29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

כיצד מתבצע איטום קירות פנימיים ואיך נימנע מרטיבות ועובש בקירות הבית?

במאמר יוסבר על תהליך איטום קירות פנימיים ויוסבר כיצד לטפל בנזקי רטיבות ועובש בשיטת עשה זאת בעצמך

איטום קירות פנימיים

באופן כללי, עבודות איטום והכנה של הבית לקראת החורף, כדאי תמיד לעשות בקיץ, משום שבקיץ אין בעיה של רטיבות, שעלולה לפגום באפשרות לבצע את האיטום. אם אתם רואים סימני רטיבות בתוך הבית על אחד הקירות הפנימיים, הסבירות היא כי מדובר ברטיבות המגיעה מבחוץ (אלא אם יש צינור שעובר באותו קיר שאולי ניזוק). במקרה כזה, יש צורך לבצע איטום של הקיר מבחוץ. במאמר זה נפרט כיצד לטפל בקירות פנים הבית במקרה ונפגעו מחדירה של רטיבות ונוצרו סימנים של עובש, לחות, ירוקת וכדומה. איטום סדקים ופגמים בקירות הפנימיים של הבית, הוא בעיקר בעל משמעויות אסתטיות, ולכן גם הטיפול בחלקים אלה של הבית הוא פשוט יותר .

איטום קירות פנימיים ותיקון סדקים

סתימת סדקים בקירות פנימיים של הבית ועבודות תיקונים בקירות יכולה להתבצע רק לאחר שווידאנו טיפול יסודי בגורמי הרטיבות אם חדירה של מים מכשל במערכת איטום חיצונית או ליקוים של צנרת בתוך הקירות. יש לוודא התייבשות של הרטיבות הכלואה בעומק הקיר והמתין לייבוש מוחלט לפני תחילת העבודה. כיוון שהקיר איננו חשוף לגשם ולמפגעי מזג האוויר מבחוץ, ניתן לבצע את האיטום באמצעות חומר איטום (נרחיב על חומרים כאלה בהמשך), יישור (החלקה וליטוש) התיקון עם הקיר ולבסוף צביעה מעל החלקים שתיקנו (או צביעת הקיר כולו, כדי שהצבע יישאר אחיד).

הציוד הנדרש לצורך איטום קירות פנים:

כדי לסתום את החורים / סדקים עם חומר האיטום בדרך כלל נזדקק ל:
- חומר איטום
- דלי קטן (להכין בו את חומר האיטום)
- שפכטל
- נייר ליטוש
- צבע
- מברשות לצביעה

בהתאם לעומק הסדקים הפנימיים יש לשקול מילוי עם חומרים מיוחדים, כדי להבטיח בידוד טוב של הבית – חומרים בעלי אחוז גבוה של אוויר בתוכם הם מבודדים מעולים. בעבור רוב התיקונים שפכטל עם גבס או חומרי מילוי דומים הם בהחלט מספיקים. חברות שונות מציעות חומרים מתקדמים לביצוע מילוי הסדקים. חשוב להקפיד, ככל שמדובר על איטום קירות פנים, בציפוי, ניתן לצבוע עליו ישירות (הדבר מצוין באתר היצרן, למי שיש ספק).

שלבי התיקון הם פשוטים למדי:

בשלב הראשון יש לנקות את האזורים שניזוקו, הסרת חלקי טיח וצבע באזורים שנפגעו מחדירת רטיבות, הסרת כתמי ירוקת ועובש באמצעות נייר ליטוש וניקוי השטחים שהתקלפו מאבק ולכלוך.

לאחר מכן, יש לזהות את הסדקים שאנחנו רוצים לסתום. לאחר שזיהינו את הסדקים, יש לפנות את סביבת העבודה ממכשולים ודברים אשר עלולים להתלכלך ולהיפגע. במידה ואתם מתכוונים לצבוע, כדאי גם לשפוך מעט מים על הרצפה, כדי למנוע מטפטוף הצבע להידבק או להניח עיתונים, כדי למנוע לכלוך מיותר.

יש להכין את התערובת. חלק מהתערובות מגיעות כשהן מוכנות. במקרים אחרים של אבקות גבס, יש לפעול על פי הנחיות היצרן המופיעות על גבי האריזה, כדי להכין את הגבס ליישום על הקיר. לאחר שהתערובת מוכנה, יש להתחיל לאטום את הסדקים באמצעות חומר המילוי. חשוב להבין, כי המילוי צריך להיות ייסודי ככל הניתן, ולכן יש להכניס את החומר ככל הניתן לתוך הסדק. השתמשו בשפכטל כדי להדק את החומר אל תוך הסדק.

לאחר שמילאתם את הסדק, אפשר לעבור לשלב ההשטחה של האיטום. זהו שלב חשוב מאוד מבחינה אסתטית בעיקר, הדורש מיומנות. אם אין לכם את המיומנות, אל דאגה, במהלך העבודה תרכשו מידה מסוימת של מיומנות. בסופו של דבר, אתם צריכים להגיע למצב בו כשעוברים עם השפכטל על התיקון שלכם, לא מרגישים בליטות או הבדל בגבהים עם הקיר. לאחר שביצעתם את האיטום והכל מוכן, בדקו כמה זמן יש לאפשר למילוי להתייבש כדי לתפוס את מקומו. בחלק מהמקרים, ניתן לצבוע מייד אחרי הנחת החומר – בדקו על פי ההנחיות המופיעות על גבי אריזת החומר.

?החלק האחרון הוא הצביעה של האזור. שימו לב, כי בחרתם את הצבע המתאים לקיר, אחרת ייראו הבדלים בצבע. ככל שהקיר לא נצבע בזמן האחרון, סביר להניח שבגלל לכלוך, צבע הקיר ידהה, וכדאי, כאמור, לשקול צביעת כל הקיר, כדי לשוות לקיר מראה אחיד.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

ניקוי של עובש בקיר עם מברשת מתכת

צילום איטום של סדקים בקיר בטון

כתבות ומאמרים

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

באילו מצבים מצריך איטום חלונות? במאמר זה תקבלו את כל המידע על טיפול ומצבים שחייב לבצע איטום חלונות.

קרא עוד
בעיות איטום - זיהוי רטיבות בקיר ותיקון סדקים

בעיות איטום - זיהוי רטיבות בקיר ותיקון סדקים

במאמר יוסבר כיצד נזהה כשלים באיטום של מבנים ודירות, וכיצד יש לטפל בכשלי האיטום השונים.

קרא עוד
תיקון סדקים בקירות ואיטום נכון של תפרי התפשטות

תיקון סדקים בקירות ואיטום נכון של תפרי התפשטות

במאמר יוסבר כיצד נוצרים סדקים בקירות ומה שיטות הטיפול בסדקים ובתפרי התפשטות

קרא עוד
כיצד מבצעים איטום קירות חיצוניים ומה יש לקחת בחשבון

כיצד מבצעים איטום קירות חיצוניים ומה יש לקחת בחשבון

במאמר יוסבר מה הכוונה באיטום קירות חיצוניים ויודגשו הכללים ליצירת מערכת איטום נכונה.

קרא עוד