בעוד שכיום התגלו יתרונותיו ותכונותיו המעולות של הגבס, והיכולת לעצב ממנו מגוון פריטים ייחודיים ויפים. אחד השימושים שהפכו להיות פופולאריים ביותר, ואף יעילים מאד, הוא התקרה האקוסטית.

מהי תקרה אקוסטית?

תקרה אקוסטית, כשמה כן היא, תקרה שמטרתה לשפר את האקוסטיקה בחלל בו היא מותקנת. היא סופגת רעשים ומונעת הדהוד. במקומות הומי אדם, כמו למשל תיאטרון או בית קולנוע, תקרה אקוסטית אינה רק בגדר המלצה, היא פשוט מתחייבת. מקומות נוספים הדורשים תקרה אקוסטית הם אולפני הקלטה, שם לרוב מוסיפים גם קירות אקוסטיים לצורך בידוד מושלם, חדרי ישיבות במשרדים ועוד. עם הזמן, התפתח תחום התקרה האקוסטית, ומעבר לשימושיה כמבודדת רעשים, נמצאה התקרה האקוסטית מושלמת כאלמנט עיצובי, כאשר ניתן "לשחק" איתה בגבהים שונים, להנמיך אותה בצורה מעוגלת, ועוד, וכן כאלמנט מושלם להסתרת חוטי חשמל, צנרת, מיזוג אוויר ועוד. תקרה אקוסטית היא בעלת יתרונות רבים אולם ישנם גם מספר חסרונות.

תקרה אקוסטית- יתרונות וחסרונות

קיימים מספר סוגים של תקרה אקוסטית לבית, לכל אחד מהסוגים יתרונות ואף חסרונות:

  • תקרה מינרלית- תקרה זו עשויה חומרים טבעיים כגון צמר סלעים ועוד. תקרה זו מתאפשרת במגוון מרקמים וגוונים. יתרונה- תקרה זו עמידה בפני אש ולחות, היא זולה, ואורך החיים שלה הוא רב. חסרונה- מדובר בתקרה עדינה הזקוקה למשנה זהירות בתחזוקה שלה.
  • תקרת מתכת- תקרה זו היא תקרה עשויה פלטות מתכת מחוררות, כאשר הערך האקוסטי גדל, בהתאם לאחוזי החירור בה. יתרונה- זולה, מתכת היא חומר שעלותו נמוכה, עמידה ועם אורך חיים רב. חסרונה- זוהי תקרה בעלת מראה קר, ואינה דקורטיבית במיוחד. מתאימה לתעשיית ההייטק ומבנים תעשייתיים אחרים.
  • תקרת גבס- תקרה זו עשויה לוחות גבס מחוררים. החירור יכול להיות בצורת עיגול , מרובע, או חירור מיקרו. יתרונה הבולט הוא, כי מדובר במצור אקולוגי וידידותי לסביבה. כמו כן היא דקורטיבית מאד, וניתן ליצור ממנה פתרונות יפים ומרהיבים, לעגל אותה ועוד. חסרונה- לוחות עדינים.
  • ?תקרת עץ- מדובר בתקרות עשויות לוחות עץ המעניקות תחושת חמימות לחלל בו הן מותקנות. יתרונה- זוהי תקרה יפה מאד, ונעימה לעין. חסרונה- לא בטיחותית במצבי שריפות ויקרה מאד.
  • תקרת פיברגלס- תקרה זו עשויה צמר סלעים, ומתאימה למקומות בהם נדרשת רמת אקוסטיקה גבוהה. יתרונה- עונה על ציפיות האקוסטיקה, ומבודדת רעשים במידה ניכרת. חסרונה- עדינה מאד, ומחייבת טיפול זהיר בה.
  • תקרת יריעות נמתחות- מדובר למעשה ביריעות עשויות ויניל שניתן למתוח אותן. בשילוב עם חומר מבודד מעליהן, הן הופכות לאקוסטיות. מראה תקרה זו הוא מגוון ויפה עד מאד, ומאפשר שימוש בפרופילים אשר יוצרים עצוב גלים, בצורת כיפה, וכל שימוש אחר. תקרה זהו מתאימה מאד למקומות נמוכים מאד. יתרונה- יופייה ומגוון האפשרויות שלה, עמידה מאד. חסרונה- עלויות גבוהות במיוחד.

בכל התקרות האקוסטיות ניתן לשלב תאורה, גלויה או נסתרת.

מקצועיות נדרשת

עבודות גבס בכלל, ותקרות אקוסטיות בפרט, מציעות מגוון רחב של תקרות, המתאימות למידת הבידוד מרעשים הנדרש לחלל המדובר, מגוון אפשרויות דקורטיביות, ויכולת התאמה מושלמת לסוג המקום בו נדרשת אקוסטיקה מירבית.

33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

מצא בעל מקצוע

קבלני גבס מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

הנמכות גבס, תקרה צפה ועוד על השימושים לתקרות גבס מעוצבות

הנמכות גבס, תקרה צפה ועוד על השימושים לתקרות גבס מעוצבות

במאמר נלמד אילו סוגי תקרות גבס קיימים, מהן האפשרויות העומדות בפנינו וכיצד נעשית הנמכת תקרה

קרא עוד
מה ניתן לעשות עם נישות גבס בסלון?

מה ניתן לעשות עם נישות גבס בסלון?

המאמר יסביר לנו מהן נישות גבס בסלון ומהם יתרונותיהן של עבודות גבס אלו.

קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על נישות גבס במטבח הביתי

כל מה שצריך לדעת על נישות גבס במטבח הביתי

המאמר יראה איך אפשר לשפר את מראה המטבח המינימלי בעזרת נישות גבס במטבח.

קרא עוד
מהי תקרה אקוסטית, ואילו סוגי תקרות אקוסטיות קיימים?

מהי תקרה אקוסטית, ואילו סוגי תקרות אקוסטיות קיימים?

במאמר זה נלמד על סוגי תקרות אקוסטיות שונים הקיימים בשוק, וכן יובאו היתרונות והחסרונות של כל סוג תקרה אקוסטית.

קרא עוד