17

ספקי שירות בתחום תיקון מקררים

כשמקרר מתקלקל מה עדיף - להזמין טכנאי או לרכוש את החלק עצמאי ולתקן לבד?

המאמר יתעסק בשאלה האם כשמקרר מתקלקל או חלק בו נשבר, כדאי להזמין טכנאי או שלנסות לקנות את החלק עצמאי ולתקן לבד.

תיקון מקררים באופן עצמאי

מקררים, בעיקר אלו מתוצרת חברות ידועות ומוכרות, מתוכננים לעבוד שנים רבות ללא תקלה. מקררים טובים שעובדים ללא תקלה עשרים ואף שלושים שנה אינם תופעה נדירה, ורק מקררים מעטים – מן הסתם, הזולים במיוחד, שמיוצרים במקומות שונים בעולם בידי יצרני משנה עלומים, ומיובאים בידי יבואנים קטנים ולא ידועים – סובלים מתקלות תכופות ונדרשים לתיקון מקררים.

אולם, גם מקררים טובים זקוקים מדי פעם לשירות ולתיקון. חלקי גומי – אטמים, צינורות וכדומה – נוטים להתייבש ולהיסדק לאחר שנים מספר; חלקים מכניים פשוטים, כגון מפסקי תאורה ומדפי זכוכית, מועדים להישבר או להתקלקל; והובלה בלתי זהירה של מקררים עלולה להסתיים בשברים ובתקלות. כמובן, תקלות "אמיתיות" במערכת הקירור, כגון במדחס או בתרמוסטט, עלולות גם הן לקרות.

המקרר התקלקל, או חלק בו נשבר – מה עושים? האם מזמינים טכנאי או מנסים לפתור את התקלה לבד? התשובה תלויה מאוד בסוג התקלה וביכולת הטכנית של בעלי המקרר. מי שאינו טכנאי בעצמו, כדאי שלא ינסה כלל לטפל בתקלות במערכת הקירור עצמה – הסיכוי לגרום נזק גדול עוד יותר מעמיד בספק את כדאיות ההרפתקה הזאת. אך אם מדובר בסך הכל בהחלפת חלק פשוט, שכל אדם בעל חוש טכני סביר יכול לעשות, מדוע לא לנסות לעשות זאת לבד?

איתור חלקי חילוף מתאימים

אפשר לנסות להשיג חלקי חילוף למקררים אצל ספקים שמתמחים בכך. ספקי חלקי חילוף מקררים אפשר למצוא באינטרנט, ורצוי לברר עמם טלפונית האם החלק המסוים שאותו מחפשים אכן נמצא ברשותם. חשוב לאפיין חלקי חילוף מקררים תוך ציון כמה שיותר פרטים חשובים: שם היצרן (לדוגמא תיקון מקרר אמנה), דגם המקרר, השנתון, הצבע וכו'. גם אם הספק משיב בחיוב, עדיין חשוב לברר האם מדובר בחלק חדש או משומש, האם מדובר בחלק מקורי או גנרי (כלומר, חיקוי של החלק המקורי), וכמובן – מה המחיר המבוקש. כדאי לדעת, כי המחיר ללקוח מזדמן עלול להיות גבוה בהרבה מאשר המחיר לטכנאי מקררים, שהוא לקוח קבוע של הספק!


גם אם החלק נמצא ואפשר לרכשו, עדיין יש לשקול היטב את הכדאיות של המהלך הזה. ראוי שנשאל את עצמנו כמה שאלות:

  • האם אנו בטוחים בזיהוי החלק?
  • האם עומד לרשותנו זמן מספיק לגל העניין? יש להגיע לספק, לוודא שהחלק מתאים, לרכוש אותו, להגיע חזרה הביתה, ובעיקר – להקדיש זמן לתיקון התקלה; מה יקרה בינתיים לכל המזון שבמקרר? אם התיקון יתארך או יסתבך והמזון יתקלקל, האם לא ייצא שכרנו בהפסדנו?
  • האם ברשותנו הכלים המתאימים והידע הטכני המתאים לתיקון התקלה?
  • מה יקרה אם התיקון יסתבך – האם יש לנו למי לפנות לעזרה?
  • האם התיקון העצמי לא יפגע באחריות היצרן (אם זו עדיין בתוקף)? ומי ייתן לנו אחריות על התיקון העצמי הזה? (תשובה: אף אחד!)
  • מה ההפרש בין הסיכום של: מחיר החלק, הנסיעות, החנייה והזמן שאנו משקיעים, לבין עלות התיקון באמצעות טכנאי? אם ההפרש קטן, אולי לא כדאי להסתבך בכלל?
  • ומה ההפרש בין הסכום הזה לבין מחירו של מקרר חדש? אולי לא כדאי בכלל להשקיע במקרר הישן?

לסיכום..

החלטה על תיקון עצמי של מקררים חייבת להיעשות בזהירות, תוך שקלול כל הגורמים והמחירים. בדרך כלל, ההחלטה הנכונה, המעשית והמציאותית היא – להזמין טכנאי מקררים מקצועי שמכיר היטב את סוג המקרר שבו מדובר, ויכול להבטיח אחריות לטיב התיקון ולטיב החלקים המוחלפים.

17

ספקי שירות בתחום תיקון מקררים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מקררים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מה מאפיין מקרר תוצרת

מה מאפיין מקרר תוצרת "גנרל אלקטריק"?

במאמר יוסבר על מקרר גנרל אלקטריק: מהם המאפיינים שלו, איך להשתמש בו, אילו תקלות נפוצות בו ואיך מתמודדים איתן.

קרא עוד