18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

כיצד נבצע החלפת אוגן (פלאנג') בדוד שמש בעצמינו?

במאמר יוצג מדריך החלפת פלאנג' בדוד שמש הכולל את הפעולות הנדרשות ודגשים בטיחות חשובים

מהו פלאנג' ומתי יש להחליפו

הפלאנג' הוא כיסוי הפלסטיק המכסה ומגן על גוף החימום והתרמוסטט בדוד. אולם, כאשר מדברים על החלפת פלאנג', בדרך כלל הכוונה היא להחלפת גוף החימום והתרמוסטט בדוד. הפלאנג' מחובר אל תחתית הדוד בברגים או באומים ובתחתיתו נמצאים חיבורי החשמל לגוף החימום ולתרמוסטט. לעיתים קרובות הסיבה לפתיחת הפלאנג' היא החלפה של גוף החימום או התרמוסטט שהבלאי שלהם גבוה יותר מהבלאי של הפלאנג' אך אם כבר פותחים את כל המתקן מומלץ בהשקעה של עוד כמה דקות להחליף את כולו. כפי שתיווכחו, החלפת פלאנג' היא עניין פשוט למדי, אולם חשוב מאוד להקפיד על שמירה על כללי זהירות ובטיחות ברמה גבוהה, כיוון שההתעסקות בדוד, שהוא מכשיר המערב חשמל ומים ובדרך כלל נמצא במקומות מסוכנים של הבית (גג הבית) - היא מסוכנת .

הציוד הנדרש לצורך החלפת פלאנג' בדוד שמש

ראשית, לא בכל מקרה שבו יש תקלה בדוד נדרשת החלפת פלאנג'. איתור התקלה צריך להתבצע על ידי איש מקצוע, כדי לחסוך החלפת חלקים מיותרת שתעלה לכם בזמן וכסף. אם בכל זאת צריך לבצע החלפת פלאנג' בדוד שמש, הציוד הדרוש לפני שניגשים לעבודה (כדאי כמובן להכין את כל הכלים הדרושים להחלפת הפלאנג'). במקרה הזה נזדקק ל:
פלייר דק.
מברג שטוח (טסטר).
מפתח ברגים עם מתאם (מומלץ לבחור ראצ'ט – יותר נוח).

רגע לפני שמתחילים - דגשים בבטיחות!

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך להקפיד עליהם כאשר עובדים עם דודי שמש או חשמל, הוא מעל הכל - הבטיחות. כאמור, דודים נמצאים במקומות מסוכנים. העבודה במקום גבוה – גג הבניין בדרך כלל, מצריכה מודעות לכללי בטיחות לעבודה בגובה והבנה של הסכנות הצפויות. בנוסף, כל עבודה המערבת חשמל צריכה להיעשות על ידי חשמלאי מוסמך, ובכל מקרה לא כדאי לאנשים שאין להם את הידע הדרוש להתעסק עם לוחות חשמל. לא ניתן להפריז בהדגשת החשיבות של ההקפדה על כללי הבטיחות – שמרו על עצמכם. בנוסף, חשוב להקפיד על יצירת סביבת עבודה נוחה ללא מפגעים, הניחו את הכלים במקום נוח, וודאו כי אין צינורות או מכשולים אחרים המונחים בקרבת המקום כדי למנוע נפילות מיותרות. הדבר יצמצם בצורה משמעותית את הסכנות שאתם חשופים אליהם.

תהליך העבודה בהחלפת פלאנג'

1. ניתוק החשמל
2. ניתוק המים
3. פירוק המכסה
4. ניתוק ההארקה
5. ניתוק התרמוסטט והוצאתו
6. ניתוק גוף החימום מתוך הדוד
7. ריקון המים
8. הרכבת גוף החימום החדש
9. הרכבת התרמוסטט וחיבור חוטי החשמל
10. חידוש זרם המים לדוד
11. וידוא כי אין נזילות
12. חיבור ההארקה
13. חידוש זרם החשמל לדוד
14. חיבור המכסה חזרה

טיפים חשובים

* לגבי ניתוק המים והחשמל לדוד – אם יש לכם ספק, תמיד ניתן לנתק מהברז הראשי או ממפסק החשמל הראשי של הבית. אל תתחילו בתהליך, אם אינכם בטוחים שנותקו החשמל והמים. לפני שאתם מתחילים לפרק את החלקים של הדוד, לאחר הסרת המכסה, ודאו בעזרת טסטר כי אין עוד זרם בדוד, וכי ניתן להתחיל בפירוק.

* שמרו על הברגים וטפלו בחלקים השונים בעדינות. אתם תצטרכו אותם בהמשך. הרכבה חלקית יכולה להביא לכך שתהיינה נזילות בדוד, והדבר עלול להביא לתקלות נוספות במקרה הטוב ולגרום לסיכון חיי אדם במקרה הרע.

* טיפ נוסף שחשוב לדעת, הוא שיש לשים לב היטב כיצד היה החיווט של התרמוסטט וגוף החימום, כדי שתדעו להחזיר את החיווט בדיוק באופן הנכון. אמנם כאשר מחליפים את גוף החימום מחליפים גם את התרמוסטט, אולם בדרך כלל החיבורים הם דומים. במקרה של ספק – אל תעשו זאת בעצמכם, אלא השאירו את העבודה למומחה.

* לאחר הרכבת גוף החימום החדש – חדשו את זרם המים. מטרת חידוש זרם המים היא להבטיח כי גוף החימום הורכב נכון ואין נזילות מהדוד. בכל מקרה של נזילה, יש צורך להרכיב מחדש את החלק. אם אינכם מצליחים להרכיבו חזרה, ייתכן כי החלק פגום או שיש צורך להחליף חלקים נוספים. במקרה כזה, מומלץ לפנות אל איש מקצוע.

18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

צילום של גוף חימום חדש לדוד שמש

צילום של גוף חימום דוד שמש משומש מכוסה אבנית

כתבות ומאמרים

כל היתרונות והחסרונות להתקנת מערכות סולאריות ביתיות

כל היתרונות והחסרונות להתקנת מערכות סולאריות ביתיות

ישנו עניין הולך וגדל בהתקנת מערכות סולאריות כולל אלה הביתיות. יחד עם זאת ישנם שיקולים רבים שחשוב לקחת בחשבון לפני שמבצעים כזה מהלך, ואת כולם תמצאו במאמר זה.

קרא עוד
המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

במאמר ינתן הסבר מעמיק על המאיץ לדוד הכולל הסבר על המאיץ עצמו, יתרונות המאיץ, חסרונותיו ועוד

קרא עוד
להתאים את גודל הדוד לגודל המשפחה

להתאים את גודל הדוד לגודל המשפחה

אתם נמצאים במצב שצריכים לבחור דוד שמש או דוד חשמל חדש?! לפני שאתם רצים לקנות דוד תקרו את המאמר זה הוא נותן את המידע הפורט על נפחים שונים של דודים ואיזה דוד הכי יתאים עבורכם.

קרא עוד
מה הם ההבדלים בין דוד שמש לדוד חשמל

מה הם ההבדלים בין דוד שמש לדוד חשמל

במאמר תקבלו את כל המידע המפורט על דודי שמש ודודי חשמל: מה הם ההבדלים, איזה דוד יותר חסכוני, ואיך להתאים גודל של דוד עבורכם.

קרא עוד
פתרונות חימום לבית

פתרונות חימום לבית

כל בית זקוק לחמיום בחורף - באיזה סוג של פתרון חימום אתם משתמשים בבית שלכם?

קרא עוד
כמה עולה דוד שמש ומה משפיע על מחיר דוד שמש? - המדריך המלא

כמה עולה דוד שמש ומה משפיע על מחיר דוד שמש? - המדריך המלא

במאמר יפורטו הסוגים השונים של דודי שמש וחשמל כמה עולה דוד שמש ומה משפיע על מחיר דוד שמש וחשמל

קרא עוד
5 המלצות לטיפול בבעיית זרם חלש של מים חמים

5 המלצות לטיפול בבעיית זרם חלש של מים חמים

במאמר יוסברו הסיבות האפשריות לעוצמת לחץ מים חלשה מדוד השמש ויפורטו המלצות כיצד לטפל בכל בעיה אפשרית

קרא עוד
נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

במאמר יוסבר על סוגי הנזילות השכיחות בדודים וכיצד יש לטפל בכל סוג נזילה

קרא עוד