13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

החלפת צנרת בבניין

במאמר יוסברו מהם הסימנים לבעייה בצנרת ומהם סוגי הצנרת העיקריים המשמשים להחלפת צנרת בבניין

החלפת צנרת בבניין

צנרת ישנה בבתי מגורים היא תופעה שכיחה בישראל, בשל ריבוי בניינים ישנים, שלא נעשה כל נסיון להחליף את הצנרת בהם במהלך השנים. כשצנרת בבניין היא ישנה או רקובה, הדבר משפיע על כל הדירות בבניין ויוצרת בעיות לא מעטות. אחת התופעות המעידות על בעיה בצנרת בבניין היא חשבונות מים גבוהים שמקבלים הדיירים. הדבר מעיד על נזילה, הנובעת מחור בצנרת הראשית. תופעה נוספת היא לחץ מים נמוך ממנו סובלים הדיירים בבניין, וכן כאשר איכות המים היא משמעותית ירודה, המים המגיעים לברזים הם עכורים ולעתים אף בעלי ריח לא נעים.

אינסטלטורים מוסמכים ומיומנים יבצעו בראש ובראשונה איתור נזילות מים, כדי לאבחן את התופעה ואת גודלה. לפי מיקום החור בצנרת, או הרקבון בה, ניתן לאמוד את סדר הגודל של התיקון והאם נדרשת באמת החלפת צנרת בבניין כולו.

צנרת בצמרת

הבעיה השכיחה ביותר בצנרת בניין היא הבלאי הנוסע מיושן. בישראל בניינים ישנים רבים, שלא הוחלפה בהם הצנרת מעולם, ובמקרים של פיצוץ או נזילה, הסתפקו ועדי הבתים בהזמנת אינסטלטור לטיפול מקומי בלבד. הדבר משול ללקיחת כדור הרגעה, שירגיע כאב בשן, בזמן שנדרש לשם טיפול שורש. טיפול נקודתי בצנרת ישנה, חלודה, רקובה וסדוקה, הוא יעיל לזמן מה, אולם מהר מאד תצוץ אותה הבעיה בנקודה אחרת בצנרת. בזמן זה סובלים הדיירים מלחץ מים נמוך בבתיהם, ממים חלודים ועכורים, ובמקביל מחשבונות מים גבוהים במיוחד.
במצבים כאלו מומלץ לבצע פעולה חד פעמית ולטווח ארוך, והיא החלפת צנרת בבנין כולו. כיום ישנם סוגי צנרת חזקים ועמידים במצבי לחץ גבוה, טמפרטורות גבוהות וחסינים מפני אבנית, כמו למשל צנרת sp.

מתקנים ונהנים

אינסטלטור מוסמך ומקצועי, יאתר קודם כל את הבעיה, יאתר נזילות מים ומקורן, ויערוך בדיקת לחץ. כל זאת לפני ההחלטה בנוגע להחלפת צנרת בבניין. רק כשתתקבל החלטה זו, ימליץ על סוג הצינורות המתאימים ביותר לבנין, ימנה את יתרונותיהם ותכונותיהם, ויגש למלאכת העשייה. כל זאת בתיאום עם נציגי הבניין.
החלפת צנרת כוללת צנרת ביוב בבניין, שהיא צנרת חיצונית, איתור נזילות בצנרת הבניין, ועוד.

הגיל כן קובע

החלפת צנרת בבניין ישן אינה בגדר המלצה בלבד. איכות המים בצנרת ישנה היא כה גרועה, עד כי לעתים מי הברז בדירות הם בלתי ניתנים לשתייה ממש. צנרת בבניינים ישנים היא צנרת עשויה ברזל, אשר פחות פופולרית היום. לברז יש נטייה לריקבון ולריכוז גבוה של קורוזיה. נתונים אלו מקשים על מעבר המים, ומעבר להיותם עכורים, גם לחץ המים יורד משמעותית, בשל סתימות לאורך הצינורות.

סוגי צנרת

סוגי הצנרת העיקריים המשמשים להחלפת צנרת בבניין הם צינורות מגולוונים, אשר עמידותם בחום ובלחץ גבוה היא גבוהה במיוחד. את הצינור המוביל את המים מגבים באמצעות צינור נוסף הנקרא מתעל. צינור זה גורם לבידוד גבוה, ואין צורך בהתקנה של אחד כזה בצנרת כולה.

סוג נוסף הוא צנרת נחושת שנחשבת לאיכותית מאד. צנרת זו דורשת הבנה מעמיקה של ההתקנה שלה, מאחר ויש צורך בריתוך מדויק, שלא כל אינסטלטור בקיא בו. יתרון צנרת זו הוא חוסר יכולת הצטברות של אבנית וקורוזיה עליה.

צנרת שכיחה נוספת היא מסוג מולטיגול, העשויה משלוש שכבות הכוללות פסקגול, אלומיניום ופוליאתילן. השכבות מודבקות זו לזו. זוהי צנרת שיתרונה הבולט הוא עמידות לתקופה ארוכה. צנרת מסוג sp. הצינורות עשויים מפוליאתילן אותו מחזקים עם אלומיניום. השילוב של פלסטיק ומתכת הוא מנצח מאחר והפלסטיק מונע הצטברות אבנית, והמתכת מסייעת בבידוד. במקרה של איתור נזילה, ניתן להשתמש בגלאי מתכות, ולאתר ביתר קלות את המקום הפגוע.

13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

מצא בעל מקצוע

קבלני אינסטלציה מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כל מה שחשוב לדעת לפני החלפת צנרת בבית

כל מה שחשוב לדעת לפני החלפת צנרת בבית

החלפת צנרת מחייבת עבודה של אינסטלטור מיומן ומנוסה שיש לו את כל הידע והכלים. לפניכם המאמר השלם עם כל הנקודות החשובות בהחלפת צנרת.

קרא עוד
היתרונות של צנרת SP ופקסגול למול צנרות ברזל ונחושת

היתרונות של צנרת SP ופקסגול למול צנרות ברזל ונחושת

במאמר יוסבר על כל סוגי הצנרת הביתית ויוצגו היתרונות והחסרונות של כל סוג צנרת מול האחרות

קרא עוד
החלפת צנרת בדירה

החלפת צנרת בדירה

במאמר יתוארו סוגי הצנרת העיקריים הקיימים בשוק ומה יש לוודא לפני ביצוע החלפת צנרת בדירה

קרא עוד
כיצד נבצע פתיחת סתימות בצנרת הביתית בעצמינו

כיצד נבצע פתיחת סתימות בצנרת הביתית בעצמינו

במאמר יוסבר על כל סתימות הצנרת האפשריות בדירה וצינורי ניקוז וכיצד נטפל בהן בעצמינו

קרא עוד