26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

כיצד נמנע קצר חשמל בבית ומה דרכי הטיפול בקצר חשמלי?

במאמר יוסבר מהו קצר חשמלי ומה הדברים שאשפר לעשות לבד לפני הזמנת חשמלאי

מהו קצר חשמלי וכיצד הוא נגרם

קצר חשמלי נוצר כאשר שני מוליכים או יותר בעלי פוטנציאל שונה נוגעים זה בזה, זהו ההסבר הויקיפדי לכאלו שמבינים קצת בעבודות חשמל ומושגים בתחום, לאילו שקצת פחות קצר חשמלי זה הרגע שבו הדלקנו מכשיר חשמלי כלשהוא ופתאום כבה האור בכל הדירה ויש לצאת לארון חשמל להרים את המפסק להזרמת החשמל מחדש. קצר חשמלי הוא אחת מתקלות החשמל השכיחות ביותר בבית והוא נגרם משתי סיבות:

קצר חשמלי הנובע מאחד המעגלים החשמליים בלוח חשמל – קצר זה נגרם מבעיית בידוד בין המוליכים או בגלל חדירה של מים ורטיבות

קצר חשמלי הנובע ממכשיר חשמלי בבית – קצר זה נגרם ברוב המקרים מהצטברות של אבנית על גוף חימום ויצירת זליגת מתח שיוצרת הקפצה של מפסק הפחת בלוח חשמל

הדרכים למניעת קצר חשמלי

תכנון נכון של מיקום מכשירים חשמליים בבית – לא להניח מכשירי חשמל בחדרים רטובים ועם לחות גבוהה כגון חדר אמבטיה, להרחיק נוזלים כגון כוסות מים או בקבוקי שתייה מהמכשירים. וידוא שפתחי איוורור של המכשיר לא חסומים או מכוסים.

התייחסות נכונה לכבלים החשמליים – לא להניח ריהוט או מכשירים על הכבל, בחיבור כבל לשקע חשמלי או הוצאתו יש לאחוז בתקע עצמו ולא למשוך מהכבל, לא לגעת בכבלים בידיים רטובות. לדאוג שהכבל מונח בצורה תקינה ולא מקופל, מפותל, קשור או שזור בכל דרך שיכולה לגרום לקרעים ופגיעה בחומר הבידוד של המוליך הפנימי.

התאמת מכשיר חשמלי לשקע הנכון – לא לחבר מכשיר חשמלי כבד כגון מזגן (אשר לעיתים צריך התקנה של שקע תלת פאזי מותאם לצריכת החשמל) או תנור לשקע מאור המשמש לתאורה. הימנעות מחיבור מכשיר חשמל רבים לכבלים מאריכים המחוברים למפצלים רבים.

כיצד נטפל בקצר חשמלי

ראשית התעסקות בחשמל היא מסוכנת ביותר ומותרת על פי חוק רק לחשמלאים בעלי רישיון מוסמך להתעסקות בחשמל. נפרט להלן מספר פעולות לזיהוי מקורו של קצר חשמלי ומה בכל זאת ניתן לעשות לפני הזמנת חשמלאי.

זיהוי אזור הקצר בבית - ברגע שזיהינו קצר חשמלי בבית יש להוריד את כל הפקקים בלוח החשמל (לפני הורדת הפקקים בלוח החשמל ניתן לראות פקק של איזה אזור בבית קפץ למרות שברוב המקרים יהיה זה ממסר הפחת או המפסק הראשי ששולט בעצם על כל שאר הפקקים בלוח). בשלב הבא נרים את ממסר הפחת והמפסק הראשי ואז בהדרגה את שאר המפסקים כל אחד בתורו. ברגע שאחד מהם יגרום לקפיצה של ממסר הפחת והמפסק הראשי נדע שזהו האזור הבעייתי בבית, נרים את כל שאר המפסקים מלבד הבעייתי ונחזור לבית לראות באיזה אזור אין חשמל.

זיהוי הסיבה לקצר – לאחר זיהוי האזור הבעייתי בבית נבדוק את כל מכשירי החשמל המחוברים שנמצאים בו, ננתק את כולם ונחזור ללוח חשמל להרים את המפסק, אם המפסק לא מקפיץ מחדש את החשמל אז כנראה שאחד המכשירים החשמליים גורם לקצר נחזור לחדר ונחבר את מכשירי החשמל אחד אחרי השני, ברגע שהחשמל יקפוץ מצאנו את המכשיר המקצר.

בטיחות לפני הכל

חשוב לציין שאם אתם אינכם מבינים בחשמל ובכלל גיליתם שמדובר בכבל שרוף אך אין לכם את הידע בהחלפת כבל חשמל רצוי מאוד להזמין חשמלאי ולהמתין עד שהוא יסדר לכם את הבעיה כי כמו שכולם יודעים – חשמל זה לא משחק ילדים ואין לגעת סתם במשהו שלא מבינים גם בגלל הסיבה שהבעיה עלולה להחמיר וגם שמדובר על חשמל שיכול לגרום לתוצאות מסוכנות מאוד . כאשר "קופץ" לנו החשמל ואנחנו ממהרים להגיע ללוח החשמל חשוב שלא ניגע בלוח החשמל עם ידיים רטובות ולא יחפים אלא תמיד עם נעליים או כפכפים .

26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

מצא בעל מקצוע

חשמלאים מומלצים תל אביב

סכנה לקצר חשמלי בעקבות חיבור של מכשירים רבים לשקע בודד

סיכון לקצר חשמלי בעקבות כבל חשמל קרוע ופגיעה בבידוד

כתבות ומאמרים

כל המידע על תכנון חשמל נכון ותאורה לבית

כל המידע על תכנון חשמל נכון ותאורה לבית

המאמר נכתב על מנת לתת מושג מה עליכם לעשות וכיצד לנהוג כדי לבצע תכנון חשמל נכון לבית שלכם, לבחירת תאורה לפנים ולחוץ וכדי שתכירו כמה שיותר מונחים ומושגים בתחומים אלו.

קרא עוד
כל הטיפים החשובים לתקלות חשמל בחורף

כל הטיפים החשובים לתקלות חשמל בחורף

בחורף אנו תלויים יותר במכשירי החשמל ולכן רצוי מאוד שהם יתפקדו באופן חלק וללא תקלות חשמל. מאמר זה יסביר כיצד ניתן להכין את הבית לקראת העונה הקרה, וייתן טיפים לבטיחות חשמל בחורף.

קרא עוד
לא זול, אבל מציל חיים – מחירי עבודות חשמל

לא זול, אבל מציל חיים – מחירי עבודות חשמל

לשאלה כמה עולה עבודת חשמל אין תשובה אחת. כבר כתבנו שיש מגוון עבודות מעלות ביקור חשמלאי ועד תיקון, התקנה או החלפה, ולכן טווח העלויות הוא עצום, במאמר הבא נענה על כל השאלות של מחירי עבודות חשמל.

קרא עוד
איך תאורה נכונה במטבח יכולה לשדרג אותו?

איך תאורה נכונה במטבח יכולה לשדרג אותו?

במאמר יוסבר על מרכזיותו של חלל המטבח בתוך הבית, מדוע חשוב לתכנן בו תאורה נכונה, ואיך תאורה נכונה יכולה לשדרג אותו.

קרא עוד
כיצד משתלבות עבודות חשמלאים ברמה הביתית או העיסקית?

כיצד משתלבות עבודות חשמלאים ברמה הביתית או העיסקית?

במאמר יוסבר מהי החשיבות של אספקת חשמל סדירה ורציפה וכיצד משתלבות עבודות חשמלאים ברמה הביתית או העיסקית

קרא עוד
מיהו חשמלאי

מיהו חשמלאי

במאמר יוסבר באילו מקרים עלינו לקרוא לשירותיו של חשמלאי מוסמך, ומהם הדרכים לוודא שהחשמלאי שהזמנו הוא אכן מוסמך.

קרא עוד