20

ספקי שירות בתחום תיקון תנורים

אילו בעלי מקצוע בתחום המסעדנות, נדרשים לתפעול מסעדה ולהצלחתה?

במאמר יוסבר אילו בעלי מקצוע נדרשים לתפעול מסעדה ולהצלחתה (שף, טבח, מלצר יינות וכו').

בעלי מקצוע בתחום המסעדנות

במזל טוב החלטתם לשקול פתיחת מסעדה. אתם כבר מכירים הרי את כל בעלי המקצוע בתחום, ובעצמכם אפילו עברתם מסלול שלם: שטיפת כלים בברצלונה, מלצרות בניו - יורק, בית ספר לטבחות אי שם בארץ או בעולם. כולם מחשיבים אתכם ל"מאסטר-שף" הבא של ישראל... בני המשפחה מתחננים בפניכם להכין מטעמים, אם זה לחגים ולכל מיני אירועים, אפילו מזמינים חברים במיוחד - בשביל להשוויץ ושרק יטעמו... גם מקום כבר מצאתם! הגיע הזמן לחשוב על בעלי המקצוע השונים למסעדה, כי מסעדה זה לא רק האוכל שמוגש בה, זה גם הרבה מאד דברים מסביב...

לא פעם ולא פעמיים, מסעדה, גם עם האוכל הכי טוב שתגיש - יכולה לקום וליפול על כל מיני דברים אדמיניסטרטיביים שסביב. ניהול תקין של מסעדה ותפעולה, דורש הרבה מאד מחשבה מאחורי הקלעים, וגם הרבה מאד בעלי מקצוע אשר יעמדו מאחוריה. בואו נבדוק ביחד את מסעדת חלומותיכם ומה דרוש כדי שהיא באמת תצליח.

תפריט

תפריט מוצלח במסעה, זה מן הסתם הבסיס. אתם צריכים להחליט איזה סוג של אוכל אתם רוצים שיהיה במסעדה שלכם: האם מסעדה איטלקית שיש בה לזניה, פיצה וטירמיסו? מסעדת בשרים עם שווארמה מסורתית, קבב ופרגיות? או אולי דווקא מסעדה יפנית שמגישה סושי לאנשים? ברגע שמחליטים מאיזה מנות יורכב התפריט, חשוב לא פחות גם למצוא צוות טבחים שידע להכין במומחיות את האוכל אותו אתם רוצים להגיש. למסעדה המגישה לדוגמא סושי, צריך למצוא סושי-מן יפני שמתמחה בהכנת סושי, למסעדת בשרים – גריל-מנים מקצועיים שמאומנים לצלות במומחיות את הבשר על הגריל וכן הלאה. חשוב לא פחות, זה גם שירות משלוחים – לכל אלו שבאמצע הלילה, או סתם לכל אותם אנשים שרחוקים מן המסעדה שלכם ורוצים לטעום את האוכל הטעים אותו אתם מגישים... את התפריט קובע כמובן השף, אבל השף לא רק קובע את התפריט. לא פעם הוא זה שגם הולך בבוקר לשוק לקנות את כל הירקות והתבלינים הטריים, בודק את טריות הבשר המגיע, ומחליט מאיפה להזמין את היין.

מטבח

אם השף הוא המוח של המסעדה, הרי שהמטבח הוא הלב. כמובן שהשף הוא זה שאחראי על המטבח, אבל הוא אינו עומד לבדו במערכה הזו. לצד השף עומד עוד צוות שלם, שאחראי ביחד על הכנת האוכל ועל תפקוד תקין של המטבח. ישנו סו-שף - הוא זה שאחראי על ההכנה בפועל של המנות, וגם על היבטים נוספים של האוכל (כמו: איך המנות יוגשו, באיזה סדר יוכנו וכדו'). בנוסף, ישנו עוד צוות עובדים שלם - אם זה טבחים, עוזרי טבחים ושוטפי כלים.

יין

ברשימת בעלי המקצוע שקובעים את התפריט אסור לשכוח את האחראי על היינות. צריך לזכור שברוב המסעדות, להיות אחראי על היין נחשבת לאחריות כבדה מאוד. יין כידוע ישמח לבב אנוש והוא אחד הגורמים המשפיעים על מצב הרוח ושביעות הרצון של כל מי שאוכל במסעדה. אם פעם, הישראלי המצוי הסתפק ביין שהיה קצת יותר ממיץ ענבים עם מעט אלכוהול וטעמים - הרי שהיום יש לא מעט לקוחות שמצפים ליין באיכות משובחת. כיום יש גם שפע של מבחר ולא מעט יקבי בוטיק שמציעים יין משובח. יין יכול להשפיע מאוד על טעם האוכל, ובחלק מהמסעדות יש מלצר יינות מיוחד שגם ממליץ על היין שיתאים לאוכל המסוים. לא פעם מלצר היינות הוא אחד האנשים הבכירים והחשובים במסעדה.

שירות לקוחות

מרכיב נוסף חשוב ביותר הוא כמובן שירות הלקוחות של המסעדה. מסעדה פופולארית, נמדדת לא פעם בשירות שהיא מציעה לא פחות מאשר בטיב האוכל אותו היא מגישה. שירות גרוע, איטי ולא נעים יבריח לא מעט לקוחות, ולהיפך - שירות טוב ונעים, ייזכר לטובה, ויעזור רבות לחוויה החיובית של הלקוחות.

פרסום ושיווק

לבסוף, בין בעלי המקצוע שנחוצים להצלחת מסעדה, נמנה גם איש הפרסום והשיווק. כולם יודעים שאמנם אוכל טוב ושירות נעים מבטיחים לקוחות מרוצים שחוזרים, אבל מנגד אם האנשים לא ידעו על קיום המסעדה, איש לא יבוא עליה. תפקיד איש השיווק והפרסום הוא לסכם עם בעלי המקצוע על התקציב המתאים, ולנסות להפיץ את קיום המסעדה בין כמה שיותר אנשים בהתאם לפלח האוכלוסייה המבוקש. במילים אחרות, המטרה של איש השיווק והפרסום, הוא להפיץ ברבים את שמה הטוב של המסעדה, ולהזרים אליה כמה שיותר לקוחות.

20

ספקי שירות בתחום תיקון תנורים

מצא בעל מקצוע

טכנאי תנורים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מהם ההבדלים בין כיריים שפועלות על גז לבין כיריים חשמליות?

מהם ההבדלים בין כיריים שפועלות על גז לבין כיריים חשמליות?

במאמר יוסבר על בחירת כיריים למטבח. במה שונות כיריים גז מכיריים חשמליות, ומהם היתרונות והחסרונות של כל מערכת.

קרא עוד
תיקון מכשירי חשמל – תמיד טוב שיש טכנאי בסביבה

תיקון מכשירי חשמל – תמיד טוב שיש טכנאי בסביבה

במאמר יוסבר על החשיבות שבמציאת טכנאי אמין וטוב לתיקון מכשירי חשמל, ועל החשיבות שגם בלשמור עליו.

קרא עוד