7

ספקי שירות בתחום סוככים

פתרונות הצללה לחלונות

במאמר יפורטו פתרונות הצללה לחלונות כגון תריסים וסוככים חיצוניים, יצוינו החסרונות ויתרונות של כל פתרון הצללה לחלון

פתרונות הצללה לחלונות

פתרונות הצללה לחלונות ניתן לחלק לשלושה תחומים עיקריים: וילונות, תריסים וסוככים חיצוניים. כל אחד מהפתרונות לשם הצללה לחלון האלה מציע יתרונות וחסרונות שונים. וילונות הם תחום בפני עצמו, אשר נוגע גם במובנים רבים לעיצוב פנים של הבית. במאמר זה נתמקד בעיקר בתריסים ובסוככים. תריסים וסוככים ניתן להשיג בצורות שונות ומגוונות ובהתאם לסוג התריסים והסוככים שנבחר – כך גם מחירם משתנה מאוד.

התאמת הפתרון לצורך

כאשר מדברים על פתרונות הצללה לבית, חשוב לבדוק את מידת הצורך בהצללה בעבור החלונות המסוימים שאתם מעוניינים להצל. חלונות הפונים לכיוון צפון מקבלים בדרך כלל פחות שמש מאשר חלונות הפונים לכיוון דרום. במקרה כזה, ייתכן שנוכל להסתפק בפתרון טוב יותר או להקריב מן הפונקציונאליות לטובת העיצוב. אם אתם בספק לגבי סוג ההצללה שאתם צריכים בחלון המסוים שלכם, היוועצו עם מתקין תריסים או מקצוען בתחום פתרונות ההצללה, כדי לקבל את חוות דעתו באשר לפתרון הראוי והמתאים במקרה שלכם. כך תוכלו לחסוך מצד אחד ולבחור את הפתרונות המתאימים ביותר עבורכם.

להלן רשימת האפשרויות להצללת חלונות:

תריסים

ישנם דגמים רבים של תריסים לחלונות, החל בתריסי הפלסטיק הקלאסיים ועד לתריסים ונציאנים מעוצבים מעץ. מבחינת העיצוב, הרי שתריסי עץ הם הבחירה המועדפת על ידי המעצבים בדרך כלל, בזכות התכונות הנעימות של העץ. בנוסף, עץ להבדיל מפלסטיק, הוא מבודד טוב, המסייע לצינון הבית בחדשי הקיץ, אם כי בסופו של דבר חסרונם של התריסים כולם, לעומת הסוככים, הוא כי הם מציעים מעט בידוד ויש צורך להוסיף להם. הצללה באמצעות סוכך יכולה להיות אפקטיבית יותר בהרחקת הקרינה המחממת של השמש.
מחירי תריסים, כולל התקנתם, יכולים לנוע סביב אלפי שקלים בודדים, בהתאם למספר החלונות וסוג התריסים המותקנים.

סוככים לחלונות

סוככים הם פתרונות מעולים במיוחד להצללה של חלונות. גם כאן ישנם דגמים רבים של סוככים לבחור מתוכם. אנו נתמקד בשניים: סוכך זרועות ומרקיזה. אלה הסוככים העיקריים הנמצאים בשימוש בישראל והפופולאריים ביותר. יתרונם הגדול של הסוככים בכך שהם מצלים על החלון עצמו ומונעים התחממות של הבית. התקנת סוכך בחלון הפונה לכיוון רווי שמש, הוא במידה מסוימת פתרון דרוש וחיוני ממש. לעומת זאת החיסרון של הסוככים הוא שבחורף הם אינם מוסיפים לבידוד כלל, ויש להגן עליהם מפני רוחות חזקות וגשמים חזקים.

סוככי זרועות

סוככי זרועות הם סוככים הניתנים לקיפול בדרך כלל, והנשענים על שתי זרועות אשר מחזיקות את הסוכך במקומו. באמצעות הזרועות נפרסת יריעת הבד מעל החלון ומצילה עליו. ישנם דגמים בהם הזרועות נמצאות בצמוד מתחת להתקן הסוכך וישנם דגמים בהם הזרועות מוצבות בשני צידי החלון. יתרונם הגדול של סוככים אלה הוא בכך שהם ניתנים לקיפול בדרך כלל, אולם חסרונם הוא בכך שהם מצלים בעיקר מכיוון אחד, ולכן בשעות בהן השמש נמוכה (אם כי אלה אינן שעות בהן השמש חזקה), הם לא יכולים להצל על החלון. חיסרון נוסף של הדגמים בהם זרועות הקיפול נמצאות ממש בצמוד לסוכך עצמו הוא בכך שבשיטה זאת העומסים על הזרועות גדולים במיוחד – דבר ההופך את הסוכך לפגיע בעת שיש רוחות חזקות במיוחד ויש צורך לקפלו.
מחירם של סוככי זרועות כאלה משתנה בהתאם לגודל החלון ומספר החלונות שאתם מתקינים בהם סוככים. התקנת סוכך זרועות בחלון רגיל יכולה לעלות כמה מאות שקלים עד אלף שקלים.

מרקיזות לחלונות

מרקיזות הן סוככים דמויי חצאית. יתרונם נובע מצורתם המיוחדת המאפשרת הצללה מלאה יותר. המרקיזה מורכבת ממספר צלעות היורדות בהדרגה ומאפשרות הצללה בזווית רבה יותר מאשר סוככי הזרועות. בנוסף, עיצובן נחשב קלאסי ויוקרתי יותר. כפתרון הצללה הן מהוות פתרון מעולה. חסרונן הוא בכך שבהתאם להתקנה שלהן, הן עלולות להסתיר את הנוף הניבט מהחלון בצורה משמעותית. התקנה של מרקיזות לחלונות היא מעט יותר יקרה מאשר סוככים, אם כי לא בהרבה.

7

ספקי שירות בתחום סוככים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סוככים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

פתרונות הצללה למרפסת

פתרונות הצללה למרפסת

במאמר יוצגו פתרונות שונים להצללת מרפסות כגון: סוככים למרפסות, מרקיזות ומסכי מסילות

קרא עוד
כיצד נבחר סוכך למרפסת?

כיצד נבחר סוכך למרפסת?

במאמר יוסבר על החשיבות שבהתקנת סוככים למרפסת, אילו סוגי סוככים קיימים, איך נבחר סוכך ומה צריך לוודא לפני ההתקנה שלו.

קרא עוד
מהם סוככי מסילות ומרקיזות?

מהם סוככי מסילות ומרקיזות?

במאמר יוסבר מהם סוככי מסילות ומרקיזות, מהם יתרונותיהם וחסרונותיהם, ומתי מומלץ להתקינם.

קרא עוד