44

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

כל התקנות החוקיות לבניית פרגולה בחצר או על גג הבית

במאמר יוסבר מה חשוב לדעת לפני בניית פרגולות, ויוצגו התקנות החוקיות בנושא בניית פרגולות

תקנות חוקיות לבניית פרגולה

כמו בכל מבנה הנדסי, גם פרגולה צריכה לקבל אישור תקנים הקשורים לבטיחות ומגבלות בנייה. פרגולה היא מעין סככה, הנבנית לרוב מעץ וממוקמת בחצרות וגינות. היא נכנסת תחת קטגוריית "בניה מצומצמת" ותפקידה לספק מחסה מוצל ועמיד. פרגולה יכולה לשמש גם כאלמנט דקורטיבי שמתכתב עם השטח. הפרגולה נתמכת בעמודים תומכים ובקיר החיצוני של הבית. במידה והחלטתם להזמין איש מקצוע או להפוך את בניית הפרגולה לפרויקט "עשה זאת בעצמך", עליכם לוודא שהעבודה תיעשה בהתאם ותוך התחשבות בתקנות החוקיות הנדרשות.

תקנות הקשורות למיקום הבנייה

ראשית חשוב לציין כי חייב להשיג היתר בניית פרגולה מתוקף היותה חלק מסיווג "בנייה מצומצמת", על פי חוק. מתוקף היותה מסווגת תחת ההגדרה הזו, הפרגולה חייבת להיות להיבנות על שטח קיים, ללא ניסיון להגדיל באמצעותה את השטח המוגדר.

- מיקום הפרגולה מוגדר על פי התקנות בחצר או על גג הבית בלבד, חל איסור על פי התקנות לבנות פרגולה על מרפסת שמש.

- במידה והפרגולה נבנית בחצר, אסור לה לכסות יותר מחמישית משטח החצר סך הכל, או להגיע לגודל שעובר את ה15 מ"ר, התקנה מאפשרת להתקינה בהתאם לשטח הגדול יותר מבין שתי האופציות. שטח ההצללה חייב לכסות שטח של עד 50 מ"ר.

- במידה והפרגולה נבנית על גג הבית, שטחה גם כן יהיה מוגבל אך לגודל של שליש משטח הגג סך הכל, או שעליה להגיע עד לגודל של 10 מ"ר. גם כאן חל העיקרון שניתן לבנות בהתאם לשטח הגדול מבין שתי האופציות.

במידה ואתם מעוניינים לחרוג מהגדלים המותרים בתקנות, תצטרכו לקבל לכך היתר מיוחד וספציפי.

תקנות הקשורות למבנה הפרגולה

תקנות לבניית פרגולה המפורטות כאן מתייחסות למגבלות הקשורות לעיצוב ומבנה הפרגולה עצמה. לפי התקנות:

- חל איסור לתחום את הפרגולה בקירות ללא קבלת היתר בנייה נפרד המאשר זאת.

- החומרים המאושרים לשימוש בבניית פרגולה חייבים להיות כאלה הנחשבים ל"קלים", לדוגמא עץ או מתכת.

- בעת התקנת הקורות בחלקה העליון של הפרגולה, חייב לשמור על מרווחים פתוחים באופן שווה, כאשר הקורות צריכות להוות כ40% משטח ההצללה כולו.

- אסור שהמבנה ייבנה באופן משופע או נטוי.

חשוב לבדוק את התקנות הספציפיות של העירייה שלכם על מנת לקבל אישור לבניית פרגולה וליישם את אותן התקנות בנוסף לתקנות שפורטו. היתר הבנייה שתקבלו לצורך בניית הפרגולה יכלול היתר תכנון שיעמוד בתקנות החוקיות לבנייה של העירייה.

אל תהיו חאפרים

אולי מתקבל אצלכם הרושם שבניית פרגולה היא סיוט בירוקרטי מתמשך, אך לא כך המצב בפועל. מכיוון שבניית פרגולה מצריכה היתר בניה תחת סיווג "בנייה מצומצמת", הוא ניתן במהירות, ביחס להיתרי בנייה מסוגים אחרים. החוק מעניק מסלול בירוקרטי מקוצר לאילו שמחליטים לבנות פרגולה וזקוקים להיתר. חשוב להבין כי שינוי מבנה הפרגולה, לאחר קבלת היתר לתכנון ובנייה, אסור ודורש קבלת היתרים חדשים המתכתבים עם השינויים שבוצעו. שינוי במבנה לאחר שניתן עבורו היתר יכול להוביל לסנקציות כלכליות או פליליות רבות שיינקטו נגד מבצע השינוי. במידה ותחליטו לבנות פרגולה ללא קבלת ההיתרים המתאימים, תוכלו לעמוד בפני תביעות אזרחיות, צווי הריסה וקנסות ואף לספוג סנקציות פליליות. אם נחשוב באופן רציונלי והגיוני נבין שעמידה בתקנות החוקיות משתלמת יותר מהפרת תקנות ההיתרים הדרושים. במקרה של בניית פרגולות, התקנות מאפשרות לבנות פרגולה שלא תפריע לשכנים, תסדיר את תהליכי הבנייה ולא תגרום נזק לשלד הבניין ולמערכותיו. התקנות החוקיות מנסות לדאוג בעיקר לנושא הבטיחותי ולכן עלינו להבין כי אין בכוונתן להקשות עלינו סתם. חשוב מאד להבין כי בניית פרגולה לא נעשית מעכשיו לעכשיו, יש לתכנן את הקמת הפרגולה מראש גם מחינת השגת ההיתרים וגם מבחינת תכנון המיקום, עיצוב והתאמה לחלל בו תוקם הפרגולה.

44

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

בדיקה התאמה של בניית פרגולה בהתאם לתקנות

סוף מעשה במחשבה תחילה - בדקו את תקנות בניית פרגולות

כתבות ומאמרים

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

במקרה של קירוי פרגולה או כיסוי קיימים לא מעט פתרונות. מאמר זה יסקור חלק מהפתרונות, יפרט את היתרונות והחסרונות שלהם וינסה לתת את כל המידע הדרוש בכדי שתוכלו לבחור את ההתאמה המיטבית לפרגולה שלכם.

קרא עוד
פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

מאמר זה ייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים על התקנה של פרגולה במרפסת – על היתרונות והמורכבויות, על סוגי הפרגולות למרפסת שקיימים, תהליך ההתקנה ועל המחיר. תישארו.

קרא עוד
סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

אם אכן למסקנה שאתם מעוניינים לסגור את הפרגולה, תעמדו בפני שלל אפשרויות, ביניהן תריסי הצללה, מחצלות במבוק או פוליגל. אך מאמר זה יתמקד בקירוי אחר – סנטף לפרגולה ויפרט את כל מה שצריך לדעת עליו.

קרא עוד
פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

מה זו פרגולה חשמלית? ממה היא עשויה? כיצד היא פועלת? וכמובן, כמה היא עולה? על כל אלה נענה לכם במאמר זה. מוזמנים לקרוא.

קרא עוד
פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

כיצד יודעים לבחור את חומר הגלם המתאים ביותר לבניית הפרגולה? האפשריות רבות- פרגולה מעץ, מאלומיניום ואולי בכלל מברזל?, מה צריך לדעת מראש ואילו שיקולים יש לקחת בחשבון? המאמר שלפניכם מכיל את כל התשובות.

קרא עוד
פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה היא מבנה שמותאם מאוד לקיץ, בעיקר מפני שהיא מהווה אזור מוצל שמספק הגנה מהשמש. לפני שבוחרים את סוג הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם חשוב לקרוא על כל הדגשים והאפשריות שיש, לפניכם כל המידע על פרגולה מעץ.

קרא עוד
פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

כשבוחרים בפרגולות אלומיניום בחורים בשילוב של: נוחות עבודה, עיצוב, בטיחות ושל מחיר. בדיוק בגלל סיבות אלו הן הפכו להיות המומלצות והיעילות ביותר כיום בשוק. לפניכם כל התשובות לשאלות החשובות לפני שמתקינים פרגולת אלומיניום בחצר.

קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

אתם מחפשים לבנות פרגולת עץ ולא יודעים מאיזה ? עץ גושן הבחירה הכי טובה שתעשו כנסו למאמר ותקראו מהם היתרונות.

קרא עוד